Vrienden trouwen in het buitenland
donderdag 21 april 2022 om 20:22
Vrienden van ons hebben vorige week de vooraankondiging gedaan dat ze volgend jaar zomer in Zwitserland gaan trouwen. Ze trouwen halverwege de week. Wij worden ook uitgenodigd. Ondanks dat ik het heb van harte gun, heb ik hier wel een dubbel gevoel bij. We worden zo flink op kosten gejaagd: het vervoer erheen, het verblijf, de extra vakantiedagen die we ervoor moeten inzetten, want ik weet nog niet of we de vakantie gaan combineren en bovendien laat ik mij niet verplichten om dan maar ergens verplicht rond Zwitserland op vakantie te gaan. Mijn vriend wil sowieso wel gaan, want het is eigenlijk zijn vriend. Ik wil ook mee, omdat ik niet moeilijk wil doen, maar ik ben er niet blij mee.
Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?
Hoe zouden jullie erin staan? Wat zouden jullie doen?
vrijdag 22 april 2022 om 09:04
misschien gaan we OT, maar ik vind inderdaad dat we mensen niet als stel moeten uitnodigenMetallover schreef: ↑22-04-2022 09:00Dit!
Maar in het geval van TO zou ik gewoon haar vriend laten gaan en zelf thuisblijven.
Altijd zó’n onzin dat je als partner mee zou moeten naar een feestje van zijn vrienden.
ik ga echt liever alleen naar een bruiloft waar hij niemand kent, dat is voor iedereen leuker
Ik snap niet, waarom het altijd +1 is
vrijdag 22 april 2022 om 09:06
Eens. Mijn man is ook laatst alleen naar een bruiloft geweest. Moest verder niemand om huilen ofzo.Metallover schreef: ↑22-04-2022 09:00Dit!
Maar in het geval van TO zou ik gewoon haar vriend laten gaan en zelf thuisblijven.
Altijd zó’n onzin dat je als partner mee zou moeten naar een feestje van zijn vrienden.
vrijdag 22 april 2022 om 09:07
Ik denk dat ik dan de enige ben die achterblijft, maar ik heb er echt moeite mee. Het is één van de beste vrienden van mijn vriend, maar ik heb zelf geen overdreven klik met dit stel.Metallover schreef: ↑22-04-2022 09:00Dit!
Ik heb er gewoon moeite mee dat mijn vakantiedagen, geld van de reis en het verblijf aan mij wordt opgedrongen. Dat stoort mij.
vrijdag 22 april 2022 om 09:08
Hebben ze dat al gezegd dat in hun vooraankondiging, dat ze helemaal niks zullen betalen?Celine29 schreef: ↑22-04-2022 09:07Ik denk dat ik dan de enige ben die achterblijft, maar ik heb er echt moeite mee. Het is één van de beste vrienden van mijn vriend, maar ik heb zelf geen overdreven klik met dit stel.
Ik heb er gewoon moeite mee dat mijn vakantiedagen, geld van de reis en het verblijf aan mij wordt opgedrongen. Dat stoort mij.
vrijdag 22 april 2022 om 09:09
Ik vind het wel aso om dit te doen zonder bij te dragen in de kosten. Naaste familie en goede vrienden voelen zich toch al snel verplicht om naar een bruiloft te komen. Tis niet een feestje waarvan je zegt “ach, deze sla ik over, ik ben wel bij de volgende”. Om bij naasten dan te zeggen dat je niet komt vinden de meeste mensen lastig. En natuurlijk is het de dag van het bruidspaar, maar een beetje rekening houden met de impact die het heeft voor de mensen die je er bij wil hebben vind ik niet meer dan normaal.

vrijdag 22 april 2022 om 09:10
Meestal zeggen mensen die wel iets gaan regelen of betalen voor hun gasten dat er meteen bij.
Omdat ze daar dan echt wel over na hebben gedacht.
Dus als dat niet gemeld wordt, kans is heel klein dat er de reis en verblijf betaald gaat worden.
vrijdag 22 april 2022 om 09:11
Dat is het probleem, niet dat mensen andere keuzes maken.Bbubbels schreef: ↑22-04-2022 09:09Ik vind het wel aso om dit te doen zonder bij te dragen in de kosten. Naaste familie en goede vrienden voelen zich toch al snel verplicht om naar een bruiloft te komen. Tis niet een feestje waarvan je zegt “ach, deze sla ik over, ik ben wel bij de volgende”. Om bij naasten dan te zeggen dat je niet komt vinden de meeste mensen lastig. En natuurlijk is het de dag van het bruidspaar, maar een beetje rekening houden met de impact die het heeft voor de mensen die je er bij wil hebben vind ik niet meer dan normaal.
vrijdag 22 april 2022 om 09:13
Nou ja dat lees ik er dus niet direct in, in de OP, meer wat het plan is. Vandaar dat ik het vraag.LuciFee2022 schreef: ↑22-04-2022 09:10Meestal zeggen mensen die wel iets gaan regelen of betalen voor hun gasten dat er meteen bij.
Omdat ze daar dan echt wel over na hebben gedacht.
Dus als dat niet gemeld wordt, kans is heel klein dat er de reis en verblijf betaald gaat worden.
vrijdag 22 april 2022 om 09:18
Uiteraard. Maar er zijn genoeg stellen die je er vervolgens vet scheef op aankijken dat je niet komt. Nou weet ik natuurlijk niet of de vrienden van TO dat ook zouden doen, maar je maakt het voor iedereen zo moeilijk. Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen, zeker als de klik met het land zelf is dat je het gewoon leuk vindt.
vrijdag 22 april 2022 om 09:18
Kan niet kiezen tussenviva-amber schreef: ↑22-04-2022 08:29Je kunt op Geneve vliegen met easyjet voor 75 euro, Airbnb....het leven is daar niet goedkoop maar de toogoodtogo app werkt daar ook.

.
vrijdag 22 april 2022 om 09:22
vrijdag 22 april 2022 om 09:26
echt waar? dan moet je leukere vrienden zoekenBbubbels schreef: ↑22-04-2022 09:18Uiteraard. Maar er zijn genoeg stellen die je er vervolgens vet scheef op aankijken dat je niet komt. Nou weet ik natuurlijk niet of de vrienden van TO dat ook zouden doen, maar je maakt het voor iedereen zo moeilijk. Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen, zeker als de klik met het land zelf is dat je het gewoon leuk vindt.
vrijdag 22 april 2022 om 09:35
Bruiloften zijn sociale wespennesten.
Mensen begrijpen het altijd zogenaamd volkomen als je om wat voor reden dan ook niet komt, maar ze houden daar dan wel het gevoel aan over dat je hun grote dag niet belangrijk genoeg vond of te weinig voor ze over had.
Nou heb ik een olifantenhuid in dat opzicht, maar ik vind dat vrienden elkaar niet zo voor het blok moeten zetten.
Als je een feestje geeft dan moet je mensen ook echt trakteren, en ze niet op kosten en vakantiedagen jagen.
Mensen begrijpen het altijd zogenaamd volkomen als je om wat voor reden dan ook niet komt, maar ze houden daar dan wel het gevoel aan over dat je hun grote dag niet belangrijk genoeg vond of te weinig voor ze over had.
Nou heb ik een olifantenhuid in dat opzicht, maar ik vind dat vrienden elkaar niet zo voor het blok moeten zetten.
Als je een feestje geeft dan moet je mensen ook echt trakteren, en ze niet op kosten en vakantiedagen jagen.
vrijdag 22 april 2022 om 09:57
Ik kreeg onlangs een uitnodiging voor een bruiloft. Deze mensen ken ik vrij goed, maar we zijn geen BFF's.
Ik voelde me wat ongemakkelijk door die uitnodiging, omdat ik inmiddels (vooral door dit forum) weet dat je een bruiloft alleen maar kunt afzeggen bij zeer zwaarwegende redenen.
En die heb ik niet.
Voorzichtig gepolst bij de a.s. bruid en die zei dat ze aannam dat ik niet kwam (zo goed kennen we elkaar wel), maar dat ze het lullig vond om me niet uit te nodigen, want ik ben wel welkom.
Ook weer opgelost.
Ik voelde me wat ongemakkelijk door die uitnodiging, omdat ik inmiddels (vooral door dit forum) weet dat je een bruiloft alleen maar kunt afzeggen bij zeer zwaarwegende redenen.
En die heb ik niet.
Voorzichtig gepolst bij de a.s. bruid en die zei dat ze aannam dat ik niet kwam (zo goed kennen we elkaar wel), maar dat ze het lullig vond om me niet uit te nodigen, want ik ben wel welkom.
Ook weer opgelost.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 22 april 2022 om 10:04
Alsof iedereen daar geld voor heeft, dagen voor heeft, of toevallig naar dat land wil?
Aso als bruidspaar niets betaald
vrijdag 22 april 2022 om 10:08
Ik zou niet gaan, ik vind het nogal aso van ze dat ze in het buitenland trouwen, maar er schijnbaar maar vanuit gaan dat iedereen het geld heeft om “even” een weekje daarheen te komen, laat staan je vrije dagen etc.
Dus gewoon niet gaan als je niet wil, en als er commentaar op komt zegt dat alles over die “vrienden” en niks over jou hoor.
Dus gewoon niet gaan als je niet wil, en als er commentaar op komt zegt dat alles over die “vrienden” en niks over jou hoor.
vrijdag 22 april 2022 om 10:13
In het buitenland gaan trouwen en dat op een woensdag gaan doen. Dan heb je niet echt respect voor je gasten. Normaal zou zijn trouwen op vrijdag of zaterdag zodat je gasten donderdag of vrijdag moeten vertrekken en dus maar één of twee dagen vrij moeten nemen in plaats van een hele week.
Voor het vervoer zou ik dan een touringcar inzetten plus voor onderdak zorgen zodat reis en verblijf geregeld is. Als je dan toch gaat trouwen kan dat bedrag er ook wel bij.
Of je moet gaan; het is de vriend van je vriend dus ik zou passen. Een week vakantie opofferen plus alle kosten is erg veel gevraagd.
Voor het vervoer zou ik dan een touringcar inzetten plus voor onderdak zorgen zodat reis en verblijf geregeld is. Als je dan toch gaat trouwen kan dat bedrag er ook wel bij.
Of je moet gaan; het is de vriend van je vriend dus ik zou passen. Een week vakantie opofferen plus alle kosten is erg veel gevraagd.
vrijdag 22 april 2022 om 10:15
Je sluit toch alle mensen uit dan, die dat niet kunnen betalen?Phloxx schreef: ↑21-04-2022 21:16Ik mis iets. Hoezo is dit niet netjes?
Er wordt hier zelfs met termen gegooid zoals gierig en aso. Zure reacties.
Het is HUN bruiloft, die mogen ze plannen zoals ze willen. Dat is compleet aan hen. Net zoals het compleet aan TO is of ze dan vervolgens komt. Ze wordt niet gedwongen he.
Wat een drama wordt er hier van gemaakt.
vrijdag 22 april 2022 om 10:17
Ik zou wel gaan, maar ik vind de vrienden van mijn man dan ook erg leuk ( en hun partners ook), dus ik zou het echt zien als een uitgelezen kans om met leuke mensen een paar fijne dagen te hebben.
En in het geval van mijn vrienden idem, voor mijn man geldt hetzelfde.
Maar, wat hierboven ook al werd gezegd, ik vind bruiloften, in allerlei soorten en maten, wel erg leuk en heb me nooit gedwongen gevoeld. Ook wel eens afgezegd, maar nooit nare of vervelende reacties gehad.
Het is een uitnodiging, waar een nee ook een antwoord is. En als de vrienden daar vervelend over doen, dan kun je toch gewoon aangeven hoe de vork in de steel zit? Keuzes hebben consequenties, dus ook die van de vrienden.
En in het geval van mijn vrienden idem, voor mijn man geldt hetzelfde.
Maar, wat hierboven ook al werd gezegd, ik vind bruiloften, in allerlei soorten en maten, wel erg leuk en heb me nooit gedwongen gevoeld. Ook wel eens afgezegd, maar nooit nare of vervelende reacties gehad.
Het is een uitnodiging, waar een nee ook een antwoord is. En als de vrienden daar vervelend over doen, dan kun je toch gewoon aangeven hoe de vork in de steel zit? Keuzes hebben consequenties, dus ook die van de vrienden.
vrijdag 22 april 2022 om 10:18
het wordt gewoon een heel ander verhaal als het bruidspaar veel dingen betaald. Dat heb je ook, mensen met genoeg geld...en vervoer en verblijf bekostigen....dat maakt het echt compleet anders vind ik.
Als ze zeggen: we willen je er graag bij hebben, maar snappen dat je het niet kan bekostigen dus komen we je tegemoet, hebben ze bij mij nog een paar punten voor (die vrienden sowieso al hebben
)
Heb daar echt respect voor maar ja, meeste bruidsparen zullen dit niet kunnen opbrengen. Maar zoals George Clooney en zijn vrouw geloof ik iedereen uitnodigden naar Italy te komen: dat bedoel ik.
Ook als bruidspaar in buitenland woont, heb je natuurlijk snel dit probleem. En heb eens meegemaakt dat het bruidspaar weliswaar geen verblijf etc betaalde maar wel enorm veel moeite deed om iedereen goed te herberen. Ceremoniemeester had hier zelfs hulp van een andere persoon ingeschakeld, die voor de gasten rondbelde naar hotels, herbergen en in een herberg konden 30 mensen met korting worden ondergebracht. Ook werd vervoer en sightseeing in omgeving dan voor je uitgezocht, en een persoonlijke brief thuis met alle informatie waardoor je het gevoel had echt welkom te zijn. Weliswaar dus niet betaald door bruidspaar maar mij gaf het al een goed gevoel hoeveel moeite en tijd ze erin staken zodat iedereen kon komen.
Als ze zeggen: we willen je er graag bij hebben, maar snappen dat je het niet kan bekostigen dus komen we je tegemoet, hebben ze bij mij nog een paar punten voor (die vrienden sowieso al hebben

Heb daar echt respect voor maar ja, meeste bruidsparen zullen dit niet kunnen opbrengen. Maar zoals George Clooney en zijn vrouw geloof ik iedereen uitnodigden naar Italy te komen: dat bedoel ik.
Ook als bruidspaar in buitenland woont, heb je natuurlijk snel dit probleem. En heb eens meegemaakt dat het bruidspaar weliswaar geen verblijf etc betaalde maar wel enorm veel moeite deed om iedereen goed te herberen. Ceremoniemeester had hier zelfs hulp van een andere persoon ingeschakeld, die voor de gasten rondbelde naar hotels, herbergen en in een herberg konden 30 mensen met korting worden ondergebracht. Ook werd vervoer en sightseeing in omgeving dan voor je uitgezocht, en een persoonlijke brief thuis met alle informatie waardoor je het gevoel had echt welkom te zijn. Weliswaar dus niet betaald door bruidspaar maar mij gaf het al een goed gevoel hoeveel moeite en tijd ze erin staken zodat iedereen kon komen.
kers wijzigde dit bericht op 22-04-2022 10:22
15.85% gewijzigd
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
vrijdag 22 april 2022 om 10:32
Ik heb een vriendin gehad die in het buitenland ging trouwen. Uiteraard was de uitnodiging 'vrijblijvend'. Toen ik zei dat ik niet kwam omdat ik het te duur vond, begreep ze het echt wel. Maar er werd wel bijgezegd dat zij het wel voor mij over gehad zou hebben. Dat ik het ruim vantevoren wist, dus ik kon er toch nog voor sparen ? Als ik later iets duurs kocht was het van ' ik dacht dat je krap zat ?' Heel irritant en de vriendschap was daarna ook snel heel wat minder.