Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het gebruikelijk om je schoenen uit te doen als je ergens binnen komt (zelfs bij de tandarts en soms op de huisartsenpost). Ik loop thuis dan ook of op sloffen, sokken of blote voeten. 's Winters heb ik lekker een paar warme wollen sokken aan zonder anti-slip (ben fysio van 8-16 en daarna weer een "normaal" mens).
Snjókorn falla, á allt og alla
Oeh, goed topic van de dag

Ik loop in de zomer het liefste op blote voeten. Autorijden doe ik altijd met blote voeten eigenlijk (ook inde winter, en dan zet ik gewoon de verwarming op mijn voeten gericht aan )

Schoenen met warm weer vind ik ellendig..

Nu ik zo nadenk heb ik ook amper sokken omdat ik alleen maar pumps, ballerina's of slippers/sandaaltjes heb. In NL was ik van de laarzen, maar met de temperatuurtjes hier heb ik nog maar amper laarzen aan.

's Avonds sloffen als het koud is maar dan word ik zo statisch dat ik Vriendje geen kus gan geven zonder eerst een schok te krijgen
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Haha Snjokorn, sokken uit bij de tandarts en dokter!!
Oh en voor al de blote-voeten-loperds onder ons, gaan jullie dan regelmatig voor een pedicure?

Ik doe dat eigenlijk alleen vlak voor een vakantie en dan mooie french paint op mijn nagels.
Ohjee... Een pedicure heb ik om eerlijk te zijn nog nooit gehad. Ik hou het zelf een beetje bij maar ik moet zeggen met die droogte hier, dat mijn voeten er niet echt aangenaam meer uit zien.

Het is nu winter hier, maar als de zomer er weer aankomt dan ga ik toch echt eens naar de pedicure ja.

Wil ook wel zo'n french paint op mijn teennagels (heb het ook op mijn gewone nageld), maar staat dat niet raar....?
Ja, het nadeel van altijd op blote voeten lopen is dat je ook veel eelt kweekt. En als je sandalen draagt moeten je teennagels er mooi uitzien.

Ik ga ongeveer 1x in de 2/3 maanden naar de pedicure en verder doe ik het zelf.

Spanje heeft een bloeiende schoenen-industrie. Goede kwaliteit/prijs verhouding en mooi design.

Op de Canarische Eilanden lopen de meeste kinderen het hele jaar op 'cholas'. Teenslippers. Dat lijkt me trouwens niet zo goed voor groeiende voeten... Die van mij loopt ook op crocs af en toe, maar naar school hebben ze donkerblauwe dichte schoenen met sokken aan, ivm uniform.

Ze heeft trouwens ook een zooltje in haar rechterschoen want haar ene been is wat korter dan het andere.

Bloemetje, 2 kilos in 1 week????? wow!!! Ik ben jaloers!
Nou, als heksje naar school gewone schoenen aanheeft, en verder haar cholas, dan zal het wel oke zijn toch? De meisjes hebben zowel Clarks als Primark, zolang het niet elke dag goedkope zooi is zal 't wel loslopen.

Ik vind french paint erg mooi op teennagels, Spin. Als ik een pedicure heb laat ik dat altijd doen - en heb het momenteel ook op mijn vingernagels. Gekleurde nagels staan mij niet.

*Kunt wel merken dat baas op vakantie is hè?*
anoniem_40939 wijzigde dit bericht op 16-06-2009 12:33
Reden: begin pardoes engels te praten
% gewijzigd
hier ook nog nooit pedicure ben ook niet zo van de voetverzorging (ok, ik knip mijn nagels en was mijn voeten maar daar houd het mee op, als ik de euromiljoen win, ga ik denk ik wel lekker wekelijks handen en voeten laten doen)

Wat is French paint, Ainne?

Ha ha cholas, chicha, daar lopen ons neefje en nichtje uit Las Palmas ook altijd op (behalve dan naar hun nonnenschool). Hier in Murcia zijn het gewoon chanclas, maar gymschoenen heten hier "bambos". Heb voor zoon trouwens een soort slipper/sandalen gekocht met voetbed! Ziet er wel uit als een Duitser nu.

*mijn baas is niet op vakantie, geef mezelf maar even een schop onder mijn kont nu*
Hoi hoi!

Specu..wauw, als ie helemaal van jezelf is vind ik 'm nog véél gaver! Echt supermooi!

Chicha, ik vind op zich niet zozeer dat ik er een zooitje van heb gemaakt..maar heb wel twee gigantische *****jaren achter de rug. Om redenen die je je misschien nog wel kan herinneren, en ach..anders maar niet. En nu..heb gewoon echt overal grote schoonmaak gehouden (en besef me nu dat ik dat veel eerder had moeten doen). Start volgende maand met een nieuwe baan (heb alleen nog steeds twee opties open, dus weet op dit moment nog niet wáár ik ga starten haha, erg he?? Eentje is zeker, een andere loopt nog maar ben ik al tot de laatste ronde doorgedrongen en die baan is gewoon 10x beter, maar onwijs zware selectie), heb m'n vriendenkring ernstig uitgemest dus zit nu gewoon écht alleen maar met leuke positieve mensen om me heen...heb eigenlijk gewoon mijn hele leventjes eens leuk op orde! Inclusief liefdesleven dus ja. Hoewel...op orde . Hahahaaa..

Had een paar weken terug een erg leuk manspersoon ontmoet. Erg gezellig gehad..ik nog eens bij hem langs, hij eens bij mij langs. Hatsieflatsieflee wat hebben we het gezellig. Twee weken later nóg een gezellig type leren kennen. Wilde ik ook niet meteen aan de kant schuiven want tsja... je weet nooit wat je mist en iedereen verdiend een kans hè hihi. En toen kwam ik laatst óók nog een long lost love van vroeger tegen, die het opeens ook erg gezellig met me vond. Eeeeh, om een kort verhaal lang te maken ... ben nu dus min of meer aan het daten met drie verschillende mannen. Hihi..oepssss. Zo sta je jarenlang 'droog' (niet letterlijk, maar echt bijzonder was het allemaal niet) en dan opeens krijg je dit. Haha..Ach, ik vind het wel even grappig zo. Het is met geen van allen nog serieus en het zal ook zeker niet nog wekenlang zo doorgaan hoor, maar voor nu vind ik het erg leuk. Het is in ieder geval een flinke boost voor m'n ego . Wat het toch al niet met je kan doen als je eindelijk weer eens lekker in je vel steekt!

Trouwens Specu..zit niet te dubbelnicken op het sexforum haha, hoewel ik sommige discussies daar wél echt geweldig vind!!!

Las ergens iets over cactussen in de tuin. Misschien moet ik die ook maar nemen . Echt waar, alles wat groen is is kansloos op mijn dakterrras. M'n kerstboom begint langzaam maar zeker uit te groeien tot een takkenkarkas (heeft het nog aardig lang uitgehouden trouwens ) en het enige groen wat er staat is het onkruid wat uit de potten van vorig jaar groeit. Al het originele spul hangt er een beetje eeeh..bruin bij . Oepss. Heb me voorgenomen eind van de maand mijn dakterras helemaal te gaan pimpen. Verder is ie eigenlijk al prima, maar het groengehalte mag wel wat omhoog.

Nog nooit van die Geox gehoord trouwens...is dat wat?? Nou ja, heb net een lading nieuwe schoenen gekocht dus daar laat ik het maar even bij voor nu geloof ik.

Sjnokorn (eeh, toch??), schoenen uit bij de dokter en tandarts. Hahaha, zie het helemaal voor me. Dan valt het opeens zo op als je tenenkrommend in die stoel ligt bij de tandarts he??

Vandaag lekker een dagje vrij, maar dat komt omdat ik van het weekend heb zitten bikkelen. Dus ga me maar gewoon eens even lekker overgeven aan het grote nietsdoen. Hoewel, vanmiddag/vanavond wel nog een stuk fietsen uiteraard. We moeten de conditie tenslotte wel op peil houden he, die kilo's gaan er niet vanzelf af!

Doei doei!
Hahaha Surf, drie mannen tegelijk, woehoeeee!
Hier een hakkenfan! Ik loop zo graag op hoge hakken, vooral omdat ik de hele winter alleen maar op laarzen met profiel loop. Nu zorg ik wel dat ik hippe winterlaarzen heb (en mijn Uggs), geen snowboats (waar je de toeristen aan herkent ).

In de zomer loop ik heel graag op hakken (moet het haast een beetje 'inhalen' na een winter op winterschoenen), ik heb ze dan ook in verschillende soorten, hoogtes en kleuren. Geweldig! Het liefst kocht ik regelmatig een nieuw paar, maar de financien laten dat niet altijd toe.

In Geox krijg ik juist giga-zweetvoeten. Ik heb een winter op hele leuke laarzen gelopen, maar ze staan hier nu en elke keer als ik ze weer pak, val ik om van de stank. Gatsie, zo smerig!

Mijn ouders zijn er en we hebben al een begin gemaakt met de tuin. Nu regent het met bakken uit de lucht en zitten we binnen aan de koffie.
Ik heb laatst bij de Action een 4-in-1 voetenset gekocht (voor lekkere zachte voetjes). En ik moet zeggen dat het echt goed werkt!!! Nu alleen nog leren om het bij te houden. En regelmatig creme smeren tegen kloven etc. (ik heb echt probleemvoeten...).

En zelf een French Manicure op m'n teennagels gedaan. Staat echt heel leuk/netjes.

Thuis loop ik trouwens ook meestal op blote voeten rond. Of op sokken... M'n schoenen liggen dan ook meestal op een hoopje bij de voordeur, bij m'n bed, of bij de computer. Eigenlijk maar net waar ik bedenk ze uit te doen.
Oeh ik wil nu ook franse teennagels. Ziet er vet mooi uit!

Na dit geleerd te hebben over teennagels, ga ik me nu eens verdiepen over hoe je je met 3 mannen "tegelijk" kunt vermaken. Echt educatief zo'n forum
Hahahaha Spinnetje, je word op het slechte pad geholpen hier

Surf, het gaat goed met je zie ik, ik ben benieuwd wie je gaat kiezen. Ik heb ooit (heeeeeel lang geleden) ook eens iets gehad met 3 mannen tegelijk. *was niet zo'n fraaie periode in mijn leven eigenlijk * Ik woonde samen met 1 man (relatie was eigenlijk al kapot) en had er een vriendje bij en nog 1 die heel ver weg woonde en 2 x per jaar naar NL kwam ofzo. Ik hou het nu bij 1 voor de rest van mijn leven (vrijwillig ).
Tussen alle voetperikelen door even een heel ander berichtje van mij:

EEN NEEFJE

Alles goed verder

Tot later
Rubis gefeliciteerd. 2 dagen na je verjaardag, das makkelijk te onthouden de komende jaren
Rubis, van harte met je kleine neefje!!! Is alles goed gegaan?? Foto's op FB please!!

Spinnetje.. hahaha. Het kan hoor, 3 kerels tegelijk daten . In Tirol is dat ook heel normaal..

Surf, heerlijk! Als je zelf lekker in je vel zit, lijkt je leven ook ineens een veel leukere weg in te slaan. Komen er leuke kansen op je pad, leuke mensen, leuke kerels en lijkt alles veel zonniger. Geniet er lekker van!
Ach ja...3 mannen. Haha, wat ik zeg....het is nog niet heel serieus op dit moment en was echt niet van plan om dit heel lang te gaan laten duren, maar vind het wel even grappig voor nu. Fout? Tsja..waarschijnlijk wel. Maar ja...fout is ook weleens leuk.

Ainne...mooi zo die French paint! Ik vind dat altijd supermooi staan, ga ook wel naar de pedicure maar die knipt die nagels zo kort af dat je gewoon geen wit meer ziet . Komt wel altijd een mooi kleurtje overheen daarna dus dan ziet het er wel weer ok uit. Zal meteen weer eens gaan bellen trouwens want m'n voeten zien er uit op het moment.....

Ben ook nogal van de zwarte voetzolen, maar dat komt omdat ik altijd op reef slippers loop, en die hebben een zwarte zool die blijkbaar behoorlijk afgeven. Ach, even onder de douche met de 'kaasschaaf' en het is weer weg hihi.

Rubis...gefeliciteerd!!! Een neefje, leuk! Van je zus/broer/schoonzus/zwager??

Hoe kan het dat die advertenties onderaan altijd zo goed ingaan op wat er wordt besproken hier op dat moment?? Haha, zie nu advertenties over schoenen blaren en teva sandalen.
Leuk Rubis, gefeliciteerd! Wanneer ga je op bezoek (NL toch?)?
Rubis, gefeliciteerd!! Hier is een heuse babyboom op het werk en ik vind het elke keer weer helemaal geweldig om die kleine mensjes te zien

Ik heb geloof ik het verkeerde land gekozen om te gaan wonen.. Hier is het normaal om 1 man te daten, tot je 30ste thuis te wonen (of bij je schoonouders) en de ouders van het meisje de bruiloft te laten betalen of een lobola te laten betalen door de man en zijn familie.

Vooral dat 1 man tegelijk daten slaat natuurlijk compleeeeeeet nergens op
Rubis, gefeliciteerd, en nu maar sokjes gaan breien.
Snjókorn falla, á allt og alla
Rubis gefeliciteerd..ik wilde even vragen naar de naam, maar die zal je hier wel niet vermelden.

Chica, heel veel water drinken..het lijnen valt niet meer hoor. Maar ik wil graag wat nieuwe kleding kopen en ik erger me rot als het dan niet past..

Ik ben ook een blote voeten mens..behalve in de winter dan..

Vandaag en morgen nog dan hebben de kids hier vakantie..ook wel weer lekker..
Schoenen..... vind ze pr8ig maar een crime om leuke te vinden die om mijn brede 42 passen.... zucht. Natuurlijk zou het schelen als ik wat geld er voor (over) had.... Hier in France gaan alle schoenen maar tot 41 dus de schoenen/sandalen die ik hier heb gekocht zijn van de mannen afdeling Nou ja zijn uni-sex dus geen probleem mee.

Wbt de tere kindervoetjes, heb laatst gelezen dat die zich juist heel goed ontwikkelen als ze niet te veel steun krijgen, dat het lijkt alsof ze op blote voeten lopen.... Tja denk dat het per kind zal schelen. Hier zijn de schoolpleinen zo schoen onvriendelijk dat ik geen dure schoenen meer koop voor de meiden, gaan misschien een maand mee als je mazzel hebt. Let er altijd op dat het ademend materiaal is en niet helemaal plastic en dat de zool soepel is.... Tot nog toe geen voetproblemen hier.

Biebeltje ik heb denk ik de zelfde set als jouw gekocht, tenminste die van mij is een soort borstel met allemaal schraap materiaal erop. Heb het toevallig dit weekend gedaan. En de voetjes zijn er van op geknapt.... nu net als jouw... volhouden.

Surf wat heerlijk te lezen dat je zo lekker in je vel zit!! Grappig dat er dan ook meer positieve mensen/gebeurtenissen op je pad komen hè?!! Geniet ervan

Specu zal zo ff op een pagina (of meer) terug kijken wat jij voor speciaals hebt neer gezet.... maar reageer nu alvast maar. Word momenteel heel veel van viva gegooid als ik van blz. wissel. Dus daarom alvast deze reactie.....

Ine veel plezier en suc6 met het aanpakken van je tuin. Fijn dat je ouders je komen helpen!!

Nog ff terug bladeren en dan mijn kaart afmaken voor een vriendinnetje van de meisjes die volgende week naar 't ziekenhuis moet...... Word al mooi (al zeg ik het zelf).

Ainne heb nog niet nieuwe kaarten om jouw te laten zien maar heb nog wel ff de tijd....

xXx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven