vrouwenvriendschappen---the sequel

16-06-2009 10:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor diegenen die geinteresseerd zijn in de afloop:

Nadat ik vriendin een brief geschreven had smste ze gisteren dat ze wel koffie wilde drinken om erover te praten. Dat hebben we gisteravond gedaan en de uitkomst was dat we de vriendschap beeindigd hebben. Zij vond dat het onmogelijk is een vriendschap te onderhouden met iemand die kan denken dat opmerkingen kwetsend bedoeld zijn.

Ook vindt ze dat ik teveel haar gebruik als spiegel: ik vergelijk mezelf altijd met haar en ik schijn altijd te vinden dat ik er dan slechter voor sta dan zij.

Nouja..ik vond het eigenlijk ook wel prima zo. Genoeg is genoeg heb ik gezegd. Het was uiteindelijk een beetje lacherige sfeer, want tja, wat is het protocol voor het "uitmaken" van een vrienschap? Uiteindelijk heb ik bij het afscheid (wel met 3 zoenen) "nou dag ex-vriendin" gezegd.

Vervolgens ontdekte ik vanmorgen dat mijn dochter volgend jaar met haar dochter in de selectie van hockey zit. Hahahah...we kunnen elkaar dus niet ontwijken.

Ben wel opgelucht. Het is wel goed zo.
quote:wolkenvrouw schreef op 16 juni 2009 @ 10:27:

Zij vond dat het onmogelijk is een vriendschap te onderhouden met iemand die kan denken dat opmerkingen kwetsend bedoeld zijn.

Ook vindt ze dat ik teveel haar gebruik als spiegel: ik vergelijk mezelf altijd met haar en ik schijn altijd te vinden dat ik er dan slechter voor sta dan zij.

Geen gekke opmerking van je ex-vriendin. Ik hoop dat je er iets mee doet.
Hm, wel bijzonder, maar vooral ook relaxed dat jullie het op deze manier hebben kunnen oplossen.

Altijd lastig: 'klaar' met vriendschappen, en dan? Mijn ervaring is dat het dan verwaterd, maar of dat nu echt een 'aanpak' is. Ik vind het wel stoer van je hoe jullie hebt hebben gedaan.
@hanZie: het is alleen helemaal niet waar! Ik vond het eerlijk gezegd nogal grootspraak van haar. Het enige punt waarvan ik werkelijk vind dat zij beter uitkomt dan ik is het feit dat zij heel slank is en ik niet. Maar verder is het volgens mij eerder zo dat zij zélf altijd vindt dat ik allerlei dingen niet goed doe. Enfin. Het is voorbij..

@Kym: dank je! Vonden we zelf ook wel...
Ik heb je andere topic ook gelezen en ik vind het niet zo gek wat ze zegt. Probeer er eens wat objectiever naar te kijken. Das lastig als het om jezelf gaat. Misschiern lukt het als jij doet alsof je in haar schoenen staat.
Je ex-vriendin heeft het - vind ik- netjes verwoord. Ik vind ook wel dat ze gelijk heeft met dat spiegelen. Dat is mij ook wel bijgebleven uit het vorige topic, dat je die neiging bij haar hebt.

Gaaf dat jullie het zo volwassen hebben afgesloten. Je komt elkaar inderdaad nog wel tegen, maar dan weet je wel waar je staat en hoe je tegenover elkaar staat.
Hé Wolkenvrouw, nou dat hebben jullie 'vriendschappelijk' opgelost dus. Ben jij er écht tevreden mee zo? haha, vond het wel grappig om te lezen dat jullie het "uitgemaakt" hebben. Heb zo ook een paar keer op de drempel gestaan om er daadwerkelijk een punt achter te zetten, vriendschap met sommige (ex) vriendinnen. Maar het is in z`n geheel doodgebloed. Ook goed, rust in de tent!

Hoop dat het jou ook rust gaat brengen. Zie haar in het vervolg gewoon als een 'kennis' hallo en dag, geen verplichtingen meer. Laat ze voor wat het is. En ga er boven staan. Jij bent wie jij bent met je voors-en tegens. En als mensen daar problemen mee hebben? Swa...volgende zaak deurwaarderrrrrrr...
jammer dat je niet meer reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven