Singles unite, vierde editie 2021 deel 9

dinsdag 14 juni 2022 om 12:05
Dat lijkt me inderdaad een rare, heftige combinatie van emoties. Veel sterkte met het verlies in ieder geval! En ik hoop dat 'too good to be true' niet uitkomt. Het is toch ook wel jammer dat we door allerlei ervaringen niet meer onbevangen van prille liefdes kunnen genieten...
dinsdag 14 juni 2022 om 12:11
@mats ik denk dat het neusringetje een oud mode verschijnsel is. Was in mijn/onze jeugd in.
voor mij een andere locatie overigens.
En inmiddels hebben we ook allemaal wel een rugzakje bij ons.
@Lemonsqueezy. Ik heb hetzelfde idee/gevoel. 35+. Maar het daten ed is gewoon de onrust nu niet waard. Ik vind het wel prima mijn eigen ding doen zonder rekening met iemand te houden. Voorheen heb ik me best aangepast aan anderen, de angst dm voor herhaling zorgt dat ik het voorlopig wel prima vind.
Ik weet niet of het aan het zomerse weer ligt maar er duiken allerlei exen en ex-dates weer op in mijn berichten. Lentekriebels zeker. Meer mensen last van?

En inmiddels hebben we ook allemaal wel een rugzakje bij ons.
@Lemonsqueezy. Ik heb hetzelfde idee/gevoel. 35+. Maar het daten ed is gewoon de onrust nu niet waard. Ik vind het wel prima mijn eigen ding doen zonder rekening met iemand te houden. Voorheen heb ik me best aangepast aan anderen, de angst dm voor herhaling zorgt dat ik het voorlopig wel prima vind.
Ik weet niet of het aan het zomerse weer ligt maar er duiken allerlei exen en ex-dates weer op in mijn berichten. Lentekriebels zeker. Meer mensen last van?

dinsdag 14 juni 2022 om 12:17
LemonSqueezy schreef: ↑13-06-2022 20:08@Avena, dan hoop ik dat je een leukerd treft voordat je weer op het punt komt dat je wil terugtrekken. Dat snel de deur dichtgooien herken ik wel. Als ook maar iets me een beetje niet aanstond, dacht ik.. zie je wel, niks voor mij!
Dankjewel @LemonSqueezy! Bij mij heeft het ook met bindingsangst te maken hoor. Ik val eigenlijk standaard op onbereikbare mannen en zodra iemand mij leuk vindt, dan vind ik die persoon vanzelf stom. Zou heel goed kunnen dat ik het na deze eerste date in 5 jaar meteen weer voor gezien hou.
Ik vind het ook wel spannend, want ik heb bij deze man voor het eerst in jaren weer eens een goed gevoel. Ik ben echt nieuwsgierig naar hem. En tegelijkertijd is de realiteit dat de kans natuurlijk het grootst is dat dit niks wordt. Maar goed, misschien moet ik voorlopig alleen al blij zijn met dat gevoel.
dinsdag 14 juni 2022 om 13:27
Maar weer eens door tinder heen gegaan. Word ik ook niet echt vrolijk van. De mannen die ik leuk vind, wonen hartstikke ver weg of daar heb ik geen match mee. Ik zie wel een paar leukerds maar dan denk ik al gauw “ te mooi om waar te zijn”. En durf ze niet te liken. Zo kom ik natuurlijk nooit aan de man! Domme onzekere muts ben ik ook.

dinsdag 14 juni 2022 om 13:45
Ook al is het eigenlijk niet grappig, toch moest ik hier om lachen. Wat kunnen onze hersenen toch lekker praktisch dit soort oplossingen bedenken. Goed dat je het patroon herkent.
Maakt niet uit of het wat wordt, geef jezelf de credits dat je weer een date aandurft en hopelijk wordt het een hele leuke date!
Wat daarna komt zie je dan wel weer.

dinsdag 14 juni 2022 om 13:55
Precies dat dus, het is de onrust nu niet waard. Het geeft me nu heel veel rust om vooral rekening te hoeven houden met mezelf. Het confronteert me ook met mezelf. Het leert me mezelf beter kennen en laat me nadenken over wat ik nu eigenlijk écht belangrijk vind. Wat wil ík nu eigenlijk?
Dat soort overwegingen maken het een heel interessante fase waar ook tijd en ruimte voor is nu m'n kinderen ouder zijn. Eigenlijk dus helemaal geen tijd om dat proces te laten doorkruisen door de onrust van een date

dinsdag 14 juni 2022 om 14:42
LemonSqueezy schreef: ↑14-06-2022 13:45Ook al is het eigenlijk niet grappig, toch moest ik hier om lachen. Wat kunnen onze hersenen toch lekker praktisch dit soort oplossingen bedenken. Goed dat je het patroon herkent.
Maakt niet uit of het wat wordt, geef jezelf de credits dat je weer een date aandurft en hopelijk wordt het een hele leuke date!
Wat daarna komt zie je dan wel weer.
Haha ja hè? Ik ben zo met dates ook weleens in heel lullige situaties beland. Had ik op de 2e date hartstochtelijk staan zoenen met een man, vond ik op de 3e date opeens alles irritant aan hem. Tja, en dan moet je dus 'it's not you, it's me' tegen iemand zeggen... Heb ook weleens geprobeerd om die rare reactie van mijn hersenen te negeren, maar dat bleek onmogelijk.
En thanks, ik vind inderdaad ook dat het sowieso al winst is dat ik een date heb gepland én dat ik er niet huizenhoog tegenop zie.
P.S: Snap jouw keuze/overwegingen heel goed. Er zitten zeker veel voordelen aan gewoon lekker alleen blijven. Het scheelt inderdaad een hoop energie en drama.
dinsdag 14 juni 2022 om 14:47
Wat heb je te verliezen als je een leuke man wél naar rechts zou swipen? Misschien alleen dat ie je niet terug liket toch? Maar wat nou als die ene leuke nu juist een keer wél een match wordt?Lisa2022 schreef: ↑14-06-2022 13:27Maar weer eens door tinder heen gegaan. Word ik ook niet echt vrolijk van. De mannen die ik leuk vind, wonen hartstikke ver weg of daar heb ik geen match mee. Ik zie wel een paar leukerds maar dan denk ik al gauw “ te mooi om waar te zijn”. En durf ze niet te liken. Zo kom ik natuurlijk nooit aan de man! Domme onzekere muts ben ik ook.
Zo ging het bij mij bijna een jaar geleden…
Vorige week zijn we voor het eerst samen op vakantie geweest en toen hij me zondag thuis bracht werden we allebei even emotioneel omdat we het als zo bijzonder ervaren hoe het is gegaan sinds onze wederzijdse tinder-like.
Dit klinkt misschien heel zoetsappig, maar je kunt ook op een site als tinder echt de juiste tegenkomen.
dinsdag 14 juni 2022 om 15:29
l2l89 schreef: ↑14-06-2022 14:47Wat heb je te verliezen als je een leuke man wél naar rechts zou swipen? Misschien alleen dat ie je niet terug liket toch? Maar wat nou als die ene leuke nu juist een keer wél een match wordt?
Zo ging het bij mij bijna een jaar geleden…
Vorige week zijn we voor het eerst samen op vakantie geweest en toen hij me zondag thuis bracht werden we allebei even emotioneel omdat we het als zo bijzonder ervaren hoe het is gegaan sinds onze wederzijdse tinder-like.
Dit klinkt misschien heel zoetsappig, maar je kunt ook op een site als tinder echt de juiste tegenkomen.![]()
Wat fijn dat het bij jouw wel is gelukt
Ik vind het lastig, hoop ooit nog eens te mogen ervaren hoe echte liefde is. Heb twee rothuwelijken achter de rug. Maar op het moment durf ik niet zo goed meer. Heb via tinder wel een date gehad hoor. Lieve man…drie x gedate en toen kwam hij te dichtbij. Dan zet ik het op een hollen….wegwezen, doodeng! Dan sla ik compleet op slot en dan moet hij wel heel veel geduld met mij hebben om weer van het slot te gaan. Tijdje geen contact gehad maar nu af en toe via de app. Het is een lieverd, te lief misschien. Dat ben ik niet gewend. Ik val nl op type foute man en dat is ook elke x hartstikke fout afgelopen.
I

dinsdag 14 juni 2022 om 16:58
Nou mijn beeld is weer bevestigd, van dag leuke koppie….was idd te mooi om waar te zijn
Ik had een match, leuke koppie. Gelijk al snelle praatjes, te gladjes bijna. Hij vroeg nog net niet “ neuken?” Want dat is wat hij wel zoekt.,,,haha nou mij niet gezien. Een FWB heb ik wel dus daarvoor hoef ik niet op tinder.
Duidelijk in zijn bedoelingen was hij wel.
Ik had een match, leuke koppie. Gelijk al snelle praatjes, te gladjes bijna. Hij vroeg nog net niet “ neuken?” Want dat is wat hij wel zoekt.,,,haha nou mij niet gezien. Een FWB heb ik wel dus daarvoor hoef ik niet op tinder.
Duidelijk in zijn bedoelingen was hij wel.
dinsdag 14 juni 2022 om 19:44
Sterkte Datertje, het is toch een soort van familielid.
Aan de andere kant ernstig leuke ontwikkelingen!
Attra,
Absoluut begrijpelijk dat je een relatie op die wijze ziet zitten, vrij weinig vrouwen vermoed ik.
Maar wel ontzettend zuur want het klonk als een fijne match.
Het trauma, ptts.
Door een toxic relation waar zij zelf uit is gestapt omdat de relatie niet gezond voelde.
Ze kan er goed over praten en er mee omgaan, het typerende voor iemand met ptts heeft ze niet ( zegt ze ) en zo komt het ook over.
Zij kan heel goed aangeven wat het met haar doet en wat wel of niet nodig is als zij een moment heeft.
Daardoor arbeidsongeschikt helaas.
Orbifolia,
Precies dat!
Nu zie ik veel neusversieringen bij eind dertigers tot midden 40
Iedereen draagt wel iets met zich mee en mij ex vriendin had iets soortgelijks en eigenlijk ging het best goed.
Als iemand er maar open over is en niet iedereen heeft die gave.
Aan de andere kant ernstig leuke ontwikkelingen!
Attra,
Absoluut begrijpelijk dat je een relatie op die wijze ziet zitten, vrij weinig vrouwen vermoed ik.
Maar wel ontzettend zuur want het klonk als een fijne match.
Het trauma, ptts.
Door een toxic relation waar zij zelf uit is gestapt omdat de relatie niet gezond voelde.
Ze kan er goed over praten en er mee omgaan, het typerende voor iemand met ptts heeft ze niet ( zegt ze ) en zo komt het ook over.
Zij kan heel goed aangeven wat het met haar doet en wat wel of niet nodig is als zij een moment heeft.
Orbifolia,
Precies dat!
Nu zie ik veel neusversieringen bij eind dertigers tot midden 40

Iedereen draagt wel iets met zich mee en mij ex vriendin had iets soortgelijks en eigenlijk ging het best goed.
Als iemand er maar open over is en niet iedereen heeft die gave.
dinsdag 14 juni 2022 om 22:04
Dan wens ik je ook sterkte, heb je stiekem een beetje gevolgd, laatst schreef je nog dat je in een relatie zat maar het heeft dus niet zo mogen zijn.
Vind het altijd zo sterk van jou dat je de streep heel strak trekt.
Inmiddels met een vriendin naar jouw stad en Mechelen geweest, het was weer zeer prettig om in België te zijn.
Heerlijke kaasfondue gegeten...
Maar goed, nogmaals sterkte

Hatsjikideee...

dinsdag 14 juni 2022 om 22:37
mats schreef: ↑14-06-2022 19:44Het trauma, ptts.
Ik vind dit nogal wat, eerlijk gezegd. PTSS oplopen door een toxische relatie? En daar zelfs arbeidsongeschikt van zijn geworden? Maar nu wel in staat om een nieuwe relatie aan te gaan? Het klinkt sowieso nogal tegenstrijdig met elkaar. Ik hoop voor jou dat het werkt, maar ik zou dit zelf een wat te groot pakket vinden...
woensdag 15 juni 2022 om 06:23
Als kind geen geen veilige hechting gehad in de thuissituatie met als gevolg dat zij in aanraking is gekomen met de verkeerde die haar klein hield op alle vlakken zonder in detail te treden.
Het is zeker een pakket en ze is er open over, heeft aan zichzelf gewerkt maar kan zich niet concentreren op taken van een betaalde job ( de druk ) en doet vrijwilligerswerk.
Het klets leuk maar ik weet niet of het een masker is, we kennen elkaar enkel van chatten en daar komt ze positief en open in over.
Het is zeker wel iets waar ik voorzichtig mee ben voor mezelf want uiteraard gun ik mezelf iemand waar ik iets mee kan.
Ik wil vanavond meer lezen over ptss, puur ter info.
Het is zeker een pakket en ze is er open over, heeft aan zichzelf gewerkt maar kan zich niet concentreren op taken van een betaalde job ( de druk ) en doet vrijwilligerswerk.
Het klets leuk maar ik weet niet of het een masker is, we kennen elkaar enkel van chatten en daar komt ze positief en open in over.
Het is zeker wel iets waar ik voorzichtig mee ben voor mezelf want uiteraard gun ik mezelf iemand waar ik iets mee kan.
Ik wil vanavond meer lezen over ptss, puur ter info.
woensdag 15 juni 2022 om 13:51
Dankjewel, dat is lief.pausini schreef: ↑14-06-2022 22:04Dan wens ik je ook sterkte, heb je stiekem een beetje gevolgd, laatst schreef je nog dat je in een relatie zat maar het heeft dus niet zo mogen zijn.
Vind het altijd zo sterk van jou dat je de streep heel strak trekt.
Inmiddels met een vriendin naar jouw stad en Mechelen geweest, het was weer zeer prettig om in België te zijn.
Heerlijke kaasfondue gegeten...
Maar goed, nogmaals sterkte![]()
Blij dat je het fijn had hier in België!

woensdag 15 juni 2022 om 20:45
Ja. Moet het nog even laten bezinken, geen idee wat ik er moet van vinden.LemonSqueezy schreef: ↑15-06-2022 14:03Heb je nog iets gehoord Attra?
Of is het gebleven bij de de stilte die je verwacht had?

woensdag 15 juni 2022 om 21:33
Nou ja, dat!
Eens met Avena.
Vind het echt heel rot voor je, Attra.
Je komt als een leuk mens over van wat ik van je lees, tuurlijk wil je een vent die verder gaat en jou als hogere prioriteit ziet dan zijn ex.
Het is je gegunt en jammer dat het alsnog om dezelfde reden stopt als waar een tijdje terug twijfels over waren.
Eens met Avena.
Vind het echt heel rot voor je, Attra.
Je komt als een leuk mens over van wat ik van je lees, tuurlijk wil je een vent die verder gaat en jou als hogere prioriteit ziet dan zijn ex.
Het is je gegunt en jammer dat het alsnog om dezelfde reden stopt als waar een tijdje terug twijfels over waren.

woensdag 15 juni 2022 om 21:35
Attraverso schreef: ↑15-06-2022 20:45Ja. Moet het nog even laten bezinken, geen idee wat ik er moet van vinden.

Jouw gevoel klopt vaak wel, dus durf het te vertrouwen.

woensdag 15 juni 2022 om 21:45
Even advocaat van de duivel Attra, je had verder toch eigenlijk nog niets met hem opgebouwd? Als dat contact nu nog heel belangrijk is voor hem (en voor haar), waarom zou hij dat allemaal op verzoek van een date gaan stopzetten?
Dat jij er geen zin in hebt is je goed recht natuurlijk (misschien ook wel begrijpelijk). Maar hij is lang met die vrouw samen geweest en hebben daardoor nog een sterke band. Heb ik ook met mijn ex.
Ben je wel nog bereid om (kleinere) concessies te doen? Dat moet wel als je nog echt iets wil opbouwen.
Dat jij er geen zin in hebt is je goed recht natuurlijk (misschien ook wel begrijpelijk). Maar hij is lang met die vrouw samen geweest en hebben daardoor nog een sterke band. Heb ik ook met mijn ex.
Ben je wel nog bereid om (kleinere) concessies te doen? Dat moet wel als je nog echt iets wil opbouwen.

woensdag 15 juni 2022 om 22:13
Als je een maand of 2 met iemand bent dan doet dat toch echt wel even zeer als het dan weer stopt hoor..Antoon69 schreef: ↑15-06-2022 21:45Even advocaat van de duivel Attra, je had verder toch eigenlijk nog niets met hem opgebouwd? Als dat contact nu nog heel belangrijk is voor hem (en voor haar), waarom zou hij dat allemaal op verzoek van een date gaan stopzetten?
Voelen mannen daar niks bij? Oprechte interesse, ben daar eigenlijk wel benieuwd naar..