Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Wat een leuke smaak heb je Ugli! Heel kleurrijk en vrolijk.

Ik heb vorig jaar een jas gepast van Only die ik uiteindelijk niet heb gekocht maar wat wel een hele goede kanshebber was. Hij kreeg goede reviews en is heel warm. En is er dit jaar weer in verschillende kleuren en lengtes. Misschien heb je er wat aan:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.wehkamp.nl/app/product/1680 ... =pdp_share
Ik ga die jas ook even onthouden want ik wil deze aankomende winter eigenlijk een jas die tot ruim over m'n knieën valt. Liefst in de vorm van een mantel maar die van Only is ook leuk. Hoop er een te vinden voor een leuk prijsje bij de kringloop/vinted want ik heb met mezelf afgesproken dat ik even niks nieuw ga kopen in de winkel behalve in de sale en wat basics die ik altijd bij de Primark haal.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand waar je trouwens leuke midirokken kan vinden? Ik droeg ze nooit, totdat ik er in een opwelling eentje heb gekocht en daar heb ik de halve zomer in gewoond zo ongeveer :)

Ik ben ook flink afgevallen dus ik moet sowieso naar de kledingmaker, maar stiekem is het ook een goed excuus om dat vinted eens uit te gaan proberen
Ik heb 2 midi rokken, een van Vero Moda en de ander van Only en had ook ooit een leuke van Asos. Die van Vero Moda heb ik van Vinted. Je kunt op Vinted eventueel filteren op Midi rok.

En ja de kringloop en vinted is ideaal als je afgevallen bent of nog aan het afvallen bent. Zo kun je er goedkoper toch heel leuk uitzien. Al vond ik de koopjes van de koopman ook wel een uitkomst. Leuke shirts voor 5 euro en heb er ook een broek voor 5 euro gekocht. Helaas wordt de koopjes afdeling steeds meer overwoekerd door de rekken met klachten en fabrieksfouten. Die sla ik grotendeels over tenzij m'n oog op iets valt maar dan zitten er zulke grote gaten en vlekken dat ik denk dat is niet meer te redden.
TsumTsum schreef:
09-09-2022 08:39
Ik ga die jas ook even onthouden want ik wil deze aankomende winter eigenlijk een jas die tot ruim over m'n knieën valt. Liefst in de vorm van een mantel maar die van Only is ook leuk. Hoop er een te vinden voor een leuk prijsje bij de kringloop/vinted want ik heb met mezelf afgesproken dat ik even niks nieuw ga kopen in de winkel behalve in de sale en wat basics die ik altijd bij de Primark haal.
Ik hoop dat je iets vergelijkbaars kunt vinden want het is echt heel fijn zo’n soort jas te hebben. Ik heb vorig jaar een jas gekocht vergelijkbaar met die groene uit de link maar dan gewatteerd. Ik noem het liefkozend mijn dekbedjas. Hij is in 1 woord geweldig en ik wil niet anders meer bij koud en/of slecht weer.

Ik heb veel jassen verzameld door de jaren heen dus ook de keuze uit een korte met teddy, fakefur en verschillende kleuren mantels. Maar als ik er 1 mocht houden voor de winter was het zonder twijfel de super lange gewatteerde. Hij is licht genoeg om niet in de weg te zitten en super warm en handig. Bij mij kun je ook de capuchon er af ritsen.
viamia schreef:
09-09-2022 09:09
Weet iemand waar je trouwens leuke midirokken kan vinden? Ik droeg ze nooit, totdat ik er in een opwelling eentje heb gekocht en daar heb ik de halve zomer in gewoond zo ongeveer :)

Ik ben ook flink afgevallen dus ik moet sowieso naar de kledingmaker, maar stiekem is het ook een goed excuus om dat vinted eens uit te gaan proberen
Ik lees even mee want ik zou er zelf ook graag wat meer willen. Zelf heb ik er eentje van Fabienne Chapot vergelijkbaar met deze, die vind je ook wel regelmatig op Vinted. Valt bij mij op maat:

Afbeelding

Wat knap dat je zo bent afgevallen! Inderdaad een goede reden om lekker te gaan winkelen en eventueel wat kleding die je niet meer past/draagt te verkopen voor shoppingmoney :cheer:
TsumTsum schreef:
09-09-2022 00:54
Ohhh waar is die roze van en die 2 met bloementjes. Vooral die witte. :heart:
Allemaal Zalando!

Roze trui: https://www.zalando.nl/monki-trui-pink- ... o-j11.html
Zwarte bloemetjes trui: https://www.zalando.nl/pieces-pcoreka-t ... z-q11.html
Witte bloemetjes trui: https://www.zalando.nl/vero-moda-trui-b ... 6-a11.html

De roze trui had ik voor 12 euro, de zwarte voor 20, de witte voor 36. De witte is nu goedkoper, die andere twee een stuk duurder.
Suaimhneas schreef:
09-09-2022 08:26
Wat een leuke smaak heb je Ugli! Heel kleurrijk en vrolijk.

Ik heb vorig jaar een jas gepast van Only die ik uiteindelijk niet heb gekocht maar wat wel een hele goede kanshebber was. Hij kreeg goede reviews en is heel warm. En is er dit jaar weer in verschillende kleuren en lengtes. Misschien heb je er wat aan:

Afbeelding

Afbeelding

https://www.wehkamp.nl/app/product/1680 ... =pdp_share
Ohhh dat is een goeie optie! Iets minder groot dan zo’n gewatteerde jas. Ik kijk nu vooral naar deze:

Afbeelding

Log, helemaal niet wat ik graag draag normaliter (ik vind a lijn mantels het leukste, die draag ik graag in de herfst) maar ik wil graag een super fijne warme dikke jas voor die ellendige kou en dat lukt niet met mooie mantels. Maar ik moet die van jou ook maar passen denk ik.
viamia schreef:
09-09-2022 09:09

Ik ben voor de plissé rok gevallen deze zomer. Zo comfy, zo stylish en toch best warm vergeleken met een gewoon zomer jurkje. Ik ga hem met een panty matchen voor de herfst. En a lijn rokken ben ik ook groot fan van. Is dat midi? Ze vallen op de knie. Top vintage heeft hele mooie a lijn rokken.

Dit idee:

Afbeelding

Zucht en ik zie koopjes...Nu moet ik weer neuzen daar. :(
Ugli schreef:
09-09-2022 13:16
Ohhh dat is een goeie optie! Iets minder groot dan zo’n gewatteerde jas. Ik kijk nu vooral naar deze:

Afbeelding

Log, helemaal niet wat ik graag draag normaliter (ik vind a lijn mantels het leukste, die draag ik graag in de herfst) maar ik wil graag een super fijne warme dikke jas voor die ellendige kou en dat lukt niet met mooie mantels. Maar ik moet die van jou ook maar passen denk ik.
Die is leuk zeg! Die kleur :heart: deze lijkt erg op de mijne qua model. Zo warm en fijn. Ik begrijp dat je mantels mooier vindt, ik vind dat vaak ook wat stijlvoller. Maar de wijde mode van nu ben ik wel aangewend en ik kan het steeds meer waarderen. Zo comfy!

Ik ben gevallen voor een paar chunky loafers, ze komen vandaag binnen. Wel in de uitverkoop. Ik dacht dat dat leuk was voor het tussenseizoen maar als het regent zijn die dingen natuurlijk niet handig.
Vivaatje schreef:
08-09-2022 21:45
Leuke kleding komt er voorbij! Iemand toevallig nog een tip voor smalvallende kleding mt 158/164 voor meisje van 11? Voorheen droeg dochter vaak Ninni Vi en Br@nd vnl omdat dit altijd goed paste. Naast dat deze merken er niet meer zijn vind ik het ook wat 'kinderachtig' worden.
Ben zoekende naar een alternatief. Helaas interesseert kleding haar (nog) niets, winkelen en/of passen is een drama.
De zomer met korte broeken en mouwen is altijd wat makkelijker, lange mouwen en broeken zijn altijd te kort bij een juiste taillemaat. Jurk of rok wil ze ook niet aan helaas. (Is er nog hoop?)
Op die leeftijd wilde mijn dochter geen kinderkleding meer aan, maar shopte ze op de damesafdeling/in grote mensen winkels. Zara heeft kleine maten, Bershka heeft hele kleine maten en ook bij The Sting kan je kleine damesmaten vinden die smal vallen.

En ik heb echt heel bewust volledig losgelaten dat ik mooi moet vinden wat mijn kinderen aanhebben. Dat geeft veel rust en dan blijkt dat ze best een hele toffe smaak hebben (en soms kijk ik gewoon maar de andere kant op). Die overigens ook nog wisselt, die smaak, want pubers zijn altijd zoekende.
Ugli schreef:
09-09-2022 13:15
Allemaal Zalando!

Roze trui: https://www.zalando.nl/monki-trui-pink- ... o-j11.html
Zwarte bloemetjes trui: https://www.zalando.nl/pieces-pcoreka-t ... z-q11.html
Witte bloemetjes trui: https://www.zalando.nl/vero-moda-trui-b ... 6-a11.html

De roze trui had ik voor 12 euro, de zwarte voor 20, de witte voor 36. De witte is nu goedkoper, die andere twee een stuk duurder.
Dank je voor de links, ik zal eens kijken :)
En de plissé rok, die wil ik ook eigenlijk nog eentje en ook veel gepast in de sale en kringloop maar nog niet echt eentje gevonden die echt mooi zat en ook weer niet te dun is qua stof. Maar we zoeken rustig verder want toch geen haast
Ugli schreef:
09-09-2022 13:22
Ik ben voor de plissé rok gevallen deze zomer. Zo comfy, zo stylish en toch best warm vergeleken met een gewoon zomer jurkje. Ik ga hem met een panty matchen voor de herfst. En a lijn rokken ben ik ook groot fan van. Is dat midi? Ze vallen op de knie. Top vintage heeft hele mooie a lijn rokken.

Dit idee:

Afbeelding

Zucht en ik zie koopjes...Nu moet ik weer neuzen daar. :(
Mooi! Ik hou ook van midi en a-lijn. Plissé vind ik lastiger. Ik vind het erg mooi, maar afhankelijk van hoe de plooien zitten bij de band kan het ooit net mijn heupen iets te veel accentueren. Zo'n stolpplooi als op de foto is dan flatteuzer. Tenminste, dat is toch een stolpplooi?

Ik heb gisteren twee nieuwe broeken gekocht: wijd, daar hou ik van. Een grijze jeans met wijde pijpen en enigszins 'viezige' wassing. Wel effen, geen vlekken of rafels of gaten. En een nieuwe Studio Anneloes n.a.v. een ander topic. Ik had er één in donkerblauw, en dat is zo'n schot in de roos dat ik een vergelijkbare heb gekocht in het zwart.
Ik had ook een leuke blouse gepast, maar met zo'n gesmockt opstaand kraagje. Dat staat mij niet zo mooi, oogt een beetje degelijk bij mij, maar soms blijft zo'n kraagje wel plat liggen als je twee knoopjes open draagt. Deze dus niet. De dame in de winkel heeft me tijdens het passen van die drie dingen geen blik waardig gekeurd, maar toen ik klaar was vroeg ze waarom ik de blouse terug wilde hangen. Ik legde dat uit, en toen zei ze dat het met dragen soepeler wordt en dan blijft het wél liggen. Ja, dank je de koekoek, als het nú niet mooi valt, ga ik het niet kopen in de hoop dat het na een tijdje wél mooi valt. Dus dat zei ik ook, alleen dan zonder dat dank je de koekoek. En toen zei ze: oh, dus je vertrouwt me niet? Dat zeg je dus eigenlijk?
Werkelijk, wat een bizarre opmerking zeg! Maar ik hou niet van dit soort vreemde manipulatie, dus ik zei maar gewoon: nee, als je het zo persoonlijk wil maken, inderdaad.
Ze sputterde nog een klein beetje na, maar dat was natuurlijk niet het verwachtte antwoord, dus dat was zo klaar.
Ik wilde die twee broeken echt graag hebben, maar ik vond deze hele interactie zo onsympathiek dat ik eigenlijk bijna in staat was om ook die terug te hangen.
TsumTsum schreef:
09-09-2022 17:48
En de plissé rok, die wil ik ook eigenlijk nog eentje en ook veel gepast in de sale en kringloop maar nog niet echt eentje gevonden die echt mooi zat en ook weer niet te dun is qua stof. Maar we zoeken rustig verder want toch geen haast
Die zijn moeilijk, dat vind ik ook. Ik heb er één die me niet breder doet lijken, en die heeft een vrij gladde, niet te zwierige stof. De plooien zijn aan de tailleband nauwelijks aanwezig, dus hij begint heel plat. Door de stof valt hij goed 'zwaar' naar beneden. Dat kleedt meer af.
Ik heb er ook één die dunner en zwieriger is, maar die kleedt aanzienlijk minder mooi af.
Ik zag vorige week een broek van Studio Anneloes bij de kringloop en toen ik hem eens goed bekeek dacht ik echt van zijn ze hier nou zo enthousiast over op het Viva forum?! :hihi:

Het was een zwarte vormloze flodderbroek. Was ook 2 maten te groot anders had ik um voor de gein gepast. Kan natuurlijk net niet het goede model zijn geweest wat zo populair is. Denk dat ieder merk wel mindere stukken heeft.

Maar wel stom dat je zo behandeld werd. De kleding is niet bepaald goedkoop en dan mag je wel wat meer service en eerlijke mening verwachten i.p.v. dat ze staan te liegen om maar te verkopen.
TsumTsum schreef:
09-09-2022 21:27
Ik zag vorige week een broek van Studio Anneloes bij de kringloop en toen ik hem eens goed bekeek dacht ik echt van zijn ze hier nou zo enthousiast over op het Viva forum?! :hihi:

Het was een zwarte vormloze flodderbroek. Was ook 2 maten te groot anders had ik um voor de gein gepast. Kan natuurlijk net niet het goede model zijn geweest wat zo populair is. Denk dat ieder merk wel mindere stukken heeft.

Maar wel stom dat je zo behandeld werd. De kleding is niet bepaald goedkoop en dan mag je wel wat meer service en eerlijke mening verwachten i.p.v. dat ze staan te liegen om maar te verkopen.
Ach ja, misschien loog ze niet eens, maar ik wil kleding kopen die honderd procent goed is. Niet die mogelijk nog goed wordt. Een greep uit het verleden, wat ik dus niet meer doe, slechte ervaringen mee:

Schoenen kopen die zogenaamd nog uitlopen.
Kraagjes die echt plat blijven liggen als je ze zo strijkt (ja ja, meer kraagjes trauma's hier)
Een stretch broek kopen die te strak is, maar volgens de verkoper moet dat want hij loopt uit (lees: dit materiaal zit na elke wasbeurt eerst te strak en dan gaat het na een uur lubberen)
Een kledingstuk met een sterke vouw erin overdwars, die er écht met wassen uit gaat, écht waar.
Een jasje dat afgeeft op de top eronder, maar echt hoor mevrouw, dat is na een keer wassen over.
Iets kopen wat eigenlijk te groot is, maar uitverkoop, mijn eigenlijke maat was er niet meer en de verkoopster zei dat het toch nog wat zou krimpen, heus.

Dat wil ik allemaal niet meer. Alles wat ik koop moet honderd procent mijn smaak zijn, helemaal goed passen en precies vallen zoals ik wil. En anders koop ik het niet, al is het nog zo leuk. Dat is althans het streven, en meestal lukt dat aardig.

Over kraagjes gesproken: het viel me gisteren tijdens het winkelen op dat heel veel blouses en tops een ronde hals hadden, zoals zoiets:

https://www.placedestendances.com/nl/nl ... es-5087276

https://www.street-one.nl/dames/kleding ... 2F01353936

Ik heb echt wel leuke kleuren en prints gezien, maar 90% had zo'n soort kraag. Daar hou ik echt absoluut niet van. Dus dat is sowieso een easy pass.
Wat ik heb gepast leek op zo'n soort kraag:

https://www.vantilburgonline.nl/dames/s ... 65696765e8

Dat kan ik ooit wel leuk vinden bij de juiste persoon, maar bij mij zelf niet, tenzij hij dus wat open valt als je de bovenste knoopjes los draagt. Alleen blijft zo'n kraagje dan meestal desondanks rechtop staan.
Oja ik heb ook een paar spijkerbroeken gehad die ik wat aan de strakkere kant heb gekocht omdat een maat groter echt te groot was. Loopt ie bijna niet uit gedeurende het dragen en is ook nog wat gekrompen in de was. Oops! Gelukkig zijn het nooit echt de duurdere broeken. Tegenovergestelde heb ik ook gehad. Zit als gegoten maar een uur later zakt ie van je kont af als je geen riem draagt.

En dat kraagjes gedoe, of strijken in het algemeen... Ik ben daar zo niet goed in. Ik let er altijd op dat ik het niet te warm zet maat met een bolletje krijg ik de kreuk er bijna niet uit. Of inderdaad kleding stukken waar hardnekkig een vouw in blijft zitten wat je ook probeert.

Gelukkig hoef je gebreide truien niet te strijken en een gekreukt shirt zie je er toch niet onder.
Ik strijk nagenoeg niets. Dus als ik in de winkel al kan voorspellen dat het kledingstuk per se gestreken moet worden, is de kans al groot dat ik het laat hangen.
Soms kom ik er pas na het wassen achter dat het toch niet kan zonder strijken, dat vind ik dan altijd balen.
Ik ben wel goed in strak en glad ophangen als het uit de machine komt, dat scheelt erg veel.
Ik strijk ook bijna niets en hang daar ook met zorg mijn kleding voor op na de was. Bij een paar dingen ontkom ik er echt niet aan maar die draag ik ook bijna niet om die reden :proud: net zoals dat ik de delicate was bijna niet vol krijg in de zomer. In de winter gaat dat wat sneller met dikke wollen truien.
Ik heb wat blousjes, een jurkje en 2 zomer broeken die eigenlijk gestreken moeten worden maar dat doe ik alleen als het echt te erg is. Shirts ga ik niet strijken.

Maar om het weer over mode te hebben. Ik zag dat gebreide spencers nog steeds in zijn komend seizoen. Vaak dan wel oversized. Ben nu best blij dat ik die van mij nog niet op Vinted had gezet. Zijn dan wel niet oversized maar vind het wel leuk over een blouse. Heb ik alleen al jaren niet meer gedaan omdat ik was aangekomen maar nu past het weer :proud:
TsumTsum schreef:
10-09-2022 01:17
Ik heb wat blousjes, een jurkje en 2 zomer broeken die eigenlijk gestreken moeten worden maar dat doe ik alleen als het echt te erg is. Shirts ga ik niet strijken.

Maar om het weer over mode te hebben. Ik zag dat gebreide spencers nog steeds in zijn komend seizoen. Vaak dan wel oversized. Ben nu best blij dat ik die van mij nog niet op Vinted had gezet. Zijn dan wel niet oversized maar vind het wel leuk over een blouse. Heb ik alleen al jaren niet meer gedaan omdat ik was aangekomen maar nu past het weer :proud:
Yay! Wat fijn, TsumTsum
Wat stom van dat mens over die kraag zeg. Lekker persoonlijk maken ook. Suf hoor.

Ik vind die opstaande kraagjes ook lastig. Wordt er inderdaad snel degelijk in, hij moet maar net mooi vallen als je de bovenste knoopjes open hebt. En die blouses met ruffles en roesjes gaan hem ook niet worden. Zelfs met het meest kleine roesje eraan zie ik eruit als Amy van The Big Bang Theory in haar bruidsjurk. Dus die sla ik toch ook maar over.

Ik wil nog een mooie dunne zachte wollen trui. Liefst in wit of ecru, met lange mouwen, die een beetje kort valt, maar niet te kort. En dan graag dat de trui een beetje wijd is, maar wel met een strakkere band onderaan. Ik heb maat 47 en een overgangsbuikje helaas, dus wijd op wijd is echt niet mooi, maar strak op wijd toont mijn buik ook te veel. Dus dan werkt een beetje wijd/ruimvallend met een strakke band en dan weer wijd best goed. Heb het nog niet gevonden, maar dat geeft niet. Ik heb geen haast.
Ik lees nu pas goed je winkelverhaal JufJoke. Wat een belerend mens zeg! Ik snap heel goed dat je geneigd was de broeken ook maar weer terug te hangen. Uiteindelijk heb je alleen maar jezelf daarmee maar er zou voor mij wel en smetje op mijn blijdschap zitten hoe raar dat ook mag klinken. Je komt er toch goed geld uitgeven. Kom je vaker in die winkel en weet je of zij de eigenaar is of dat je de volgende keer een ander treft?

Ik word altijd het liefst met rust gelaten bij het winkelen maar kan het wel waarderen als een medewerker een andere maat voor me wil pakken of een tip geeft over hoe iets te dragen. Er is voor mij een dunne scheidslijn tussen irritant en behulpzaam. Ik kan er ook niet goed tegen als iemand steeds jubelt hoe fan-tas-tisch die kleur me staat. Ik weet welke kleuren me goed staan en dat ze gelijk hebben ;-D maar het komt toch vaak over als een verkoopstruc. Ik vraag me dan af wat ze nog meer in hun repertoire hebben.

En laatst riep een verkoper door het hokje heen ‘en hoe zitten de jeans??’ :-[ dat vind ik ook helemaal niks.

Zo meteen mijn nieuwe Vinted aankopen ophalen bij het naaiatelier waar ze korter zijn gemaakt. Fijn, want dat kan ik ze gaan dragen!
Suaimhneas schreef:
10-09-2022 12:05
Ik lees nu pas goed je winkelverhaal JufJoke. Wat een belerend mens zeg! Ik snap heel goed dat je geneigd was de broeken ook maar weer terug te hangen. Uiteindelijk heb je alleen maar jezelf daarmee maar er zou voor mij wel en smetje op mijn blijdschap zitten hoe raar dat ook mag klinken. Je komt er toch goed geld uitgeven. Kom je vaker in die winkel en weet je of zij de eigenaar is of dat je de volgende keer een ander treft?

Ik word altijd het liefst met rust gelaten bij het winkelen maar kan het wel waarderen als een medewerker een andere maat voor me wil pakken of een tip geeft over hoe iets te dragen. Er is voor mij een dunne scheidslijn tussen irritant en behulpzaam. Ik kan er ook niet goed tegen als iemand steeds jubelt hoe fan-tas-tisch die kleur me staat. Ik weet welke kleuren me goed staan en dat ze gelijk hebben ;-D maar het komt toch vaak over als een verkoopstruc. Ik vraag me dan af wat ze nog meer in hun repertoire hebben.

En laatst riep een verkoper door het hokje heen ‘en hoe zitten de jeans??’ :-[ dat vind ik ook helemaal niks.

Zo meteen mijn nieuwe Vinted aankopen ophalen bij het naaiatelier waar ze korter zijn gemaakt. Fijn, want dat kan ik ze gaan dragen!
Ik ben er wel vaker geweest, maar niet heel vaak. Het is een prachtige winkel, met één zeer vriendelijke behulpzame dame plus dan deze mevrouw die me benaderde alsof ik haar moeder een hoer noemde.
Ik hou ook niet echt van jubelende verkoopsters die meteen roepen hoe geweldig iets staat. Maar mijn eerdere ervaringen met deze winkel waren heel positief. Ik ben er ook niet zo gevoelig voor hoor, dit soort vreemde manipulatie. Ik blijf er ook zeker niet door weg. Maar ik weet wel meteen wat ik aan haar heb (niet veel).

Veel plezier met je Vinted aankopen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven