Kletsen over mode
dinsdag 9 augustus 2022 om 16:38
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
vrijdag 30 september 2022 om 11:22
Ik vind de modellen op de foto’s van wehkamp weinig flatterend. Weet niet of het door de foto’s komt maar ze nodigen mij niet uit tot bestellen. Erg flodderig, hoop losse stof hier en daar met niet echt slankmakende roezels( nou hoeft zeker niet alles slankmakend te zijn maar iets waardoor ik dikker lijk met mijn 38/40 wil ik dus ook niet). Net als die bodywarmers. Sorry maar dat staat echt maar weinig mensen echt leuk. Ik ben er dus niet zo fan van. Verder veel synthetische stoffen en weinig natuurlijke materialen . Gemiste kans.SunShine35 schreef: ↑30-09-2022 00:13Ik heb de jurken van miljuschka besteld toen ik dat in dit topic zag. Ik heb maat 42 en vind Miljuschka een prachtige vrouw. Die jurken staan haar super. Maar bij mij vond ik ze echt super tuttig en niks doen voor mijn figuur. Misschien omdat ik niet zo lang ben?
Ik heb ook twee jumpsuits besteld, een zwarte en een met een bruine print. Beide vind ik mooi maar toch twijfel ik. Je ziet alles, en met mijn buik ben ik niet zo blij. Ook al is het ook niet dat het daar heel strak zit. Ik twijfel dan of het heel chique en mooi is, of tuttig of clownesk (american horror story helpt ook niet bij mijn beeld). Wat vinden jullie van jumpsuits?
vrijdag 30 september 2022 om 22:35
xlong schreef: ↑24-09-2022 21:15Nu heb ik iets in mijn hoofd. Vind dit zo mooi
https://magento2.joshv.com/cdn-cgi/imag ... 231_14.jpg
Rok besteld en gepast, Door mijn smalle heupen en brede taille zat het niet helemaal mooi. Volgens de website was het stretch materiaal, maar dat viel tegen, en het had net wat matter moeten, vond het te glimmend..
Het fake leather voelt ook wat plakkerig. Retour dus. Maar nu zoek ik dus een dergelijk setje.
Nou, ik heb een dergelijke outfit gevonden hoor. Zachte korte pluizige trui in een heel klein zand ecru ruitje, en zo'n ecru vegan leather rok, mooi mat en soepel. Alleen geen kokerrok zoals ik in mijn hoofd had maar een A-lijn rok, daarom twijfelde ik eerst even. Maar verder helemaal de outfit in winterwitte tinten die ik in mijn hoofd had.
Alleen zit ik nu te bedenken wat voor schoenen erbij kunnen. Heb ooit stoere boots bij een jurk gekocht, maar voelde me daar doodongelukkig in. Met mijn lange smalle voet heb ik maat 43 nodig, wel dunne enkels en kuiten en dan wordt het een enorme schoen, Geen stoere boots dus.
Sneaker in zand/wit misschien? passende cowboylaarzen kan ik niet vinden in mijn maat. Iemand suggesties?
vrijdag 30 september 2022 om 22:38
Als je sommige modellenfoto's ziet vraag ik me af wie dat bedacht heeft. Zara bijv, broodmagere modellen in rare houdingen en chagerijnig kijkend. Valt me wel vaker op, mag er niet meer gelachen worden op foto's?Krulliebollie73 schreef: ↑30-09-2022 11:22Ik vind de modellen op de foto’s van wehkamp weinig flatterend. Weet niet of het door de foto’s komt maar ze nodigen mij niet uit tot bestellen. Erg flodderig, hoop losse stof hier en daar met niet echt slankmakende roezels( nou hoeft zeker niet alles slankmakend te zijn maar iets waardoor ik dikker lijk met mijn 38/40 wil ik dus ook niet). Net als die bodywarmers. Sorry maar dat staat echt maar weinig mensen echt leuk. Ik ben er dus niet zo fan van. Verder veel synthetische stoffen en weinig natuurlijke materialen . Gemiste kans.
zaterdag 1 oktober 2022 om 12:13
Volgens mij is er net weer wat nieuws bijgekomen voor komend seizoen.Gerrit1982 schreef: ↑01-10-2022 10:43Miljuschka heeft zeker een aantal leuke jurken ik ga dat zeker in de gaten houden voor volgende zomer jammer dat ze geen winter jurken heeft
zaterdag 1 oktober 2022 om 15:13
Nog niet per se concrete plannen, maar met allerlei verleidingen van kortingen op de loer, misschien. Al zijn de kortingen meestal niet zo hoog.
Mijn man heeft voorgesteld om morgen even naar de stad te gaan, dus wie weet.
zaterdag 1 oktober 2022 om 15:25
zaterdag 1 oktober 2022 om 17:52
Nee nog niet, maar het was vandaag blijkbaar ook Nationale kringloopdag dus een leuke trui van Scotch & Soda gescoord voor 2,60. En nog een blouse van Esprit ook voor 2,60 en een effen longsleeve voor 1 euro ofzo.
Morgen even in de stad kijken of er ergens leuke sale is.
zaterdag 1 oktober 2022 om 18:17
Jaloers! Veel plezier met winkelen daarbroodtrommel schreef: ↑01-10-2022 17:38Nee, ik zit momenteel in Amerika en kan hier mijn ei wel kwijt. So far, een winterjas, een tas, een mouwloos truitje, ondergoed en BH's, een jeans en een ketting met oorbellen gekocht. Dat is wel weer even genoeg dacht ik zo.
Ik wilde iets bestellen van Franky Amsterdam met 20% korting maar dan komen er verzendkosten bij omdat de order onder de €50 komt. Uiteindelijk heb je dan amper korting. Ik twijfel dus nog even verder.
zaterdag 1 oktober 2022 om 18:18
Wat leuk! Ik heb toevallig vandaag een leuk tweedehands zaakje gevonden aan de andere kant van de stad. Een blouse en Jack rijkerTsumTsum schreef: ↑01-10-2022 17:52Nee nog niet, maar het was vandaag blijkbaar ook Nationale kringloopdag dus een leuke trui van Scotch & Soda gescoord voor 2,60. En nog een blouse van Esprit ook voor 2,60 en een effen longsleeve voor 1 euro ofzo.
zaterdag 1 oktober 2022 om 18:42
Ja, het was niet echt de bedoeling om naar de kringloop te gaan vandaag maar liep er toch langs en er stond een ballonnenboog buiten, banner met 20% korting op alles en er was een of ander event gaande. Dus tja dan ga je toch even kijken.
zaterdag 1 oktober 2022 om 20:26
Oh wat leuk. Ik hartje kringlopen, maar hier in Amsterdam is het zooi en vaak ook nog veel te duur.TsumTsum schreef: ↑01-10-2022 17:52Nee nog niet, maar het was vandaag blijkbaar ook Nationale kringloopdag dus een leuke trui van Scotch & Soda gescoord voor 2,60. En nog een blouse van Esprit ook voor 2,60 en een effen longsleeve voor 1 euro ofzo.
zaterdag 1 oktober 2022 om 20:33
Dank je. Kleding e.d is hier spotgoedkoop. De rest daarentegen..
Maar kleding shoppen in de Outlets, TJ Maxx, Ross Ed kan heel goedkoop. Ik heb echt BH's van 50 voor 10 dollar per stuk. Het zijn mijn merken dus weet wat ik koop. Winterjas van Calvin Klein was maar 70, wind en regenproof met capuchon, dus echt voor het koude weer straks.
En een mooie ketting van de Navajoe met natuurstenen in paars en blauw. Die laatste was wel duur maar een cadeau voor mijn verjaardag
zaterdag 1 oktober 2022 om 20:38
Ik vind bij de kringloop ook alleen maar zooi. Ook op Vinted vind ik nooit wat ik zoek, met kinderkleding kan ik wel slagen.
Ik heb op mijn lijstje staan, een parka ( een groene), een lange gebreide jurk, cowboyboots ( in een lichte crème kleur) en een paar dr. Martens. Voor nu heeft de parka de hoogste prioriteit.
Ik heb op mijn lijstje staan, een parka ( een groene), een lange gebreide jurk, cowboyboots ( in een lichte crème kleur) en een paar dr. Martens. Voor nu heeft de parka de hoogste prioriteit.
zaterdag 1 oktober 2022 om 20:54
Ha, ik had ook het probleem dat de kortingscode niet geldig was onder de 50 euro, dus dan maar mijn favoriete truitje erbij in een ander patroontje die 50% korting had en al een hele poos in mijn verlanglijstje zat. Ik heb echt 6 van die shirtjes momenteel geloof ik en al een aantal versleten.
En deze bootsies! Nou ja eigenlijk zijn dit echt laarzen. Ik hoop dat ze niet te breed vallen bij de schacht. Ik heb sinds mijn tiener tijd geen hoge laarzen meer gehad, maar ik heb nog zwarte lage bootsies met hak en wilde iets wat iets warmer is voor bij een panty of skinny.

Kringloop doe ik zelf niet aan. Ik vind in gewone winkels winkelen voor kleding al de hel, kringloop is nog een factor 100 erger.
En deze bootsies! Nou ja eigenlijk zijn dit echt laarzen. Ik hoop dat ze niet te breed vallen bij de schacht. Ik heb sinds mijn tiener tijd geen hoge laarzen meer gehad, maar ik heb nog zwarte lage bootsies met hak en wilde iets wat iets warmer is voor bij een panty of skinny.

Kringloop doe ik zelf niet aan. Ik vind in gewone winkels winkelen voor kleding al de hel, kringloop is nog een factor 100 erger.
zaterdag 1 oktober 2022 om 21:46
Natuurlijk heeft ze wel winterjurken. Haar nieuwe collectie is net uit.Gerrit1982 schreef: ↑01-10-2022 10:43Miljuschka heeft zeker een aantal leuke jurken ik ga dat zeker in de gaten houden voor volgende zomer jammer dat ze geen winter jurken heeft
zondag 2 oktober 2022 om 01:18
Op Insta verwijst Chantal altijd naar haar styliste. Kelly huisman geloof ik.SunShine35 schreef: ↑01-10-2022 22:43Ik zag net Hollands got talent en wil de blouse van Chantal wel hebben. Maar ik zie hem niet op style like. Iemand enig idee? Misschien zetten ze het er later op?
zondag 2 oktober 2022 om 08:46
broodtrommel schreef: ↑01-10-2022 20:33Dank je. Kleding e.d is hier spotgoedkoop. De rest daarentegen..Er is best wel veel veranderd qua prijzen de afgelopen 4 jaar. Overnachtingen en maaltijden zijn een stuk duurder dan voor corona. Ook wel logisch want je hebt nu een enorme inflatie.
Maar kleding shoppen in de Outlets, TJ Maxx, Ross Ed kan heel goedkoop. Ik heb echt BH's van 50 voor 10 dollar per stuk. Het zijn mijn merken dus weet wat ik koop. Winterjas van Calvin Klein was maar 70, wind en regenproof met capuchon, dus echt voor het koude weer straks.
En een mooie ketting van de Navajoe met natuurstenen in paars en blauw. Die laatste was wel duur maar een cadeau voor mijn verjaardagTijdens mijn reizen koop ik meestal een sieraad als souvenir. Die zijn tenminste blijvend.
Wat een goede aankopen heb je gedaan! Ik geniet helemaal mee vanaf hier. Zelf vind ik in de US de sephora en make-up afdeling van de grote supermarkten altijd geweldig. Daar kan ik uren besteden.
Goed idee ook om sieraden te kopen op je reizen. Inderdaad blijvend en extra mooi omdat er een herinnering aan vast zit.
zondag 2 oktober 2022 om 08:49
Goed geslaagd jij! Mooie laarzen, ik hoop met je mee dat ze goed zitten. De kleur is fantastisch. Kan overal bij.Ugli schreef: ↑01-10-2022 20:54Ha, ik had ook het probleem dat de kortingscode niet geldig was onder de 50 euro, dus dan maar mijn favoriete truitje erbij in een ander patroontje die 50% korting had en al een hele poos in mijn verlanglijstje zat. Ik heb echt 6 van die shirtjes momenteel geloof ik en al een aantal versleten.
Kringloop vind ik ook vaak vreselijk en gedateerd. Maar leuke tweedehands winkels, Vinted en vintage winkels die er speciaal voor inkopen vind ik geweldig. Al mijn Levi’s 501 komen daar vandaan.
zondag 2 oktober 2022 om 08:57
Dank je. Ik heb het helaas daar ook nog niet kunnen vinden….vivapimpelmees schreef: ↑02-10-2022 01:18Op Insta verwijst Chantal altijd naar haar styliste. Kelly huisman geloof ik.
zondag 2 oktober 2022 om 18:24
Je moet de goede tweedehands winkels weten te zitten denk ik.. Bij "Appel en Ei" heb ik laatst een jurk van COS gevonden voor 20 euro en een vriendin van me had toen een Ted Baker jurk voor een fractie van de originele prijsMaan schreef: ↑02-10-2022 08:49Goed geslaagd jij! Mooie laarzen, ik hoop met je mee dat ze goed zitten. De kleur is fantastisch. Kan overal bij.
Kringloop vind ik ook vaak vreselijk en gedateerd. Maar leuke tweedehands winkels, Vinted en vintage winkels die er speciaal voor inkopen vind ik geweldig. Al mijn Levi’s 501 komen daar vandaan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in