Even bellen?

13-06-2009 01:16 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit?

"Schat, het wordt niet laat. De klus is om 22.30 afgelopen dus ik denk wel om 0.00 thuis te zijn. Blijf je nog even wakker tot ik thuis ben?"

Nu is het 01.00, dus ik bel even.

"Ja ik dacht je zal toch wel in bed liggen. Ben nog even een borrel aan het doen bij Harry. Die belde vanmiddag. Gezellig toch?"

Hij had op zijn minst even kunnen bellen.

Of

"ik moet uit mijn werk nog even langs Carl en Petra om een lamp op te hangen. Ik ben dus wat later thuis"

Normaal om 17.00 thuis dus vertel dat ik om 20.00 uiterlijk eten wil omdat ik ook nog weg moet. Om 20.30 nog geen Vriend te bekennen. Dus bel ik even.

"O, zit je op me te wachten? Ja Carl en Petra zaten te eten dus ik heb even gewacht. Ik kom er zo aan!"

Ben ik nou zo'n muts die te snel ongerust is, en die altijd even belt als het perongeluk toch even later als verwacht wordt?

Of is het gewoon mannen eigen dat er geen lampje branden gaat als het later dan verwacht wordt?

Ik had die lekkere neger nog niet naar huis hoeven sturen dus, maar die is iig op de afgesproken tijd weer thuis
Kan er maar 1 ding op zeggen...niet meer bellen als hij niet "op tijd"thuis komt...gewoon je eigen gang gaan!!
Geen tijd afspreken tenzij het van belang is. Dan is het op die momenten voor hem misschien makkelijker om zich er aan te houden, en kun jij in andere situaties gewoon je eigen gang gaan zonder op hem te wachten.
Ik ken dat heel goed, maar dan van de andere kant.

Ik ben zo'n aso die afspraken laat uitlopen en daar gewoon niet goed genoeg over nadenkt. Dus pak ik het tegenwoordig anders aan;

"Schat/vriendin/vriend/pa/buurvrouw, ik ben later want ik ga nog even met *** de stad in. Je hoeft niet op mij te wachten met eten/voor die film/met de koffie, ik bel even als ik onderweg ben/zie je straks wel".

En nu.... nu is niemand meer boos op mij.

Dus misschien is het een tip om het zo aan te laten pakken? Dan heb jij geen verwachtingen en kan hij niet meer te laat komen. Het scheelt een hoop ergernissen in ieder geval.
Ken het van ex. Die moest constant "overwerken", belde rustig 3 uur nadat kids en ik het eten al lang op hadden "o ja, je hoeft voor mij niet te koken, heb al iets gegeten met collega's".

Op een gegeven moment kwam hij helemaal niet meer thuis.......
Maar die moest zeker ook niet overwerken Juf Deetje?

Dat iemand altijd laat komt of later dan de bedoeling was, wil niet zeggen dat diegene er een dubbele agenda op na houdt hoor. (Even voor de duidelijkheid, maar dat zul je vast al weten). Dat wil alleen zeggen dat diegene uitermate beroerd is in plannen.
Mijn man belt ruimschoots vantevoren als hij later thuiskomt. En als hij dan wegrijdt van zijn werk belt hij nog even om te zeggen dat 'nu' naar huis gaat. En dan is hij prompt 20 minuten later ook thuis. Heel fijn, zo'n man die gewoon doet wat hij zegt, en doet wat belooft.

Dus nee, hier geen herkenning. Ik denk dat ik gallisch zou worden van jouw man.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Degenen die gewoon hun eigen gang gaan, en niet blijven wachten op manlief: Waar ligt dan de grens? Eén keer per week alvast gaan eten en niet wachten, of twee, drie? Of 1x per week elkaar wél rond etenstijd treffen?

Tot waar wacht je en pas je je aan, en waar zeg jij: ik ga mijn eigen gang?

Ik heb een man die elke dag (7dgn per wk) pas rond middernacht thuiskomt, dus ik leef meer alleen dan dat ik samenleef.. En soms hangt me dat goed de strot uit.. (Heeft even baalmoment)
Nee gelukkig niet herkenbaar, het eerste waar ik aan dacht bij het lezen van je openingspost was een vreemdgaande man...
Ken het niet.

Ik bel altijd netjes als het wat later wordt en vriend ook.

Lijkt me normaal
@TO: Misschien heeft "hij" niet zoveel zin om naar huis te komen......?
haha, die van mij had ook geen zin om naar huis te komen, maar dat hoorde ik pas een jaar en een kantoorsletje later.
Heb Vriend er na vrijdagavond nog op aangesproken, dat ik mij erg ongerust kan maken als hij beloofd om rond 0.00 thuis te zullen zijn, maar niet even belt als het onverwachts langer duurt.

Dat ik hem ook bel als ik na mijn werk nog even wat ga drinken, of dat ik (als hij niet thuis is als ik uit mijn werk kom) even bel als ik onverwachts eerder thuis ben.

Hij gaf aan dat ook erg prettig te vinden, (aangezien hij van 9 tot 17.00 werkt, en in het weekend voor de hobby een klus heeft. En ik werk 's avonds)

Ik heb aangegeven dat ik het ook prettig zou vinden als hij dat weer zou gaan oppakken, gewoon even een belletje, als hij later klaar is met een klus.

Hopen dat hij het ook gaat doen, ik kan me namelijk best wel ongerust maken, aangezien hij veel onderweg is.
Ik herken het uit het begin van onze relatie. Mijn vriend was blijkbaar echt niet gewend om rekening met iemand te houden. Het heeft een aantal verpieterde dinertjes gekost, maar al snel hield hij me steeds beter op de hoogte van zijn plannen. En voelde ik me geen stalkerig vriendinnetje meer als ik eens bel om te vragen hoe laat hij thuis zal zijn. Maar zo te lezen wil je vriend best meer moeite doen in de toekomst om je te bellen wanneer hij later/eerder thuis denkt te zijn.
voor mij heel herkenbaar. Helaas niet goed afgericht. Soms belt hij netjes maar meestal belt hij als hij al onderweg is. En eigenlijk heb ik hem dan al meestal wel gebeld waar de f***k hij blijft.

Heel frusterend.
Ik herken het gelukkig niet (meer!)
Peas on earth!
Wel herkenbaar dat het later wordt.

Niet herkenbaar dat ie niet belt. Heeft hij 1x niet gedaan en toen was ik zo boos... we woonden toen nog niet samen, maar ik zat bij zijn ouders te wachten.... zouden vanuit daar naar een feestje gaan. Uiteindelijk alleen naar het feestje en verschijnt hij daar doodleuk. Grrr! Sindsdien belt hij zelfs als hij maar een kwartiertje later is!
Niet meer herkenbaar gelukkig!

Een ex van mij had er een handje van, die liet mij rustig alleen zitten als we hadden afgesproken, met als toppunt dat hij "even een uurtje later" zou komen op het kerstfeest bij mijn ouders en toen maar helemaal niet meer is komen opdagen. Einde relatie was dat dus ook.
Ik ken het ook wel. Mijn vriend is echt een onwijze plakkert die de tijd gewoon vergeet. Erg irritant maar je went eraan. Tegenwoordig doe ik gewoon hetzelfde als ik naar mijn vriendinnen ga, en ik moet zeggen dat hij de hint wel een beetje begrepen heeft. Tegenwoordig houdt hij de tijd toch beter in de gaten en belt als het later wordt. Als hij niet belt en het eten staat klaar op de tijd dat hij ongeveer thuis zou zijn, dan begin ik gewoon alvast. Gaat hij maar lekker zelf in z'n eentje het restje in de magnetron gooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven