Hoezo een biecht???
maandag 2 mei 2022 om 16:27
Een paar minuten geleden zag ik een titel uit de Flair voorbijkomen:
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"
Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.
Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:
-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?
Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.
Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?
Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
"Opgebiecht: Ik betrapte mijn broer in een gayclub met een man"
Omdat ik wat aan het surfen was flitste ik al gauw naar een ander beeld en ik kon betreffend artikel daarna ook niet meer terugvinden. Ik heb het dus niet kunnen lezen.
Maar ik staar nu wat aangeslagen voor me uit...:
-Opgebiecht??: Wat valt hier te biechten? Iemand spot haar broer in het uitgaansleven, nou en?
-betrapte??: Hoezo? Wat deed die broer verkeerd?
-in een gayclub??: Wat is er mis met een gayclub?
-met een man??: Wat is er bijzonder aan je broer tegen te komen met een man? Ook al staan ze elkaar af te lebberen?
Ik voel verbijstering en verontwaardiging over de volledige titel. WAT een trut zeg, wat een ongelooflijke muts!! Ik ben werkelijk ontsteld dat dergelijke ontboezemingen als zodanig losgelaten worden in de media, nota bene in het jaar 2022 waarin ieder rechtgeaard deugmens geen moment meer stilstaat bij zoiets als seksuele geaardheid.
Maar nee hoor, tuthola biecht op dat ze haar broer betrapte. Hoe haalt ze het in haar stomme kop zaagsel?
Wat ik ook zo idioot vind is dat mensen die niet hetero zijn uit de kast zouden moeten komen. Dat ze hun geaardheid op zouden moeten biechten. Waarom in godsnaam? Dan zouden we toch allemaal op moeten biechten dat we homo zijn, of hetero, of bi, a-seksueel of transgender?
Zoiets gaat toch niemand wat aan, wat zou het je ouders of je klasgenoten moeten kunnen schelen wat je seksuele geaardheid is?
En natuurlijk kan het gewoon een gespreksonderwerp zijn, maar Hallo!!! "Uit de kast komen???"
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
maandag 2 mei 2022 om 17:47
Het lijkt me wel logisch dat het er niet om gaat dat die man in die club aanwezig was, want ze was er zelf ook, mét haar beste vriend die zelf een relatie heeft met een man. Dus van het gegeven van een man in een gayclub zal ze wel niet steil achterover vallen.Panda1987 schreef: ↑02-05-2022 17:44Ik had het artikel gelezen, ik weet even niet meer wat de exacte titel was maar ik dacht dat daar al in stond dat het om een getrouwde man ging, maar weet dat niet zeker meer. Als dat er niet in stond had dat zeker wel gemoeten, want je broer in een gay club “betrappen” komt inderdaad heel erg homofoob over, ongeacht de inhoud van het artikel.
Dat broer getrouwd is verandert het aanzicht, maar dan nog, ik zie geen verschil tussen broer die met een man of vrouw zoent, het blijft vreemdgaan.
Aan de ene kant is Nederland een van de betere landen om te wonen als het om sexualiteit gaat, maar ik vrees dat vooroordelen en aannames van sommigen nooit zullen verdwijnen, zelfs hier niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 2 mei 2022 om 17:48
cafe-lungo schreef: ↑02-05-2022 17:47Opbiechten of vertellen.
Je vertelt ook dat je een vriend of vriendin of date hebt
maar dat is mijn ervaring.
Maar ik ben nog nooit uit de kast gekomen. Ik heb nooit schoorvoetend, met een rood hoofd aan tafel bekend dat ik hetero ben...
maandag 2 mei 2022 om 17:49
En nee, je geaardheid hoef je niet op te biechten, maar dat opbiechten gaat hier ook niet over de geaardheid van de broer, maar van die vrouw, dat ze iets van haar broer weet en dat voor zijn vrouw verzwijgt. Die rubriek heet verder gewoon 'Opgebiecht' en de ene keer dekt het de lading beter dan de andere keer.
maandag 2 mei 2022 om 17:51
maandag 2 mei 2022 om 17:52
Susan schreef: ↑02-05-2022 17:49En nee, je geaardheid hoef je niet op te biechten, maar dat opbiechten gaat hier ook niet over de geaardheid van de broer, maar van die vrouw, dat ze iets van haar broer weet en dat voor zijn vrouw verzwijgt. Die rubriek heet verder gewoon 'Opgebiecht' en de ene keer dekt het de lading beter dan de andere keer.
Ja, weet ik Susan, maar los daarvan valt het me op dat iemand die niet hetero is "uit de kast komt". Dat vind ik raar. Waarom wordt er nog vanuit gegaan dat iemand die ontdekt niet hetero te zijn dat meldt?
maandag 2 mei 2022 om 17:54
maandag 2 mei 2022 om 17:55
Niks moet, mensen hebben geen recht op die informatie, maar ik kan me voorstellen dat je het op een gegeven moment wel deelt, ook als je op dat moment nog geen relatie hebt, gewoon omdat je het wel zo handig vindt als je vrienden en/of je ouders dat van je weten. En dat hoeft niet op een officieel moment aan de keukentafel en al helemaal niet schoorvoetend en met een rood gezicht, dat kan ook tussen neus en lippen door.
maandag 2 mei 2022 om 17:55
Nee natuurlijk is dat ook wel logisch, maar het zou in mijn ogen een verkeerde titel zijn. Het gaan er uiteindelijk om dat getrouwde broer vreemdgaat, als je dat niet uit de titel kan halen vind ik dat nogal krom. Want als de titel alleen aangeeft dat broer in gayclub vraag ik me af waarom daar een verhaal van wordt gemaakt. Dan kan ik ook een verhaal schrijven over hoe ik mijn vuil buiten zet
maandag 2 mei 2022 om 17:57
Ik werk met jongeren en krijg hier heel vaak mee te maken. Vanuit mijn beroepsperspectief durf ik te beweren dat het zo is. Dat ook veel jongeren nog steeds "uit de kast komen" en dat ze dat vaak heel moeilijk vinden.
maandag 2 mei 2022 om 17:57
Volgens mij wordt de term uit de kast komen al een tijdje niet meer echt gebruikt.
Ik kan me wel voorstellen dat je aan je ouders/vrienden/collega’s of de hond wel eens wil melden dat ze niet met goedbedoelde ‘is dat geen leuke jongen voor je’ opmerkingen blijven komen als je liever met een meisje gaat.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 2 mei 2022 om 17:58
Helemaal waar!Panda1987 schreef: ↑02-05-2022 17:55Nee natuurlijk is dat ook wel logisch, maar het zou in mijn ogen een verkeerde titel zijn. Het gaan er uiteindelijk om dat getrouwde broer vreemdgaat, als je dat niet uit de titel kan halen vind ik dat nogal krom. Want als de titel alleen aangeeft dat broer in gayclub vraag ik me af waarom daar een verhaal van wordt gemaakt. Dan kan ik ook een verhaal schrijven over hoe ik mijn vuil buiten zet![]()
maandag 2 mei 2022 om 17:59
Ja precies.Chienandalou schreef: ↑02-05-2022 17:57Volgens mij wordt de term uit de kast komen al een tijdje niet meer echt gebruikt.
Ik kan me wel voorstellen dat je aan je ouders/vrienden/collega’s of de hond wel eens wil melden dat ze niet met goedbedoelde ‘is dat geen leuke jongen voor je’ opmerkingen blijven komen als je liever met een meisje gaat.
maandag 2 mei 2022 om 18:05
Chienandalou schreef: ↑02-05-2022 17:57Volgens mij wordt de term uit de kast komen al een tijdje niet meer echt gebruikt.
Eigenlijk klopt het al niet als een ouder zegt: "Is dat geen leuke jongen voor je?" Dan gaat de ouder er zomaar vanuit dat het kind op jongens valt.
Tenzij de ouder natuurlijk weet waar het kind op valt. Kinderen zouden dat gewoon moeten kunnen vertellen, ik bedoel zonder er iets officieels van te maken. Mijn dochter kwam toen ze twaalf huppelend binnen en ze riep: "Ik weet het zeker mam, ik ben hetero, ik ben verliefd op M.!"
Nou ja, prima toch. Als het anders is zou een kind dat net zo spontaan moeten kunnen zeggen. Ach, en in de loop van een leven kan er nog wat veranderen ook, en wat maakt het eigenlijk uit?
maandag 2 mei 2022 om 18:09
Dat is niet zo.
Het is 2022, de meeste mensen boeit het geen ene reet wat mijn of jouw seksuele geaardheid is.
Mijn familie/vrienden wisten het schijnbaar altijd al dus ik ben nooit uit de kast gekomen.
Ben je actief op zoek naar discriminatie ofzo, waarom zit je hier zo bovenop?
maandag 2 mei 2022 om 18:11
Avage schreef: ↑02-05-2022 18:09Dat is niet zo.
Het is 2022, de meeste mensen boeit het geen ene reet wat mijn of jouw seksuele geaardheid is.
Mijn familie/vrienden wisten het schijnbaar altijd al dus ik ben nooit uit de kast gekomen.
Omdat het simpelweg wel zo is. Niet overal, maar heel vaak wel. Nog steeds. Loop gezellig met me mee als ik aan het werk ben. Dan zal je soms raar opkijken denk ik.
maandag 2 mei 2022 om 18:13
Tsja, in een ideale wereld zou dat fijn zijn en die omslag is wel gaande. Maar nog niet iedere ouder ziet dat of denkt zo. Verder is het aan het kind om wat te duiden als kind dat nodig acht. Dan kun je als kind net zoals je dochter zeggen hoe het (op dat moment) zit.Lieneke schreef: ↑02-05-2022 18:05Eigenlijk klopt het al niet als een ouder zegt: "Is dat geen leuke jongen voor je?" Dan gaat de ouder er zomaar vanuit dat het kind op jongens valt.
Tenzij de ouder natuurlijk weet waar het kind op valt. Kinderen zouden dat gewoon moeten kunnen vertellen, ik bedoel zonder er iets officieels van te maken. Mijn dochter kwam toen ze twaalf huppelend binnen en ze riep: "Ik weet het zeker mam, ik ben hetero, ik ben verliefd op M.!"
Nou ja, prima toch. Als het anders is zou een kind dat net zo spontaan moeten kunnen zeggen. Ach, en in de loop van een leven kan er nog wat veranderen ook, en wat maakt het eigenlijk uit?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
maandag 2 mei 2022 om 18:19
Wij hielden het altijd open, later als je een vriendje/ vriendinnetje krijgt tegen zowel zoon als dochter.
Beide hebben inmiddels een vriend.
Die van dochter nog geen kennis mee gemaakt.
Die van zoon hoort al jaren bij ons gezin en is zowel door mij als mijn man ontzettend geliefd.
Beide hebben inmiddels een vriend.
Die van dochter nog geen kennis mee gemaakt.
Die van zoon hoort al jaren bij ons gezin en is zowel door mij als mijn man ontzettend geliefd.
Alles gaat voorbij
maandag 2 mei 2022 om 18:43
Ik ga er altijd vanuit dat dit soort ‘artikelen’ verzonnen zijn door de verhaaltjes schrijver van dienst op de redactie. Met andere woorden : de geschokte zus bestaat niet, de betrapte broer bestaat niet, de gayclub is verzonnen, alles is aan elkaar gefantaseerd.
Het verhaaltje is zo gemaakt dat het maximale verontwaardiging oproept, net als sommige topics hier. (En dat is dus gelukt TO
)
Misschien kun je je boosheid richten op de redactie van Flair. Want zij beslissen om deze onzin online te gooien. Misschien levert je protest wat inzicht op bij de betrokkenen.
Het verhaaltje is zo gemaakt dat het maximale verontwaardiging oproept, net als sommige topics hier. (En dat is dus gelukt TO
Misschien kun je je boosheid richten op de redactie van Flair. Want zij beslissen om deze onzin online te gooien. Misschien levert je protest wat inzicht op bij de betrokkenen.
maandag 2 mei 2022 om 18:47
Coming out is niet verplicht. niet afdwingbaar, soms zelfs beter om voor je te houden en leidt niet tot eindelijk jezelf zijn. Het kan zelfs slechter worden, en er is geen standaard voor iedere letter van de Regenboog familie.
Maar de hamvragen des levens. Wat heb je in je broek? Met wie sex je? Die blijven.
Maar de hamvragen des levens. Wat heb je in je broek? Met wie sex je? Die blijven.
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
maandag 2 mei 2022 om 19:07
maandag 2 mei 2022 om 19:14
Ik ben het wel met Lieneke eens, al zou het anders moeten zijn. Hoe het bij jou is gegaan is super, en ik vind dat het zo ook hoort te gaan, er is geen big deal als je op hetzelfde geslacht valt, en uit de kast komen zou iets van de vorige eeuw moeten zijn (bij wijze van spreken), maar hoe vaak hoor of lees je nog wel niet dat iemand uit de kast is gekomen? Of dat ouders toch nog schrikken of aan het idee moeten wennen?Avage schreef: ↑02-05-2022 18:09Dat is niet zo.
Nogmaals ik vind dat het niet zou moeten, maar het blijft vaak nog een ding, of het nou voor de ouders/omstanders is of voor diegene zelf.
maandag 2 mei 2022 om 20:30
Homo of lesbisch zijn komt gewoon minder voor dan hetero zijn dus dat laatste is blijkbaar de norm. Alles wat anders is "moet je uitleggen".
Ik moet bijvoorbeeld ook vaak uitleggen waarom ik geen kinderen heb terwijl je aan vaders en moeders nooit vraagt waarom ze juist wel kinderen hebben.
Maargoed, dat uit de kast komen is in kleine stapjes aan het veranderen / verbeteren door de jaren heen. Het kost tijd om de mening van "de menigte" te veranderen. Ik ken zelf bijvoorbeeld niemand die trans is, ik vind dat wellicht daarom ook nog steeds een beetje gek, maar vooral omdat t in mijn omgeving niet voorkomt.
Mij lijkt het belangrijkste dat het homo-geweld per direct stopt.
maandag 2 mei 2022 om 20:45
Bij Flair kun je zeker wel snappen wat de kop suggereert, het is niet de nieuwsbrief van de SGP, maar ook niet de noeuwsbrief van de COC.Panda1987 schreef: ↑02-05-2022 17:44Ik had het artikel gelezen, ik weet even niet meer wat de exacte titel was maar ik dacht dat daar al in stond dat het om een getrouwde man ging, maar weet dat niet zeker meer. Als dat er niet in stond had dat zeker wel gemoeten, want je broer in een gay club “betrappen” komt inderdaad heel erg homofoob over, ongeacht de inhoud van het artikel.
Dat broer getrouwd is verandert het aanzicht, maar dan nog, ik zie geen verschil tussen broer die met een man of vrouw zoent, het blijft vreemdgaan.
Aan de ene kant is Nederland een van de betere landen om te wonen als het om sexualiteit gaat, maar ik vrees dat vooroordelen en aannames van sommigen nooit zullen verdwijnen, zelfs hier niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser