Geen Tv meer maar alleen laptop?

16-09-2022 13:17 60 berichten
Zowel mijn tv als mijn laptop zijn aan vervanging toe.

Nu had ik bedacht dat als ik geen tv koop ik dan een duurdere en betere laptop kan kopen . Dat ik ook tv ka kijken op mijn laptop.

Wie kijkt er ook geen tv meer op ee televisie naar alleen op de laptop? Hoe bevalt dar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het niet fijn en niet ergonomisch.
Heel soms kijk ik er iets op maar meestal niet.
Heb dit lang gedaan, maar het zappen miste toch. Het kijkt een stuk minder relax. Zeker als er meerdere mensen meekijken.
Ik ben nog geen laptop in 55” tegengekomen, dus nee. Veel te klein scherm en continu op schoot of ergens op de salontafel. Beeld is te klein en zit niet prettig. Ik heb een kast tegenover de bank waar de tv op staat. Maar als ik daar een laptop in zet, kan ik de ondertiteling niet eens lezen.
Ik kijk zelf amper ''live'' tv- Ik kijk vrijwel alleen maar YouTube, Netflix, Disney+ en dergelijke. Het kijkt alleen fijner op een groter scherm, dus ik heb wel een tv + een Chromecast. Maar een Chromecast is niet eens meer nodig als je een smart tv hebt. :)
¡Apagando las luces!
Wij kijken zelden tv en kijken alles op de laptop.

Mijn man en ik kijken ook niet hetzelfde en vinden niet hetzelfde leuk, dus dat komt goed uit.

We hebben wel een tv voor als we familie film avond hebben of wie is de mol kijken oid.

Maar dat is verder niet een enorm groot ding ofzo.
Al jaren geen tv meer, alleen laptop. Bevalt mij prima. Kijk overigens hoofdzakelijk op mijn telefoon dingen, ik heb Netflix, hbo max en npo.
Naja, we hebben een tv maar geen zenders. We kijken dus soms op de laptop, soms op tv aangesloten met hdmi. Gaat prima. We kijken zelden tv.. maar de laatste tijd vind ik goed relaxen op bank met tv wel fijner.
Decentdeer schreef:
16-09-2022 13:37
Naja, we hebben een tv maar geen zenders. We kijken dus soms op de laptop, soms op tv aangesloten met hdmi. Gaat prima. We kijken zelden tv.. maar de laatste tijd vind ik goed relaxen op bank met tv wel fijner.
Voor 30 euro heb je een chromecast en hoef je niet moeilijk te doen met die hdmi.
Flashy schreef:
16-09-2022 13:39
Voor 30 euro heb je een chromecast en hoef je niet moeilijk te doen met die hdmi.
Dit, hier Chromecast en dat bevalt goed. Wij hebben een tv, maar geen abonnement op zo'n zenderpakket meer. We maken gebruiken van Netflix en Prime. En via internet ook naar NPO. Onze tv is 12 jaar oud, zolang die het doet, doet die het en als die stukgaat, kopen we er weer een, want we vinden het gezellig om naar sommige dingen samen te kijken. Op de laptop vind ik het niet fijn kijken.
Ik kijk geen tv (als in zenders) maar ik gebruik de tv wel. Ik sluit ook mijn laptop op de tv aan en dan kan ik series of een film kijken via Netflix of HBO Max. Dat kijkt toch chiller vind ik.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
navyblue schreef:
16-09-2022 13:35
Al jaren geen tv meer, alleen laptop. Bevalt mij prima. Kijk overigens hoofdzakelijk op mijn telefoon dingen, ik heb Netflix, hbo max en npo.
Ik doe dit ook al jaren, weet niet beter inmiddels.
Ik krijg altijd last van mijn nek als ik series kijk op mijn laptop.
Ik kijk alles op de app van de aanbieder, op telefoon dus.
MariaDeJong schreef:
16-09-2022 14:10
Ik kijk alles op de app van de aanbieder, op telefoon dus.
Ik op telefoon, laptop en tv. Kan allemaal, dus wat?
Zelfs op een niet smart tv kan je met tv stickie of een chromecast gewoon kijken met apps.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 16-09-2022 14:22
18.84% gewijzigd
Ik heb een laptoptafel naast de bank want ik ontwerp er graag op vanaf de bank. kan dus zo neergezet worden als ik wil.

Ik zou best even een tijdje zonder tv kunnen, maar ik ben niet alleen en mijn familie wil wel vanaf de bank of uit hun bed tv kijken ipv op een klein laptopscherm. Gezellig samen. Op grote scherm.

En daarnaast kan je voor weinig ( of nog minder 2e hands, op Tweakers of MP ofzo) een tv kopen.

Gewone tv kijken doen wij hier sowieso niet meer, geen eens een abonnement meer.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 16-09-2022 14:27
11.16% gewijzigd
Ik zou nooit een tv willen missen, puur om het grotere scherm.

Op laptop kijken vind ik tot daaraan toe, maar alles op je telefoon kijken? Ook films bijvoorbeeld? Heel apart.
OliveHoover schreef:
16-09-2022 14:25
Ik zou nooit een tv willen missen, puur om het grotere scherm.

Op laptop kijken vind ik tot daaraan toe, maar alles op je telefoon kijken? Ook films bijvoorbeeld? Heel apart.
Snap ik ook echt niet. Je gaat toch geen hele film zitten kijken op zo’n frutschermpje? Ik kijk ook nooit wat op de iPad. Heb overigens een Apple TV aan de tv hangen, dus ik kijk ook gewoon via de verschillende apps.
Wij hebben wel een tv, gelukkig wel een kleine. Maar we kijken er zelden naar, van mij zou ie weg mogen, lelijk zwart ding in de huiskamer.
Mijn 2 tieners kijken ook geen tv, alles gaat via de telefoon, ipad of laptop.

Als we programmas willen kijken, kijken we 9 vd 10 x alles terug, vanwege t tijdstip, verschillende agendas.

Als de tv kapot zou gaan, zou ie van mij weg mogen blijven.
Bij een laptop of telefoon zit je altijd op korte afstand naar een klein scherm te kijken. Juist de afstand naar een tv en de grootte vind ik prettig. En het samen kunnen kijken geeft de tv nog een +.
Als ik alleen zou wonen, zou ik genoeg hebben aan een laptop. Ik kijk vrijwel nooit tv en zou hem echt niet missen. Netflix kijk ik net zo lief op de laptop of iPad. Maar met zijn tweeën of een gezin is het wel zo leuk om samen te kunnen kijken. Samen op 1 laptop is niet fijn vind ik, hebben we op vakantie wel eens gedaan. Mijn broer en schoonzus hebben eens een tijdje zonder tv gedaan, maar hebben er toen toch maar weer eentje aangeschaft.

Wel zou ik de tv het liefst wegwerken zodat je hem niet ziet. Mijn man heeft de hele inrichting van de woonkamer aan mij overgelaten, maar er staat wel een lelijk bakbeest van 65 inch :cry:
Ik doe het wel hoor, vaak als ik wat anders wil kijken dan de rest. Koptelefoon op. Muziek aan of een dood en verderfserie aan, even geen geluid van anderen erbij.

TV staat ook best vaak uit in de avonden. Partner zit dan op eigen laptop van alles te doen en te kijken, met koptelefoon op.

Maar kijk ook veel met de rest samen in de vooravond, super gezellig.
PamelaCourson1 schreef:
16-09-2022 14:38

Wel zou ik de tv het liefst wegwerken zodat je hem niet ziet. Mijn man heeft de hele inrichting van de woonkamer aan mij overgelaten, maar er staat wel een lelijk bakbeest van 65 inch :cry:
Dat kan hoor. Er zijn er die een lijst hebben en waarom je een foto of afbeelding zet als schilderij. Echt prachtig.
Ik kijk alleen ook altijd op tv, niet zo in my face. Als je net zoonlief op laptop kijkt zou ik geen tv kopen denk ik.
Heb al zeker 6-7jr geen tv meer.
Groot scherm interesseert me niks en vind ik vooral erg lelijk in de woonkamer.
Ik kijk alles op mijn iPad Pro en dat vind ik ideaal omdat je hem overal mee kunt nemen (kijken terwijl je aan het koken bent bijv)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven