* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Quintie, fijn dat het met zoon goed is gegaan. En je hebt het dus nog wel droog kunnen houden in bijzijn van hem?

Goed dat Sas wat heeft laten horen. Als ze naar huis gaat, zal ze zich wel weer gaan melden hier. Wel spannend hoor!

Nu ga ik even op Hyves kijken...
He getsie ik kan er niks aan doen maar die berichten van de Mexicaanse griep vind ik steeds vervelender. Nu weer een klas in Woerden. Pfff das dichtbij. En ze voorspellen zulke vervelende dingen in het najaar. En dan heb ik een heel lief klein vers babietje die naar het KDV moet en natuurlijk heel teer en makkelijk besmettelijk is. Misschien zijn het hormonen hoor, maar maak me gewoon steeds drukker. Bah.

En dan die badmeester weer die ontucht gepleegd heeft met kinderen. Ik kan geloof ik niet meer zo goed tegen het nieuws en helemaal niet tegen slecht nieuws. Moet maar niet meer kijken denk ik.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica: ik kan ook niet meer tegen zulk nieuws sinds ik moeder ben! ik kijk en luister er niet meer naar want het maakt vaak zo'n indruk dat ik er zelfs van ga dromen!

Wat vervelend trouwens dat Anniek weer naar het ziekenhuis moet. En dan ook nog in die periode, naar voor jullie!

Quintie: fijn dat het een beetje meegevallen is vandaag! Het is achter de rug, vanaf nu kan het alleen maar beter gaan! Hopelijk slaapt hij lekker vannacht, dan gaat het morgen vast een stuk beter. Hebben ze er ook iets over gezegd hoe lang het herstel ongeveer duurt?

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar van mij mag de baby wel komen. Ik ben het zat allemaal. Heb vanavond weer zeer hormonaal gereageerd richting vriend en dochter en heb er zeer veel spijt van. Had een zeer duur bord (van m'n gloednieuwe servies!!!) laten staan op een plek waar ze bij kon en natuurlijk pakte ze dat zodra ik hééél even van m'n plek was. Toen ik boos waarschuwde dat ze het weer neer moest zetten gooide ze het uit protest op de grond. Het was niet kapot maar ik was woest. Zij schrok van het harde gerammel van het bord op het laminaat en van mijn reactie en moest huilen. Vriend boos en ik weer boos dat hij zich ermee bemoeide.

En nu weer maagzuur...blegh!!! Ik ga morgen bellen dat ze dat kraambed met klossen eerder mogen gaan brengen want mijn gevoel dat de baby eerder komt wordt steeds sterker.
Chica: herken je gevoel over al dat nare nieuws. En idd, ik vind het ook wel een beetje dichtbij komen nu. Maar aan de andere kant kan ik het ook wel relativeren meestal: zolang mensen niet massaal met mondkapjes voor over straat lopen....

Wyfke: Die stomme hormonen ook! Ik wil ook wel bevallen inderdaad binnen niet al te lange tijd. En ik sta nog voor jou op het lijstje he dus nog even geduld ! Of zullen we tegelijk gaan bevallen? Wonen ver genoeg uit elkaar dus we liggen elkaar niet in de weg in het ziekenhuis. Ziekenhuistas staat sinds vandaag in ieder geval helemaal klaar dus ik ben er klaar voor. Opvang voor dochter voor als we onverwachts wegmoeten is ook helemaal geregeld dus laat maar komen die baby!

Morgen weer controle bij de gyn. Heb het vermoeden dat m'n bloeddruk toch een beetje te hoog aan het worden is, duimen dat het meevalt. Verder ga ik morgen smeken om een datum voor het inleiden, dan kan ik daar een beetje naar toe gaan leven. Hoop zo dat ze daar nu al iets over kunnen zeggen!!! In principe nog 2 weken en 2 dagen en dan is het 39 weken. Maar wat mij betreft mogen ze er wel een paar dagen van af snoepen!!!
Quintie, fijn dat het goed is gegaan allemaal.

Ah, en nieuws van Sas dus. Misschien weer naar huis, dat is toch ook wat! Nog geen baby dus.

Wyfke, ik ben benieuwd of je vermoeden klopt.

Net terug van yoga, was een keer op maandag. Ondanks dat ik geen zin had ben ik blij dat ik ben gegaan. Het was heel gezellig. Verder voel ik me nog steeds raar, maar in elk geval wel ontspannen!
O ja, de griep vind ik ook heel spannend. Niet teveel bij nadenken.
Oh Wyfke dat uit protest met dingen gaan gooien is hier ook zo in de mode. Heel irritant want ze weten ook dondersgoed waarméé ze dan moeten gooien om jouw boos te krijgen. Ik ben het ook zat en ik heb ook besloten dat de baby geboren gaat worden tussen de 37 en 38 weken. Maar ja, ik ben morgen pas 35 weken. Moet dus helaas nog minimaal 2 weken. Wil het maximum aantal weken hier niet eens neerzetten want dan wordt ik gek. Ik ga inderdaad geen nieuws meer kijken.

Quintie: super dat het zo goed is gegaan en wat een opluchting dat het nu achter de rug is. Je zoon klinkt als een echte stoere bikkel en een schatje. Doe hem van mij ook maar een dikke knuffel hoor.
Ik baal dat ik pas op 21 juli ben uitgerekent

Wil net als andere begin juli uitgerekend zijn zodat ik niet zo lang meer hoef te wachten. Grrrr ben jaloers. Had eerder sex moeten hebben toendertijd
quote:Chica34 schreef op 15 juni 2009 @ 21:47:

Ik baal dat ik pas op 21 juli ben uitgerekent

Wil net als andere begin juli uitgerekend zijn zodat ik niet zo lang meer hoef te wachten. Grrrr ben jaloers. Had eerder sex moeten hebben toendertijd

En uitgerekend is niet met een -t- stomme Chica, kun je niet eens meer Ned schrijven ofzo?.

Blehhhh heb het helemaal met mezelf gehad vanavond.
Quintie: zo, jullie zijn dus weer terug uit het ziekenhuis! Fijn dat zoonlief zo dapper was! Leuk en handig dat Sas jou steeds sms-t. Spannend allemaal...

Meis: fijn dat jullie een heerlijk weekend hebben gehad!

Chica: balen zeg, dat Aniek weer onder het mes moet! Arm meiske! Ik vind die Mexicaanse griep ook wel eng, hoor! Ik denk met dat soort berichten ook gelijk aan de kleine spruit. Het zal je maar gebeuren...

Jojon: hele dikke . Fijn dat ‘niks doen’ goed lukt!

Googelen op babynaam & achternaam? Heb ik ook gedaan! Maar gelukkig niks geks tegen gekomen, alleen maar leuke dingen/mensen!

Wij hebben vandaag de begrafenis gehad. Het was een mooie plechtigheid. We kijken er met een goed gevoel op terug!
Hm, dan ben ik misschien de enige hier die zich geen zorgen maakt om die griep? Vooralsnog vind ik het nogal meevallen namelijk. Ja, er worden mensen ziek. Maar volgens mij zijn op dit moment de mensen die goed ziek zijn geworden op de vingers van één hand te tellen en het aantal mensen over de wereld dat overleden is hieraan vind ik nou ook niet echt schokkend als je het afzet tegen een wereldbevolking van 5,5 (of zijn het er inmiddels 6) miljard. Volgens mij was SARS indertijd erger. Maar goed, als je er echt mee geconfronteerd wordt is het natuurlijk heel naar. Voorlopig maak ik me niet druk.

Ben benieuwd om te horen hoe het met Sas gaat! Fijn ook dat ze nog niet is bevallen, geeft mij ook wat rust aangezien ze één dag voor mij is uitgerekend.

Wyfke, horrormonen zijn verschrikkelijk. Gelukkig was het bord niet stuk!

Quintie, fijn dat je zoon zo stoer was. Hopelijk valt het herstel ook mee! Ik kan me voorstellen dat jij wel stond te brullen toen hij eenmaal in de OK was. Zou ik ook doen!

Blog, wat goed om te horen dat jullie een goed gevoel hebben bij de begrafenis. Het is niet niks zo vlak voor je bevalling.

Zo, ik hoor de vogeltjes fluiten. Tijd om maar weer eens naar bed te gaan...
Arme Chica!

Blog, fijn dat het afscheid mooi was.

Ik vind de griep dus wel spannend. Niet nu, maar wel straks als het kleintje er is en ik weer moet gaan werken. In het ziekenhuis zit je wat dat betreft toch dichter bij het vuur. Zo zijn er al vaker uitbraken geweest van bepaalde virussen, ook onder personeel. Het ene wat onschuldiger dan het andere, maar toch. Ik werk wekelijks met patienten met de ziekenhuisbacterie. De kans is aanwezig dat je ooit eens wat oploopt. Zeker als het virus door blijft muteren en straks dus echt een op de drie mensen het krijgen.

Maar goed, gelukkig is het nu nog niet zover en lijkt het allemaal mee te vallen momenteel.
Zo, Pippa, lekker geslapen? Balen zeg, als dat niet goed lukt. Bij mij nog steeds redelijk goed. De laatste dagen moet ik er om zes uur uit om te plassen en ik word meestal even rond 4 uur wakker, maar dat is het. Is dit teken dat ik voorlopig nog niet op nominatie sta om te bevallen? Vriend en ik hebben allebei 2 juli 'doorgekregen'...;-)

Blog, fijn dat jullie goed gevoel hebben bij het afscheid van oma. Hopelijk blijft ze op die manier mooi in herinnering.

Ik maak me nog niet zo'n zorgen over de Mexicaanse griep, maar realiseer me wel dat het steeds ernstiger wordt en dichterbij komt.

Nou, ik ga maar 'ns zwemmen.... Goed in beweging blijven.
*meld*

Na het overgeven van zondag is de diarree in alle hevigheid losgebarsten. Ik hou nog geen slok water binnen .

Typisch gevalletje van buikgriep dus. Bah, daar zit je niet op te wachten, als je aan het wachten bent op een bevalling ! Ik heb liever andere krampen, dan darmkrampen .

Bovendien voel ik de baby nog maar heel weinig tot niet, sinds gisteravond. Sinds vanochtend maak ik me een beetje zorgen en heb de doptone gebruikt. Ik hoorde wel een hartje, gelukkig ! Ik heb net de vlos gebeld, die me adviseerde het zh te bellen. Die heb ik net gesproken en vroegen me om zo meteen langs te komen voor een CTG om te checken of de baby nog wel in goede conditie is. Ik ga zo dus maar.

Ik voelde net weer een klein schopje, dus het zal wel loslopen, maar liever 1x teveel gecheckt, dan 1x te weinig !

Dus: tot later !
What matters most is how you see yourself
Wel, ik was gisteren veeeeel te optimistisch helaas. Gisteravond was 1 groot drama met het verschonen van het gaas... het zat aan de wond geplakt en we moesten het met water losweken terwijl Jano moord en brand schreeuwde. Wat was dat afschuwelijk om te zien. Vanmorgen was nog erger en zowel vriend als ik konden het gewoon niet aan om het los te halen, zelfs niet na het weken. Het zat helemaal rond zijn eikeltje geplakt, vreselijk. Het komt doordat zijn voorhuidje helemaal verkleeft was met zijn eikel, het is gewoon 1 grote wond daar. Dus we hebben hem in de auto gezet en zijn naar het ziekenhuis gereden. Daar moest hij natuurlijk ook erg huilen, maar lang zo erg niet als thuis. We hebben andere gaasjes en andere zalf meegekregen en tja, het is een kwestie van doorzetten. De wond moet dicht en volgens de verpleegkundige vanmorgen gaat dat al heel erg goed. We liepen rond 9 uur het ziekenhuis uit met een blije Jano, want hij had een ijsje gekregen....

Poeh. Je kan mij inmiddels opvegen. Ik heb zo rot geslapen ook, ik zat maar te luisteren of Jano niet aan het huilen was. Vriend is de hele dag thuis gelukkig en mijn moeder komt zo ook nog, dan kan ik even plat.

Het herstel, tja de een zegt twee weken de ander een paar dagen. De wond moet wel binnen twee dagen dicht zijn en dan hoeven we in elk geval niet meer steeds met die gaasjes in de weer. Dat zal al een boel schelen. En het huilen... gisteren heeft hij het niet gezien maar vanmorgen wel. Ik vond het heel erg maar was zo vreselijk moe en nerveus. Dus terwijl de verpleegkundige hem op bed uitkleedde zei hij steeds... mama moet huilen, zielig he mevrouw?

Pfff.. maar het gaat nu wel weer. Ik houd het even hierbij nu, moet zometeen ook naar de verloskundige.
Oh ik heb de tekst geplakt van mijn andere topic... hier gebruikte ik zijn nickname eigenlijk niet, maar ja Jano is dus mijn zoontje mochten jullie het nog niet doorhebben

Volledige naam hebben jullie via Hyves vast al wel voorbij zien komen.
Aaaarggggg net heel verhaal getypt, doe ik iets fout en is het weg.

Kwam hier op neer: Jane, vervelend, maar fijn dat je zo snel kan komen voor die extra check. Vast niets aan de hand, maar bevestiging altijd fijn.

Ik heb het ook gehad, meer dan vorige keer volgens mij. Ben erg moe, voelde me gisteren de hele dag alsof ik een kater had en 3 uur geslapen (kan jullie vertellen dat dat niet waar was ). In bed extreem kortademig en last van benen.

Ook nog communicatieproblemen met man. Ik vind dat hij mij te weinig aandacht geeft, ach bekende liedje. Uiteindelijk wel tot kwart voor 11 kunnen slapen. Maar om nu te zeggen dat ik me fit voel.... Nou ja vanmiddag naar vk.

Arme Chica, maar jij hebd weer veel langer verlof!

Zorgen om griep maak ik me ook nog niet echt. Eerst kind eruit! Maar ik kan inderdaad wel slechter tegen nare verhalen. Vorige zwangerschap was nog erger, toen kon ik echt alleen maar chicklit boeken lezen, alles waar maar enige vorm van ellende in voor kwam ging ik slecht van dromen enzo.
Ach Quintie, crosspost, maar ik heb erg met jouw en je zoontje te doen. Kruip er inderdaad nog maar even lekker in straks.
Och Quintie, daar zou ik ook om moeten huilen zeg! Zo zielig! Hopelijk gaat het snel beter met hem. Succes met alles en natuurlijk ook voor straks bij de vlos!

Jane: als ik me niet lekker voel en moet overgeven enzo, dan voel ik het kindje ook stukken minder. Zal wel loslopen allemaal...
Quintie, wat zielig zeg! Sterkte voor de kleine Jano en jullie.

Jane, vervelend hoor dat je je zo voelt. Goed om het even extra te laten checken. 'Just in case.'

Maria, van wie heb jij die datum gehoord dan?

Ik ben net even naar de Etos geweest om een lading mini's in te slaan voor mijn toilettas. Handig, hoeft mijn vriend straks op het laatste moment niet alles nog bij elkaar te gaan zoeken als we richting het ziekenhuis gaan.

Verder ben ik blij dat hij juist zo lief is. (Omdat ik hier soms zulke andere verhalen lees over partners!) Ik vind dat hij het super doet allemaal!
Hai dames,

ik ben weer even thuis!

Vannacht om 03.00 uur werd ik wakker (in ziekenhuis nog) van de pijn. Ok, dit is dus een wee! Nou, het doet PIJN!!!!

Aan de CTG, en ze kwamen ongeveer om de 20/30 minuten...

Vanaf die tijd was ik dus in de veronderstelling dat babyboy geboren ging worden vandaag.

Begon me wel lichtelijk zorgen te maken over die weeen.. want als ik dit gevoel om de paar minuten moet hebben kun je me opvegen volgens mij...

Maar goed, ik mocht naar huis. Want om 10.00 uur waren die pijnscheuten er nog steeds om het half uur, en dan had het inmiddels wel verder moeten zijn.

Probleem is dat ze niet kunnen inleiden omdat ik de vorige keer een keizersnee heb gehad (wegens oncontroleerbare weeen die je dan krijgt). en ze kunnen ook geen inwendig onderzoek doen wegens infectiegevaar vanwege de gebroken vliezen.

Tja, wachten dus. Kan vandaag geboren worden, maar de pijn kan ook weer wegtrekken en dan moet ik volgende week maandag terug met tasje en maxi cosi, want dan vinden ze dat ik lang genoeg gewacht heb.. Pff..

Wel elke dag CTG laten maken in ziekenhuis!

Heb jullie verhalen nog niet gelezen. komt later. Ga eerst eens even lekker liggen in mijn eigen bedje! Dank voor al jullie lieve berichtjes! Kus
Wat zijn jullie toch een goeie regelaars. Ring met haar mini's....jullie denken ook werkelijk overal aan! Ik heb er even de puf niet voor hoor!

Quintie wat zielig voor je zoon zeg. Moeten jullie gewoon droge gaasjes gebruiken? Er zijn ook vettige gaasjes die niet aan de wond vastplakken, is dat misschien wat? Lijkt me voor jou inderdaad ook erg heftig. Hopelijk is hij snel weer vrolijk, dan voel jij je vast ook een stuk beter!!!

Hier vandaag weer een mama-dag. Dochter had vanochtend een enorme diarree luier, broekje en romper zaten ook onder. Ik wist gewoon even niet hoe ik haar schoon moest krijgen dus was beetje in paniek. Heb haar maar onder de douche gezet. Ze is ook heel bleekjes en snotterig. En er heersen ook nog eens waterpokken op de creche dus ik hou m'n hart vast. Ze zal ze ongetwijfeld wel krijgen, maar het ene kind schijnt er zieker van te zijn dan de ander.

MissyMB: ik had gister ook rijkelijk uitgeslapen maar toch was ik de rest van de dag moe! Vreemd is dat. Voel me vandaag ook niet echt lekker aangezien ik om 5.15 al wakker was en erg onrustig geslapen heb ivm maagzuur. Ik word zo langzamerhand zo str*ntchagrijnig van dat kl*temaagzuur!!!! Grrrrr!!!!!!!!!!!!

En ik kan ook wel janken om de invloed die die rothormonen op mijn relatie hebben. Zag vandaag een verliefd stelletje en moest gewoon bijna huilen dat ik me de hele zw.schap al niet meer verliefd voel. Ik hoop echt dat ik na de bevalling weer verander.

Blog: ik ben blij voor jullie dat het afscheid van Blogman z'n oma goed was. Maar toch jammer dat ze er straks niet bij kan zijn als jullie eindelijk je eerste kindje krijgen.
Och jee Sas, je hebt het maar zwaar te verduren! Wat spannend allemaal zeg! Fijn dat je hier even een update geschreven hebt! Je moet maar even lekker uitrusten!
Jeetje Sas, heftig hoor! Spannend ook, het kan maar zo gebeuren bij jou...

Wyfke, ik vind het gewoon prettiger als ik daar niet meer aan hoef te denken. Geeft me wat rust. Maar dat zal voor iedereen anders zijn!
He Sas, welcome back. Je zult wel blij zijn dat je in ieder geval weer lekker thuis bent, je eigen bedje ligt toch lekkerder en in het zh is het vaak toch onrustig dag en nacht. Maar goed, hoop dat die weeën toch nog door gaan zetten vandaag, en anders ben je in ieder geval maandag aan de beurt als ik het goed begrijp.

Wyfke: die hormonen horen er nou eenmaal bij, dat weet je zelf maar dat weet je man heus ook wel joh. Wedden dat je straks vanzelf weer anders naar elkaar gaat kijken? En weet je wanneer ik pas écht verliefd was op mijn man, net na de geboorte van dochterlief. Manlief met haar bezig zijn vond ik zo super geweldig dat ik vaak met tranen in m'n ogen naar die twee lag te kijken.

Quintie: oei het klinkt alsof je het even heel erg zwaar hebt. Wat moet dat vreselijk zien om je kleine jochie zo veel pijn te zien hebben, bah. Hoop dat het met de nieuwe verbandmiddelen beter zal gaan. Denk ook nog aan jezelf he ondertussen!

Ring; ideaal he, die mini's. Wat dat betreft bevallen we ook precies in de goede periode, want met de vakantie in aantocht zijn alle mini's ruim voorradig!

Blog: fijn dat je een goed gevoel hebt over het afscheid van gisteren. En vanaf nu kijkt ze vast van bovenaf mee om jou, je man en de baby extra goed in de gaten te houden!

MssyMB: lekker die communicatieproblemen he. Allebei gespannen om wat er komen gaat wrsch en jij zit natuurlijk niet echt lekker meer in je vel met je 38 weken waardoor alles ook erger lijkt dan het is, althans dat is mijn ervaring. Succes bij de vk straks.

Jane; balen van de diarree zeg! Goed dat je meten aan de bel hebt getrokken over dat je de baby minder voelt. Idd een keertje extra controleren kan nooit kwaad, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Hoop dat alles goed is, we horen het wel straks!

Maria: wow nog zwemmen. Jij liever dan ik!!! Alleen al het gedoe met omkleden is me op dit moment al veel te vermoeiend. Respect hoor.

Pippa: druk bezig met de voorbereidingen voor de verhuizing? Mooie buikfoto trouwens op hyves en zelfs al wat babymeubeltjes in elkaar gezet, goed bezig!!!

Chica: how are you? Hoop dat de "boze bui" een beetje overgetrokken is, wat kun je je dat rot voelen zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven