* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Quintie: mijn bevalling mag wel iets langer duren hoor, die ging namelijk super snel de vorige keer, maar voordat het inleiden aanslaat kan wel even duren. Als de baarmoedermond nog niet rijp genoeg is kan je niet aan het infuus gelegd worden (ivm risico's van te lange bevalling etc.), dan gaan ze dus met gel aan de gang, maar voordat de gel zijn werk doet kan wel een paar dagen duren. Bij de eerste duurde het 5 dagen en toen kwam de bevalling pas op gang.

MissyMB: fijn dat je je wat beter voelt.

Voor vaderdag hier een boekje gekocht: Papa, ik vind je lief. En verder krijgt hij ontbijt op bed en dan vind ik het wel prima.
Ja dat met die gel weet ik. Toen ik werd opgenomen met 42 weken was er ook 0,0 activiteit of verweking bij mij. Ik heb die dag geloof ik 3 keer gel gekregen en er gebeurde niets. Nadat ik vroeg in de avond te horen had gekregen dat het inderdaad nog wel wat dagen kon gaan duren, kreeg ik een enorme huilbui en door de tranen heen begon ik te merken dat ik enorme krampen kreeg... weëen dus. Ik stond toen op om mijn gezicht te gaan wassen en toen braken mijn vliezen en kwamen de weëen om de minuut. Dus het kan wel snel gaan, maar het hoeft niet. Ik snap dat een te snelle bevalling ook niet fijn is, maar hoe eerder het gedaan is hoe beter lijkt me. Meerdere dagen liggen wachten lijkt mij persoonlijk vreselijk. Bij mijn eerste verliet ik 22 uur voor ik er kwam het ziekenhuis weer met gevulde maxicosi, dat was toch wel erg fijn.
Geloof dat ik dan een VÏBI heb, haha. Vanmiddag eens vragen bij VK.

Blog, heb je je nog kunnen bedwingen om shirtje te geven? Ik dus niet, heb het meteen na ontvangst al aan de toekomstige pa gegegeven... Nog wel een boekje gekocht. Voor eigen vader nog niks gekocht, maar daar ga ik ook niet meer heen denk ik.

Oh, en ik ben ook een echte veelvraat hoor. Kan de hele dag door eten, geen probleem.

Ring, ik woon in het midden van het land. Mijn huisarts gokte ook op 2 weken wachttijd bij dermatoloog, maar snelste is op zich ook al 3 weken (rest 6 en 8). Alleen is mijn uitgerekende datum over ruim 2 weken... Ik heb de afspraak nu onder voorbehoud gemaakt, in ziekenhuis waar ik ook wil bevallen. Nu maar niet hopen dat de baby daarop gaat wachten, want dan zou ik ruim een week overtijd zijn!
Ik vond het wachten de vorige keer niet zo heel erg, had ook verder geen klachten of zo, en ze hadden het van te voren duidelijk aangegeven dat het langer kon duren dus daar ben ik ook maar vanuit gegaan. En dat doe ik deze keer maar weer, als het sneller gaat valt het alleen maar mee. Je hoort alleen ook wel dat mensen wel al weeen of krampen krijgen van de gel, maar dat die dan 0,0 effect hebben, dat lijkt me wel ontzettend vervelend.

Ach, ik laat het gewoon op me af komen en zie wel wanneer de kleine besluit te komen.
* verplaatst naar hyves!!*
Heeeee Sas wat leuk je even te horen.

Oei klinkt toch wel als een heftige bevalling hoor. Zeker dat ventje nog even moet blijven en jullie thuis zijn en dan ook nog een placenta die er niet uit wilde en...een ruggeprik.

Nummer 2 die overtuigd is haha nog even en jullie zijn allemaal overtuigd dat het echt echt echt lekkerder is

Hopelijk mag hij snel naar huis en kunnen jullie lekker als gezin thuiskomen. Slim om jezelf en hem nog even alle rust te gunnen. Dat is voor jou natuurlijk ook belangrijk.

Hou ons inderdaad op de hoogte hoor.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
poeh hee.. heb redelijk goede dag vandaag, maar wel bekaf nu. ga dan toch weer teveel doen. vanmorgen de wieg opgehaald bij zus (is oude familiewieg). zij heeft dochter van vorig jaar juli en ze had er dus ook allemaal lieve jurkjes enzo ingedaan. heb ineens het gevoel dat we er gewoon klaar voor zijn.

kreeg ook net de proefdruk van het kaartje. helemaal leuk! kunnen nu de enveloppen bestellen en dan is dat ook geregeld.

maar ja,, toen wilde ik ook nog even met de jongens op zoek naar een vaderdagcadeau (zo lief, de ene zoekt altijd een douchespulletje uit en de ander heeft met veel precisie een suske en wiske uitgezocht ) en ze moesten naar een vriendje (wel lekker, ze blijven daar ook eten) en toen moest ik nog even een boodschapje. en nu ben ik weer thuis, maar is jongste ook weer wakker en kan ik dus alsnog niet onderuit.. nou ja,,, we zien wel!

Sas: klinkt heftig hoor.. hoop dat het lieverdje snel weer thuis is en dan kun je echt beginnen met genieten!

ok, sorry voor niet reageren verder. komt later!
Is toch niet normaal. Willen we vertrekken staat er op de ene weg 21!!!! km file en de andere 19!!!!! km. Gvd Gvd Gvd. Tuurlijk weet ik dat de spits op vrijdag eerder begint maar dit is toch niet normaal. Ook verder geen info over hoe en wat enzo. Ik haat ondertussen de files en de wegen in Ned. Hoeveel file moet er nog staan voordat er eens een keer serieus wat aan gedaan wordt. Grrrr met die hormonen van mij, kan ik wel iemand slaan.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Ja, Chica, vandaag is de ochtendspits overgegaan in de avondspits, hoorde ik al. Dus het is inderdaad niet normaal! Goeie reis
Balen hoor! En nu? Afwachten of gaan jullie toch?

Sas, goed wat van je te horen. Hopelijk is je kleine man snel thuis!
Balen zeg, van die files!

Sas: zo te zien ben je langs geweest, maar staat het hele verhaal nu op hyves. Ik weet niet of ik nu nog bevallingsverhalen durf te lezen. Ik denk dat ik me er maar niet meer aan waag (ik kan mezelf echt gek maken!). Niet lullig bedoelt naar jou toe. Als ik straks zelf bevallen ben ga ik het allemaal lezen. Nu even pure zelfbescherming. Zo te lezen is de kleine man dus nog niet thuis? Da's wel heel vervelend, zeg! Ik duim voor je dat hij er snel is.
Wel handiger dat het op Hyves staat, dan kan je het lezen wanneer je het wilt.
Dat zeker! Wat een muts ben ik ook, hè! Zijn er meer die dat soort verhalen nu niet durven lezen?
Nee, ik spons momenteel alles, waar ik achteraf nog wel eens spijt van heb .

Sas, ik heb op Hyves al gereageerd.

Knappe prestatie hoor .

Ik hoop dat je kleine, mooie man snel naar huis mag !
What matters most is how you see yourself
Hey meiden!

Even een snelle zwaai van mij! Alles goed hier, alleen loopt de verbouwing erg uit en ben ik blij dat morgen m'n laatste werkdag is.

Ring, goed dat je naar de vk bent gegaan.

Zondag ben ik hier weer. Morgenavond maken de buren een rijst tafel voor ons. Thijs gaat uit logeren en dus kunnen we lekker uitslapen zondag.

Doei!!
Blog: lekker laten voor wat het is hoor! Gewoon niet lezen als je je daar niet prettig bij voelt.

1 ding is zeker.. iedereen kan het, absoluut... En wat ook waar is.. Op het moment dat het gebeurd is, ben je echt, maar dan ook echt alles weer vergeten.. geloof me!
quote:sas31 schreef op 19 juni 2009 @ 22:16:

1 ding is zeker.. iedereen kan het, absoluut... En wat ook waar is.. Op het moment dat het gebeurd is, ben je echt, maar dan ook echt alles weer vergeten.. geloof me!Da's iig een hele geruststelling!
Pff.... daar ben ik alweer! Meld! Kan echt niet slapen.... Zucht!
Goedemorgen

Ach Blog, zware nacht gehad? Straks maar lekker op de bank hangen hoor, rustig aan!

En ik ben het eens met Sas: iedereen kan het!!! Ik zou alleen niet zeggen dat je de pijn erna bent vergeten, want dat vergeet je nooit. Ik althans niet. Ik vond de pijn het wel direct waard, wanneer je naar je baby kijkt. En trots, ik denk dat dat nog het beste omschrijft wat ik voelde. Ik was zoooooo supertrots op mezelf en mijn lichaam dat we zo'n prestatie en zo'n mooi lief baby'tje hadden geproduceerd! Nou ja, met enige hulp van vriend 42 weken ervoor dan

Maar de conclusie is: het komt goed! Probeer er maar gewoon niet teveel over te piekeren, want het komt zoals het komt. En niets lezen inderdaad, als jij je daar niet goed bij voelt. Elke bevalling is uniek en anders en iedereen ervaart het ook anders.

Randy lekker laatste dagje werken en dan ben jij ook met verlof! Heerlijk! Je hebt het enorm verdiend hoor, met dat vroege opstaan iedere keer.

MissBR heb je het nog een beetje rustig kunnen houden gisteren? En goed geslapen hoop ik? Fijn dat de familiewieg staat, ik verheug me er ook enorm op om hem neer te zetten.

Hier een goede nacht gehad, maar ik heb sinds gisteravond vreselijke pijn/druk op - ik denk - mijn schaambeen. Volgens mij begin ik van een BIBI in een VIBI te veranderen

Janootje slaapt nog, daar ging het ook goed mee. Fijn!
quote:quintie schreef op 20 juni 2009 @ 08:06:

maar ik heb sinds gisteravond vreselijke pijn/druk op - ik denk - mijn schaambeen. Volgens mij begin ik van een BIBI in een VIBI te veranderen Nou, die VIBI van mij die drukt toch nog steeds op m'n schaambeen. Heb het nagevraagd. Kindje is volledig ingedaald, maar kan nog wel met het hoofd draaien en dat doet pijn!!!! Dus ook VIBI's kunnen pijn doen.
hey meiden,

Eerst even Ring succes wensen straks bij de gyn!

Gisteren echt een rotdag gehad. Dochter was juist super lief maar ik kon haar voor m'n gevoel niet geven wat ze nodig had, bekken deed zo enorm zeer. Bovendien had dochter 's middags voor haar doen maar heel kort geslapen dus kon ik toen ook niet even goed bijtanken. Dus tegen de tijd dat man thuiskwam was ik in tranen dus hij heeft mij meteen m'n bed ingebonjourd. En ik ben er tot een kwartier geleden niet meer uitgeweest behalve een aantal keer om te plassen. Bekken doet nu nog steeds veel pijn, meer dan normaal, maar het gaat wel weer iets beter dan gisteren. Kan toch niet de rest van de zw.schap op bed blijven liggen dus ik moet het er maar mee doen.

Verder sinds vanmorgen weer een onrustige buik dus van mij mag het doorzetten maar ja dat zal wel niet. Ben ook pas net 37 weken dus 't zou wel sterk zijn. (gisteren wel drie koppen frambozenbladthee op en als toetje een halve ananas )

Sas; mooi verhaal op hyves. Hoop zo dat jullie snel de hele happy family thuis hebben, 't is je gegund!!

Blog: toch niet slecht geslapen vanwege de bevallingsverhalen he? 't Verhaal van Sas klinkt niet heel erg traumatiserend, je kunt het gerust lezen hoor! En bedenk dat toch iedereen het weer op z'n eigen manier ervaart en dat bovendien geen enkele bevalling hetzelfde is. Afwachten dus toch hoe het bij jou zal gaat straks.

Quintie; fijn dat het met je kleine man weer wat beter gaat, wat zijn die kleintjes toch flexibel he? Hij is het vast allemaal vergeten als hij later groot is.

Randy: wat balen voor je dat de verbouwing uitloopt. Maar gelukkig vandaag wel je laatste werkdag, dan kan je een ding in ieder geval vast afstrepen. En dan heb je volgende week meer tijd om die klusmannen achter hun vodden aan te zitten!

Weet niet meer wat ik nog meer wilde schrijven/reageren.... Ga mezelf en dochterlief maar eens in de kleren hijsen, madame heeft al weer lang genoeg bumba gekeken vanmorgen vind ik.
goedemorgen...een vroege melding, want er komt weer familie lekker klussen. als het goed is is de babykamer vanavond dat echt helemaal klaar op het schoonmaken na....

Wel een drukke dag voor de boeg met 3 man visite en vanvond uiteten, maar wel gezellig, morgen doe ik wel lekker helemaal niets!

gisteren tot 23.00h bezig geweest met inelkaa zetten nieuwe nachtkastjes en tafeltje voor babykamer, het wordt alsmaar beter.

iedereen fijne dag, zeker met alle slapeloze nachten en pijnlijke vibi's en bibi's
Poeh he dames, dit is wel het betere voorwerk! Heel veel harde buiken, ze doen pijn en trekken naar m'n rug. Alleen ze doen nog niet zo veel pijn als weeën en er zit ook geen enkele regelmaat in. Maar dat hoeft ook niet, voorwerk is ook nuttig toch?

Manlief en dochter zijn even een paar uurtjes op pad, dus heb lekker het huis even voor mezelf.
Hi meiden, hier ook weer even snel een reactie van mij. Ben weer aan het werk, dus geen tijd om bij te schrijven. Aankomende woensdag eindelijk met verlof!

Lieve Sas, ik heb een beetje hetzelfde als Blog. Ik had tot nu toe iets van...ach het mot er toch uit, maar sinds we naar een voorlichtingavond van het ziekenhuis zijn geweest begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Misschien dat ik het nog ga lezen, maar misschien dat ik het toch afwacht.

De uitslag van de kweek bleek dat ik meerdere bacterieen heb rond zwerven en ben dus ook nog steeds aan de kuur. Alle vervelende bijverschijnsellen moet ik dus voorlopig nog even voor lief nemen en ik moet volgende week weer urine inleveren.

Ik baal vooral van die blaren in mijn mond.

Maandag komt hier eindelijk een stucadoor een werkplan maken en hoop dat hij snel aan de slag gaat.
Oei Watever, klinkt al zware laatste loodjes zo met al die vervelende bacteriën, kuurtjes en de bijverschijnselen daarvan. Respect dat je toch nog aan het werk gaat hoor, maar denk wel aan jezelf!

Hebben die middeltjes nog geholpen voor de aften?

Sterkte meid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven