Mensen die dingen ontkennen
vrijdag 4 maart 2022 om 09:04
Ik wil eigenlijk advies vragen hoe andere mensen dit doen.
Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.
Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
Er zijn mensen in mijn leven waar ik me niet goed bij voel. Vaak gaan ze over mijn grenzen heen. Helaas is het lastig om het contact te verbreken. Ze blijven toch in mijn leven. Anders zou ik het contact verbreken.
Deze mensen verwachten dingen van mij die ze andersom mij niet geven. Ze verwachten een bepaalde mate van interesse en betrokkenheid die ik andersom erg mis. Als ik de betrokkenheid niet geef wordt daar best een drama van gemaakt. Andere mensen krijgen ook allerlei verhalen over mij te horen.
Als ik zeg dat ik in zo'n zelfde situatie van hun niks gehoord heb dan zeggen ze gewoon dat ik ze niets heb laten weten en dat ze er daarom niet voor me waren. Terwijl ik zeker weet van wel. Soms kan ik het nog terug vinden in een mail of zo. Maar dan zou ik steeds met bewijzen moeten komen omdat ze het anders ontkennen. Daar heb ik eigenlijk geen zin in.
Het komt er op neer dat er nooit iets aan hun ligt en dat ik steeds degene ben die dingen verkeerd zie en oppak. Zo wordt het ook naar andere mensen gebracht. Vaak ontkennen ze ook dingen en brengen dit ook zo naar andere mensen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan.
vrijdag 4 maart 2022 om 12:28
Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 12:16Ik dacht dat ik al eerder had gezegd dat er bemiddeling bij was.
Omdat dat nu speelt ben ik er ook weer meer mee bezig.
Ik heb nog even teug gelezen,en nu zag ik inderdaad staan dat je man bemiddeling geregeld had. Maar ik las erover heen, omdat je het echt midden in een verhaal heel klein aanstipt dat je man dat geregeld heeft, terwijl dat best een groot ding is.
Natuurlijk had ik beter moeten lezen, maar ik vind het wel opvallend in de context van je probleem. Zou het kunnen zijn dat je soms iets deelt met je familie, en dat jij denkt dat het duidelijk overgekomen is, maar dat die ander dat helemaal niet door heeft? En dat het dan voor jou lijkt alsof de ander doet alsof hij dat niet gehoord heeft?
vrijdag 4 maart 2022 om 12:30
Ik denk in dit geval niet. Soms zie ik aan een mail of zo dat dingen wel zijn doorgegeven. Maar zij ontkennen dan. Zo'n mail is dan het bewijs. Maar leuk is dat niet op zo'n maniermoonpoppy schreef: ↑04-03-2022 12:28Ik heb nog even teug gelezen,en nu zag ik inderdaad staan dat je man bemiddeling geregeld had. Maar ik las erover heen, omdat je het echt midden in een verhaal heel klein aanstipt dat je man dat geregeld heeft, terwijl dat best een groot ding is.
Natuurlijk had ik beter moeten lezen, maar ik vind het wel opvallend in de context van je probleem. Zou het kunnen zijn dat je soms iets deelt met je familie, en dat jij denkt dat het duidelijk overgekomen is, maar dat die ander dat helemaal niet door heeft? En dat het dan voor jou lijkt alsof de ander doet alsof hij dat niet gehoord heeft?
vrijdag 4 maart 2022 om 12:32
Man heeft er ook last van.Lorem_Ipsum schreef: ↑04-03-2022 12:27Als dat is wat jullie vinden, dan gaan jullie niet. Je kunt niet alles hebben. Deze mensen zijn zo, dus als hun gedrag je niet bevalt, kies je er ofwel voor om ze alleen contact met de kinderen te laten hebben, of het hele gezin gaat niet. Opa’s en oma’s zijn leuk, maar het is extra, niet essentieel.
Als alleen jij er persoonlijk last van hebt, blijf jij gewoon thuis.
Alles wat hij doet wat zij niet leuk vinden zeggen ze dat ik hem heb aangepraat
vrijdag 4 maart 2022 om 12:33
Dan kan de vader zich er voor inspannen. Laat hij alleen met jullie kind naar zijn ouders gaan.
Stop het aandringen van hem bij jouw.
Zijn ouders zijn zorg.
Maar het is vast veel moeilijker.

vrijdag 4 maart 2022 om 12:36
Kan het een actie - reactie zijn dan?Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 12:25Ik voel me niet op mijn gemak bij die mensen. Ik ben nooit mezelf daar. Ik zeg weinig.
Man accepteert het meestal. Soms zegt hij er wel iets van. Daar komt dan gezeik van.
Jij zegt niets tijdens visite.
Zij geven het op en zeggen ook niets meer.
Jij merkt dat en denkt dat ze je negeren.
Het kost best veel bladzijden om eruit te halen wat nu precies het probleem is. Veel context schep je niet voor mij om iets zinnigs te kunnen zeggen inmiddels.
Je hanteert de 'nee, want... (nieuwe informatie die relevant is) manier van praten. Ik vind dat een lastige manier van communiceren. Ik laat het aan anderen over dan hier. Succes!

vrijdag 4 maart 2022 om 12:37
Ga dan gewoon niet mee.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 12:25Ik voel me niet op mijn gemak bij die mensen. Ik ben nooit mezelf daar. Ik zeg weinig.
Man accepteert het meestal. Soms zegt hij er wel iets van. Daar komt dan gezeik van.

vrijdag 4 maart 2022 om 12:39
Nou, dan beslissen jullie als stel dat jullie daar niet willen zijn. Kinderen hoeven niet verplicht naar opa’s en oma’s.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 12:32Man heeft er ook last van.
Alles wat hij doet wat zij niet leuk vinden zeggen ze dat ik hem heb aangepraat
Laat ze maar praten.
vrijdag 4 maart 2022 om 12:39
Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 12:30Ik denk in dit geval niet. Soms zie ik aan een mail of zo dat dingen wel zijn doorgegeven. Maar zij ontkennen dan. Zo'n mail is dan het bewijs. Maar leuk is dat niet op zo'n manier
Ik snap wat je bedoelt. Maar ik had het net zelf dus ook, dat ik dacht dat je het niet gezegd had, omdat het eigenlijk een groot ding was, dat je als iets kleins hebt opgeschreven, onopvallend weggestopt in een heel verhaal,waardoor er makkelijk overheen gelezen word.
Als die mailtjes er ook zo uit zien, dan kan het zijn dat jij het wel opgeschreven hebt, maar dat het toch niet aangekomen is.
Het valt mij namelijk echt op, ik heb zelden dat ik zoiets belangrijks niet zie als ik iemands verhaal lees, en het past in je probleem met je familie.
Ik denk dat het best zo kan zijn dat daar ook iets mis gaat. Je verhaal hier loopt voor mij namelijk ook " rommelig"
Maar dat is maar een idee natuurlijk.
Daarom lijkt het me wel goed om er eens met een psycholoog over te praten. Ook omdat uit je andere topics ook blijkt dat je wel vaker tegen dingen aan loopt in het contact met anderen.
vrijdag 4 maart 2022 om 13:21
Ik zou het contact toch verbreken. Ik kan me geen situatie voorstellen waar je verplicht bent om contact te hebben. Mocht je perse toch contact willen blijven hebben dan zou ik aangeven dat ik er klaar mee ben, dat ze van mij helemaal niks meer hoeven te verwachten en ik zou helemaal nergens meer op reageren. Zoete broodjes bakken ben ik niet van. Ik zeg liever duidelijk dat ik er klaar mee ben. Als ik diegene dan tegenkom dan is dat prima maar ik ga niet doen alsof ik die persoon nog leuk en aardig vindt.

vrijdag 4 maart 2022 om 14:18
vrijdag 4 maart 2022 om 14:53
Het is meer dat het zo hoort. En zij zeggen dan tegen hem dat het goed is voor kind om contact te hebben. Dat familie belangrijk is.
Daarom zou hij graag willen dat er toch goede band zou komen.
vrijdag 4 maart 2022 om 14:55
Ze blijven dan steeds op man inpraten.Lorem_Ipsum schreef: ↑04-03-2022 12:39Nou, dan beslissen jullie als stel dat jullie daar niet willen zijn. Kinderen hoeven niet verplicht naar opa’s en oma’s.
Laat ze maar praten.
vrijdag 4 maart 2022 om 14:57
Ik zou dat ook goed vinden. Dat is duidelijk. Maar ik zou dan andersom ook niets meer verwachten dan. En dat gebeurt dan nog wel. Er wordt ons dan kwalijk genomen dat ze kind niet zien.abracadabra schreef: ↑04-03-2022 13:21Ik zou het contact toch verbreken. Ik kan me geen situatie voorstellen waar je verplicht bent om contact te hebben. Mocht je perse toch contact willen blijven hebben dan zou ik aangeven dat ik er klaar mee ben, dat ze van mij helemaal niks meer hoeven te verwachten en ik zou helemaal nergens meer op reageren. Zoete broodjes bakken ben ik niet van. Ik zeg liever duidelijk dat ik er klaar mee ben. Als ik diegene dan tegenkom dan is dat prima maar ik ga niet doen alsof ik die persoon nog leuk en aardig vindt.
Of dat we niet bij familie dingen zijn.
vrijdag 4 maart 2022 om 15:12
Dan laat je ze praten.
vrijdag 4 maart 2022 om 15:13
Wat een verdrietige situatie. Je maakt er alleen nu wel heel erg een strijd van en die ga je niet winnen. Als je man wel een relatie wil met zijn ouders en jij niet, dan kan je hem ook gewoon alleen met je kind laten gaan. Het is namelijk niet zo dat hij dezelfde relatie heeft met zijn ouders als jij. Iedereen heeft daar zijn eigen beleving in. Je kan prima tegen hem zeggen dat jij alles wat in jouw vermogen ligt, hebt gedaan om de relatie goed te krijgen, maar dat het je nu niet meer lukt. Het mooiste zou zijn als je het je partner en je kind zou gunnen om hun eigen band op te bouwen of te houden. Je man mag daarin zijn eigen grenzen hebben en je kind ook. Mochten zijn ouders dan verhalen vertellen die niet waar zijn of die jij anders ervaren hebt, kan je prima zeggen dat jij dat anders ervaren hebt en het daarbij laten. Zo heb jij geen strijd meer en kan iedereen zijn eigen grenzen bepalen. Dwing alsjeblieft niemand om te kiezen, want dat kan anders uitpakken dan je graag wil.
vrijdag 4 maart 2022 om 15:19
Man vindt het gewoon niet fijn hoe het gaat. Hij wil graag of het hele gezin geaccepteerd of niet.
Na het gesprek hebben ze man bv berichten gestuurd met de vraag of hij en ik nog ruzie hebben gehad over het gesprek. En of ik nog kritiek op hen heb gehad. Man is nu heel kwaad hierover.
Het is gewoon niet zo dat ze van goede wil zijn op deze manier. En dat is gewoon niet fijn.
Na het gesprek hebben ze man bv berichten gestuurd met de vraag of hij en ik nog ruzie hebben gehad over het gesprek. En of ik nog kritiek op hen heb gehad. Man is nu heel kwaad hierover.
Het is gewoon niet zo dat ze van goede wil zijn op deze manier. En dat is gewoon niet fijn.
vrijdag 4 maart 2022 om 15:48
Dit win je niet met zulke schoonouders.Summerlove4567 schreef: ↑04-03-2022 14:53Het is meer dat het zo hoort. En zij zeggen dan tegen hem dat het goed is voor kind om contact te hebben. Dat familie belangrijk is.
Daarom zou hij graag willen dat er toch goede band zou komen.
Omdat het zo hoort. Zeker als ze niet prettig zijn in de omgang.
Zij erkennen jouw gezin niet. En jouw man ook niet. Zijn behoeftes en zijn eigenschappen.
Wat kunnen jullie doen voor jezelf om gelukkig te worden??
Wat is het jullie allemaal waard. Omdat het zo hoort volgens je schoonouders.
Misschien ligt in die vragen wel een goede begeleiding??
Waar jullie centraal staan. En hoe jullie het in de toekomst gaan aanpakken.
Met je schoonouders.
Kaders wat jullie samen afspreken.
Misschien lucht het wat op.
vrijdag 4 maart 2022 om 15:51
Pas de derde reactie, valt wat tegen.WholeLottaLove schreef: ↑04-03-2022 09:14Klinkt niet gezond. Als ik je verhaal zo lees denk ik aan “gaslighting”. Google dat maar eens. Wil niet meteen zeggen dat dit gebeurd maar wees hierop alert!
Sterkte, het lijkt me heel rot.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 4 maart 2022 om 15:52
Ik denk dat kaders niet werken. Daar gaan ze overheen.mara2 schreef: ↑04-03-2022 15:48Dit win je niet met zulke schoonouders.
Omdat het zo hoort. Zeker als ze niet prettig zijn in de omgang.
Zij erkennen jouw gezin niet. En jouw man ook niet. Zijn behoeftes en zijn eigenschappen.
Wat kunnen jullie doen voor jezelf om gelukkig te worden??
Wat is het jullie allemaal waard. Omdat het zo hoort volgens je schoonouders.
Misschien ligt in die vragen wel een goede begeleiding??
Waar jullie centraal staan. En hoe jullie het in de toekomst gaan aanpakken.
Met je schoonouders.
Kaders wat jullie samen afspreken.
Misschien lucht het wat op.
Ik zou het contact verbreken of maar paar keer per jaar oppervlakkig contact hebben. Hopelijk gaat hij er ook zo over denken.