Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 24 maart 2022 om 16:51
https://lyko.com/nl/makeup-revolution/m ... red-by-you
Deze aangeschaft als extra bij wat andere spulletjes, gewoon om te proberen. Nou, dat heb ik gedaan zodat jullie dat niet hoeven. Mijn advies: niet kopen.
Mooie kleuren hoor, maar je smeert het op je ooglid, droogt als een malle op waardoor je er niets meer mee kunt. Het droogt op alsof je een laagje nagellak op je ooglid hebt gesmeerd waardoor het na een klein uurtje gaat scheuren en breken, want hé, er moet toch geknipperd worden. Het breekt en die stukjes vind je dan terug onder je oog. Dan wrijf je en vraag je je af, wat zit daar toch? Dan kijk je eens in de spiegel en zie je tot je schrik dat je de rest van de dag voor l*l gaat lopen. Je vloeibare oogschaduw is een gedroogde zoutvlakte op je oog, anders kan ik het niet omschrijven. Dus, ben je op zoek naar een vloeibare oogschaduw, deze skippen!
Deze aangeschaft als extra bij wat andere spulletjes, gewoon om te proberen. Nou, dat heb ik gedaan zodat jullie dat niet hoeven. Mijn advies: niet kopen.
Mooie kleuren hoor, maar je smeert het op je ooglid, droogt als een malle op waardoor je er niets meer mee kunt. Het droogt op alsof je een laagje nagellak op je ooglid hebt gesmeerd waardoor het na een klein uurtje gaat scheuren en breken, want hé, er moet toch geknipperd worden. Het breekt en die stukjes vind je dan terug onder je oog. Dan wrijf je en vraag je je af, wat zit daar toch? Dan kijk je eens in de spiegel en zie je tot je schrik dat je de rest van de dag voor l*l gaat lopen. Je vloeibare oogschaduw is een gedroogde zoutvlakte op je oog, anders kan ik het niet omschrijven. Dus, ben je op zoek naar een vloeibare oogschaduw, deze skippen!

donderdag 24 maart 2022 om 17:05
Goed om te weten! Ik heb de nieuwste aanwinst van Essence gekocht, de hydro hero, een soort tinted moisturizer. Ook hier het advies: doe maar niet. Het is licht dekkend, maar zodra je ergens een klein beetje wil bijsmeren, tilt het product zichzelf op en krijg je 'kale plekken' die je niet meer weggewerkt krijgt. Daarnaast zat het lelijk opgehoopt langs mijn neusvleugels, terwijl ik maar een dun laagje gebruikt heb. Verder zag het er gewoon überhaupt niet mooi uit. Ik heb het weggegooid.
Verder ben ik verkouden, en dan heb ik vaak last van een geïrriteerd oog. Eentje maar, alleen rechts. Heel erg vervelend, dat oog blijft dan de hele dag tranen, dus elke vorm van make up ziet er binnen no time niet uit. Het voelt daarnaast gewoon ook erg naar, ik ben er echt even chagrijnig van. Dit is afgelopen dinsdag begonnen, dus hopelijk is het snel voorbij.
Verder ben ik verkouden, en dan heb ik vaak last van een geïrriteerd oog. Eentje maar, alleen rechts. Heel erg vervelend, dat oog blijft dan de hele dag tranen, dus elke vorm van make up ziet er binnen no time niet uit. Het voelt daarnaast gewoon ook erg naar, ik ben er echt even chagrijnig van. Dit is afgelopen dinsdag begonnen, dus hopelijk is het snel voorbij.

zaterdag 26 maart 2022 om 21:05
Kent iemand dit product https://www.bolerocosmetics.nl/make-up/ ... ng-poeder/
Veel goede reviews op FB en Insta en het gebruik ziet er heel simpel (2 min) en voor zover ik op YT kan zien goed uit.
Beetje bronzen met extra laagje en met een en hetzelfde product dus.
Veel goede reviews op FB en Insta en het gebruik ziet er heel simpel (2 min) en voor zover ik op YT kan zien goed uit.

zaterdag 26 maart 2022 om 21:29

zaterdag 26 maart 2022 om 21:52
Wat bedoel je met die laatste zin? Want dit is een bronzer, het gaat niets anders doen dan dat.Juliette schreef: ↑26-03-2022 21:05Kent iemand dit product https://www.bolerocosmetics.nl/make-up/ ... ng-poeder/
Jaren geleden eens gekocht op een beurs, was toen ook al €15,- en ik kreeg er een kwast bij.
Het was een beetje aan de warme kant qua ondertoon voor mijn lichte huid, maar verder niets mis mee.
Wel weer bullshit in de link natuurlijk, dat het product zich aanpast aan de huid.
Maar in mijn ogen is het gewoon een prima bronzer, die voor mij niet helemaal ideaal was qua kleur.
zaterdag 26 maart 2022 om 22:10
Hoi meiden, wat een leuk topic!
Twee vraagjes die misschien al langs zijn gekomen maar ik zie ze zo 1-23 niet staan..
1) ik heb groene ogen en draag hierbij graag mosgroene oogmake-up.
Hema heeft een mooi dik mosgroen oogschaduw potloodje maar verdwijnt heel snel en gaat in de plooitjes zitten. Nu zoek ik mooie mosgroene oogschaduw om
Mooie effecten mee te maken.
Bij douglas in dorp hebben ze het niet. Iemand een idee? Misschien bij grotere in grotere steden wel?
2) ik klooi altijd wat met wittige oogschaduw in de binnenhoekjes en net onder wenkbrauwen. Maar verder kom ik niet.. groen doe ik iets boven ooglid voor liftend effect zeg maar.. nu ik ouder word is het iets meer gaan hangen helaas zeg maar… is er een duidelijk filmpje of foto’s waar je precies donkere en lichtere oogschaduw plaatst..?
Twee vraagjes die misschien al langs zijn gekomen maar ik zie ze zo 1-23 niet staan..
Hema heeft een mooi dik mosgroen oogschaduw potloodje maar verdwijnt heel snel en gaat in de plooitjes zitten. Nu zoek ik mooie mosgroene oogschaduw om
Bij douglas in dorp hebben ze het niet. Iemand een idee? Misschien bij grotere in grotere steden wel?
2) ik klooi altijd wat met wittige oogschaduw in de binnenhoekjes en net onder wenkbrauwen. Maar verder kom ik niet.. groen doe ik iets boven ooglid voor liftend effect zeg maar.. nu ik ouder word is het iets meer gaan hangen helaas zeg maar… is er een duidelijk filmpje of foto’s waar je precies donkere en lichtere oogschaduw plaatst..?

zaterdag 26 maart 2022 om 22:19
https://www.douglas.nl/nl/p/5000132029? ... gJkwfD_BwESaartjePrum1979 schreef: ↑26-03-2022 22:10Hoi meiden, wat een leuk topic!
Zoiets? Of is dat te kaki?
Ik doe zelf de highlighter die ik op mijn jukbeenderen draag ook in mijn binnenste ooghoeken en net onder mijn wenkbrauwen.
Misschien is het leuk om een paletje te kopen? Dan kun je experimenteren met verschillende kleuren groen/bruin. Leuk om in elkaar over te laten lopen.
Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.douglas.nl/nl/p/5010073591? ... gKdA_D_BwE
Of dit:
https://www.douglas.nl/nl/p/5002348040? ... gJhUPD_BwE
Zelf doe ik een donkere kleur in mijn buitenste ooghoeken en iets erboven, en dan een tint lichter daarboven. Op het bewegende ooglid doe ik een glanzende kleur, die lichter is dan de andere kleuren. Dan wat mat op de onderste wimperrand, soms ook daar een beetje een verloop van donker naar iets lichter. Mascara erbij en klaar. Deze manier past het beste bij mijn oogvorm (veel ruimte tussen oog en wenkbrauw, maar niet veel ruimte op het bewegende ooglid)
zaterdag 26 maart 2022 om 22:25
Hoi Saartje,
Ik vind dit altijd een prettige, rustige dame, ook iets ouder, die heel fijn en duidelijk uitlegt: https://youtu.be/ynAEwyBwUOk (Angie van HotnFlashy)
Verder een leuk filmpje met verschillende groene paletten, wel zeer amerikaans maar het geluid kan ook uit
https://youtu.be/xXoiVA3wlO8
Vind zelf Viseart heel prettig gepigmenteerde oogschaduw hebben; wel wat meer aan de prijs. Meer budgetvriendelijk is Catrice. Ik had voor mijn kind (jaja hou maar op, ik en mijn kind hebben samen make uppen als hobby
) voor iets van 6 euro een palette van Ariel gekocht en tot mijn verbazing is dat echt schitterend gepigmenteerd! Is alleen niet echt groen, maar wellicht is er van catrice iets anders te vinden dat wel meer groen bevat en ook goed gepigmenteerd is?
Ik vind dit altijd een prettige, rustige dame, ook iets ouder, die heel fijn en duidelijk uitlegt: https://youtu.be/ynAEwyBwUOk (Angie van HotnFlashy)
Verder een leuk filmpje met verschillende groene paletten, wel zeer amerikaans maar het geluid kan ook uit

https://youtu.be/xXoiVA3wlO8
Vind zelf Viseart heel prettig gepigmenteerde oogschaduw hebben; wel wat meer aan de prijs. Meer budgetvriendelijk is Catrice. Ik had voor mijn kind (jaja hou maar op, ik en mijn kind hebben samen make uppen als hobby

zaterdag 26 maart 2022 om 22:32
Ja hoor, Catrice heeft ook groen
https://www.parfumdreams.nl/Catrice/Oge ... gK--vD_BwE
https://www.kruidvat.nl/catrice-art-cou ... gIC_fD_BwE
https://www.kruidvat.nl/catrice-art-cou ... gJW7PD_BwE
Wat leuk, Hobbelt verder, make uppen met je dochter
Wat leuk, Hobbelt verder, make uppen met je dochter

zaterdag 26 maart 2022 om 22:38
Jufjoke schreef: ↑26-03-2022 21:52Wat bedoel je met die laatste zin? Want dit is een bronzer, het gaat niets anders doen dan dat.
Jaren geleden eens gekocht op een beurs, was toen ook al €15,- en ik kreeg er een kwast bij.
Het was een beetje aan de warme kant qua ondertoon voor mijn lichte huid, maar verder niets mis mee.
Wel weer bullshit in de link natuurlijk, dat het product zich aanpast aan de huid.
Maar in mijn ogen is het gewoon een prima bronzer, die voor mij niet helemaal ideaal was qua kleur.
Op insta en FB (via hun site te lezen) wordt dit over het hele gezicht gedaan ipv alleen op de jukbeenderen en voorhoofd. Zo gebruik ik nu de mintenz bronzer zeg maar.
Wat ik ermee bedoelde is dat als je het als bronzer wil gebruiken op de jubkbeenderen en voorhoofd je een extra laagje moet doen zodat het iets donkerder wordt zeg maar.
Nu gebruik ik en foundation en bronzer en met deze van bolero heb je dus 1 product wat voor beiden gebruikt kan worden.
Maar jouw ervaring was dus goed, behalve te warm voor jou.
Maar heb jij het dan ook over je hele gezicht gedaan of alleen echt als bronzer gebruikt?
zaterdag 26 maart 2022 om 22:39
Hi JufJ! Goeie vondsten 
Ja het is echt een hobby geworden! Ze vraagt geregeld of we op Hobbelt-en-kind-dag ook 'gekke make up' gaan doen. Dat is een heel ritueel; spulletjes pakken (een aparte beautycase met mijn oude make up, wat penselen en applicators, en de schmink spulletjes die ik voor haar heb) en dan de grote staande spiegel op tafel zetten. Zij krijgt dan een beauty haarband om met een strikje bovenop, om haar haar uit haar gezicht te houden. En maakt vervolgens zichzelf op en ook mij. En soms mag ik haar opmaken, maar mevrouw is 'al' 4 jaar nu dus vindt dat ze dat allemaal zelf wel kan
Als we klaar zijn maken we altijd selfies, een heleboel achter elkaar met alle gekke gezichten die we kunnen bedenken, die we vervolgens naar papa en oma sturen

Ja het is echt een hobby geworden! Ze vraagt geregeld of we op Hobbelt-en-kind-dag ook 'gekke make up' gaan doen. Dat is een heel ritueel; spulletjes pakken (een aparte beautycase met mijn oude make up, wat penselen en applicators, en de schmink spulletjes die ik voor haar heb) en dan de grote staande spiegel op tafel zetten. Zij krijgt dan een beauty haarband om met een strikje bovenop, om haar haar uit haar gezicht te houden. En maakt vervolgens zichzelf op en ook mij. En soms mag ik haar opmaken, maar mevrouw is 'al' 4 jaar nu dus vindt dat ze dat allemaal zelf wel kan

Als we klaar zijn maken we altijd selfies, een heleboel achter elkaar met alle gekke gezichten die we kunnen bedenken, die we vervolgens naar papa en oma sturen

zaterdag 26 maart 2022 om 22:45
Wat jij bedoelt over je hele gezicht, is niet in plaats van foundation, maar voor er overheen. Of voor alleen, als je geen foundation wilt dragen, maar dan is het dus bronzer op een verder niet opgemaakte huid. Het blijft dan gewoon bronzer.Juliette schreef: ↑26-03-2022 22:38Op insta en FB (via hun site te lezen) wordt dit over het hele gezicht gedaan ipv alleen op de jukbeenderen en voorhoofd. Zo gebruik ik nu de mintenz bronzer zeg maar.
Wat ik ermee bedoelde is dat als je het als bronzer wil gebruiken op de jubkbeenderen en voorhoofd je een extra laagje moet doen zodat het iets donkerder wordt zeg maar.
Nu gebruik ik en foundation en bronzer en met deze van bolero heb je dus 1 product wat voor beiden gebruikt kan worden.
Maar heb jij het dan ook over je hele gezicht gedaan of alleen echt als bronzer gebruikt?
Ik gebruikte hiervoor in het verleden de fusionbeauty bronzer, heel mooi product was dat. Volgens mij wordt het niet meer verkocht bij Douglas. Het was wel echt duur vond ik toen. https://www.lookfantastic.nl/fusion-bea ... 87616.html

Ik moest trouwens toen ik jouw product aanklikte gelijk ook denken aan iets dat ik ooit op een beurs kocht, een bronzer die ook mooi was op het hele gezicht, egyptian bronze ofzoiets was dat. Een mega groot compact powder was dat en kreeg je ook een kwast bij.
Grappig dat dit product dus ook op beurzen verkrijgbaar is.
Ik vind de website overigens wel een hoog DIY-gehalte hebben, vluchtig de 'over ons' tekst gelezen maar dat komt dan toch niet zo professioneel over vind ik.. Neem niet weg dat het verder een prima product kan zijn, dat weet ik niet. Ik heb altijd een beetje gemengd gevoel bij van die beurs en tell sell en facebook achtige producten. Kweenie.

zaterdag 26 maart 2022 om 23:08
Maar wat is het verschil dan met een andere willekeurige bronzer? Ik gebruik meestal zonder shimmer namelijk en dan kan het toch gewoon met elke bronzer, zo lang die maar bij jouw teint past?Juliette schreef: ↑26-03-2022 22:38Op insta en FB (via hun site te lezen) wordt dit over het hele gezicht gedaan ipv alleen op de jukbeenderen en voorhoofd. Zo gebruik ik nu de mintenz bronzer zeg maar.

zaterdag 26 maart 2022 om 23:12
Op dit filmpje wordt het hele gezicht gedaan https://m.facebook.com/bolerocosmetics/ ... ale2=nl_NL
Idd zonder foundation, lekker makkelijk als je toch een kleur wil hebben.
Die egyptian verkopen ze bij Bol zag ik net. Het lijkt er idd wel op.
Idd zonder foundation, lekker makkelijk als je toch een kleur wil hebben.
Die egyptian verkopen ze bij Bol zag ik net. Het lijkt er idd wel op.

zaterdag 26 maart 2022 om 23:14
Naar mijn idee gebruik je bronzer alleen op voorhoofd etc en niet over je hele gezicht.
Als ik de mintenz bronzer zou gebruiken over mijn hele gezicht dan is dat te donker

zondag 27 maart 2022 om 06:41
Dit is echt niet voor over je hele gezicht. Echt niet. Niet voor mijn lichte huid, maar ook niet voor iemand anders. Het wordt ook omschreven als bronzer, niet als iets anders. Het kan echt niet over je hele gezicht. En het kan ook niet als poeder foundation gebruikt worden.Juliette schreef: ↑26-03-2022 22:38Op insta en FB (via hun site te lezen) wordt dit over het hele gezicht gedaan ipv alleen op de jukbeenderen en voorhoofd. Zo gebruik ik nu de mintenz bronzer zeg maar.
Het is een bronzer. Zo staat het ook op de site. Laat je niet voor de gek houden.
zondag 27 maart 2022 om 08:29
Wat een gek filmpje, ze gebruikt de bronzer inderdaad over haar hele gezicht om bruiner te worden.
Het zal sowieso geen dekking geven en een (poeder)foundation onnodig maken. Ze gebruikt namelijk best veel terwijl ze er helemaal niet verschrikkelijk uitziet op het eind, dus de pigmentie zal niet heel goed zijn.
Ik ga er wel vanuit dat het in het echt niet zo mooi staat, vooral niet aan het eind van de dag. Dat is zo vlekkerig. Een poeder over je hele gezicht doen in de verkeerde kleur heeft dat effect. (Middelbare school trauma’s
)
Het zal sowieso geen dekking geven en een (poeder)foundation onnodig maken. Ze gebruikt namelijk best veel terwijl ze er helemaal niet verschrikkelijk uitziet op het eind, dus de pigmentie zal niet heel goed zijn.
Ik ga er wel vanuit dat het in het echt niet zo mooi staat, vooral niet aan het eind van de dag. Dat is zo vlekkerig. Een poeder over je hele gezicht doen in de verkeerde kleur heeft dat effect. (Middelbare school trauma’s

zondag 27 maart 2022 om 08:53
Kijk, dank jullie wel!
Dit was ook idd wat ik niet begreep. Een bronzer is normaal gesproken iets donkerder dan je eigen huidskleur of foundation, zeg 2 tinten en met deze poeder ga je over het hele gezicht of te wel je ziet er dan waarschijnlijk uit als Samantha de Jong en Michael van der Plas.
Net of je dagelijks onder de zonnebank gaat en dat is dus wat ik niet wil.
Ze hebben echt heel veel goede reviews,mensen die het al jaren gebruiken daarom was ik ook nieuwsgierig hiernaar.
Dit was ook idd wat ik niet begreep. Een bronzer is normaal gesproken iets donkerder dan je eigen huidskleur of foundation, zeg 2 tinten en met deze poeder ga je over het hele gezicht of te wel je ziet er dan waarschijnlijk uit als Samantha de Jong en Michael van der Plas.
Net of je dagelijks onder de zonnebank gaat en dat is dus wat ik niet wil.
Ze hebben echt heel veel goede reviews,mensen die het al jaren gebruiken daarom was ik ook nieuwsgierig hiernaar.

zondag 27 maart 2022 om 09:00
HobbeltVerder schreef: ↑26-03-2022 22:39Hi JufJ! Goeie vondsten
Ja het is echt een hobby geworden! Ze vraagt geregeld of we op Hobbelt-en-kind-dag ook 'gekke make up' gaan doen. Dat is een heel ritueel; spulletjes pakken (een aparte beautycase met mijn oude make up, wat penselen en applicators, en de schmink spulletjes die ik voor haar heb) en dan de grote staande spiegel op tafel zetten. Zij krijgt dan een beauty haarband om met een strikje bovenop, om haar haar uit haar gezicht te houden. En maakt vervolgens zichzelf op en ook mij. En soms mag ik haar opmaken, maar mevrouw is 'al' 4 jaar nu dus vindt dat ze dat allemaal zelf wel kan![]()
Als we klaar zijn maken we altijd selfies, een heleboel achter elkaar met alle gekke gezichten die we kunnen bedenken, die we vervolgens naar papa en oma sturen![]()
Wat leuk met je dochter
Ik las van de week hier dat iemand met dochter naar de Rolling Stones gaat.
Wat leuk als je dit met je kind kan doen.
zondag 27 maart 2022 om 09:02
Allemaal niet wat ik zoek eigenlijk.. misschien de onderste.. ik zoek echt mosgroen en dan verschillende kleurtinten om nuances etc aan te brengen … dan misschien groenig/bruinig oplopende tintenJufjoke schreef: ↑26-03-2022 22:32Ja hoor, Catrice heeft ook groen
Wat leuk, Hobbelt verder, make uppen met je dochter![]()
Bestaat waarschijnlijk niet
zondag 27 maart 2022 om 09:32
En zoiets dan Saartje: https://www.douglas.nl/nl/p/3000041482?variant=496596

zondag 27 maart 2022 om 09:37
Saartje, ik heb deze besteld:
https://www.beautybay.com/p/beauty-bay/ ... gKFUfD_BwE
Hier zitten diverse tinten groen in, waardoor het ook makkelijk is om tinten te mengen om de perfecte kleur te krijgen. Hij is er ook in een kleinere en een grotere variant.
https://www.beautybay.com/p/beauty-bay/ ... gKFUfD_BwE
Hier zitten diverse tinten groen in, waardoor het ook makkelijk is om tinten te mengen om de perfecte kleur te krijgen. Hij is er ook in een kleinere en een grotere variant.
zondag 27 maart 2022 om 10:27
Saartje, deze misschien? Mosgroen. Ik heb zo’n doosje met paarstinten. Is echt goede eyeshadow. Ik maak er ook een lijntje mee onder mijn ogen. Blijft de hele dag zitten.
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-m ... BP_1131834
https://www.iciparisxl.nl/be-creative-m ... BP_1131834