* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Yeahhhh Jane, wat fijn dat alles goed is.

Pippa: shit dat vocht zeg. Heb je al brandnetel thee geprobeerd. Of andere middeltjes die je kan kopen bij de drogist. Tja, je moet toch wat toch?

MissBR: Maar jij bent juist altijd zo actief dus als je nu eens even niet meer kan dan moet je je niet schuldig voelen hoor. Dan maar even niet.

Ik heb internet explorer 8.0 gedwonload en krijg nu alleen een foutmelding als ik vernieuw of F5 gebruik. Verder niet meer gelukkig.

Jojon: die andere met die avatar ben ik ook tegengekomen. Maar niet veranderen hoor, jij was eerst

Watever: Heb jij ook niet gewoon een tik van de molen van die buikgriep die heerst te pakken?

Oh ja Pada: 3 babies natuurlijk volgende week. Was er eentje vergeten (schaam) Jeetje zeg gaat echt mega hard
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ik kwam ook nog iemand tegen net met het plaatje van Coppie. Toevallig is dat ook al een zon... Allemaal zonnige types op Viva?

Jane, fijn dat het goed was. Opluchting hoor!

Met Firefox heb ik trouwens nog nooit foutmeldingen gehad hier!
Nou, heel stuk getypt, is het weg, grrr.

Nieuwe poging dan maar.

Jojon, zwaar als je peuter thuis is hè?

Doe ons es een stukje cake?

Chica en Wyfke (alias heksen ): lastig dat jullie zo bozig kunnen zijn. Ik herken het niet, maar het lijkt me heel vervelend, ook voor jullie man en kindjes. Het einde van de zwangerschap is in zicht, hopelijk gaat het dan beter .

Maria, klinkt als een nuttige dagindeling van jou. Knap hoor !

Pippa, pfff, ik word al moe als ik aan jouw verhuizing denk ! Ik ben tijdens Laura's zwangerschap met 7 mnd verhuisd en dat vond ik al retezwaar. Laat staan de fase waarin jij nu zit .

En ook nog vocht vasthouden: niet leuk ! Ik wou je net jeneverbes aanraden, maar lees net dat dat niet mag tijdens zwangerschap (túúrlijk niet...).

Watever, klote dat je net je laatste werkweek ziek bent . Klinkt als een weerstand van 0,0... Zou die diarree óók buikgriep zijn, net als ik heb? Beterschap !

MissBR: Fijn dat je hulp van je moeder hebt !!

Blogbabe: goed om te lezen dat de begrafenis gisteren goed verlopen is. Verdrietig, maar toch ook mooi, begrijp ik. Fijn !

Padababa: zh-tas dus ook klaar? Grappig om weer alle spulletje nieuw te kopen hè? Zoals luiers en zalfjes.

Spannend dat jij al gauw gaat bevallen !

Ring, zou het kunnen zijn dat je baby tegen je middenrif aandrukt? Of bedoel je wat anders? De baby krijgt natuurlijk steeds minder ruimte.

Nerwen: klinkt als nesteldrang .

Sas, fijn dat je weer thuis bent, maar balen van die pijnlijke weeën elk half uur. Klinkt echt als voorweeën. Heeft het vandaag nog doorgezet??? Dat niet kunnen inleiden ivm sectio geldt voor mij ook, balen ! Het zou mij niet verbazen als jouw bevalling nu toch wel doorgezet heeft en je nu ligt te puffen.

MissyMB, je man nog steeds niet heel lief voor je? Hopelijk is het na de bevalling gauw over .

Quintie, wat een vreselijk zielig verhaal van jouw zoontje. Ik kreeg er tranen van in m'n ogen !! . Wat zal jouw mannetje pijn hebben, agossie. Geef hem een dikke knuffel van me.

Nou, verder weet ik het even niet meer.

Sorry als ik iemand vergeten ben !

Hier trouwens nog geen noodweer gespot: vannacht niet en nu schijnt het zonnetje nog stralend. Lekker de tuindeur open.

Ik heb nog steeds darmkrampen, dus ik ga maar eens een rustig avondje inlassen.

Ciao !
Jane, fijn dat alles goed was!! En wat een pittig idee om dan ook een boek mee te nemen, was ik nooit opgekomen....

Sas, spannend hoor! Maak je je druk of laat je het een beetje op je toe komen? Fijn dat Quintie ons al een beetje op de hoogte kon houden. Heb iedere keer op F5 gedrukt om te zien of het schema was aangevuld

Quintie, wat sneu he voor zo'n klein manneke. Wat is ie stoer geweest! En een beetje een rare vraag, maar hoe gaat dat nu met plassen dan? Dat moet toch verrot veel pijn doen?

Watever, jammer dat je je werk niet zo kon afronden als je wilde. Maar hopelijk ben je er snel vanaf en gaat de ab snel z'n werk doen! Als je : hug : aan elkaar typt krijg je volgens mij ook een knuffel icoontje.

Jojon, dat klinkt eigenlijk zoals ik het wil. Gewoon alle tijd voor dingen als een cake bakken. Heerlijk om die rust te hebben!

Spannend nu ook voor jou. Misschien heb je volgende week om deze tijd je ventje al in je armen!

Voor alle damens die het kunnen gebruiken (en dat zijn er volgens mij heel wat) een

Pippa, ik bewonder je. Een hele verhuizing met alles erop en eraan. Ik word hier gek van de verbouwing. Aan de ene kant wil ik heel graag beginnen met alles schoon te maken, in te richten, en gewoon me lekker verheugen op de nieuwe baby. Met bijvoorbeeld een zelfgemaakte cake. Maar de waarheid is dat ik dood vermoeid op de bank zit en dat alles me nu te veel is. De stucadoor zou eerst maandag komen maar dat gingen ze niet redden en werd dus dinsdag. Maar ook dat is niet gelukt en wordt nu morgen. Maar omdat ze nog niet alles '"stuuk" klaar hebben, zijn ze nu nog bezig..... En ondanks het lawaai lig ik echt binnen nu en een uur op bed! Ik slaap toch wel

Ring, voelt die middenrif pijn een beetje als hart pijn? Want daar heb ik ook last van en maakte me ongerust. Maar de vk zei dat het te maken heeft met het maagzuur. Hoe is het met het rommelen in je buik?

Leuk om coppie's verhaal te lezen. Ook ik had een kraanhulp (of eigenlijk 3 ..... :( ) die niet echt daadkrachtig waren. Tegen 1 ben ik zelfs behoorlijk uit gevallen. Ze zei maar iedere keer dat ik rustig aan moest doen, maar pakte zelf niets op. Toen bleek dat ik over moest stappen naar een andere voeding, liet ze me die zelf halen. Toen was ik 4 dagen bevallen. Voelde me prima daar niet van. Maar toen er die middag een hele dierbare vriendin met haar vriend langs kwam om Thijs te bewonderen, stuurde ze hun na het 1e kopje thee weg. Nou, de hormonen kwamen uit m'n oren! Ze hadden anderhalf uur in de auto gezeten en als ze nou overdreven lang bleven zitten. Haar commentaar was dat ik te veel deed. Toen ik zei dat ze dan best een aantal dingen van me kon doen zoals even naar de apotheek lopen om die voeding te halen, liep ze zonder iets te zeggen naar de keuken om thee te zetten. De volgende dag heeft ze zich ziek gemeld. Maar de sfeer was verpest en ik had er zo naar uitgezien dat mijn vriendinnetje zou komen.

Ik ga lekker mijn bedje in. Met een kopje thee en een schaaltje meloen!
Oja, toch nog wat vergeten....

Blog, nu alweer de begrafenis achter de rug. Wat gaat het allemaal snel he? Fijn dat alles naar wens is verlopen en dat jullie er samen grapjes over kunnen maken.

Nerwen, klinkt echt als nesteldrang! Niks aan te doen, haha!

Blog en Coppie, over wat voor babyfoon hebben jullie hebben het? Ik ben nl ook op zoek naar een andere en kan best wat advies gebruiken!

Meis, heb je m'n sticks nog nodig?
Hallo allemaal! Daar ben ik weer, m'n nesteldrang is helemaal uitgeleefd, alles gewassen en gestreken. De draagbalk zit er ook in, gisterenavond tot 01.00 uur 's nachts samen met m'n lieffie alle puinbrokken en bouwstof opgeruimd.

Als het kindje nu komt, dan zijn we nog steeds niet begonnen aan het kamertje, maar dan kan ze wel meteen een schoon opgemaakt wiegje in.

Dankjulliewel voor jullie berichtjes. Ik heb even niet de tijd om op iedereen te reageren, sorry. Veel sterkte allemaal met alle ongemakken!
Net even toegegeven aan een vlaag van nesteldrang of opruimwoede. Kreeg het opeens een beetje benauwd dat de kraamzorg/moeder/andere hulp was op moest gaan ruimen in mijn mega rommelige kledingkast. Ik kan zelf altijd alles prima vinden, maar ik kreeg al schaamrood op m'n kaken als ik alleen al aan dacht dat iemand anders die kast zou opendoen. En nog erger, m'n lingerielade, waar de zwangerschaps'tenten' en voedingsbh's tussen de lingerie "voor betere tijden" liggen.

Engelbengel fijn dat die steunbalk er in ieder geval in zit. Nu kunnen jullie dus beginnen met opbouwen. Die baby van jou blijft vast nog wel even zitten joh.

Randy: ik gun het je zo, die rust!!!

Jane: wat een geruststelling dat alles goed was. Ik neem idd ook áltijd een boek mee als ik naar het ziekenhuis moet!
Engelbengel: fijn dat je in elk geval de slaapplek klaar hebt staan. Geeft voor jezelf toch iets meer rust.

Jane: fijn dat alles goed was, 2 uur!! aan de CTG. Ik heb er tot nu toe iedere keer max. een half uur aan gelegen en dat duurt dan al lang. Wel slim dat je een boek mee had.

Ben heel benieuwd of de weeen bij Sas hebben doorgezet vandaag en er weer een juli baby geboren/onderweg is.

Ik vind alle verhuizing en verbouwingsverhalen nu ook heel vermoeiend klinken, maar bij de vorige zwangerschap zaten wij ook middenin een verbouwing tegen het einde.

Zoontje ligt nu net een half uur in bed en hij ligt nog heerlijk te kletsen. Hij heeft zijn hele ritme aangepast en is nu 's ochtends pas tegen half 9 / 9 uur wakker, in vergelijking met half 7 / 7 uur toen ik nog aan het werk was. Vanmiddag heeft hij vanaf 13.45 uur tot 17.00 uur (toen hebben we hem maar wakker gemaakt) geslapen. Hij werd nu wel moe, maar moet blijkbaar de dag nog even van zich af kletsen.
Haha Jojon, wij hebben dit weekend onze klerenkasten ook opgeruimd en 4!!!! zakken met kleding naar de kledingbak gebracht.
Hihi Pada, hier 'maar' twee zakken

Pippa: ik bedacht me nog iets waar jij misschien nog wat aan hebt. Sommige fysio's doen ook aan massages waarmee je vocht kan wegmasseren. Het lijkt me dat jij daar best wel behoefte aan hebt, misschien eens informeren? sterkte.
haha! ik heb ook de kledingkast aangepakt vandaag (nouja,. mijn moeder heeft dat dus gedaan en ik heb alleen maar aangegeven wat weg kon en wta niet. heb ook al 2 zakken en moet nog een kast (volgende week). die kraamhulp is goede stok achter de deur he?

niet schuldig voelen,.. nee, dat moet ook niet, maar dat doe ik natuurlijk toch. en bovendien WIL ik nog best wel van alles, ik loop er alleen steeds tegen aan dat ik dat niet meer kan. heel frustrerend.

NU dan toch echt in bad en dan lekker slapen. Morgen naar vk voor controle (ben benieuwd naar ligging).. weltrusten vast!
Randy: ik heb het hier, geloof ik, niet over een babyfoon gehad, hoor! Ik denk dat je iemand anders bedoelt. Maar... wij hebben er één van Philips. Die kreeg je gratis bij de Babydump als je daar het kamertje kocht. Heb er verder nog niet eens naar gekeken en weet niet eens hoe die werkt.

Jee, Padababa, MissBR & Jojon: wat zijn jullie nog druk geweest zeg, met kleding uitzoeken! RESPECT!!!
Ik heb de kledingkasten nog wel ergens onderaan een lijstje staan om misschien komende tijd op te ruimen. Maar wat heeft de kraamhulp daar te zoeken?! Ik heb wel het kastje met de dekbedhoezen e.d. wat geordend, want was nogal onoverzichtelijk...
Hoeraaa!! Sas heeft een zoon!! Vannacht om twee uur geboren!! De naam wil ze liever niet hier bekendmaken, die komt dus nog op Hyves maar ik gun haar zelf die eer

Alles is goed en gezond schreef ze nog en ze blijven een paar dagen in het ziekenhuis. Joepie, werd er helemaal blij van toen ik het las. De tweede juli mama is een feit!!

Sas: gefeliciteerd!!!!! Hopelijk is alles goed gegaan!

Chica: typisch geval van zwangerschapsdementie want die brandnetelthee was ik helemaal vergeten. Suffe muts. Staat nu wel op m'n boodschappenlijstje. Ik heb bij de VK uiteraard geklaagd over dat vocht maar zij zegt dat er helaas niets aan te doen is. Als er een medicijn was, zou ze het me geven, zei ze. Zo'n 'masseer het vocht weg' actie (lymfedrainage is dat toch volgens mij?) klinkt aardig maar m'n huid is zó opgerekt dat het pijn doet dus ik moet er echt niet aan denken dat iemand eraan gaat zitten om te masseren. Valt helaas dus af.

Randy: wat een draak van een kraamhulp was dat! Moet er niet aan denken zo iemand in huis te krijgen...

En nu moet ik rennen (ha! rennen! ikke? met mijn voeten?), werd net gebeld dat de bezorgers van ons nieuwe bed onderweg zijn. Fijne dag allemaal!
Jahoeoeoeoeoe gefeliciteerd voor Sas

Wat ontzettend goed dat ze bevallen is. De tweede juli baby is een feit.

Lieve Sas ga maar lekker genieten van je nieuwe gezinnetje. Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat jij en je zoon een goede bevalling hebben gehad. Doe lekker rustig aan en ik hoop dat je snel naar huis toe mag.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Sas, gefeliciteerd!!! Fantastisch dat het toch nog zo snel gegaan is. En nu lekker gaan genieten.
Quintie, hoe is het met je zoontje? De nacht een beetje goed doorgekomen? En trek jij het een beetje?

Chica, hoe is het met jou vandaag? Hoop dat je je wat lekkerder voelt dan gisteren, ga maar heerlijk van het zonnetje genieten vandaag! Positieve zonne-energie is voor iedereen goed!

Pippa, al vroeg uit de veren dus. Maar het vooruitzicht van een nieuw bed, dat klinkt goed!!! (wel meteen een zeiltje over het matras heenleggen voor de zekerheid he ) En dan straks idd maar eens die brandnetelthee halen, ik hoop het echt voor je dat het iets helpt!!!
Jippie, de tweede juli baby! Gefeliciteerd Sas en man, ga maar lekker genieten van jullie zoon. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis en ik ben erg benieuwd naar de naam.
Maria: bij mij deed de kraamhulp de was en ging ze dat dus ook opbergen. Aangezien bij ons de kastdeuren niet meer dicht konden van de rotzooi die erin zat was een grote schoonmaak geen overbodige luxe.

Quintie: hoe is het met die stoere vent van je? Hopelijk gaat het al iets makkelijker.

Man is vandaag vrij, dat is wel lekker. Hij moet wat zaken regelen ivm zijn vader (notaris etc.) en gaat vanmiddag mee naar het ziekenhuis voor controle, dus de hele dag maar vrij genomen. En het ziet eruit alsof het mooi weer wordt vandaag!
SAS VAN HARTE!!!!

Ben benieuwd naar verhaal en de naam!

Wat een opruimwoede allemaal, wij hebben sinds kort een nieuwe kledingkast en voor die tijd had ik wel al wat opgeruimd. Lingerie ligt allemaal door elkaar en ga ik ook niet uitzoeken. Mmmm, orde in dekbed-zooi is misschien nog wel goede tip!

Jane, wat fijn dat alles goed was!

Ik was gisteren bij VK en alles goed, alleen wel extreem lage bloeddruk: 90/50, niet zo gek dat ik me zo nu en dan slapjes en afwezig voel. Verder blijven ze maar herhalen dat de kans dat ik voor de uitgerekende datum beval erg gering is (vanwege vorige zw. schap bij 42wkn)..

Gisteren met man wat dingen uitgesproken en moest ook wel om me zelf lachen, Heerlijk geslapen en voel me stukken beter. Prachtig weer natuurlijk ook! Straks met vriendinnetje in de stad lunchen.
HIEP HIEP HOERAAAAAA !!!!!!!

Sas en man, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon !!!

Ik dacht gisteren al dat het vast wel zou doorzetten.

Ik ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal. Maar eerst genieten van je gezin.

Veel geluk !
Sas, van harte gefeliciteerd!!!!!! Ik ben erg benieuwd naar de naam en je verhaal. Hopelijk mogen jullie vlug naar huis.
Oh wat ziet dat er leuk uit, die tabel met al twee baby's geboren!!! Zullen we deze trend voortzetten, dat iedereen een beetje op tijd bevalt? Ik teken ervoor!

Net even een klein rondje door de stad gemaakt. Kadootjes-tas voor dochterlief is wel klaar nu (maar ik zie telkens nieuwe leuke dingetjes ) en even een setje hele goedkope kleren voor dochter gekocht. Afgelopen weekend had ze wéér de auto en zichzelf ondergespuugd. Ik heb wel bijna altijd de luiertas met reservekleren bij me, maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze een paar keer achter elkaar spuugt. Dus voor de zekerheid gaan we nu maar een extra setje kleren én schoonmaakspullen achter in de auto leggen voor het geval dat.

Verder een lading dextro, energydrink en koeken voor manlief ingeslagen. Dus we zullen niet omkomen van de honger tijdens de bevalling. De vorige keer had ik volgens mij niet eens tijd om te denken over eten en drinken en manlief ook niet, maar goed het kan deze keer zomaar anders zijn.

Had alleen net iets te weinig geld in de parkeermeter gestopt, dus wat een gejakker om nog op tijd bij de auto te zijn. Was ruim vijf minuten te laat (dus ik loop nog langzamer dan ik dacht) maar gelukkig geen bon.

Hoe doen dames met straks twee/meer kinderen dat trouwens met de luiertas? Ik sjouw me straks helemaal een ongeluk volgens mij met spullen. Luiertas van dochter zit gewoon afgeladen vol met oa reservekleren, verschoonspullen, pakje drinken, doosjes rozijntjes (omkoopmateriaal), slabbetje etcetc. En daar moeten straks dan de spullen van de baby nog bij? Of is het handiger om toch maar een tweede luiertas erbij te doen?
Sas, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

Ook ik ben benieuwd naar naam en verhaal, maar dat komt wel als je een beetje bent bijgekomen. Het is uiteindelijk toch nog best snel gegaan dus. Veel geluk samen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven