Het Kasteel

18-03-2009 19:49 3004 berichten

Tsss. Zomaar door forumtechniektiepjes uit ons oude huis gekieperd!

**snuft**

9123 posts in ons oude Kasteel. Bij deze: een nieuw Kasteel.

**fluit om de butler**

Schiet eens op met die koffers, Joh!

Ze staan in de hal van het Oude Kasteel!

Mims, Lil, Suup, Bloes, Darly, M'anas, komen jullie je kamer kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Ahum, als jullie zouden weten hoe leuk mijn broer is, dan zou-ie niet als optie nummer 3 in de ranglijst staan :-).
.
Suup: ja, ik vind dat heel, heel, heel erg triest. Mijn broer en schoonzus denken daar anders over: zij vinden dat dit het beste is. De kogel is sinds afgelopen weekend door de kerk; ze wonen nog samen en hebben geen ruzie, maar willen niet meer samenleven. Ik geloof dat ik er het meest door ontdaan ben; de enige tranen die om deze scheiding zijn gelaten, waren de mijne.
.
Dat is ook triest, Marie.. Fijn dat zij er zo praktisch instaan, maar sneu blijft het toch. Een droom versplinterd, je hebt, zeker bij de geboorte van jouw kind, een fantasie over een lang en gelukkig leven als hecht gezinnetje. Dus hele dikke voor jou, en voor je familie. Heftige tijd!

Ik heb trouwens net jouw broer gezocht, maar vond hem eerst niet echt bijzonder. Tot ik uiteindelijk in de gaten had dat ik naar iemand anders keek met een rood shirt aan. Subtiel detail, dat is dus een vrouw!
Wat wilde ik nou toch typen?
Dat is niet leuk lieverd.

Enne hier ook jouw broer gevonden, zelfde als mims eerst bij een vrouw met rood shirt oh ja toch niet.

Rookt hij nog steeds sigaren? (is een pre, ben dol op sigarenrook)
Scheidingen zijn kut. Wel fijn dat ze nog vrienden zijn, dat helpt aso-perikelen voorkomen enzo. Sterkte.

Suup, die hele mooie sjaal die ik van jou kreeg... die is briljant! Elegante accessoire bij killig buitentheater! Ik was geheel modisch en geheel verwarmd, vandaag Was de jongerenvoorstelling vandaag en ze hebben er absoluut iets moois van gemaakt
Klinkt goed Tila

Fijn dat de sjaal bevalt. Zijn inderdaad erg handige dingen

*zet koffie neer*

Ik moet naar andere werkplek straks, maar eerst even via suupstad werkplek en rij dan met collega mee naar andere werkplek.

Fijne dag allemaal
"Kijk mama, de guppen slapen!"

Die zijn dus dood. Ik neem nooit, nooit meer guppen. Leven niet langer dan een week, bij mij in de buurt!

**neemt koffie en rent er weer vandoor**
O gup gut Tila; dat is sneu!

Scheiden is iderdaad kut, en met een jong kind is het hoe dan ook dramatisch. Ik hoop dat ze de moed, het inzicht en het geduld hebben om het respectvol te blijven doen, want dat is hoe dan ook een heksentoer.

Trouwens; om misverstanden te voorkomen: mensen mogen best mijn broer daten, maar ik wil GEEN Details weten over welke sexueel (getinte) handeling dan ook. Mijn broerje heeft geen sex. Dat kan ik namelijk niet aan. Wellicht dat dit freudiaans verklaarbaar is, maar zo is het nou eenmaal . Alleen geniet mijn broer van hervonden vrijheden en is hij schier permanent in diverse buitenlanden om daar met muziek maken geld te verdienen voor langer wegblijven, dat koppelt wat onhandig.

Fijn dat het gelukt is M'nas! En dat aarbij je beide benen nog intakt zijn is dus bonus, begrijp ik . Hulde voor dubbel applaus!

Ik ben al meer dan een uur in bedrijf, want mij liefste bolste dochter stond om kart voor 6 dansend van volle blaas te roepn om assistentie bij op de wc gehesen worden ("Wordt u tijdig geholpen...?" ALTIJD!). En wilde daarna niet slapen want het was natuurlijk al volop licht. Zucht. Ik ga maar weer eens in gesprek over potje 's ochtends (staat naast haar bed, maar ze Wil Niet Op Het Potje!!!!). Wel al lekker bezig nu.
Zelfde trapje en w.c.-bril voor Bol.com dan maar? *hetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfasehetiseenfase*

Mogguh!

Net even naar school geweest want klusje aan het doen voor Ouderraad samen met de directeur en een andere moeder. Gisterenavond was er een avond op school met allemaal presentaties van oa die directeur en hij vertelde over Kwaliteitszorg. Nou is dat bepaald niet verkeerd op deze school (ik ben erg tevreden over hoe ze werken) maar dat verhaal was erg wazig. Nu komt dat wellicht omdat ik een íets andere kijk heb op kwaliteitszorg inmiddels en op presentaties geven. Goed voorbeeld van hoe het NIET moet dus, helaas. Onze voorzitter van de Ouderraad moest ook presenteren. Zij had geen powerpoint maar een enorme boodschappentas, waar ze ter illustratie steeds voorwerpen uit toverde en een heel snel en goed verhaal over wat we doen en waarom. BRILJANT! Inspirerend ook. Ze begon haar verhaal ook erg goed; dat ze haar dochter die avond in blinde paniek had aangetroffen omdat ze een spreekbeurt moest doen en het niet meer kon en niet meer wilde. En dat haar reactie was geweest: "ik heb zo ook een spreekbeurt en ik wil ook niet meer! " Iedereen moest lachen, ijs was gebroken.

Marie; gelukkig heb je je been niet gebroken in de wanhoop. En ontzettend triest dat je broer en schoonzus uit elkaar gaan.....

Heeft de Guitar Hero al gereageerd of is het nog middernacht daar?

Tila, we bellen de dierenbescherming hoor wegens massa-guppen-dood! Heb je ze teveel eten gegeven? Of te weinig? Hadden ze wel genoeg ruimte (10 liter per vis) en genoeg zuurstof? Of zat er één met Mexicaanse Griep bij?
Agossie Tila dat is wel sneu ja zeg. Zomaar allevier dood? Wat hebbie gedaan dan?

Geen nieuwe dus?

En ik had dankzij Kjong nog wel zo leuk cadeautje voor de vissen.

Leuk Bloes dat soort inspirerende bijeenkomsten.

Lil armje ziel dotta zo vroeg al wakker. Maar wel lekker productief dus nu

Mijn werkbijeenkomst gaat niet door dus nu zit ik nog in suupstad en ga niet naar andere werkplek. Morgenmiddag wel.

Nu maar eens even bedenken wat ik vandaag ga doen. laters
Goudvissen leven gelukkig nog

Ik heb precies gedaan wat de dierenwinkel zei: in een bak van 21 liter mogen 2 goudvissen en 2 guppen. Zuurstofplantjes, kiezeltjes, water op kamertemp, om de dag een beetje eten geven (dat ze op moeten eten voordat het naar beneden dwarrelt, want anders is het te veel), niet in de volle zon, etc.

Ik ga gewoon niet zo goed met guppen, geloof ik. Maar appelboom en prinses zwemmen nog vrolijk rond, dus die krijgen zo een frisse bak.

Wat een goed idee, die boodschappentas

Lil, is ze misschien al gevoelig voor zonder luier slapen? Dat dat mag als ze op het potje gaat, snachts? Of een zaklamp, waar ze mee naar haar potje kan schijnen? Of een krukje naast de plee, in haar lievelingskleur?

Ik ben aan het broeden op een pr-plan in het kader van de GruwelijkeGroteGriepgolf Ik vind het zelf reuze grappig, maar bazen - die er ook om moesten grinniken - weten nog niet of ze het nou te bot vinden of niet

iemand lunch?
*zet champagne neer*

Ik heb een vaste aanstelling per 1 september
Gefeliciteerd Suup!!

Ik hoop dat ik morgen hetzelfde kan zeggen :-)
quote:supra schreef op 17 juni 2009 @ 14:03:

*zet champagne neer*

Ik heb een vaste aanstelling per 1 september

Joepie! Gefeliciteerd!

Darly, jij alvast succes morgen!
Trouwens tila, volgens mijn collega, vissenexpert kunnen guppen en goudvissen niet men omdat guppen tropisch zijn en warmer water nodig hebben.
Suup, dat dacht ik ook, maar de meneer van de dierenwinkel (en internet trouwens ok) zei dat omdat we de bak bij kamertemp hadden, het wel kon. Nou ja. Heb bak vandaag verschoond en ga morgen maar even naar dierenwinkel terug, want Appelboom heeft 1 troebel oogje en een gekke plek op z'n huid. Is volgens internet een bacteriele infectie. Kan jij morgen even aan je expert-collega vragen of ik daar verstandig aandoe, of moet ik met de vis naar de dierenarts?

Kinders hebben de hele middag buitengespeeld, ik heb de hele middag met de buren zitten kwekken. was gezellig Ik ben blij met mijn buren.
Wat ik begreep is dat goudvissen veel poepen en dat daardoor de bak vrij snel vies wordt dus vaker water verversen.

Collega expert is er morgen niet. Misschien voor de zekerheid even een dierenarts bellen voor advies? Klinkt wel maf he dierenarts voor een vis .

Buurtjes zijn het huis aan het leeghalen, raar hoor. Ik zet de details zo wel even in de kelder is een heftig en raar verhaal.

Oh en ik ben nog steeds zo blij, gewoon een vast contract, na een jaar in deze tijden van crisis

Darly ben je nerveus voor morgen, hoe laat heb je gesprek?
YESS! Goed Suup!

En Dar succes morgen!
Heb al een topic geopend, bij gebrek aan acute dierenarts en ga morgen even naar de dierenwinkel. De mensen op het topic gaan er zo'n beetje van uit dat ik zieke vissen heb gekocht
Ja ik ben wel nerveus.

En dat hoeft niet.

Maar ik ben raar

Echt raar

En ik zeur :-)

Ik heb sowieso een trauma wat betreft functioneringsgesprekken omdat in mijn vorige branche die bijna altijd eindigden in ' contract niet verlengd tot ziens' . Maar dat was natuurlijk een achterlijke sector waar dat soort dingen gewoon konden. Daarbij ga ik standaard met mijn hakken in het zand bij het woord ' functioneringsgesprek' alleen al maar dat is mijn puberale ik.

Wat ik ook eng vind is dat in mijn huidige contract staat dat ik (bij wederzijdse overeenkomst) per augustus een vast contract krijg. Tenzij er iets raar is met de subsidie en volgens mij is dat niet aan de hand. En ik heb nog nooit in mijn leven een vast contract gehad dus daar krijg ik het ook benauwd van.

Maar aan de andere kant: chefin gaat mij er never nooit uitgooien vanwege de crisisgesprekken laatst, laat staan dat ze het lef zal hebben om mij een slechte beoordeling te geven en we komen al een collega te kort dus 2 nieuwe collega's moeten zoeken is geen optie (de sollicitatiebrieven die we hebben gehad voor de huidige functie waren al zeer teleurstellend) . Dus ik ga uit van een positief gesprek. En een vast contract in deze tijden is heel erg fijn...nou ja, wat ik al zei: ik ben raar :-)

Wat wel leuk is, is dat een artistieko van mijn werk die ik wel leuk vindt ook dit weekend op Oerol is en mij zijn telefoonummer gaf zodat hij een kaartje voor me kon regelen voor zijn voorstelling. Toch maar es uitvinden of ie een vriendin heeft :-)

Komt echt goed schat
Mogguh

*zet koffie neer*

Darly nogmaal succes. Je staat er goed in je vorige posting lezend.

Lang dagje voor de boeg. Nu eerst suupstadwerkplek dan een lunchafspraak in stamkroeg om door te reizen naar andere werkplek voor een werkoverleg om 6 uur.
Joepie voor SuperSuup!!!! Goed gedaan meid, gefeliciteerd!

Sterke Darly, zo te lezen komt het vast goed En beheers je door de puber-in-darly ingefluisterde defensieve houding maar, komt vast helemaal in orde en fgesprekken horen er nou eenmaal bij Kan ook een heel goede gelegenheid zijn om een paar veren te scoren die kek in de kont gestoken kunnen worden. Veel plezier op Oerol trouwens! En veel plezier met de leuke artistieko

Met een vis naar de dierenarts, sja; waar anders heen? irect aanleveren bij de visboer is ook zowat Maar het is voor de Tilafamily (eh, o: en voor de vissen zelf...) te hopen dat de goudvissen wél leuk overleven, anders iets te veel visleed zo in ene week...

Heb met Dot vannacht even geen nieuwe afspraken ingezet na een megadriftbui gisteravond (ze moest haar handen wassen voor het eten, net als elke avond: het moet toch ook niet gekker worden ) waarbij ze met haar beker en bord ging smijten en een deuk(je) in de deur heeft geschopt. Ongelogen. Een dríft dat er uit zo'n wijffie kan komen, niet te zuinig. Het kwam allemaal weer goed, maar ik heb het even bij rust gelaten toen het eenmaal zo ver was.
Zucht...nog een kwartier...

Oeioeioei Lil wat een Dot vol emoties. Komt het door moeheid en overprikkeling van de laatste tijd denk je? Of zit haar iets dwars? Moeilijk in te schatten natuurlijk met zo'n kleine meid. Kon ze er zelf iets over vertellen? Ach, iedereen heeft wel eens momenten dat het allemaal wat te veel wordt. Rust is denk ik een goede keuze.

Hoe is het met de vissies Tila?

Succes met drukke dag Suup!

Ik wandel nog even naar de wc voor een spanningsplasje
En, en?

Ik nu onderweg naar andere werkplek.

Gaat op zich best snel. Ben het toetsenbordje van de pda aan het uitproberen gaat eigenlijk best wel ok.

Jeetje Lil, wat een temperamentje. Echte peuterpuber dus. Oh werk an de winkel. Laters!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven