Mode na je 40ste
donderdag 28 april 2022 om 09:35
Ik ben halverwege de 40 en merk dat mijn taille (waar ik al nooit veel van had) begint te verdwijnen. Kan de leeftijd zijn of te maken hebben met coronakilos die zijn blijven plakken maar feit is dat ik mijn broeken een maatje groter koop dan een paar jaar terug. Ik vind dat geen probleem, dus ben niet op zoek naar lijntips (heb nu maat 38 dus alsnog prima), maar wel naar kledingtips. Ik ben klein van stuk, heb een klassiek gezicht en nu dus een tailleloos lijf. Wel prima borsten en benen gelukkig, maar soms kijk ik in de spiegel en denk ik: aaaah, wat een moeke!
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
Dus dames, hebben jullie tips voor stijlvolle kleding die me er niet uit laten zien als een moeke? Wat vinden jullie mooi bij 40+ vrouwen?
woensdag 4 mei 2022 om 17:22
woensdag 4 mei 2022 om 18:05
Same here! Gewoon dragen wat je leuk vind!
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
woensdag 4 mei 2022 om 18:20
Marelyse schreef: ↑04-05-2022 15:54Topic naar mijn hart. Ik ben ook ergens in de veertig en vind het ook steeds moeilijker worden om iets te vinden dat er leuk genoeg uitziet, dus niet truttig is maar ook bij mijn leeftijd past.
Werkelijk alle merken (zelfs Gerry Weber!) laten ook alleen jonge modellen hun kleding showen waardoor ik online ook niet meer geïnspireerd word. Hen staat zelfs een vuilniszak goed maar mij duidelijk niet meer.
Ik ben/was wel het type skinny jeans, blouse, trui(tje), sneakers in de zomer/enkellaars in de winter maar dat is niet meer houdbaar. Ik was ook altijd dol op minirokjes maar dat kan al lang niet meer. Gelukkig hou ik ook van jurken maar dan wel met antitruttigheidseisen: geen bloemen- of retroprint, geen maxi, geen midi maar ergens tot de knie en ik vind het altijd lastig met schoenen, vooral in de zomer. Het wordt er niet eenvoudiger op.
De sneakers zal ik overigens wel houden tot ik 100 ben.
Huh? Waarom niet?
woensdag 4 mei 2022 om 18:27
Ja die memo heb ik ook gemist dat het niet meer kan.
Mijn nieuwe skinny is gisteren besteld.
Toen ik jonger was droeg ik het met strakkere tops maar ik vind nu leuker staan met een mooie blouse erin en een paar sneakers. Lijkt mij vrij leeftijdloos.
Al had ik wel vernomen dat skinnys niet meer de trend zijn.
Maar ze staan mij met mijn korte benen gewoon het leukst.
Toen ik jonger was droeg ik het met strakkere tops maar ik vind nu leuker staan met een mooie blouse erin en een paar sneakers. Lijkt mij vrij leeftijdloos.
woensdag 4 mei 2022 om 18:36
Een blouse in een broek vind ik nooit zo charmant. Dan wordt zo erg benadrukt dat mijn figuur nogal recht is, een gevuld blokje. Ik draag dus altijd shirts over mijn broek en ook regelmatig A-lijn blouses. Niet van die tenten, maar van het soort dat tot onder je borsten aansluit (gaat bij mij vanzelf) en daarna wijder wordt. Ook geen halve jurken maar tot net onder mijn broekband.
woensdag 4 mei 2022 om 19:03
woensdag 4 mei 2022 om 19:38
Een blouse in een broek draag ik nooit. Dat vind ik niet mooi en dan voel ik me ondanks mijn goede figuur net een propje. Ik draag een broekriem en de bloes draag ik over mijn broek heen en dan gecombineerd met pumps of Ballerina´s hoe truttig sommigen deze ook mogen vinden. Maar daar kan ik echt niet mee zitten.KamilleT schreef: ↑04-05-2022 18:36Een blouse in een broek vind ik nooit zo charmant. Dan wordt zo erg benadrukt dat mijn figuur nogal recht is, een gevuld blokje. Ik draag dus altijd shirts over mijn broek en ook regelmatig A-lijn blouses. Niet van die tenten, maar van het soort dat tot onder je borsten aansluit (gaat bij mij vanzelf) en daarna wijder wordt. Ook geen halve jurken maar tot net onder mijn broekband.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
woensdag 4 mei 2022 om 20:03
Ik draag juist vrijwel altijd een blouse in de broek of deels in de broek. En bij een broek met een hoge taille knoop ik ‘m op, tot net boven de broekrand. Bij mij geeft dat juist vorm aan mijn lange slanke tietloze lijf.
woensdag 4 mei 2022 om 20:14
Hier precies hetzelfde, lang, redelijk slank en tietloos. Dus ook hier gaat een blouse altijd in mijn broek, iig aan de voorkant maar meestal gewoon heel de blouse.
Ik wordt 40, maar draag nog steeds skinnys, gympen en shirtjes. En ik zie dat de komende jaren nog niet zo snel veranderen.
woensdag 4 mei 2022 om 20:36
Het belangrijkste is dat het je leuk staat en dat is dan wel een voordeel van ouder worden: je weet beter wat je staat.mafalda schreef: ↑04-05-2022 18:27Ja die memo heb ik ook gemist dat het niet meer kan.
Ik draag geen croptops. Grote frustratie met sportkleding zoeken: álle tops laten je buik bloot, en hoewel ik dat nog wel zou kunnen dragen door het vele sporten, wil ik op de sportschool gewoon echt geen sexy-moeder-in-een-croptop zijn.
Ik draag ook geen korte jurkjes meer, maar langere jurken vinden is heel moeilijk: als het model te wijd is, wordt het oubollig, als er een verhoogde taille in zit, lijk ik twaalf, als de jurk net halverwege de kuit valt, is het tuttig. Jumpsuits zijn een goed compromis. Voor van die lange fladderjurken ben ik te klein, anders zou ik ze wel dragen. Mijn enige eis bij het kopen van een jurk is tegenwoordig: er moeten (ook) gympen onder kunnen. Ik voel me tegenwoordig overdressed en een beetje een aansteller op hoge hakken, eigenlijk net als met die croptops: te hard je best doen, of zo.
Ik laat me wel inspireren door mijn dochters, grappig genoeg: zij dragen oversized blazers met een flared legging of broek eronder en gympen - dat staat mij ook goed. En geen skinny’s meer maar iets lossere spijkerbroeken, dus die draag ik nu ook.
Maar het blijft een zoektocht. Dus ik lees mee!
donderdag 5 mei 2022 om 09:05
Ik ben bijna 45 en draag ook skinnys, gympen en shirts. Maar ik zou bijvoorbeeld nooit een skinny met van die vale bovenbenen of met scheuren aantrekken. Of een t-shirts met een lolllige opdruk.Afstandbediening schreef: ↑04-05-2022 20:14Hier precies hetzelfde, lang, redelijk slank en tietloos. Dus ook hier gaat een blouse altijd in mijn broek, iig aan de voorkant maar meestal gewoon heel de blouse.
Ik wordt 40, maar draag nog steeds skinnys, gympen en shirtjes. En ik zie dat de komende jaren nog niet zo snel veranderen.![]()
donderdag 5 mei 2022 om 11:05
donderdag 5 mei 2022 om 11:13
als je ziet, wat de 75ers van nu aan hebben, is dat voor een groot deel, wat ze vroeger aan hadden, dus ik denk dat ook wij dat gaan doenMarelyse schreef: ↑05-05-2022 11:05Dus, jullie vinden skinny-shirt-sneakers prima tot 80+?
Misschien moet ik dan mijn visie hoognodig even bijstellen. Tot nu toe trek ik het nog wel aan omdat ik geen alternatieven kan vinden die leuk genoeg zijn en lekker zitten. Maar wel met steeds meer het idee dat ik er eigenlijk te oud voor ben.
donderdag 5 mei 2022 om 11:15
Ik vraag me wel af in welke winkels de 75-ers van nu kleding kopen?
het is allemaal rechttoe rechtaan, zonder vorm, en in kleuren waar niemand van opknapt.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 5 mei 2022 om 11:17
als ik naar mijn ouders kijk... de kast ligt nog vol, dus het wordt gewoon afgedragen?Maleficent schreef: ↑05-05-2022 11:15Ik vraag me wel af in welke winkels de 75-ers van nu kleding kopen?
het is allemaal rechttoe rechtaan, zonder vorm, en in kleuren waar niemand van opknapt.
en verder in hun plaatselijke winkel, geen keten
donderdag 5 mei 2022 om 11:20
Ja hoor, al zie ik bij de beschrijving in al mijn vooroordelerigheid een nogal ordinair type met een rookstem voor meMarelyse schreef: ↑05-05-2022 11:05Dus, jullie vinden skinny-shirt-sneakers prima tot 80+?
Misschien moet ik dan mijn visie hoognodig even bijstellen. Tot nu toe trek ik het nog wel aan omdat ik geen alternatieven kan vinden die leuk genoeg zijn en lekker zitten. Maar wel met steeds meer het idee dat ik er eigenlijk te oud voor ben.
donderdag 5 mei 2022 om 11:21
Geen idee. Mijn moeder komt al 60 jaar bij de kringlopen;)Maleficent schreef: ↑05-05-2022 11:15Ik vraag me wel af in welke winkels de 75-ers van nu kleding kopen?
donderdag 5 mei 2022 om 11:25
Precies, dit. En hier 45+.
Maar ook: flared jeans, rechte broeken, cropped pants, rokken/jurken net boven, op of onder de knie, maar ook midi (als het maar een beetje pittig is). En enkellaarzen variërend van hak tot dr Martens, maar ook sneakers, sandaaltjes, loafers met puntneus, van alles eigenlijk.
Ik pas ervoor om eruit te zien als een moeke of een ‘vrouw op leeftijd’. Maar zie er ook echt niet uit als een wannabe-twintiger
donderdag 5 mei 2022 om 11:26
En ach, eenmaal 80+ maakt het natuurlijk sowieso geen donder meer uit, denk dat ik juist dan weer zonder gene minirokken, croptops en cowboylaarzen doe!
donderdag 5 mei 2022 om 11:37
Mijn bijna 70-jarige schoonmoeder is beter en hipper gekleed dan menig 40-er. Zij krijgt het zelfs voor elkaar om een skinny met luipaardprint stijlvol en hip te dragen. Ik vind dat zo gaaf. Ze shopt alleen maar in kleine boutiques en ik weet dat ze vaste klant is bij https://www.annavantoor.nl.
donderdag 5 mei 2022 om 11:46
eva-luna schreef: ↑05-05-2022 11:25Precies, dit. En hier 45+.
Maar ook: flared jeans, rechte broeken, cropped pants, rokken/jurken net boven, op of onder de knie, maar ook midi (als het maar een beetje pittig is). En enkellaarzen variërend van hak tot dr Martens, maar ook sneakers, sandaaltjes, loafers met puntneus, van alles eigenlijk.
Ik pas ervoor om eruit te zien als een moeke of een ‘vrouw op leeftijd’. Maar zie er ook echt niet uit als een wannabe-twintiger![]()
Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
donderdag 5 mei 2022 om 11:51
Ik draag ze zelf.rosadebree schreef: ↑05-05-2022 11:46Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?
donderdag 5 mei 2022 om 12:42
Ja hoor. Ik heb ze zelf ook. Maar dan wel die originals en niet met die dikke zolen.rosadebree schreef: ↑05-05-2022 11:46Dr Martens! Ik hou ervan, maar vinden jullie ze nog 'kunnen' voor 40 plus vrouwen?