Eerste date, negatieve ervaring

07-03-2022 19:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige maand had ik een eerste date. De date zelf vond ik een negatieve ervaring.
Hij was de hele tijd aan het praten over andere vrouwen, ex scharrels en one night stands. Toen ik hierover zei dat ik dit niet fijn vond, ontstond er een discussie en vond hij dat ik te onzeker overkwam en hem aan het claimen was.

Heeft iemand ook al eens zoiets meegemaakt dat ze op papier leuk lijken maar in het echt hartstikke tegenvallen?
Hij had ook een narcistisch kantje. Zo beweerde hij dat er nog nooit een vrouw was geweest die hem had afgewezen.
Klinkt als een Pick-up-Artist tactiek.
En blijkbaar heeft het effect op jou, want jij bent aan het nadenken over zijn gedrag.

Het idee er achter is om iemand zo onzeker te maken dat ze niet los kunnen laten en proberen "te bewijzen" dat zij wel waardig zijn. Zo van, als hij al zoveel vrouwen heeft gehad, waarom ben ik dan niet goed genoeg. Je zal zien dat hij binnen twee weken contact opneemt wanneer hij merkt dat jij niet probeert om hem eerder te benaderen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Proetel schreef:
07-03-2022 19:10
Wel, dat is het hem net... Hij wees mij af na de eerste date en het zal misschien dom klinken maar eigenlijk had ik hém willen afwijzen alleen was ik al te laat
Sjips, had hij dus toch gelijk :-?

Ik ben meerdere keren verast door flink overgewicht, leeftijd, nog in een relatie zijn of flinke lichamelijke handicaps.
pioen00 wijzigde dit bericht op 08-03-2022 13:07
25.95% gewijzigd
Laten gaan zo wou ik me leven delen met degene op wie ik smoorverliefd was, ze was zelfs al met een ander bezig.
Ik heb al het contact stop gezet hoef haar ook nooit meer te zien, laat staan familie van der daarom ben ik verhuisd.
jamie34 wijzigde dit bericht op 08-03-2022 10:20
12.35% gewijzigd
Wat maakt het uit dat hij je afwees voordat je hem af kon wijzen. Hij is uit je leven. Dat is het voornaamste.
Loslaten hoor TO. Waarom houdt hij je nog bezig?
Ik kan een boek schrijven over eerste dates. Als ik over sommigen nadenk, nog tranen over m’n wangen lopen.
Mannen die aangaven 1.80 te zijn en 1.70 bleken te zijn (maakt niet uit, maar lieg er niet over), mannen die na 3 minuten al seks wilden, dates waarbij er hele lange stiltes vielen, dates waarbij de man in kwestie foto’s van 10 jaar terug erop had gezet. Toppunt was een man die mij van top tot teen bekeek en aangaf dat hij verwacht had “dat ik toch wel wat slanker zou zijn” Ter verduidelijking, ik was 172 bij 57 kg, 25 jaar jong, super strak en had een blokjes buik (goede oude tijd) en meneer was zelf nou niet moeders mooiste.
Anderzijds ook heel veel leuke dates gehad, met aardige, nette en respectvolle mannen. Het is gewoon veel swipen en zoeken. En je hoeft echt heel veel dingen NIET te pikken. Als een date mij nu bijzonder bejegend of ik voel geen klik ben ik of direct weg of geef bij het laatste aan, dat ik het bij 1 drankje houd.
anoniem_63ff3e3a3a3dd wijzigde dit bericht op 08-03-2022 10:24
12.65% gewijzigd
Jamie34 schreef:
08-03-2022 10:15
zo wou ik me leven delen met degene op wie ik smoorverliefd was, ze was zelfs al met een ander bezig.
Ik heb al het contact stop gezet hoef haar ook nooit meer te zien, laat staan familie van der daarom ben ik verhuisd.
En dat heeft hoe precies met dit topic te maken???
Attraverso schreef:
07-03-2022 23:02
Kom eens meelezen in het singles topic. Wat jij daar beschrijft is een gemiddelde eerste date.
Wil je niet verontrusten maar de echt slechte ervaringen heb je nog te goed.
Mijn laatste 'eerste date' heeft me toegeschreeuwd dat ik kon oprotten omdat ik niet wou zeggen dat ik 100% voor hem wou gaan. Ik herhaal: op onze eerste date.
Hahaha, sjezus wat een engerd!

Tja, TO, ik vind deze ook nog wel meevallen eigenlijk. Wees blij dat hij meteen zijn ware aard toonde. Ik heb ook de nodige idioten meegemaakt, hoort er helaas bij.
Regenboog1988 schreef:
08-03-2022 10:21
Loslaten hoor TO. Waarom houdt hij je nog bezig?
Ik kan een boek schrijven over eerste dates. Als ik over sommigen nadenk, nog tranen over m’n wangen lopen.
Van het lachen mag ik hopen...
Achteraf vind je die dingen te gek voor woorden maar op het moment zelf zakt de moed je in de schoenen...
En net als je denkt ‘nu heb ik alles gezien’ zakt bij de volgende eerste date je mond weer open van verbazing...
blijkbaar was de klik er niet tussen jullie, dat kan altijd voorkomen. hoe leuk iemand ook lijkt via online contact
Dream it, wish it, do it ♥
Lieve TO,

Als ik het zo hoor was de date juist een hele positieve ervaring. Je hebt te maken gehad met iemand die een absolute hork was, en alleen met zichzelf bezig was. En dat past niet zo goed bij jou. Los van wat hij allemaal zegt, zijn gedrag past niet echt bij iemand die nog nooit is afgewezen; dus ik zou dat maar met een korreltje zout nemen.

Moet je voorstellen dat je hier drie dates aan energie had ingestoken, of erger nog, drie maanden, een jaar…. Een eerste date is ook bedoeld om even aan te zien of deze persoon bij je past. En dat deed het niet, waar je heel snel achter kwam.

Dat alleen al maakt de date geslaagd; minimale inspanning en direct een keuze kunnen maken. Op naar de volgende date :)

Succes!!!
jaw schreef:
08-03-2022 09:33
En blijkbaar heeft het effect op jou, want jij bent aan het nadenken over zijn gedrag.

Het idee er achter is om iemand zo onzeker te maken dat ze niet los kunnen laten en proberen "te bewijzen" dat zij wel waardig zijn. Zo van, als hij al zoveel vrouwen heeft gehad, waarom ben ik dan niet goed genoeg. Je zal zien dat hij binnen twee weken contact opneemt wanneer hij merkt dat jij niet probeert om hem eerder te benaderen.
Goede opmerking!

Objectief gezien zou TO van deze date geen last mogen hebben:
Hij was niet leuk, zij zou het zelf al uitgemaakt hebben.

Maar doordat hij eerder was, voelt zij zich nu niet prettig.

En dat is normaal: als George Clooney je niet ziet staan, is dat geen schande (tenminste, ik neem aan dat Clooney nog steeds populair is).
Als een stinkende zak hooi je niet wil, komt dat harder aan.

En sommige stinkende zakken hooi misbruiken dat als truuk.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Proetel schreef:
07-03-2022 19:05
Hij was de hele tijd aan het praten over andere vrouwen, ex scharrels en one night stands.
Gezellig. :nope:

Het is vast ook zo'n type dat langdradige verhalen vertelt over hoe slim hij is op zijn werk. :zzz:
Ik denk dat het je dwarszit dat jij hem niet hebt afgewezen na al zijn gepoch, maar ik denk dat hij echt wel heeft aangevoeld dat jij niet dolenthousiast was en je daarom voor is geweest. Dus waarschijnlijk is de boodschap dat jij hem niet echt zag zitten echt wel aangekomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
jaw schreef:
08-03-2022 09:33

Dit. Eigenlijk zouden alle vrouwen hier eens iets over moeten lezen.
Is walgelijk hoe dat soort mannen ons proberen te manipuleren.
Ik zou een boek kunnen schrijven over eerste dates :lol: Kan om de meeste gelukkig achteraf wel lachen.

De vraag is: waarom ben je er een maand later nog mee bezig?
Ik snap ook niet goed waarom ik er zo mee bezig ben...
Maar het lijkt ergens zo een desillusie.

Ik denk dat ik nog steeds moet bekomen van het verschil online contact en echt contact. Hoewel hij ook online een tijdje stevig heeft doorgedramd over zijn ex. Misschien is dat het wel? Dat ik mijzelf ergens kwalijk neem dat ik rode vlaggen negeerde...
denk dat je meer op jezelf mag vetrouwen proetel - zeker met onzekermakende dates is dat niet altijd makkelijk.

Maar er lijkt mij niets mis met je bullshit-mannen-meter :)
En hoezo rode vlaggen gemist: je hebt deze loser er direct uitgefilterd.

Vertrouw op je eigen gevoelens!
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
oh ja, de remedie tegen kut-dates ken je uiteraard: een vriendinnenavond :)!
Heb je die al gepland?
:high5:
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Proetel schreef:
08-03-2022 19:35
Ik snap ook niet goed waarom ik er zo mee bezig ben...
Maar het lijkt ergens zo een desillusie.

Ik denk dat ik nog steeds moet bekomen van het verschil online contact en echt contact. Hoewel hij ook online een tijdje stevig heeft doorgedramd over zijn ex. Misschien is dat het wel? Dat ik mijzelf ergens kwalijk neem dat ik rode vlaggen negeerde...
Maf hè, hoe groot dat verschil kan zijn. In je topictitel heb je het over een ‘eerste date, negatieve ervaring’. Was het de eerste date met deze man (ja, sowieso natuurlijk) of jouw eerste date in het algemeen sinds lange tijd?
Want in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat zo’n ervaring een nóg grotere desillusie is, en je er misschien zelfs tegenop ziet om door te daten.
Plinkie schreef:
08-03-2022 19:50
Maf hè, hoe groot dat verschil kan zijn. In je topictitel heb je het over een ‘eerste date, negatieve ervaring’. Was het de eerste date met deze man (ja, sowieso natuurlijk) of jouw eerste date in het algemeen sinds lange tijd?
Want in dat laatste geval kan ik me voorstellen dat zo’n ervaring een nóg grotere desillusie is, en je er misschien zelfs tegenop ziet om door te daten.
Ja, het was ongeveer 2 jaar geleden dat ik nog op date ging.! En inderdaad ergens zie ik er ook wel tegenop om vermaak te zijn voor een ander of psycholoog te spelen en te moeten luisteren naar exenverhalen. Ik heb er nu wel iets uit geleerd... Bij een volgende date geef ik 1 keer aan dat ik het niet ok vind om de hele tijd naar verhalen over andere vrouwen te luisteren (het waren trouwens seksueel getinte verhalen wat mij de indruk gaf dat hij een one night stand wou met mij. Ik ging hier NIET op in en op het einde van de avond zei hij dat hij al vaak vrouwen mee naar huis had genomen maar het bij mij écht niet voelde) of ik ben weg!
Had je deze date eigenlijk om iemand voor een relatie te vinden, of was het juist wat minder serieus qua intenties? Het blijft bizar gedrag van je date trouwens.
Proetel schreef:
08-03-2022 20:18
Ja, het was ongeveer 2 jaar geleden dat ik nog op date ging.! En inderdaad ergens zie ik er ook wel tegenop om vermaak te zijn voor een ander of psycholoog te spelen en te moeten luisteren naar exenverhalen. Ik heb er nu wel iets uit geleerd... Bij een volgende date geef ik 1 keer aan dat ik het niet ok vind om de hele tijd naar verhalen over andere vrouwen te luisteren (het waren trouwens seksueel getinte verhalen wat mij de indruk gaf dat hij een one night stand wou met mij. Ik ging hier NIET op in en op het einde van de avond zei hij dat hij al vaak vrouwen mee naar huis had genomen maar het bij mij écht niet voelde) of ik ben weg!
Je hoeft een date niet tot het einde van de avond uit te zitten hè. Het is geen kinderpartijtje waar je opgehaald wordt. Gewoon als het vervelend wordt drankje wegkloeken en de rekening vragen. Je hoeft de ander daar niet over op te voeden, want dat is aan dovemansoren gericht.

Ik vind het overigens altijd heel normaal als een date niets is. De kans dat iemand echt leuk is, is nou eenmaal best klein. Als het zo makkelijk was een leuke man tegen te komen, dan was je er wel in het dagelijks leven wel gewoon een tegen het lijf gelopen. Dus m’n uitgangspunt is altijd dat het niks is. En af en toe heb je een onverwachte meevaller.
Huh... Waarom ben je die discussie aangegaan dan? Ik was opgestaan en weggeweest zodra hij mij beschuldigde van te onzeker zijn. Ik had echt geen seconde langer gebleven. Zo iemand daar heb je toch geen zin in joh. Waarom luister jij daarnaar?
Hij gaf je nota bene een geweldige inkopper met dat "geen enkele vrouw heeft mij ooit afgewezen"

"Nou, ik wel, je bent een eikel, doei".

Wat een gemiste kans :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Ik zou het jezelf niet zo zwaar aanrekenen. Leven is leren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven