!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
speciaal net de pc opgestart om je vraag te beantwoorden.

was er telkens bij in geschoten Fesa.

Ik heb de zwemband bij intertoys gekocht. Het is zo'n gele.

Vorige week waren ze bij de etos in de aanbieding in het blauw maar ik was helaas te laat. W.b het gebruik, we gaan pas in september op vakantie, dan is freek al 7 maanden.... Moet kunnen dacht ik zo. Mijn schoonmoeder vond het absolute verbod om te zitten ook maar onzin, hihi. Wij zaten weer hetzelfde te denken.

Fijn dat het beter gaat met je oma.

Er was nog een vraag die ik moest beantwoorden, denk denk.

Ondertussen ga ik maar verder:

Barrel, getsie, wat vervelend even ruzieen met man. Gelukkig is de lucht geklaard en zit het weer goed!

Hier voor een tijd terug iedere keer woorden over de verzorging van freek. Ik heb me erbij neergelegd dat hij het anders, lees slomer, doet. Hij doet het met liefde en hij doet zijn best dat vind ik het belangrijkste. Ik had deze week al een paar keer mijn mond dicht gehouden terwijl ik er anders van alles uit gegooid had. Bijvoorbeeld toen we veels te laat thuis kwamen en freek moe en hongerig was. Dan ben ik zo een uur met hem bezig, dan zou het handig zijn als manlief eten gaat koken. Nee, hoor, gaat hij de nieuwe magnetron (met veel kabaal) installeren! Dan kan freek toch niet slapen! Dat hij dat niet snapt! Maar ik heb wijselijk mijn mond gehouden en al snel was ik over mijn eetlust heen en hebben we toen freek op bed lag samen gekookt en gezellig gegeten. En ik hoefde niet een week te wachten totdat hij hem geïnstalleerd had. Dus het had zeker ook voordelen. Maar als ik niet tot 10 tel ontplof ik gewoon.

Freek krijst nu ook ineens als ik hem overdag in bed leg. Hij huilt tijdens de inenting nog niet zo lang als dan. Ik wist niet wat er gebeurde! Troosten, op de arm en sussende woorden, muziek mobile aan en daarna viel hij wel in slaap, maar toch.

Ik denk dat hij ook aan het springen is.

Summer: fijne tijd daar in Italie en super dat de kleine het zo goed doet!

Bokito: hoe is ie?

Ringel: hoe gaat het drinken nu? Mss ook een sprongetje?
sjaan: hij is 64 cm en 6440 gram
Heb besloten dat we vanaf vandaag gaan beginnen met het geven van een flesje met kunstvoeding (sorry voor deze term maar melkpoeder vind ik nog stommer) Ik heb het helemaal gehad met dat stomme gekolf en eigenwijze gefrut van dametje eerlijk gezegd.

Nu poepalarm
Effe, voor zolang ik tijd heb.

Ringel, ik hoor het al: je bent er helemaal klaar mee. Succes met de kv (ik vind het een normale term, hoor).

Freek, als dat gedrag op een sprongetje zou duiden, dan is de mijne een hoog-, ver- en polstokspringer, haha. En dat iedere dag. Ik heb het boek ook gekregen van oei ik groei, maar het is mijn boek niet, ik werd er een beetje kriegelig van. Maar ik bleek ook niet geschikt voor alle zwangerschaps- en bevallingsboeken, dus dat ligt aan mij.

Barrel, naar dat het effe niet lekker liep tussen man en jou. Jullie werken natuurlijk ook nog samen.

Nou, het is gebeurd, gemopper uit de box en we gaan vandaag met R op visite bij mij oude baas (die is een paar jaar geleden gepensioneerd. Hij en zijn vrouw zijn echt zulke lieve mensen. Ik heb echt moeten huilen toen hij afscheid nam en huilen doe ik niet zo snel. Hij was onze directeur en ik ben jaren zijn directiesecretaresse geweest) en dat is een flink uur rijden.
bagheera wijzigde dit bericht op 20-06-2009 09:09
Reden: oeps, schrijf ik zo maar zijn naam voluit
% gewijzigd
Oh ja, Draakje: super dat de heupjes helemaal goed zijn!

Floor, waarom duurt het zolang voor je de uitslag krijgt? Kon de arts het niet goed beoordelen op de echo?
Ringel, hoe is het gegaan met de fles? Hopelijk was ze gewoon een dagje in de war en gaat het nu weer goed...

Mientje, soms moet ik Veerle ook even laten uitrazen. In bed leggen helpt soms ook; dan valt ze 5 min in slaap en daarna is ze helemaal vrolijk en gaat het weer goed... Hoe gaat de pap nu?

Heb een slapend meisje op mijn arm. Zoooooo lekker! Krijgt zo haar papje, maar ze was zo moe dat ze even een klein tukkie nodig had.

Net geprobeerd een voetafdrukje in gips te maken voor vaderdag. Is mislukt, gips was veel te hard... Dus mijn cadeau is echt mislukt.

Typen met alleen m'n linkerhand gaat niet zo snel, dus laat het hierbij...
ben ook benieuwd hoor ringel hoe het ging met de fles vandaag.

Mss pakt ze de kv beter? dan is ze helemaal een rare:)

Lief he konela als ze zo rustig liggen te slapen. zijn het net engeltjes (maar ach we weten wel beter!)

uitrazen hoeft hier niet, zo pittig is ze niet. ze zeggen toch dat rossige types altijd nogal 'fel' zijn?! Maak je borst maar nat haha.

Jammer van je kado, mss nog een nieuwe poging. Of is het morgen al vaderdag (oeps weet het echt ff niet *schaam*)

Bagheera, ben ook helemaal niet van 't oei ik groei hoor

Maar als ik het soms niet meer weet grijp ik naar echt alles.

hoe was het ook al weer? alles voor ut jong ....
dikke shit met de fles...ze wil het gewoon echt niet.....ga maandag lactatiedeskundige bellen want weet het ok niet meer. M'n ouderschapsverlof (voor 6 weken) is nu ook voorbij, hoef volgende week nog niet te werken maar de week daarop wel....moet maandag ook contact opnemen met werk, want ik kan echt niet werken als m'n kind niet drinkt...en al helemaal niet als het zo warm gaat worden...fruit gata nu wel geod gelukkig...dat gaat er met smaak in (vandaag half potje peer)

En (tromgeroffel) ze kan van rug naar buik rollen!
Wat is het rustig, hier. Iedereen dik aan de knutsel voor vaderdag?

Konela, jammer dat het voetje niet gelukt is. Hier is mijn fotoboekje niet gelukt. Ben er verdorie een hele avond mee bezig geweest. Is het op een of andere manier niet verzonden naar de fotocentrale. Snik. Het was een boekje met 36 foto's. Vanaf de geboorte tot vorige week en dan echt de allerleukste foto's. Maar gelukkig heb ik nog een pond lievelingssnoep van man (spekschuim, yuk, van de markt), een mok met de foto die ook op hyves staat (utereg me stadsie) en een lekker luchtje. R heeft op het kdv wat geknutseld, wat weet ik niet want het is dichtgevouwen.

Foei, Barrel. Morgen is het vaderdag!

Ringel, wat balen dat Fenna de fles echt niet wil. Ik kan me voorstellen dat je er flink wanhopig van wordt. Ik hoop dat de lactatiekundige de gouden tip heeft. Gaat het volgende week warm worden? Heb het weerbericht niet gezien.

Zoon kan nog niet van buik naar rug (al duurt dat niet lang meer) maar wel van rug naar buik, haha. Als ik hem op zijn buik leg, ligt hij binnen een paar seconde weer op zijn ruggetje.

Het was zo leuk bij mijn 'ouwe baas'. Zij hebben zelf (nog) geen kleinkinderen, dus R is niet meer uit handen geweest. Ze pakten hem gewoon van elkaar af, haha. En zoals ik al schreef, zijn het zulke lieve en hartelijke mensen dat de tijd gewoon omvloog. Ik mis hem nog iedere dag op mijn werk. We hebben 10 jaar samen gewerkt en we hadden altijd aan een half woord genoeg. Ik heb ook zo ontzettend veel van hem geleerd, persoonlijk en zakelijk, dus ik ben erg op het contact gesteld.

Ik zit met een half oog een heel ranzige Steven Seagalfilm te kijken. Het bloed spat van het scherm.

Had ik al geschreven dat ik dinsdag geopereerd ga worden? Ik kijk er bijna naar uit, haha. Ik ben op dit moment ongesteld en het is dweilen met de kraan open. Het lijkt wel een Steven Seagalfilm, haha. Nou ja. De operatie stelt niet veel voor, hoor. Het is ook maar een dagopname. Maar ik hoop wel dat ik me daarna wat beter ga voelen, wat minder moe.

Nou, de film wordt spannend, dus ik laat het hier even bij.
Goedemorgen!

Hier is mijn vaderdagcadeau uitslapen voor vent en een zelfgeknutseld iets (wat weten we nog niet, is ingepakt ).

Ringel, jee wat balen dat Fenna de fles niet wil pakken zeg. Ik heb niet echt tips, ben heeeeeel blij dat Bojan daar niet moeilijk over doet. Krijgt ze de borst als ze de fles niet gepakt heeft? Laat je daar wel tijd tussen? Zodat de borst geen beloning wordt voor het geen fles drinken?

Lein, nou ik ga je ook niet schoppen hoor. Mopperen en klagen en tijd nodig hebben om even te wennen aan de teleurstelling mag best. En tuuk raap jij jezelf daarna weer bijelkaar en komen jullie die 3 maanden door. Ach ja als ene schopje daarbij helpt *schop*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Bagheera, whehehe een Steven Seagal film als je ongesteld bent, das niet best. Is het poliklinisch dinsdag? Leuk als andere mensen zo gek zijn op je kindje he? Lief dat je zoveel dingetjes voor je vent hebt!

Floor, haha wat een herkenbbare ergernissen tussen jou en vent. Ik kan dus niet tot 10 tellen (in zulke situaties dan he). Hier vergeet man ook wel eens rekening te houden met de kindjes. Aan de andere kant, zit ik er soms behoorlijk bovenop en dat moet ik niet doen. Het gaat erg vaak ook helemaal goed als ik man zijn gang laat gaan en me er niet mee bemoei
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Barrel, oi jij ook ruzie met vent. Helemaal begrijpelijk, jullie werken ook nog samen. Fijn dat de lucht weer geklaard is. Na een ruzie, als het min of mjeer is uitgepraat, zijn man en ik altijd altijd extra lief tegen elkaar .

Enne hier ook niet van de oei ik groei hoor. Met Milena klopte het voor geen., Ze moest in de eerste paar maanden allemaal lichamelijke dingen kunnen, die xze helemaal niet kon. Het leek wel een enorme slowie (haha ze was ook een slowie), maar mijn kind kon dus steeds niks, terwijl ze qua gedrag steeds sprongetjes had. Haha.

Konela, lief zo'n slapend meiske. Ik zag leuke foto's van Veerle op hyves, wat kan ze al ghoed zitten!! Hoe gaat het nu met het drinken?

Mientje, ik zeg hetzelfde als de rest, pak van de tips wat je er vabn gebruiken kunt. (en ik ben psycholoog, het kan bv zijn dat er verkeerde conditioneringen oid zijn ontstaan bij Guus en als die dan doorbroken worden dat het beter gaat. Hoeft natuurlijk niet hoor, maar is een vboorbeeld).
Oh even Bojan halen die ligt nu te huilen
Zo bojan ligt nu lekker in de box de mobiel te slopen. Grappig, hij trekt echt hard aan de beesten

Sjaanie hoe is het met je knie?

Ik heb het ook wel gehad met de borstvoeding. Ik baal ervan, want ik had met mezelf afgesproken dat ik minimaal 6 maanden zou geven. Maar Bojan wil nog 7 kee rper dag en hij komt snachts zo vaak. Hij is wel erg lief dan, maar het valt me wel echt zwaar. Hij komt nog steeds minimaal 2 keer per nacht en wordt ook nog wakker om getroost te worden. Nou ja de nachten zijn k*t hier dus. Verder is het een heerlijk mannetje! Lachen en hij pakt van alles. Als ie maar aandacht krijgt, vindt hij het leuk. Milena is ook zo dol op hem, zo lief
Zo ik kon weer inloggen .

Vrijdag was ik ineens ziek. Balen is dat. Ik was ook nog het grootste gedeelte van de dag alleen. Er waren ongelukken gebeurd, man was3 uur onderweg om op zijn werk te komen en nog afgezien van hoe sneuj het was om meteen om te moeten keren, stonden de wegen terug ook vast. Gisteren nog een beetje ziek, einde van de dag ging het wel weer. En nu is het weer pover geloof ik. Zometeen gaan we 'lunchen' met schoonmoeder en schoonzusje in een restaurant. Zie er wel tegenop, het is de eerste keer voor mijn man en zijn zusje vaderdag zonder vader. Niet leuk njatuurlijk. Ik zie het alleen niet zo zitten in een restaurant met Bojan (alos ie gaatv huilen, heeft hij zo'n luide brul ). Bovendien wordt nogal eens vergeten (ook door mijn ouders hoor) dat wij nu zelf ook pappa en mamma zijn (als in we worden om een uur of 10 daar verwacht).

DN, fijn dat T's heupen goed waren!!

Skoempie heeft T ook last van de liesbreuk?

Summer, ow je vakantie klinkt goed!!
Gister tessa in de vingerverf gedompeld. en een leuk velletje gemaakt. Ze is nu verkouden met koorts. Ze wil niet echt goed drinken. Gister al mee in de badkamer gezeten en gestoomd.

Ja vandaag druk programma. De 2 opa's opzoeken. En natuurlijk lief. Zijn eerste vaderdag. Ligt nu nog lekker te slapen. Ja hij heeft ook de ochtendvoeding over mogen slaan. Vrijdagavond ging hij al om 21.15 naar zijn bed toe. Zo moe was hij. Lief heeft heel veel slaap nodig. En met Tessa erbij krijgt die die niet meer.

Hoe doen jullie dat. Ik geef 5x 200 voeding. De laatste voeding rond 23.30 uur. Drinkt ze bijna niks. En ze ligt meestal om 21.00 uur te slapen. En ik weet bijna wel zeker als je die fles niet geeft dan slaapt ze gewoon door tot de ochtend voeding.

(slaapgenen van Pa ge-erfd)

Maar ze is al zo'n klein popke. Ik ben bang dat ze te weinig binnen krijgt. Want opschroeven van de andere voeding lukt nog niet. Krijgt deze flessen nog niet altijd leeg.

Voor dat ik alles kwijt ben
geniet nooit met mate
He kabouter, arme Tessa! Hopenlijk voelt ze zich snel weer beter! Ik kan je niet helpen met je eet vraag ./ Wel heeeeeeeeeeeeeeeerlijk die slaapgenen zeg, haha die zouden we hier ook wel willen!
Frans@ ,Geniet zelf ook nog van de vaderdag.

Konela, Bagheera@ jammer dat het niet gelukt is met frobbelen. Zat zelf ook te knaaien.

Bagheera@ heel veel succes, bterschap dinsdag. Hoop voor jou dat eindelijk het de goede kant op gaat voor jou.

DN@Fijn dat de heupjes goed zijn

Summer@ ik word helemaal jalours. Normaal gaan wij naar italie toe op vakantie.
geniet nooit met mate
Kabouter, ik geef ook 5 x 200 en dan rond 6.30, rond 10.00, rond 13.30, 17.30 en 21.00 uur. Zou dat iets voor jullie kunnen zijn?

Arme Tessa, is ze al een beetje beter?
beterschap voor tessa.

dag dag, ben terug uit slaapdienst en bijgelezen.

Hier vandaan geen nieuws.

Morgen de tweede echo van de heupen, ben benieuwd naar de uitslag aan het einde van de week.

Groetjes
Vanmiddag beetje banaan gegeven. Gewoon een verse zeg maar, wel zacht gemaakt. Lekker vond ze het! 3 kleine stukjes. Maar de fles daarna had ze krampen! Dat was lang geleden. Zou het van de banaan komen....?
Zo ben er weer... nog steeds niet lekker en een keel! Lijk Katja Schuurman wel

Frans waarom begin je niet met groente en fruit? Het lijkt wel alsof Bojan gewoon aan wat anders toe is. Hij is toch ook zo groot? Probeer het eens, dan kan je altijd nog overstappen op de fles. En heb je al rijstebloem door de laatste fles gedaan?

Konela ik denk dat je beter over een paar dagen peer kan geven of meloen. een beetje rustiger fruit. Maar el leuk dat ze het zo lekker vond!

Moeilijk hoor Frans, zo'n vaderdag. Wij doen er niet aan, het is voor ons iedere dag vader en moederdag met zulke schatten!

(Lief z'n ouders beginnen nu na 9 jaar eindelijk te snappen dat we dus NIET langskomen...)

Ben benieuwd naar de foto Floor! Maar waarom krijgt Freek dan een heupfoto? Ben het alweer vergeten..

Hebben jullie ook nog zo'n last van vergeetachtigheid? Ik echt ontzettend, zelfs dingen van gister ben ik vandaag alweer vergeten. Echt stom als ik met iemand aan het praten ben, vertel dat zoon al helemaal zindelijk is en ze dan zegt dat ik dat gister ook al zei en ik dus heul stom sta te kijken omdat ik écht niet meer weet dat ik haar gister ook al heb gezien...

Sterkte Bagheera! Kan me voorstellen dat je er niet tegenop ziet, het is wel fijn dat je dan de dweil weer gewoon voor de vloer kan gebruiken

Ik ga slapen, tot gauw hopelijk!

Ohja Ibbeltje, had jij vandaag een meeting met m'n schoonzusje? Van de draagdoeken?
@kabouter, als ze van de laatste fles toch bijna niets opdrinkt maakt het toch niet uit?? je kan het toch proberen en zolang ze op hetzelfde nuiveau door blijft groeien. Mss gaat ze zelfs wel bij de andere flessen wel meer drinken. met andere woorden.... zou het zeker proberen!

Banaan werkt toch stoppend??? mss dat ze daar wat last van had??

Vaderdag oeps!

Ok doen hier duidelijk niet aan mee.

(lees toch dat zowat alle plannen in het water zijn gevallen )

Hier verder eigenlijk alles zo'n beetje ok
Goedemorgen!

Kabouter: Ik zou het ook gewoon een keertje proberen! Misschien gaat het gewoon meteen prima, en als ze het er niet mee eens is weet je het ook meteen

Konela: Zou kunnen hoor dat ze krampen kreeg van de banaan. Wij zijn ook begonnen met peer vanwege de vezels.

Bokito: Ik merk dat ik nog wat chaotischer ben. Dan ben ik bang dat ik iets vergeet ofzo en word ik zenuwachtig waardoor ik het juist vergeet haha. Ook bij boodschappen doen bijvoorbeeld, dan moet ik echt een lijstje mee hebben anders loop ik als een kip zonder kop door de winkel.

Bagheera: Sterkte morgen!

Vaderdag: Ook niks aan gedaan eigenlijk. Hebben een druk weekend gehad en ben niet eens bij mijn eigen vader langsgeweest.

Zaterdagavond een feestje gehad, laat thuis en 's morgens om half 7 weer wakker van een kletsend meisje Zondagmiddag visite (sinds mensen weten dat Y. en ik zwemmen, krijg ik steeds badpakjes, zondag dus ook weer eentje en een zwemband! Die wilde ik nog graag hebben dus ben er blij mee. Het is er eentje van Nemo, lief) en gisterenavond was ik gebroken. In de tussentijd is m'n oma zaterdag toch weer opgenomen in het ziekenhuis. Gaat nu weer beter en mag vandaag misschien weer naar huis. De pacemaker zou nu goed ingesteld moeten zijn. Al met al een druk weekend, nu lekker thuis met m'n meisje.
Vaderdag doen we hier wel aan, al was het maar omdat Mayte een schattig cadeautje inelkaar geknutseldheeft....(een memo houder van een melkpak...zelf geverfd)

Van mij heeft Lief een waterslang haspel gehad....wilde hij graag.....waar een man al niet blij van kan worden. Gisteren dus echt piep weer, maar toch nog ff naar een rommelmarkt geweest en zowaar een heel foute bloempot (voor verzameling) en schaal (voor andere verzameling) gescoord....Daarna lekker patatjes gegeten (mayte is dol op bitterballen)

En vergeetachtgheid...check..had ik al verteld dat Fenna van de rug naar d'r buik kan rollen! hahahahaha. Ze is er steeds mee bezig en snapt ook dat ze op die manier veel meer speeltjes kan grijpen....ze heeft het nu in d'r koppie gehaald dat ze wil gaan tijgeren...de eerste zetten daartoe zijn al gemaakt, maar voorals nog blijft het bij speelkleed naar zich toe trekken en op die manier de spullen te pakken die ze wil.

Lactatie deskundige gebeld...voicemail ingesproken. Wordt nu helaas niet vergoed door de zorgverzekereaar, maar heck....ik wil dat er wat gedaan wordt....dan betaal ik het wel zelf (note aan mezelf...bonnetje bewaren voor de belasting)

Beide meiden snot en snot verkouden...hele stralen groen snot komt eruit...

@Bagheera, sterkte morgen.

voor d eheup fotootjes...succes.

En deelt hier en daar nog wat liefdevolle schopjes uit (en jaloerse blikken naar vakantievierders)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven