Partner/gezin

16-05-2022 21:52 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer mijn verhaal en vraag zo kort mogelijk op te schrijven. Ik ben 6 getrouwd met mijn man. We hebben een dochtertje van 2 en ik heb een zoon uit een eerder huwelijk van 10. Mijn man is ondernemer en werkt meestal 6/7 dagen per week. Hij is een super leuke lieve man en vader. We zitten natuurlijk in de tropen jaren met ons dochtertje die pas sinds enige tijd doorslaapt. Ik werk partime.

Hij werkt altijd en ik zie gezinnen die leuke dingen doe die ik dan met vriendinnen aan het doen ben en ik mis leuke dingen doen samen, ik mis de verbinding in onze relatie. Als we praten, praten we over werk of over de kinderen en praktische zaken. Ik merk dat ik onze gesprekken en gezelligheid mis. Ik weet niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik vraag hem vaker om een dag vrij te houden om met mij/ ons wat leuks te doen maar meestal lukt dit niet. Vaker krijgen we hier ook discussies over. Wel gaan de kinderen 2 x in de maand uit logeren en dan gaan we uiteten samen. Maar ook dan merk ik dat we praten over werk, kinderen etc.

Ik wil graag het gesprek aan gaan maar wil ook dat we erna doorpakken en er echt aan gaab werken en wil dan meteen goed aangeven wat ik mis en wil. Ook wil ik niet altijd overkomen als een zeur omdat we door zijn werk ook een fijn leven hebben.

Ik heb bovenstaande aangepast omdat ik aangaf ruzie. We hebben eigelijk nooit ruzie.

Tips?
mamavaneen wijzigde dit bericht op 16-05-2022 21:59
5.53% gewijzigd
72Jelle schreef:
17-05-2022 10:39
Hij gaat nooit mee op bezoek bij familie en vrienden, jij zit altijd alleen op verjaardagen en uitjes? Dan raak je de verbinding van samen dingen meemaken toch ook snel kwijt? Ik kan me zo slecht een voorstelling maken van zo'n leven.
Ik ook. En ik kan me ook heel weinig voorstellen bij de mensen die dan zeggen; tja, dat hoort nou eenmaal bij ondernemen....
Nou, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er dan veel mensen zijn die de gewerkte uren schromelijk overdrijven. Ik kan me echt heel erg moeilijk voorstellen dat je een partner wil die zeven dagen in de week aan het werk is. Daar valt toch geen gezin mee op te bouwen?
Als dit lange tijd structureel zo gaat werkt hij zich dood. Hij werkt 70-80 uur per week en dan ook nog rare tijden.

Als hij boos wordt als je met hem wil praten over verbinding en balans is er al iets niet goed.

Een gesprek hierover aangaan lijkt me geen overbodige luxe. Je wil nog lang met elkaar verder toch. Zoals het nu gaat komt het niet goed.
Jufjoke schreef:
17-05-2022 15:58
Ik kan me echt heel erg moeilijk voorstellen dat je een partner wil die zeven dagen in de week aan het werk is. Daar valt toch geen gezin mee op te bouwen?
Op een gegeven moment zat ik in die situatie, 3 koters onder de 5 jaar in een ver-wegland en man 150% aan het werk. Klip en klaar wist ik mijn tijd komt nog wel. Hoe? Door eerst het gezin op nr. 1 te zetten en daarna kon ik actief aan de slag in een internationale baan.
TO je bent nu een soort van BV om samen met man, zoon en dochter de boel te runnen. Natuurlijk gaat het dan over alledaagse dingen.
Zoek de diepgang in jezelf, je passie, wat anderen ook al schreven, dan heb je wat te delen met je man. Maak je samen plannen, Kost tijd, maar is de moeite waard, kan ik na heel veel jaren samen zegge.
Alles sal reg kom
piepp schreef:
16-05-2022 22:12
Maar wat bedoel je dan precies? Wat wil je dan?
De meeste stellen met jonge kinderen redden het niet om 2x per maand met z’n 2 uit eten te gaan hoor. Ik ken ze tenminste niet.
Bedoel je gewoon een stukje fietsen, wandelen, bos, kinderboerderij. Van die typische gezinsdingen op de zondagmiddag zeg maar. Mis je dat? Hij is toch ook wel eens vrij mag ik hopen? En savonds als de kids op bed liggen, werkt hij dan ook? Of hebben jullie dan ook tijd voor elkaar (of voor jezelf, bijv sporten).
Nou inderdaad, deden wij echt niet met een peuter van twee die belabberd sliep.
72Jelle schreef:
17-05-2022 09:18
Nou, de schoorsteen kan ook wel wat minder roken en anders doe je toch iets verkeerd. Als dit even tijdelijk is, prima, maar dat kan ik niet opmaken uit het verhaal.
Maar ik hou niet van veel werken en wil ook geen partner die veel werkt. Dan maar minder geld.
De projectie dat jij zelf niet van werken houdt, weerspiegelt in jouw reactie ja.

TO zegt dat man issues heeft om personeel te vinden. Dus je kunt dus wel zeker concluderen dat deze uren van tijdelijke aard zijn.
Daarnaast kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat TO zelf niet werkt. Dus misschien kunnen ze beter op zoek gaan naar een gezondere balans.

Correctie; TO werkt parttime. Desalniettemin, vind ik het toch verstandig om te zoeken naar een betere balans gezien de onvrede van TO.

Want menig vrouw zou blij zijn met een hardwerkende man, die ook zijn share pakt in de opvoeding van de kinderen en twee keer per maand met haar uit eten gaat.
dweedledee wijzigde dit bericht op 17-05-2022 18:56
51.11% gewijzigd
dweedledee schreef:
17-05-2022 18:53
Daarnaast kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat TO zelf niet werkt. Dus misschien kunnen ze beter op zoek gaan naar een gezondere balans.

Of misschien kun je de reacties van TO even lezen, dat helpt vast bij het je onttrekken aan die indruk.
dweedledee schreef:
17-05-2022 18:53
Huh?
Ik heb het gecorrigeerd ladies. Hold your horses, dan blijft het gezellig ;)
dweedledee schreef:
17-05-2022 18:57
Even naar een spiegel lopen, effe in kijken dan misschien? :rofl:
dweedledee schreef:
17-05-2022 18:57

Wat superfijn dat je onze toon even komt corrigeren, dat doen mannen altijd als ze betrapt worden op onnozelheden. Het is zo'n aanslag op je zelfbeeld natuurlijk, dommig blijken op een vrouwenforum.
72Jelle schreef:
17-05-2022 09:18
Nou, de schoorsteen kan ook wel wat minder roken en anders doe je toch iets verkeerd. Als dit even tijdelijk is, prima, maar dat kan ik niet opmaken uit het verhaal.
Maar ik hou niet van veel werken en wil ook geen partner die veel werkt. Dan maar minder geld.
Dit. Je hebt altijd een keus.
Met een eigen zaak is het nog belangrijker om je grenzen te bewaken.... als hij straks instort en niet meer kan werken ben je nog verder van huis.
Tijdelijk kan. Maar langer dan een paar maanden?? Dan wordt het structureel en zou ik het eea toch wat afschaffen zodat het vol te houden is...
:hihi:
lilalinda schreef:
17-05-2022 13:27
en toch blijven het keuzes
genoeg ouders, die met twee (niet eens 2 FT loondienst-banen) hun gezin draaiend houden
Tja als je het zo zegt, was het ook de keuze van TO om kinderen te krijgen met een man die een eigen zaak heeft en veel werkt.
lilalinda schreef:
17-05-2022 08:30
en voor de man van TO geldt hetzelfde als voor Schiphol: betaal goed, en het personeelsgedonder lost zich vanzelf op
En ben jij dan bereid om meer te betalen voor de schilder, boodschappen, vliegticket, treinkaartje, garage etc? Want een hoger salaris moet ook ergens van betaald worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
17-05-2022 20:14
En ben jij dan bereid om meer te betalen voor de schilder, boodschappen, vliegticket, treinkaartje, garage etc? Want een hoger salaris moet ook ergens van betaald worden.
Het is ook volslagen onzin, in sommige sectoren is er gewoon niks te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven