Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Aapje, wat goed dat je een fijne vakantie hebt gehad. Bedankt voor de waarschuwing wat betreft foto's . Ga ze zo bekijken.

Vis, is het nog gelukt dat naar binnen sneaken? Soms is toch gewoon leuk je als puber te gedragen?

Nala, goed besluit denk ik om te stoppen. PAuwie voor jou schiet het ook al op dat verlof. Ik moet nog 8 weken (als ik het volhoudt tot 4 weken voor bevalling). Vind ik in principe niet zo erg, maar ik moet nog zoo veel afkrijgen voor verlof. Dat is waar ik menu meer zorgen om maak en tegen op ga zien. Volgende week toch maar eens goed kijken wat ik eventueel kan late zitten. Maar zijn allemaal wel dingen met of deadlines ergens in mijn verof f aar anderen op waxchten en die dan niet verder kunnen.
Rebbel, hier ook problemen met jongensnamen. Vooral ook omdat vriend en ik niet hetzelfde leuk vinden . Met meisjesnamen zijn we er ook nog niet uit, maar zijn er wel een paar die we allebei leuk vinden.
Oh Inad, voor jullie kan het toch niet moeilijk zijn? Bijna alle Ierse jongetjes heten Sean, Shaun, Ciaran, Conor, Cormac of Fergal. Ik zou gewoon die 6 namen opschrijven en lootje trekken. Of gewoon een equete uitschrijven hier. Ik stem voor Sean

Nala wat naar dat de baby van je vriendin geen schildklier heeft. Hoop dat het allemaal goed gaat met de behandeling. Gelukkig hebben ze het wel op tijd geconstateerd.

Hoe waren de toppers? Veel plezier bij Guuske zaterdagavond.

Aapje, mooie buikfoto's hoor! Je tatoo komt wel heel stoer uit zo.

Pip - Het naar binnen sneaken was niet echt moeilijk . Gelukkig was het de 2e dag al van de conferentie, dan dragen heel veel mensen toch geen badge meer, dus het viel niet echt op dat ik er geen had. Straks komt een vriendin en gaan we morgen nog eens... Straks als ik bij de universiteit aan de slag ga heb ik gewoon zelf een budget voor het bezoeken van conferenties... Dan zal ik mijn leven beteren :-)

Pfoe Pauwie, kan me voorstellen dat een sportdag er in hakt! Ik heb het vandaag voor het eerst echt zwaar gevonden. Was een middag in de stad en mijn benen voelen nog steeds loodzwaar aan!

Rebbel - Was jij ook niet degene wier dochter de eerste paar uur geen naam heeft gehad? Nu weer zo'n moeilijke klus dus om iets moois te vinden :-)
quote:Visotsky schreef op 12 juni 2009 @ 22:02:

Oh Inad, voor jullie kan het toch niet moeilijk zijn? Bijna alle Ierse jongetjes heten Sean, Shaun, Ciaran, Conor, Cormac of Fergal. Ik zou gewoon die 6 namen opschrijven en lootje trekken. Of gewoon een equete uitschrijven hier. Ik stem voor Sean

En Shaemus dan?

Sean het schaap, moet ik dan aan denken, bovendien kennen we inderdaad al 85.000 Seans, dus toch maar iets anders

Wij gaan vandaag picknicken met groep mensen met allemaal kinderen. Nu hopen dat het weer zo mooi blijft

Even verder lezen/reageren. Wel fijn dat er meer mensen met naamproblemen zijn
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vis, wat goed dat sneaken gelukt is
Inad, veel plezier bij de picknick.

Toppers was erg gaaf.

Vond het weer beter dan vorig jaar.

Helaas veel last van buik en rug gehad. Gelukkig hadden we zitplaatsen, dus vaak gaan zitten.

Ga daarom helaas vanaaf ook niet naar Guus.

Is gewoon slimmer om thuis te blijven.

Baal er wel van, maar zal straks toch ook wel dingen moeten opofferen voor de kleine.

We zouden vanaaf staanplaatsen hebben en nog eens langer reizen. Dat wordt em gewoon echt niet.

Gelukkig komen er vanaaf een paar mannen bbq-en. Dus nog een beetje afleiding.

Zal vandaag ook wel genoeg te doen hebben, want 1 van de honden is aan de schijterij.

Ben dus maar rijst met kip aan het koken. Kijken of dat gaat...
Nala; wat jammer dat je niet naar Guus kunt vanavond! Ik heb daar 2 jaar geleden ook errug zwanger mogen staan op het veld, en kan het je idd niet aanraden, had er toen echt nog dagen last van achteraf. Maar bbq-en is volgens mij geen slecht alternatief!

Namenprobleem; check...wij hebben echt geen flauw idee. Vandaag wel de proefdruk van het geboorte kaartje binnen gekregen, helemaal naar mijn zin, dus ik denk dat we daar uit zijn. Weer iets van het lijstje.

Ik heb trouwens onwijs de kriebels, de babykamer moet af en de kleertjes moeten gewassen en in de kast...pfff..irritant is dat zeg, ga er volgende week maar eens aan toegeven en dochter overleggen naar haar nieuwe kamer die op een haar na af is inmiddels.
Alles goed met iedereen?

Hier wel. Buik zit wel weer goed in de weg hoor. Lijkt wel of ik op ontploffen sta.

Vond het wel balen dat ik gister niet weg kon, maar spijt heb ik er niet van.

Vandaag weer wat in het huis gedaan.

1 Kamertje is helemaal klaar!!!

Van de week ws die spullen al verhuizen.

Ook nog ff bij verjaardag van de dochter van vrienden geweest. Die is alweer 1 jaar oud geworden.

Nu ga ik lekker de volgende 3 boeken met geboortekaartjes doorspitten. Leuk!
Alle Séamussen die ik ken zijn al wat ouder... In mijn omgeving zijn geen jongetjes die zo heten :-)

Heel veel Ierse namen zijn qua spelling redelijk verengelsd. Als je je aan de eigenlijke Ierse spelling houdt is Conor bijvoorbeeld "Concobhar", Kevin "Caoimhín" en Owen "Eoin". Als je je zoon echt een plezier wil doen :-) .

Een paar vriendinnen van mij hier zeggen trouwens dat ze van plan zijn om hun kinderen Ierstalig op te voeden (het staat hier heel goed als je vloeiend Iers spreekt. Als je in het Iers eindexamen doet krijg je extra bonuspunten ). Eerlijk gezegd denk ik dat het er niet van gaat komen, want ze spreken het echt als vreemde taal en gebruiken het eigenlijk nooit actief.

Ik zit nog steeds in de ik-ben-zo-blij-want-ik-heb-een-beurs flow. Kreeg vorige week trouwens naast felicitaties ook een paar steken onder water omdat ik ga promoveren, terwijl ik financieel gezien net zo goed kan thuisblijven (na aftrek kinderopvang blijft van beurs natuurlijk weinig over). Kennelijk mag je van sommige mensen wel werken, maar alleen als dat financieel gezien moet en niet omdat het je gelukkiger maakt. Idioot eigenlijk. Ik heb er wel over nagedacht wat ik er van vind en wat onderzoeken doorgelezen over hechting van babies etc. Ik zag dat zelfs de heilige Beatrijs zegt dat als een moeder zich beter voelt als ze werkt, ze dit beter gewoon kan doen.

Mijn vriend en ik zullen het best druk hebben straks, maar we hebben ook allebei een hele flexibele baan, waarin we heel gemakkelijk dagjes (of avonden) thuis kunnen werken als dat nodig is. We zijn van plan om ieder een dag per week thuis te zijn en voor de overige 3 dagen in Nederland een au pair te zoeken met babyervaring en/of pedagogische/verzorgende opleiding. Als de baby er goed en wel (en gezond) is gaan we advertenties plaatsen. Het idee is dat de au pair 3 dagen aaneengesloten voor de baby zorgt en vervolgens 4 dagen voor zichzelf heeft om het land te verkennen, cursussen te volgen etc. Dat klinkt toch wel als een leuke baan, of niet? . Mocht je iemand kennen dan hou ik me natuurlijk aanbevolen .
Lekker veel bijgelezen. Wat jammer Nala! Hoorde net van een collegaatje dat ze onder het bier zat.
Vis, iedereen moet doen, wat voor hun goed voelt.

Vind het ook altijd balen dat mensen een mening over jouw leven hebben.

Ik ga lekker een beetje aanrommelen vandaag en vanaaf met een vriend in de babykamer verven.

Dan daar nog 1 muur behangen en dan is tie ook klaar.
Hoi meiden!

Ik ben weer terug van een ruime week vakantie in eigen land... Nu dus uitpakken en wassen enzo...

Hoe is het met jullie allemaal?

Ik zag trouwens prachtige zwem-buikfoto's langskomen op hyves. Mooi, Aapje!

Tot later...
Hoi!

Mmomo, welkom terug! Hoe was je vakantie, lekker uitgerust?

Haha, hier ook al bierverhalen gehoord na concert van Guus. Heb er niets van gehoord, de wind stond de andere kant op (gelukkig).

Klinkt als een superbaan, Vis, hoop dat je een lieve au-pair vindt. Ik begrijp je redenatie helemaal, volgens mij hebben jullie er juist heel goed over nagedacht wat je wilt, dus is juist goed.

Ik houd mezelf gewoon maar voor dat we nog genoeg tijd hebben om over een naam na te denken. Dochter is idd 1 uur naamloos geweest en is nu toch goed gekomen. Babykamer mag ook wachten tot verlof, ben bang dat ik me anders ga vervelen tegen die tijd.

Vanmorgen naar Dierenrijk geweest, kleine dierentuin hier vlakbij. Was benieuwd hoe dochter zou reageren, want ze is dol op dieren, doet alle geluiden na enzo. Maar er waren toch een beetje te veel indrukken. Er was een enorme kleuterklas en een grote speeltuin en daar was ze volgens mij meer van onder de indruk dan de dieren. En de trein die 2 keer per half uur langskwam en graafmachine waren nog het meest indrukwekkend, haha.

O ja, Inad, Beekse Bergen is idd erg ruim opgezet, al vond ik de beren toch erg zielig en de chimpansees zaten ook maar zielig op hun eiland. Maar de leeuwen en tijgers waren lekker aan het spelen en zagen er wel gelukkig uit.
Nala ; Balen van Guus!! Maar kan me de beslissing goed voorstellen.

Heb mijn kraampakket binnen, altijd weer leuk. Heb hem in zijn geheel bovenop de kast gedeponeerd. Ga tijdens mijn verlof wel eens kijken wat ik nog mis..

Vis ; Ik kan me je keuze goed voorstellen. Alhoewel ik nu zometeen met 3 kids ook wel even moet gaan nadenken wat goed is voor ons en voor onze kids. Twee gaan er natuurlijk naar school, dat scheelt. en ik heb alle vakanties tegelijk met hen vrij, dat is ook fijn. Wel gaat er steeds meer van mijn salaris direct naar de opvang! maar werken is ook wel een uitlaadklepje.
Vis, helemaal eens met Rebbel, die het mooi gezegd heeft. Vind het zo goed van je beurs en alleen maar geweldig dat je werkt omdat je het leuk vindt, in plaats van om het geld. Kan toch juist niet beter dan dat? Mensen zijn waarschijnlijk gewoon zuur en jaloers Ik dat laatste in elk geval wel een beetje, dat eerst niet, behalve dan af & toe babygerelateerd maagzuur.

Goed idee van de NL--talige aupair.

Dat Ierstalige blijft populair, maar krijg ook het idee dat weinig mensen het nog echt spreken. Ierenouders hier spreken het nog wel en zus van Ier ook redelijk, omdat die het op school kreeg en erg leuk vond. Ier zelf kan een beetje babbelen, maar echt hele gesprekken voeren lukt weer niet.

Nala, jammer van je tweede uitje.

Rebbel, dank voor de Beekseberginfo, klinkt beter dan Blijdorp in elk geval. Die naam komt inderdaad vast wel

Mmomo, welkom terug en fijn dat het zo leuk was

Hier vandaag bouwkundige keuring van het huis gehad en dat viel reuze mee. Dat wordt dus deze week tekenen. Word voor het eerst een lid van de bezittende klasse, jaja Wel een beetje nerveus over mijn aanstaande verburgerlijking

Verder zie je mijn buik nu soms echt bewegen. Hebben jullie vast ook al en had de baby vandaag de hik. Zo grappig, herken het van bij Chica. Nala had het ook al geloof ik. Grappig gevoel.
Kruispost met Pauwie. Fijn van het kraampakket. Ik moet er zelf een kopen. Doe ik zo in augustus ergens wel een keer.
Inad, dat heb ik ook steeds vaker, dat je die baby echt door je buik ziet bewegen. Vind het echt grappig om te zien. Toen ik vanmorgen wakker werd zat ik heel lang te wachten op beeb die wakker werd (normaal worden we samen wakker) en het eerste teken van leven dat ie gaf was ook de hik. Had het paar dagen terug ook al gevoeld.

Ik krijg ook geen kraampakket bij m'n basisverzekering, maar heb nog de helft over van vorige keer, dus vul het wel weer aan met wat er mist.
O ja, leuk hoor, lid van de bezittende klasse. Zo ver ben ik nog niet... geniet nog lekker van ons heerlijk ruime huurhuis.
Hoe was je vakantie Momo?

Inad, ik heb de hik bij onze kleine meid 1 keer gevoeld.

En idd ook 1 keertje mijn buik zien bewegen. (wil ik nu wel vaker hoor hihi)

Pauwie, kraampakket kwam hier van de week ook binnen.

Even snel in gekeken. En met dezelfde snelheid weer dichtgedaan.

Ik had gister ff een dippie. Tranen met tuiten staan janken, omdat ik het klussen ff niet meer zag zitten.

Soms zie je opeens weer dat er toch nog veel gedaan moet worden en telkens komen er nieuwe dingen bij.

Was ook echt kotsmisselijk, dus vandaag een relax dagje.

Straks lekker shoppen met mijn mams en vanaaf yoga.
Ik was vergeten dat het thuis zo druk kan zijn! Hele dag al met vanalles bezig. Maar goed, vakantie was een heerlijke oase van RUST.

Alles goed met jullie? Hoe is het met het huis, Inad? En Vis, heb jij goed nieuws over je studie? Nala, even een dipje dus?

Grappig van die hik, ik heb dat nog niet gevoeld deze keer.... Sinds laatste controle bij VK ligt mijn baby trouwens in stuit. Binnenkort zal ze dus even uit zichzelf moeten gaan draaien, bijvoorkeur. Draaien in ziekenhuis lijkt me geen pretje. Iemand dat weleens meegemaakt? En liggen bij jullie de kindjes allemaal volgens het protocol?
Ik heb nog niets erover gehoord hoe de beeb erbij ligt.

Maar ben ook als 1 van de laatste uitgerekend.

Ik ben vanmiddag geslaagd met shoppen.

2 Jurkjes gekocht met een legging eronder. Heerlijk!
Net yoga gehad. Ging wel weer goed.

Morgen laatste dag werken. Dan begint mijn "verlof" al. Raar gevoel...
@ Nala: laatste werkdag! Wat spannend en raar... Hoe is het gegaan? Heb je wel goed afscheid kunnen nemen?

Lukt het met klussen nog een beetje? Neem je rust tussendoor he...

@ momo: hoe was de vakantie?

Hier gaat alles redelijk goed. Ik merk dat het lichamelijk wat zwaarder begint te worden. Mijn rug doet steeds iets meer pijn. Vrijdag ga ik weer naar de fysio. Eens kijken wat zij ervan zegt.

Maar behalve dat is het ook heel leuk dat de baby nu heel druk is en veel schopt!! Gister had ik een de hele dag cursus en je zag gewoon mijn shirt bewegen door de bewegingen van de baby. Hihi. Zo gaaf. Kon me natuurlijk voor geen meter concentreren. Gister in bed hebben vent en ik er nog vol verwondering naar gekeken hoe mijn buik op en neer ging door de kleine. Hoe bijzonder allemaal!!

Oh en volgende week begin ik met de gym! Heb er wel zin in!

Zo nu ff verder alles bijlezen!
Rebbel, je dochter een uur naamloos geweest. Lijkt me heel a-relex, moet je na de bevalling "even " een naam kiezen. maar misscihen gaat he wel makkelijker als baby er eenmaal is. Ik maak me er ook nog maar geen zorgen om. Ga ervan uit dat we er voor de bevalling uit zijn. Hoewel ik wel zo een twijfelaar ben die geen beslisssingen kan nemen. Dus ook al hebben we een naam, voor het kind er is zou ik dat iedere keer weer ter discussie kunnen stellen. En als we geen naam hebben bij de bevalling komt het ook wel goed.

Visotsky, ik zou zo au pair bij je willen worden. Als ik zelf geen kind kreeg zou ik nu bij je gaan solliciteren . Ik vind het alijd raar dat anderen altijd zo een mening moeten hebben of je als moeder wel of niet mot werken. Moet je proberen niks van aan te trekken en doen wat bij je past. En zoals iemand anders al zei, ik vind werken omdat je het leuk vind ook veel geweldiger voor he geld. En wat ik ook wel eens heb horen zeggen, er is niks mis mee om " thuisblijfmoeder" te zijn, maar als het niet je roeping is of niet bij je past, ben je een veel leukere moeder als je naast moeder zijn nog iets anders doet wat je ook leuk vind. Maar wat doe je nu dan eigenlijk Vis, ik dacht dat je al bezig was met promoveren? Of is die beurs alleen om er verder mee te kunnen?

Nala, jammer dat je leuk dingen met ontzeggen, maar is voor goede doel he. Wat betreft huis, probeer in kleine stukjes te denken. Concentreer je op een kamer tegelijk en probeer "kleine doelen" te stellen. Bv ik wil deze week de wand van die kamer af hebben.(maar makkelijker gezegd dan gedaan).

En kraampakket was hier ook snel weer dicht ;). (alleen even cadeautje eruit gehaald)

Aapje heb ik ook van rug. Heb in verleden ook wel fysoherapie gehad en mensendick. Nu bij zwangerscahpsgym heel veel dezelfde oefeningen gehad als toen, dus vraag me af of fysio voor mij nog iets zou toevoegen. Dus hoor graag wat je fysio zegt.

Mmomo, kan tegenvallen om weer terug te zijn van vakantie. Heb je het wel leuk gehad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven