Mode & Beauty alle pijlers

Transparante foundation

20-03-2022 15:06 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand al ervaring met transparante foundation? Dekt het wel roodheid?

Ik heb een erg gevoelige huid,al vele foundations geprobeerd. Maar krijg snel op drogere vlekjes in mijn gezicht dat het kleurpigment er zo " brokkelig" uitziet. Dan zien de gladde stukjes huid er mooi en onopvallend bedekt uit,maar ziet het er heel vies uit op de onrustiger stukjes huid . Precies de stukjes die ik een beetje wil camoufleren dan.
Dus ik vraag me af of het met transparante foundation wellicht beter is.
Ik ken geen transparante foundation, alleen poeder of blurring primers. Dus ben benieuwd, ik lees mee.
Ik snap niet wat je bedoelt met transparante foundation.
Gezien de eigenschap 'transparant' denk ik niet dat je veel bedekking van roodheid zal kunnen verwachten.
Cc of bb cream van clinique werkt goed op je huid en trekt in. Zit ook spf en is een hydraterende crème. Dus prima als basis laag.

Je kan er ook alsnog een dekkende foundation erop gebruiken.

Mijn persoonlijke aanrader is die van Estee lauder. Blijft de hele dag opzitten ook en daarvoor hoef je weinig te gebruiken.

https://www.douglas.nl/nl/p/1011518275? ... gL0ePD_BwE
Procosatix schreef:
20-03-2022 15:23
Cc of bb cream van clinique werkt goed op je huid en trekt in. Zit ook spf en is een hydraterende crème. Dus prima als basis laag.

Mijn persoonlijke aanrader is die van Estee lauder. Blijft de hele dag opzitten ook en daarvoor hoef je weinig te gebruiken.

Die voorbeelden zijn toch niet transparant?
Ik gebruik nu een aantal jaren de superbalanced make-up van Clinique en vind deze fantastisch. Mooi dekkend zonder een zwaar pancake-gevoel. Heerlijk op de huid. Ik ben blond en blank en gebruik de kleur “Neutral”. Ik wil niks anders meer.
Misschien anders een getinte spf proberen?
Procosatix schreef:
20-03-2022 15:23

Mmm die Estee Lauder heb ik 1x geprobeerd maar die is wat droger waardoor je dus het probleem krijgt dat TO beschrijft.
Ik ben ook benieuwd wat je bedoeld met een transparante foundation. Een primer?
Barrie95 schreef:
20-03-2022 15:31
Ik ben ook benieuwd wat je bedoeld met een transparante foundation. Een primer?
Ik denk dat TO een foundation bedoeld die niet een zwaar dekkend masker gevoel geeft.
Bedoel je vloeibare foundation ?
Afbeelding
Voor mij is dit de beste .vloeibaar als water .en een hoge beschermingsfactor
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
chrisjoh schreef:
20-03-2022 15:33
Bedoel je vloeibare foundation ?
Afbeelding
Voor mij is dit de beste .vloeibaar als water .en een hoge beschermingsfactor
Dat is toch geen foundation?
Bergje65 schreef:
20-03-2022 15:32
Ik denk dat TO een foundation bedoeld die niet een zwaar dekkend masker gevoel geeft.
Ja, misschien een tinted moisturiser ofzo.

TO, heb je misschien ergens iets gelezen over transparent foundations?
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 20-03-2022 16:14
15.13% gewijzigd
Bergje65 schreef:
20-03-2022 15:32
Ok! Ik heb zelf ook wel roodheid in mijn gezicht en ik heb wel eens de CC-cream van l'oreal gekocht: https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-cc ... /p/2736070

Deze was voor mij net iets te donker, maar verder was het wel een mooie en lichte crème!
To, als je inderdaad een foundation met een lichte dekking bedoelt: ik denk dat, gezien het probleem wat je beschrijft, je eerder op zoek kan gaan naar een foundation die geschikt is voor een droge huid. Bij voorkeur zonder alcohol. Zo'n soort product is wat 'vettiger', een beetje crèmig, en zal dus minder snel velletjes accentueren. Op de rest van je gezicht kun je het product een beetje afpoederen als het daar te veel glans geeft.
Zoek dus naar foundation zonder alcohol, die een glanzende finish geven. Die zijn vaak geschikt voor een droge huid.
Het merk Kosas heeft ook een getinte olie, dat is misschien ook heel geschikt voor jou.
Ik zou verder nog willen adviseren om in de avond, na het reinigen van je huid, een exfoliant te gebruiken. Bijvoorbeeld de lactic acid van the ordinary, die lijkt me perfect voor jou. Dan heb je überhaupt veel minder snel die droge plekjes en velletjes.
Barrie95 schreef:
20-03-2022 16:13
Ok! Ik heb zelf ook wel roodheid in mijn gezicht en ik heb wel eens de CC-cream van l'oreal gekocht: https://www.kruidvat.nl/loreal-paris-cc ... /p/2736070

Deze was voor mij net iets te donker, maar verder was het wel een mooie en lichte crème!

Ik heb nog een tube liggen, ongeopend. Ooit 2 gekocht met korting. Volgens mij de glam nude. Het werkt wel maar ik gebruik nu minerale make up (incl groene concealer) en is dekkend genoeg voor mij en beter voor mijn huid.

Als jij of TO deze wil hebben dan wil ik het naar je opsturen.
Geen foundation maar toch een heerlijke makeup-basis: matting primer van de Hema. Hebben ze ook in een groene tint, om roodheid te verdoezelen. En helemaal niet duur.
Mintenz minerale poeder foundation.
In vele kleuren en je kunt eerst kleine testers kopen.
Super !
.....
Mmaartje schreef:
20-03-2022 16:57
Mintenz minerale poeder foundation.
In vele kleuren en je kunt eerst kleine testers kopen.
Super !
Die heb ik ook geprobeerd. Maar vond het geen doen vanuit zo'n klein plastic zakje
Ik heb een tijdje de lichtste foundation qua dekking gebruikt van Mac, vond ik erg fijn. Zou ik wel eerst testen welke kleur je hebt in een winkel.

Nu gebruik ik inmiddels bijna geen make up meer en gebruik nu de groene creme van l’oreal. Ook tevreden over.
apiejapie schreef:
20-03-2022 17:01
Die heb ik ook geprobeerd. Maar vond het geen doen vanuit zo'n klein plastic zakje
Ik heb het in een klein kommetje geschud.
Als je uiteindelijk je kleur gevonden hebt, dan krijgt je natuurlijk een fijn potje ;-) Maar dan betaal je ook wat meer.
.....
Wat Jufjoke zegt: alcohol vermijden. Ook citroenachtige ingrediënten (limonene) en parfum. Dat zit bijna overal in conserveermiddel (ook in L'Oreal die hier is genoemd). Maakt je huid droog en rimpelig.
Kopieer de ingrediënten lijst en kijk of er slechte bestanddelen in zitten, bijv. hier:

https://incidecoder.com/decode-inci

Transparant is voor mij kleurloos.
Kleurloze foundation ken ik wel, die past zich aan je huid aan en wordt geleidelijk donkerder. Wordt gebruikt door vriendinnen. Niks voor mij, te trekkerig en vlekkerig. Ik zal het zo opzoeken.

Mijn huid is zeer droog met couperose. Na een stuk of 80 foundations, cc, bb. geprobeerd in drie jaar tijd ben ik uitgekomen op Vichy dermablend gemengd met de zeer vloeibare foundation van Olcay Gulsen.
Kevyn Aucoin vind ik ook een topper (lijkt duur, je hebt maar een tipje nodig dat je mengt met een cc cream. Erg gepigmenteerd, maar gemengd oogt het als een tweede huid).
Ingrediënten zijn goed en voor mij is de combi perfect. Biodermal cc anti age is ook dun en goed om met dikkere foundation te mengen voor plekken die je meer wilt bedekken. Olcay dekt iets beter. Beiden geven een gezonde gloed en maken de huid niet droog.

Opgezocht: Meroda transparante foundation. Wel parfum in.
roekiezoekie wijzigde dit bericht op 20-03-2022 17:35
13.15% gewijzigd
apiejapie schreef:
20-03-2022 17:01

Die zakjes zijn om te testen. Idd handig is anders maar voor 1,95 voor de producten of 3,95 voor de foundation (5 zakjes) is het te doen. Klein beetje op een schoteltje en je kunt deze zeker een keer of 4 uitproberen. Bij de andere producten (blush, oogschaduw) kun je zeker wel 10x vooruit. Zo weinig heb je nodig.

Ik gebruik het ook en mijn huid is enorm verbeterd door de werking van de ingrediënten die er in zitten. In combinatie met oa. niacinamide, veel minder last van roodheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven