17 Jaar en zwanger?!

14-06-2009 15:50 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatmaar... Dit forum is bullshit.
anoniem_87401 wijzigde dit bericht op 14-06-2009 16:38
Reden: Bullhit
% gewijzigd
Sja, bij nader inzien (na openigspost helemaal te hebben gelezen) weet ik dus niet zo zeker of het fake is. Maar ja, er worden de laatste tijd allemaal faketopics geopend en dan gaat de bullshitmeter even af.

TO, sorry als het wel waar is en neem dan maar de raad aan van de vrouwen die serieus zij ingegaan op je post. Dus testen allereerst.
Als je antibiotica de werking van de pil beïnvloedt zijn ze VERPLICHT om er een brief bij te doen of iets op te plakken. En ik kan het weten want ik heb in de afgelopen maanden al zo'n 6 kuren gehad. Bij sommigen stond het er bij, bij anderen niet. Dan ging ik bellen naar de apotheek en toen vertelden ze me dat ze er altijd een brief bij doen als de werking verminderd is, en zo niet dat er niets bij zit.
Normaal vraagt of weet een huisarts toch of iemand aan de pil is als hij/zij een recept voor antibiotica voorschrijft?

TO, ik zou als ik jou was zo snel mogelijk een zwangerschaps test doen, dan weet je het zeker!
quote:Jannemaan schreef op 14 juni 2009 @ 18:21:

[...]

is gedaan, op de eerste pagina

Ik heb 't gelezen. En de enige vraag die ik tot nu heb is wat doet dit topic op sex?

Verder heb ik weinig zinnigs te melden. Inderdaad een test doen en dan verder denken.
quote:Digitalis schreef op 14 juni 2009 @ 19:33:

Sja, bij nader inzien (na openigspost helemaal te hebben gelezen) weet ik dus niet zo zeker of het fake is. Maar ja, er worden de laatste tijd allemaal faketopics geopend en dan gaat de bullshitmeter even af.

TO, sorry als het wel waar is en neem dan maar de raad aan van de vrouwen die serieus zij ingegaan op je post. Dus testen allereerst.(f)
Meten is weten dat is het standaard gezegde. En in dit geval is het dus na het testen weet je waar je aan toe bent. Beren hoeven pas beren te worden als je de honing gevonden hebt.
Nougoed. Het verwaande, zeer ambitieuze - zelfingenomen, 17jarige MEISJE is weer terug. Want ik ben tenslotte nog maar een kind. Als ik zou hebben geweten hoe ik dit topic had moeten verwijderen, dan had ik dat gedaan. Daarom heb ik het gewoon bij bewerken gedaan...

Oké, ik ben nog jong. Maar wil dat direct zeggen dat je mij net als al die andere 17jarige meisjes over één kam moet scheren? Net als dat in Nederland gelijk alle buitenlanders slecht zijn omdat één uit het buitenland afkomstige gek de benzinepomp overvalt en daarbij een medewerker doodt? Dat ik daarbij ook het rusteloze 'Ik wil shoppen.' en 'Ik wil dit, ik wil dat. Papa, mag ik je creditcard.' - type ben.

En nog meer smullen. Ik ben onzeker. Overvallen door iets nieuws. Een naief foutje. Op het moment dat ik die kuur kreeg lag ik kapot in bed. Ik kon geen licht en geen geluid verdragen. Denk je dat je dan als eerst die handleiding gaat lezen? Ik heb dat doosje uit dat apothekerszakje gehaald en bij m'n andere medicijnen neergelegd.

Waar ik nog even op terug wilde komen: Mijn moeder brengt me 's ochtends mijn medicijnen omdat ik, zoals menig andere, het heerlijk vind om door hun moeder verzorgd te worden. Als ik aan het werk ben óf ik met mijn eigen werk bezig ben - lees: weg van huis - dan regel ik die zaken allemaal zelf. (Oh ja, wat zijn we weer verantwoordelijk, Unsure. Wil je nu zeggen dat je een kind kan opvoeden?) Ja, dat wil ik zeggen. Ik pas al jaren op, het komt geregeld voor dat de ouders van mijn vaste oppaskindje & baby meerdere dagen weg zijn en dat ik daar oppas. Je kan het zien als een au pair.

Om terug te komen op die antibiotica en alle door mij gestelde vragen... Ik doe me graag hoog voor, alleen om mijn onzekerheid te verbergen. Dat is namelijk beter voor je imago - want zo gaat het in deze maatschappij. Je gevoelig openstellen kan niet, heb ik vandaag wel weer gemerkt. Ik heb de brief gelezen en dat is inderdaad onveilig, deze antibiotica heeft invloed op de pil gehad. Ik wilde niet eens direct de ervaringen van een 17jarig meisje dat ook een eigen bedrijf heeft. Maar eventueel van andere tienermoeders.

Ik wilde ergens mijn verhaal kwijt. Ik wist mijngod niet waar ik moest zoeken, mede omdat dit voor mij ook nieuw is. Je typt iets in op google en komt op dit forum terecht. Ja, je kent het tijdschrift, maar verder ken je het niet. Dusja, hopelijk kan je op een vrouwenforum wel je verhaal kwijt. Dan zijn er natuurlijk weer van die levenloze zielen die op een dag als deze de hele dag achter de computer hangen en daardoor maar onzekere meisjes zoals mij kapot gaan PROBEREN te maken met hun neerbuigende woorden omdat ze het allemaal zo goed denken te weten. Dit alles is immers nep?! Fake? Dat als er straks een kindje in mijn buik groeit, dat dat ook nep is?!

Ik heb een test besteld. Die kon ik als het goed is vanaf 2 weken na de laatste gemeenschap doen. Aankomende week dus. Als ik die test binnen heb (want heb deze online besteld) dan doe ik deze vanzelfsprekend meteen. Natuurlijk heb ik een kinderwens, en ik realiseer mij dat je leven in één klap anders is. Het is niet even 2 weken op het kind of de kinderen van een ander passen, maar je eigen kind - waar je altijd aanvast zit. Jou kind, waar je een band mee krijgt, waar jij verantwoordelijk voor bent, die jij creert en die jij zo vormt (opvoedt) tot een goed mens. En zo kan ik natuurlijk nog wel even doorgaan.

Ik wil mijn eigen bedrijf verder uitbouwen, ik wil mijn studie afronden - hierna HBO gaan studeren. En ja, dat is onmogelijk met een baby. Maar hoe dan ook: Ik ben en blijf tegen abortus. Of ik nu wel of niet zwanger ben.

Ondanks mijn alweer heel erg lange verhaal nu, wil ik iedereen bedanken die wel positief reageert en die mij wel daadwerkelijk een hart onder de riem probeert te steken. Dank jullie wel! Eerlijkwaar!
Ik hoop voor je dat je nog even 'kind' mag blijven en dat je niet zwanger blijkt te zijn.

Laat je (als je wil) nog even weten of je al dan niet zwanger bent? In het geval van wel is het misschien prettig om daarover van gedachten te wisselen met onafhankelijke derden.

Vrijblijvend natuurlijk, kijk maar, ok?
quote:Unsure17 schreef op 14 juni 2009 @ 21:38:

Ik wil mijn eigen bedrijf verder uitbouwen, ik wil mijn studie afronden - hierna HBO gaan studeren. En ja, dat is onmogelijk met een baby. Maar hoe dan ook: Ik ben en blijf tegen abortus. Of ik nu wel of niet zwanger ben.

Hoezo denk je dat dat onmogelijk is dan?

En als je het echt als onmogelijk ervaart, doe dan liever een overtijdbehandeling ipv je kind straks op te zadelen met onverwerkte wrok, omdat jij niet hebt kunnen doen wat je wilt.
quote:Digitalis schreef op 14 juni 2009 @ 19:33:

TO, sorry als het wel waar is en neem dan maar de raad aan van de vrouwen die serieus zij ingegaan op je post. Dus testen allereerst.
.
Hoezo kan je geen HBO studie doen met een kind?
.
Unsure schreef:

Hé Unsure ik heb respect voor je bezwaren tegen abortus.

Ik denk ook niet direct dat je geen kind zou kúnnen opvoeden. Ik vind alleen wel dat je goed moet nadenken of jij op dit moment je leven om wil gooien vanwege een klein foutje dat je maakte met de antibiotica.

Want je hebt wel degelijk een keuze!

Ik zeg dit voor JOUW bestwil, geloof dit ouwe wijf nou maar!
quote:Zuurtje33 schreef op 14 juni 2009 @ 21:52:

[...]

Nou, het kan wel volgens mij maar ik ben blij dat ik het niet heb gedaan.

Ik heb klasgenoten gehad die het prima konden combineren dus ik had mijn antwoorden misschien wat moeten nuanceren.

Bij deze dus!

Das wel ff anders

Het is mij ook prima gelukt. Was zelfs nog alleenstaande moeder ook. En had een baan erbij.

Waar een wil is is een weg. Een baby stopt niet je hele leven, maar verandert het wel volledig.
Unsure, een paar meiden hier op het forum hebben een kind en studeren er bij.

Als je wilt dan kan ik ze vragen of ze daar met jou over willen praten. In ieder geval van één weet ik zeker dat ze dat prima vindt. Mocht het zo ver komen dan is het misschien handig om er op de kinderpijler een nieuw topic over te openen.

Eerst maar eens testen he.....
Overigens is er nog niets zeker, de test is nog niet gedaan. De pil is minder betrouwbaar als je antibiotica slikt. En dan heb je dus een verhoogde kans op een zwangerschap, daarom wordt er ook aangeraden om dan met condooms te vrijen. Zodat een eventuele zwangerschap zo goed als uitgesloten is. Maar niets is zeker in het leven. Dus tot die tijd kun je je van alles afvragen maar handiger is om dat pas te doen als je de test hebt gedaan. Anders raak je alleen maar gestressed en dat schiet ook niet op.
quote:IvyRosa schreef op 14 juni 2009 @ 21:43:

[...]

Hoezo denk je dat dat onmogelijk is dan?

En als je het echt als onmogelijk ervaart, doe dan liever een overtijdbehandeling ipv je kind straks op te zadelen met onverwerkte wrok, omdat jij niet hebt kunnen doen wat je wilt.

Precies ja, het hoeft nog niet te laat te zijn om er wat aan te laten doen.

Komt die anti-abortushouding voort uit de indoctrinatie van je christelijke opvoeding trouwens? Misschien kun je dat nog tijdig uit je hoofd laten praten want met 'n abortus doe je veel minder schade dan om als kind van 17 (met carrière ambities) een kind op de wereld te zetten.
quote:Unsure17 schreef op 14 juni 2009 @ 15:50:

Laatmaar... Dit forum is bullshit.

Mwah..., valt wel mee. Alleen sommige reacties soms, maar dat hoort erbij.

Sterkte de komende tijd!
.
Unsure, ik vind je toon niet prettig en je bent wat lang van stof, maar ik heb toch de moeite genomen om je post te lezen en ik zal mijn best doen om er naar eer en geweten op te reageren.

Ik snap je zorgen en dilemma's. En ach, de consequenties van een antibiotica kuur niet overzien is mij ook wel eens gebeurt. En ik ben er van overtuigd dat we daarin niet alleen staan.

Helaas rest je niks anders dan de uitslag van de test afwachten, het leed is al geschiedt namelijk.

Als de test positief is, heb je een probleem. Lijkt mij duidelijk. Een baby en jouw ambities vormen niet echt een ideale combinatie. Het geloof vormt nog eens een extra handicap, in die zin dat abortus geen optie lijkt te zijn.

Ik wens je sterkte komende dagen en ik hoop dat het moeten nemen van een beslissing te bespaard blijft.

Op je 17e zou je druk moeten zijn met of je dat blauwe of rode rokje aantrekt en niet met wel of niet een zwangerschap afbreken.
quote:elninjoo schreef op 14 juni 2009 @ 22:05:

[...]

Precies ja, het hoeft nog niet te laat te zijn om er wat aan te laten doen.

Komt die anti-abortushouding voort uit de indoctrinatie van je christelijke opvoeding trouwens? Misschien kun je dat nog tijdig uit je hoofd laten praten want met 'n abortus doe je veel minder schade dan om als kind van 17 (met carrière ambities) een kind op de wereld te zetten.Uit je hoofd laten praten? Door wie dan? Het zal je overtuiging maar zijn, dan verandert dat niet zomaar even hoor. Dat zou jij, als vasthoudend aan je eigen ideeën en overtuigingen, toch moeten weten.
quote:eleonora schreef op 14 juni 2009 @ 22:10:

[...]

Uit je hoofd laten praten? Door wie dan? Het zal je overtuiging maar zijn, dan verandert dat niet zomaar even hoor. Dat zou jij, als vasthoudend aan je eigen ideeën en overtuigingen, toch moeten weten.Ze heeft naast die indoctrinatie ook te maken met gezonde behoeftes als 'n carrière nastreven. Beslissingen gemaakt op basis van 'n geloofsindoctrinatie verzieken vaak mensenlevens waardoor ze hun mislukte idealen afreageren op het onschuldige product, in dit geval dus het ongelukje wat ze wegens geloofsbelemmering moet laten komen.
Wow, van het hele verhaal waarin ze duidelijk iedereen overtuigd dat haar verhaal WEL waar is, gaat iedereen opeens in of je wel of niet je werk kan combineren met een kind?

Kom op, bied dan je excuses aan ofzo.

Maargoed, ik vind het ontzettend knap dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen en om raad durft te vragen.

In je begin topic schrijf je dat je weet dat je zwanger bent. Ook vraag je om steuntjes in je rug

Ik denk dat je het allemaal zelf gewoon ontzettend goed weet. Als je op je 17e zo'n zelfinzicht hebt en zaken weet te analyseren.. Dat is niet mis. Zoals je zelf al schrijft; alles komt goed. Ik denk dat door jouw doorzettingsvermogen, je intelligentie en je instelling je (sorry; jullie!) het zeker gaan redden. Hoe weet ik niet, daar kan alleen jij achterkomen.

Voor de rest veel sterkte
Kzou niet weten waar ik excusus voor aan zou moeten bieden Terror. Ga 't dus ook niet doen nie....!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven