Weekendje Zwolle?

31-03-2022 21:15 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand wil ik mijn partner verrassen met een weekendje weg. Zijn al op veel plaatsen geweest, echter nog niet in Zwolle.
Ben alleen totaal onbekend hier. Is dit leuk voor twee dagen winkelen, wandelen, restaurants en barretjes?
We zijn niet van musea bezoeken oid.
Hier precies hetzelfde, dus ik lees even mee!
Paar keer geweet en ik vind het zo een leuke stad. Heel gezellig, leuk shoppen, veel restaurantjes. Ik vind het echt een gezellige stad.
Je bent van harte welkom in deze prachtige stad. Zat restaurantjes en een prima stad om te winkelen! :proud:
Misschien wat leuke tips :)

Weet niet of jullie er van houden maar je kunt suppen in de stadsgracht. De route gaat om de oude stad heen en er is best veel te zien.

Als je van muziek houdt is er misschien ook nog iets leuks in Hedon, of een leuke theatervoorstelling in De Spiegel of Odeon.

Wil je super luxe dineren, misschien bij de Librije. Vaca Negra kun je heerlijk vlees eten, voor een leuke sushi ervaring kun je naar Blue Sakura. Vlak daarbij zit een Ierse pub (kun je ook lekker eten). Las Rosas kun je lekker loeren naar de mensen en lekker tapas eten. Andere tips voor eten zijn nog bistro de Zoete inval of de Buik van Parijs.

Wandelen is vooral leuk bij het Engelse werk of een rondje om Wythmenerplas, plus de stad zelf natuurlijk.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Vorige week bij de Zoete inval gegeten. Ik vond het niks.

Sushi dan weer liever bij Silk.

En heel tof eten en ogen uitkijken bij Jaffa Jaffa.

Shoppen bij Waanders in de Broeren ook tof.

En een bezoekje aan Museum de Fundatie Zwolle (iedere zaterdagavond gratis open voor iedereen)
de Librije heeft waarschijnlijk pas in 2023 weer plek. Ierse pub is al even gesloten. Las rosas kun je wel heel goed zitten, maar het eten is niet goed.
Ik vind zelf wel Blue sakura beter dan Silk.
Jaffa jaffa, zeker een aanrader. Wil je wat meer fancy dan is Coperto heerlijk, of Noïs.
Nummer 1 tip als je een goed/leuk restaurant hebt gevonden: bijtijds reserveren. 1 of 2 dagen van tevoren is niet vroeg genoeg, dan zit al het leuke vol.
Barretjes: Beugeltje vind ik altijd wel leuk. En gewoon lekker op de pleinen.
Waar overnachten jullie?
Huh?

De Ierse pub is toch al weer bijna een jaar open? Heet nu The Dublin house dacht ik.
Birdie schreef:
31-03-2022 21:59
Huh?

De Ierse pub is toch al weer bijna een jaar open? Heet nu The Dublin house dacht ik.
Inderdaad, die is alweer eventjes open!
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Leuke stad! Kun je je echt makkelijk 2 dagen vermaken, ook wel langer.
Wij hebben zojuist ook geboekt! 2 nachten in het vd valk hotel!
Oh sorry, ja ik vond de Sally O'Briens DE Ierse pub en de dublin house vind ik 3x niks, maar is zeker ook een Ierse pub idd.
-Waanders in de broeren; mooie boekenwinkel in een kerk
-Hofvlietvilla: gezellig terras aan het water, tegenover pathe en naast de winkelstraten
-stadscafe het Refter: gezellige plek met veel keuze aan speciaalbiertje
-park de Wezenlanden. Relaxed en leuke plek om te picknicken, nabij centrum.
-OAK wijnbar: aanrader!
- 9 en 10 april is het wereldberoemde verhalenfestival in de stad=veel theater door de binnenstad. Heel gezellig!
- ijs eten bij salute! Eind vd diezerstraat (winkelstraat)
- Herman brood museum
Dineren bij Coperto Restobar is ook de moeite waard!

- Peperbus beklimmen
- rondje wandelen langs de stadsgracht en de sassenpoort (Zwolle is een oude Hanzestad met prachtig centrum)

Ennnn eindigen met taart bij de gillende keukenmeiden!
jewelll schreef:
31-03-2022 23:21

Ennnn eindigen met taart bij de gillende keukenmeiden!

Oeh ja! :-9
Van der valk hotel heeft ook goed eten.
2 theaters. Een filmhuis en een bioscoop.
Er is een indoor trampolinepark (mocht je gek willen doen). Zwembad, bowling verzin het maar. Escaperooms. En dan heb je soms stadswandelingen. Bezoek van de sassenpoort, synagoge.
Soms tref je een (mini)concert van Artez-studenten in de broerenkerk (Waanders, boekwinkel waar je prima kunt lunchen).
Naast het centrum tussen de grachten.. assendorp heeft een paar leuke winkels. Op de Marslanden zit Tuinland, tegenover van der Valk een IKEA. De intratuin is geloof ik tijdelijk dicht.
Wandelen bij de agnietenberg.
Misschien een workshop bonbons maken.
Mayur kitchen was altijd wel lekker eten.

Mijn meest bezochte winkels daar zijn zijn dille en kamille, Goedhart boeken en Waanders, de speelgoedwinkel tegenover dille en kamille, Simon levelt, Jan sikkes en de inktpot.
Maar ik ben geen Kruitvat. Sting, Douglas, h&m fan. Sowieso is shoppen mijn hobby niet. En kleding shoppen al helemaal niet.
100% Blue Sakura mocht je sushi willen eten. Je zit daar in een prachtige oude kerk, met beschilderde ramen, en het eten is heerlijk!

Voor een drankje wandel je zo naar ‘t Refter, wat er naast zit. Die hebben veel biertjes en cockfails en je zit er gezellig.
Van der Valk is een behoorlijk eindje van het centrum. Houd daar rekening mee.

Tips:
Sassenpoort beklimmen.
Wijnhuis.
Blue Sakura vind ik dan weer niks. Mooie plek, maar het is een vreetschuur.
Leuk dat je naar Zwolle gaat!

Het is echt een gezellige stad. Je kan er prima shoppen en wandelen door de binnenstad!

Mijn tips: de peperbus beklimmen, naar Waanders in de Broerenkerk, als het lekker weer is met een bootje over de gracht, naar Museum de Fundatie.

Qua eten: Taartjes bij de Gillende keukenmeiden (echt heengaan! Dikke aanrader!)

Borrelen bij Beautanica. Dan kan je zelf lekkere wijntjes tappen! Of het Refter in het oude klooster met mega borrelplanken.

Dineren bij Jaffa Jaffa. Ook heel gezellig om te zitten! Of bij D’Andreas, maar dan moet je echt vroeg reserveren. Paar maanden van te voren. En anders bij Poppe! In de oude hoefsmederij. Ook erg leuk en lekker!

En een ijsje eten bij Salute! Ook als het koud is want het is is gewoon mega lekker.
Van Kooten en De Bie hebben ook nog tips, welke zullen nog steeds bestaan? Ik ben wel benieuwd naar die "chique karbonade".

https://youtu.be/W65YNDz00cI
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Sowieso Salute inderdaad en Waanders. Mocht het lekker weer worden dan is het ook heel leuk om voor een klein bedrag (€15/€20) een bootje te huren en door de stadsgrachten heen te varen.
Leuk hoor! Veel goede tips. Stadswandeling, even wat drinken in de serre bij de hofvlietvilla (eten vind ik niet zo bijzonder), koffie bij barista (heerlijk zitten daar)). Eten bij jaffa jaffa of Carpaccio of bai yok.
Buiten de stad is de kas van kaat de aanrader. Heel mooie locatie, er werken bijv mensen met down syndroom. De lunchkaart is heerlijk! Alleen overdag open. Fijn zitten daar.
Iemand raadde het zwembad aan. Dat vind ik hier niet bijzonder. Nauwelijks subtropisch en best klein.

Als je hier niet uit de buurt kunt is lekker wandelen bij Hattem ook leuk, in de bossen bij molecaten bijv.

Vd Valk is idd eind uit centrum. Fietsen mee? Dan ben je met 15 minuten in de stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven