Ben ik nou gek?
dinsdag 27 september 2022 om 10:26
Goedemorgen Viva,
Er gebeurde zojuist iets waar ik graag jullie mening over wil hebben.
We zijn bezig met het stucen van ons huis en de stukadoor gaf aan dat hij zich eenzaam voelt omdat zijn vriendin in het buitenland zit. Hierop duwde mijn vriend mij richting hem met de mededeling ‘ik ben morgen in het buitenland dus kunnen jullie wel wat leuks doen samen… haha’. Grappig bedoeld volgens hem maar ik vind er niks grappigs aan en vind het erg respectloos. Hoe zien jullie dit? Stel ik me aan?
Er gebeurde zojuist iets waar ik graag jullie mening over wil hebben.
We zijn bezig met het stucen van ons huis en de stukadoor gaf aan dat hij zich eenzaam voelt omdat zijn vriendin in het buitenland zit. Hierop duwde mijn vriend mij richting hem met de mededeling ‘ik ben morgen in het buitenland dus kunnen jullie wel wat leuks doen samen… haha’. Grappig bedoeld volgens hem maar ik vind er niks grappigs aan en vind het erg respectloos. Hoe zien jullie dit? Stel ik me aan?
dinsdag 27 september 2022 om 17:23
Ik vind je echt raar als je dit soort ‘grapjes’ maakt. Als je niet snapt dat dit niet oké is.MollyMalone schreef: ↑27-09-2022 15:58Huh? Omdat een vrouw zelf beslist over met wie ze het doet, en niet haar man?
Als je niet snapt dat dit een grapje is dan ben je echt raar hoor.
Desnoods ben je een beetje dom en snap je dat niet meteen. Maar als het al vaker aangegeven is?
En aangetast in je eer reageren omdat je ‘grapje’ niet gewaardeerd wordt vind ik niet schattig, maar afstotelijk.
O, en mijn oma en haar oma vonden dat vroeger ook al.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 27 september 2022 om 18:04
Dus men gaat er nu dan maar vanuit dat de stucadoor zijn vriendin bedriegt omdat hem een vrouw werd aangeboden?
dinsdag 27 september 2022 om 19:16
Als jij het doelwit van een grap bent vind ik het echt onzin dat je hem aan het "veranderen" bent als je daar je grenzen in aangeeft en ook verwacht dat daar niet overheen wordt gedenderd. Een grap moet wel voor beide partijen leuk zijn. En nee, je hoeft geen relatie met iemand te hebben, maar is het dan beter om maar de stekker eruit te trekken zonder aan te geven dat je die grappen niet leuk vindt? Terwijl je ook een vriend kan hebben die het geen enkel probleem vindt om die grappen achterwege te laten, die gewoon zegt: goed dat je me erop wijst, ik zal er op letten? En die niet meteen elk dingetje opvat als "veranderen"? Die hele uitspraak dat je de ander niet mag veranderen wordt soms echt wel overdreven.Rooss4.0 schreef: ↑27-09-2022 15:27Ze moét geen verkering met hem toch? Als je qua humor van geen kant matcht, je je constant boos maakt en hij niet snapt waar die boosheid vandaan komt, wat doe je elkaar dan aan?
Mijn vent maakt ook stomme grapjes en ik laat dat ook wel eens weten maar hij is wél degene waar ik met hart en ziel voor gekozen heb. Dan vreet ik die stomme grappen er gewoon bij. Niet omdat het "boys will be boys" is maar omdat ik hem niet heb gekozen om hem te veranderen.
En dat boys will be boys slaat erop dat jij het schattig vindt dat mannen vaak zo reageren als een grap niet leuk valt, niet dat jouw vriend dat blijkbaar heeft. Jij brengt dat als iets wat veel mannen hebben en waar je je kennelijk daardoor maar niet te veel aan moet storen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 27 september 2022 om 19:34
To mag alles doen wat ze wil, ook een relatie houden met deze grappenmaker, ik vind het állemaal best. Ze heeft hem volgens mij herhaaldelijk aangesproken op zijn grappenmakerij en hij blijft het doen.Susan schreef: ↑27-09-2022 19:16En nee, je hoeft geen relatie met iemand te hebben, maar is het dan beter om maar de stekker eruit te trekken zonder aan te geven dat je die grappen niet leuk vindt? Terwijl je ook een vriend kan hebben die het geen enkel probleem vindt om die grappen achterwege te laten, die gewoon zegt: goed dat je me erop wijst, ik zal er op letten?
Dan is het op een gegeven moment toch kiezen of delen?
En ja, ik vind eisen dat hij stopt met grappen maken iemand willen veranderen. Humor is vaak een wezenlijk deel van iemands karakter en vinden dat hij zich constant in moet houden vind ik manipulatief. Ondanks dat mijn vriend behoorlijk flauwe grappen kan maken zie ik ook waarom hij het doet en ik zie dat het een flink stuk van zijn karakter bepaalt. Het is niet altijd leuk maar wel heel erg "vent", als hij het niet meer zou doen zou ik me serieus zorgen maken.
Maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand iets mee.
To vroeg om meningen immers.
dinsdag 27 september 2022 om 20:34
Maar dan weet je toch al genoeg. Je vriend heeft zich voor lul gezet. Dat zou ik erger vinden, gênant voor hem en dat het dan lijkt alsof ik geen standaard heb.Justchecking schreef: ↑27-09-2022 10:52Het respectloze aan de situatie vond ik het naar voren duwen van mij, zo van ‘hier, deze mag je wel even lenen’ en ja er zijn eerder dit soort momenten geweest waarop ik heb aangegeven dat hij niet dit soort grapjes over mijn rug moet maken omdat ik dat respectloos vindt. Nog afgezien van dat het echt niet grappig is en de stukadoor zich ook zwaar ongemakkelijk voelde
dinsdag 27 september 2022 om 21:17
Komt dit elke keer weer voor en voel je je niet gehoord, dan moet je je afvragen of deze relatie je (nog) heel veel brengt.
Onafhankelijk van of het nu ongepast is of niet: in een goede relatie is een bepaalde mate van respect voor elkaar de basis. Dus als iemand aangeeft een bepaalde soort van grappen respectloos te vinden, dus is het wel zo aardig daar dan mee te stoppen en dus rekening mee te houden.
Onafhankelijk van of het nu ongepast is of niet: in een goede relatie is een bepaalde mate van respect voor elkaar de basis. Dus als iemand aangeeft een bepaalde soort van grappen respectloos te vinden, dus is het wel zo aardig daar dan mee te stoppen en dus rekening mee te houden.
anoniem_64f0c7d7b71a9 wijzigde dit bericht op 27-09-2022 21:22
Reden: Deel weggehaald. Ging meer over mijzelf, wat niet zo relevant was.
Reden: Deel weggehaald. Ging meer over mijzelf, wat niet zo relevant was.
70.16% gewijzigd
dinsdag 27 september 2022 om 21:51
Ja, uiteraard beslis je dat zelf! Maar dat maakt dus ook dat die opmerking gewoon nergens op slaat. Want je kunt op geen enkele manier meer (terug)reageren.MollyMalone schreef: ↑27-09-2022 15:58Huh? Omdat een vrouw zelf beslist over met wie ze het doet, en niet haar man?
Als je niet snapt dat dit een grapje is dan ben je echt raar hoor.
Als je op dat moment kwaad wordt en zegt: "Dat beslis ik altijd zelf nog wel, ja!?!" dan reageert vriend evengoed met: Het was maar een grapje joh.
Er "voor de grap" in mee gaan lijkt te suggereren dat je het grapje leuk vindt.
Dus wat kun je dan. Beetje schaapachtig erbij staan te kijken.
Je wordt op zo'n moment gewoon compleet voor lul gezet (en de stucadoor ook).
dinsdag 27 september 2022 om 21:53
Maar als je je (te vaak) aan dit soort opmerkingen of grappen ergert of als je tot de conclusie komt dat een dergelijke manier van grapjes maken je eerder stoort dan dat je het aantrekkelijk vindt, is het (vind ik) best een legitieme reden om te zeggen: Joh, Fred. Heb er eens goed over nagedacht, maar dit matcht niet echt helemaal met wat ik zelf prettig vind."Rooss4.0 schreef: ↑27-09-2022 19:34To mag alles doen wat ze wil, ook een relatie houden met deze grappenmaker, ik vind het állemaal best. Ze heeft hem volgens mij herhaaldelijk aangesproken op zijn grappenmakerij en hij blijft het doen.
Dan is het op een gegeven moment toch kiezen of delen?
En ja, ik vind eisen dat hij stopt met grappen maken iemand willen veranderen. Humor is vaak een wezenlijk deel van iemands karakter en vinden dat hij zich constant in moet houden vind ik manipulatief. Ondanks dat mijn vriend behoorlijk flauwe grappen kan maken zie ik ook waarom hij het doet en ik zie dat het een flink stuk van zijn karakter bepaalt. Het is niet altijd leuk maar wel heel erg "vent", als hij het niet meer zou doen zou ik me serieus zorgen maken.
Maar dat is mijn mening en daar hoeft niemand iets mee.
To vroeg om meningen immers.
Zonder dat je daarmee hem of jezelf tekort doet.
dinsdag 27 september 2022 om 22:07
Ben ik helemaal met je eens.Elfilin schreef: ↑27-09-2022 21:53Maar als je je (te vaak) aan dit soort opmerkingen of grappen ergert of als je tot de conclusie komt dat een dergelijke manier van grapjes maken je eerder stoort dan dat je het aantrekkelijk vindt, is het (vind ik) best een legitieme reden om te zeggen: Joh, Fred. Heb er eens goed over nagedacht, maar dit matcht niet echt helemaal met wat ik zelf prettig vind."
Zonder dat je daarmee hem of jezelf tekort doet.
En dan heeft Fred naar mijn idee ook alle recht om te zeggen "hee, zo ben ik en ik ga dat niet veranderen, kijk maar wat je ermee doet".
dinsdag 27 september 2022 om 22:20
Ik snap echt niet wat er te verdedigen valt aan iemand die respectloos reageert als je aangeeft dat respectloze grapjes ten kostte van jou en/of jullie personeel ongewenst zijn.
Fred is dan in mijn ogen niet grappig, schattig, onhandig o.i.d.
Fred is dan in mijn ogen niet grappig, schattig, onhandig o.i.d.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
dinsdag 27 september 2022 om 23:24
Je bent niet duidelijk geweest want hij doet het nog steeds. Hij gaat dus over je grenzen heen of jij geeft ze niet goed aan.Justchecking schreef: ↑27-09-2022 10:52Het respectloze aan de situatie vond ik het naar voren duwen van mij, zo van ‘hier, deze mag je wel even lenen’ en ja er zijn eerder dit soort momenten geweest waarop ik heb aangegeven dat hij niet dit soort grapjes over mijn rug moet maken omdat ik dat respectloos vindt. Nog afgezien van dat het echt niet grappig is en de stukadoor zich ook zwaar ongemakkelijk voelde
Allebei foute boel en recept voor drama
woensdag 28 september 2022 om 07:40
ja dit zou ik ook doen. of iets in de trant van nee morgen kan ik niet dan ga ik al weg met mijn andere vriend. iig iets om je vriend voor gek te zetten.Wickedwitch schreef: ↑27-09-2022 11:01Ik zou dan zeggen: wat een uitstekend idee! Kun je niet nu alvast weggaan?
Ik zou hem er later als de stukadoor weg is wel even op aanspreken. Het is gewoon ongelooflijk genant. Ook voor de stukadoor. Ik neem aan dat dat een bekende van je is anders is hij wel erg onprofessioneel ook.
Don't cry, buy a bag and move on.
woensdag 28 september 2022 om 15:12
Als je even terug had gelezen, had je gezien dat ik het gedrag van vriend volstrekt onacceptabel vind. Maar daar ging dit niet over, het de poster vroeg hoe de stukadoor had moeten weten dat vriend een grapje maakt.feow schreef: ↑27-09-2022 17:23Ik vind je echt raar als je dit soort ‘grapjes’ maakt. Als je niet snapt dat dit niet oké is.
Desnoods ben je een beetje dom en snap je dat niet meteen. Maar als het al vaker aangegeven is?
En aangetast in je eer reageren omdat je ‘grapje’ niet gewaardeerd wordt vind ik niet schattig, maar afstotelijk.
O, en mijn oma en haar oma vonden dat vroeger ook al.
Het is een stomme ongepaste grap, maar op geen enkele wijze serieus te nemen natuurlijk. Je kunt je vriendin immers niet uitlenen.
woensdag 28 september 2022 om 15:19
Nee. Als TO elke keer meer smeuïge details had toegevoegd, dan wel. Maar ook al zou het niet echt zijn, het is helaas realistisch. En dan kunnen de reacties best behulpzaam voor iemand die op zoekt.Singlejingle schreef: ↑27-09-2022 23:10Ik heb hier geleerd te loepen. Dit is iemands 1e post. Niemand vindt dat een bijzonder topic? Of gewoon goed tijdvermaak? In dat laatste geval heb ik niks gezegd![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in