Mode & Beauty alle pijlers

Deze schoenen leuk?

17-04-2022 19:33 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze schoenen besteld (plaatje lukt niet). Ik zocht zomerse schoenen met dichte neus waarop ik ook een stukje kan lopen. Wat dat betreft voldoen ze.
https://www.zalando.nl/el-naturalista-a ... c-o11.html
Mijn huisfashionista’s vinden het echter helemaal niets, de een vond ze ‘daar kun je echt niet mee lopen’ en de ander ‘wat ouwelijk maar niet heel lelijk’. En ik heb dus al heel lang gezocht omdat veel schoenen gewoon niet lekker zitten, of lelijke hakken, open neuzen of alleen een heel klein stukje voor- en achterkant zodat je in feite alleen een zool hebt.
Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding

dit vind ik bijvoorbeeld een leuke dichte schoen.
Am Yisrael Chai!
TsumTsum schreef:
17-04-2022 19:40
Het is niet iets wat ik zelf snel zou kiezen maar ik vind ze niet lelijk of ouwelijk. Zie in de zomer altijd best wel wat mensen met zo'n model schoen lopen dus gewoon lekker dragen als ze goed zitten. Staat vast heel leuk bij je zomer outfits en lijken me niet te warm.
Dit.
Zeker beter (naar mijn smaak dan toch) dan Toms of godbetert ballerina's.
Ik vind het in de zomer ook altijd heel lastig om schoenen te vinden die én leuk zijn, én goed zitten met mijn orthese én nog een beetje leuk zijn.
In de winter is het veel makkelijker, op laarzen, al dan niet met hak, loop ik veel beter.
Oh ik vind ze wel leuk, maar goed, dat zegt meer over mijn smaak dan. Ik heb zelf namelijk deze:

https://www.38dresses.nl/grass-waxed-coral-ipanema-art/

Je zou eens bij het merk Miz Mooz kunnen kijken. Misschien dat dat meer in de smaak valt bij de huisfashionista’s.
fashionvictim schreef:
17-04-2022 19:52
Afbeelding

dit vind ik bijvoorbeeld een leuke dichte schoen.
Dat vind ik dan weer afgrijselijk. Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.
KamilleT schreef:
17-04-2022 19:44
Wat voor schoenen draag jij als je er wel een beetje leuk uit wilt zien maar ook 5 km moet lopen? En het 30 graden is dus sneakers te warm zijn. Ik heb ook moccasins (ja sorry), maar die zijn natuurlijk nog boerser.
Als ik 5 km moet lopen dan zal het mij worst wezen of ik er met die schoenen leuk uitzie. Dan wil ik makkelijk blaarloos lopen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Maar als je 5 km moet lopen trek je toch platte schoenen aan??

Ik vind de schoenen ook niet zo mooi en wat ouwelijk. Maar ik weet ook niet hoe oud je bent, dus wellicht past het bij je leeftijd.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
MissPiglet schreef:
17-04-2022 19:53
Oh ik vind ze wel leuk, maar goed, dat zegt meer over mijn smaak dan. Ik heb zelf namelijk deze:

https://www.38dresses.nl/grass-waxed-coral-ipanema-art/

Je zou eens bij het merk Miz Mooz kunnen kijken. Misschien dat dat meer in de smaak valt bij de huisfashionista’s.
Die vind ik ook leuk, maar dan niet in het rood (op zich een mooie kleur, maar past niet onder mijn kleding).
Maar waarom mogen het geen open schoenen zijn?
Am Yisrael Chai!
Als je altijd op hakken loopt kan 5 km ook prima. Als je ineens op plat gaat lopen is de kans groot dat je meer last krijgt.
CleopatraVII schreef:
17-04-2022 19:54
Maar als je 5 km moet lopen trek je toch platte schoenen aan??

Ik vind de schoenen ook niet zo mooi en wat ouwelijk. Maar ik weet ook niet hoe oud je bent, dus wellicht past het bij je leeftijd.
Geen 80 zoals iemand suggereerde. De 80-jarigen die ik ken, lopen ook niet op dit soort schoenen. Ik zit nog net in de 40 :)
KamilleT schreef:
17-04-2022 19:51
Waar ik volgende week heen ga, is het wel snikheet :)

Sneakers lijken mij koeler dan deze. Met die dikke spekzool en dichte leren neus.
I wanna live my life with the volume full!
fashionvictim schreef:
17-04-2022 19:56
Maar waarom mogen het geen open schoenen zijn?
Dat vind ik echt helemaal niets. Ik hoef geen tenen te zien. Nu hebben de meesten dat wel aan, dus ik moet ermee leren leven, maar de mijne zien ze niet.
Ik vind ze niet lelijk, wel oudbollig.
Voor dit soort gelegenheden heb ik (witte) leren sneakers zonder voering en met van die perforatiegaatjes zodat het iets door kan luchten. Ze zijn ook heel licht wat fijn is als het zo heet is.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
KamilleT schreef:
17-04-2022 19:58
Dat vind ik echt helemaal niets. Ik hoef geen tenen te zien. Nu hebben de meesten dat wel aan, dus ik moet ermee leren leven, maar de mijne zien ze niet.
Ook niet met een paar leuke Softclox? Je gaat naar de Bahama's toch?

Afbeelding

Afbeelding
En verkijk je er niet op. Jaren geleden, voor het sneakertijdperk liep ik veel op het soort schoenen in jouw OP

En ik had altijd zere voeten als ik er een paar km op had gelopen. Zijn ook echt niet comfortabel.
Lady_Day schreef:
17-04-2022 19:37
Totaal niet mijn smaak maar als jij ze mooi vindt en ze lopen goed, dan maakt het toch niet uit wat een ander ervan vindt?

Ik draag vaak en graag van die botsautosneakers, lopen zalig, maar heel veel mensen vinden ze spuuglelijk. Ach ja, heb ik geen last van.
Dat dus. Botsautosneakers vind ik ook spuuglelijk maar daar ben ik ook te oud voor :lol:
Ik vind ze een beetje lomp, maar niet heel erg lelijk. Best leuk.
Ik hou wel van die oubollige schoenen, ook van clogs. Maar ik weet dat het over het algemeen als nogal seksloos wordt gezien.
Iets beter zijn misschien de shabbies? Of is de hak te hoog voor 5 km?

Afbeelding
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
pokkewijf schreef:
17-04-2022 20:04
Dat dus. Botsautosneakers vind ik ook spuuglelijk maar daar ben ik ook te oud voor :lol:
Oud? Onzin. Ik ben 50 en draag vaak Nike's en botsauto's. Bepaalde dingen doe ik niet (meer) zoals korte rokjes en de wat schaarsere kleding maar w.b. schoenen ga ik echt niet opeens in Gabors lopen omdat ik boven de 40 of 50 ben.
KamilleT schreef:
17-04-2022 19:57
Geen 80 zoals iemand suggereerde. De 80-jarigen die ik ken, lopen ook niet op dit soort schoenen. Ik zit nog net in de 40 :)
In de zomer loop ik zálig op Pikolinos...
Wat vind je van deze? Hetzelfde idee om dezelfde kleur maar toch net iets fancyer:

Afbeelding
https://topvintage.nl/nl/miz-mooz-60s-j ... dy-en-oker

Of platter en iets schattiger:
Afbeelding
https://topvintage.nl/nl/chelsea-crew-5 ... s-in-mauve
Serengeti schreef:
17-04-2022 20:01
Voor dit soort gelegenheden heb ik (witte) leren sneakers zonder voering en met van die perforatiegaatjes zodat het iets door kan luchten. Ze zijn ook heel licht wat fijn is als het zo heet is.
Ja, ik heb ook kleine witte sneakers, zoiets:

Afbeelding

Juist fijn want dan kun je gewoon sokjes aan.
fashionvictim schreef:
17-04-2022 19:48
Nee hoor, ik wilde net aan je typen dat mocassins en loafers heel erg in zijn. Ik vind het nooit te warm voor sneakers maar zou ik dat wel vinden en geen open sandaaltjes aan kunnen for whatever reason, dan zou ik zelf voor leuke nude loafers gaan. Of zoiets als dit:

Afbeelding
Heb jij daar wel eens 5 je op gelopen? Daar doe je ongeveer een uur over
Lady_Day schreef:
17-04-2022 20:09
Oud? Onzin. Ik ben 50 en draag vaak Nike's en botsauto's. Bepaalde dingen doe ik niet (meer) zoals korte rokjes en de wat schaarsere kleding maar w.b. schoenen ga ik echt niet opeens in Gabors lopen omdat ik boven de 40 of 50 ben.
ik ben de 60 al voorbij maar ik draag nog geen Gabor. In de zomer draag ik graag sandaaltjes van Pikolinos, met gesloten hak en tenen. Ik heb Vallarta in diverse kleuren. In de winter een leren enkellaarsje met bescheiden hak of gewoon Nikes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven