!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Konela, ik lees overal dat je beter niet met banaan kunt beginnen ivm verstoppingen. Hoe gaat het met je webshop?

Fesa, vervelend van je oma. Hoop voor jullie dat het snel beter met haar gaat.

Kabouter, ik denk dat ik de laatste fles zou overslaan. Als ze er toch bijna niets van drinkt waarom zou je haar dan wakker maken? Ik zou wel haar groei dan goed volgen en toch proberen de andere flessen op te hogen of met fruit bij te voeden. Wij zijn met R al heel snel gestopt met de laatste fles. Hij sliep door en als we hem voor de fles eruit haalde, kwam hij vier uur later weer. Nu heb ik wel makkelijk praten, want hij haalde de voeding de volgende dag in door vaker te komen voor een fles. Ik heb vorige week een beetje uit nood de voeding moeten ophogen omdat ik echt niet uitkwam en ineens dronk hij de flessen leeg terwijl hij daarvoor van de 180cc vaak nog wat liet staan.

Ringel, jammer dat het consult van de lactatiekundige niet vergoed wordt. En ach, als vent blij wordt van een waterslanghaspel..... zolang hij hem maar niet mee in bed neemt zoals kinderen doen met cadeautjes, haha. Ik dacht dat je geen servies meer mocht kopen :-).

Floor, konden ze op de eerste echo niet goed zien hoe de heupjes stonden?

Tjee, Frans. Ineens ziek. Ik dacht dat moeders nooit ziek waren . Ik kan me voorstellen dat je de bv goed beu bent. Het zal ook niet helpen voor je weerstand, die gebroken nachten. Hoe was de vaderdag gisteren? 10.00 uur aantreden. Pfoe.

Vaderdag hier was zooooo leuk. Man heeft wel de ochtendvoeding gedaan, we hebben nog eventjes met z'n 3-tjes in ons bed geslapen en toen heb ik de kleine meegenomen naar beneden zodat papa nog even lekker kon slapen en heb ik cakejes gebakken. Man vindt dat zo lekker. Blauwe champagne ingeschonken (bubbeltjeswijn met blue caracao) enbeschuit met muisjes. Eigenlijk wat wij ook al ons kraambezoek hebben aangeboden. Gezellig met z'n 3-en op bed cadeautjes gedaan. R had een papieren sleutel aan een ring geknutseld met daaraan de afdrukken van zijn voetjes (met dank aan het kdv). Man vond andere cadeautjes ook heel leuk. En R. had nog een verrassing, hij draaide van rug naar buik voor het eerst. En echt helemaal, hij trok ook zijn rechterarmpje onder zijn lijfje vandaan en steunde vervolgens op zijn onderarmpjes . Van buik naar rug gaat heel goed. Je legt hem op zijn buik en de volgende seconde ligt hij op zijn rug. Ik wilde een serie foto's maken als hij op zijn buik ligt. Leuke romper aangetrokken die bij het beddengoed past (ik kan best een muts zijn), maar het feest ging dus niet door want meneer had geen zin om op zijn buik te liggen.

Het enige waar ik wel verdrietig om kan worden, is de eeuwige strijd om het slapen. Gisteren duurde het ruim twee uur. Hij wil gewoon niet slapen. Bang dat hij wat mist van het leven. Hij zit zichzelf wakker te houden. Dan vallen de luiken dicht en dan zie je hem gewoon moeite doen ze weer open te krijgen. Dan gaat hij mopperen, huilen en krijsen. Tijdens het krijsen gaat hij lucht happen en moet daarna weer boeren. We laten hem steeds 10 minuutjes huilen en gaan dan weer op zijn kamertje troosten totdat hij weer helemaal rustig is (en zit te lachen, de boef) en dan leggen we hem weer weg. En dan begint het feest weer opnieuw. Gedurende dat proces wordt hij steeds moeier. Dan ligt hij te brullen en ondertussen met twee knuistjes in zijn oogjes te wrijven. Zooooo zielig. Maar wij weten ook niet hoe we het anders moeten doen. We willen hem niet beneden op de arm in slaap laten vallen en dan wegleggen omdat we dan bang zijn dat hij nooit meer in z'n bedje in slaap wil vallen. Nog meer slechte slapers hier? En tips?
even snel, ben in etappes bijgelezen. Moet zo boterham weg werken en naar de echo toe. De echo van de heupen wordt gemaakt omdat heupafwijkingen in onze familie meer dan gemiddeld voorkomen.

Vergeetachtig: ja! Ik had een verwijskaart moeten hebben voor de echo en dat bedacht ik, oeps, gisteravond. Vanmorgen gebeld, hij lag nog bij de huisarts. Had ik hem toen wel aangevraagd maar nooit opgehaald. Foutje. Zo zijn er meer dingen, al wordt het al wel stukken beter.

Net als met de lijn, al mijn oude kleding pas ik weer! Nog 3 kg te gaan! Maar dat moet je weten, zien doet niemand het.

Bagheera: als mijn boef lacht terwijl ik terug kom, voel ik me zo in de maling genomen. Dat pik ik echt niet. Dan is het speen erin terwijl ik naar de muur kijk en "slaap lekker" en weg! Het is heel lief maar ik voel me dan echt uitgeprobeerd.

Als hij dan blijft huilen, blijf ik langer weg.

De eerste keer kom ik direct als hij moppert, daarna na 5 minuten, dan na 10 minuten en dat steeds langer tot een half uur. Zolang je blijft komen heeft hij een reden om door te gaan, zo zie ik dat. Dus kom ik niet meer.

Maar ik heb makkelijk praten, het is een makkelijk kind en bovenstaande situatie is een zeldzaamheid hier.

Hij slaapt meestal binnen 5 minuten, behalve als hij oververmoeid is dan kan hij echt gaan huilen. Maar dan is het drie keer achterelkaar de speen erin en hij slaapt ook.

Ik weet het soms ook niet hoor, dan doe ik maar wat. Zelf ken je je kind het beste.

De vaderdagen klonken leuk. Hier niks aan gedaan, vader heeft een zoon, dat heeft hij gemerkt. Hij is er mooi druk meegeweest, ik had slaapdienst en was gisteren pas om 15 uur weer thuis. Man was MOE. hihi
Bagheera, wat klonk jullie vaderdag heerlijk knus en gezellig! Hier niet echt veel aan gedaan. Vriend roept al heel lang dat hij zo graag wil kleuren met Guus. Met Duimpjes krijtjes. Nooit van gehoord, maar afgelopen week zag ik ze staan bij Bart Smit. Alleen ben ik dan weer zo'n muts die niet kan wachten tot zondag en daarom op donderdag al een Vaderdagkado geeft (vriend kwam sjaggo thuis en ik wilde hem opvrolijken).

@Kabouter: Ik had met Guus het zlefde en laat hem sinds anderhalve week gewoon dooslapen 's avonds. Gaat prima! De eerste nacht was hij al wel vroeg wakker, maar ging hij met tut nog slapen. even later dronk hij om 7 uur voor het eerst een fles van 210 (dus 240 met poeder) leeg.

@Ringel: balen van Fenna's flesweigeren. Hopelijk kan de lactatiedeskundige je helpen. Het kost dan wel geld, maar als het helpt is ze haar geld meer dan waard toch?

@Frans: Bah, ziek. Voel je je nu a weer beter? Mijn liefste vriendinnetje geeft ook borstvoeding, maar geeft in de laatste fles kunstvoeding om zo de nachten wat beter vol te houden. Lijkt me echt pittig hoor, nog twee keer per nacht voeden. Sowieso petje af dat je de bv nog steeds volhoudt! Maar, misschien is dat oo iets voor jou? Om de avondfles te vervangen?

Dit weekend kon ik Guus wel achter het behang plakken, Maar goed dat we dat niet hebben Er was echt geen land met hem te bezeilen. Hij weigerde gewoon te drinken en huilde heel de tijd. Vrijdag liep ik echt op mijn tandvlees. Zaterdag ging ik shoppen met mams en was vriend alleen met Guus. Ging hij dus ook zo tekeer. Vriend meteen in paniek en belde de Eerste Hulp (mannen...) Die konden niks voor hem doen, maar nu mag ik wel morgen langskomen met Guus. We hebben ook gefilmd wat hij precies doet bij de fles. Sinds dit weekend gaat hij al gillen als hij zijn fles alleen maar ziet staan. Eerst hielp het nog wel om lopend de fles te geven, maar dat trucje heeft meneer nu ook door.

Misschien is het een negatieve associatie, misschien iets anders. We zoeken het uit en worden ondertussen grijs.
Floortje, mijn boef lacht pas weer nadat ik hem getroost heb. En dat kan wel eens 10 minuten duren. Als ik hem bv 10 minuutjes laat huilen, dan is hij dusdanig overstuur, dat ik hem echt uit zijn bedje moet halen omdat hij moet boeren omdat hij lucht heeft ingeslikt tijdens het krijsen. Dus het is niet zo dat hij stopt met huilen als ik terugkom. Hij blijft ook nog huilen als ik hem eruit haal en als hij al lopend gewiegd wordt. Pas als hij weer helemaal rustig is, begint hij te lachen. Dus helaas een speentje erin stoppen, lukt niet .

Succes met de echo!
- vanaf de tribune -

Ik lees altijd mee, mijn zoontje is van maart en mijn dochter van sep. 2006.

Bagheera, ik herken veel uit je verhaal met betrekking tot het slapen. Mijn dochtertje deed dit ook altijd, werd er wanhopig van. Sinds kort weet ik pas dat ze verborgen reflux heeft

(volgens osteopaat, waar ze ivm obstipatieklachten komt) en ze is nu 2,5 jaar. Het inslapen voor de nacht was altijd een drama, wij waren regelmatig tot diep in de nacht met haar bezig. Overdag sliep ze ook altijd slecht. Ze had ook veel last van darmkrampjes en ik ik dacht altijd dat dat het was. Maar waarschijnlijk was het dus maagzuur. De slaapproblemen verdwenen bij 9 maanden. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat het was. Maar wil even zeggen dat ik met je mee leef en dat ik weet dat het heel vermoeiend is! Mijn dochtertje kon ik ook niet laten huilen, want dan ging ze compleet over de rooie. Mijn zoontje is een relaxte baby. Wat een verademing! Heel veel sterkte!
He Mientje, wat naar dat Guus zo'n drama heeft met de fles. Ik kan me voorstellen dat dat aan je vreet. Zo zielig als je kleintje zo moet huilen en je weet niet hoe je het op moet lossen . Succes morgen bij de arts.
Zeemeerminnetje, bedankt voor je reactie. Zijn er fysieke aanwijzingen waardoor je kunt zien of het verborgen reflux is?

Fijn dat het bij jou allemaal is goed gekomen en dat je zoon lekker relaxed is.
Hi, je kan het beste even op google kijken, er is wel het een en ander over te vinden. Succes!
Thanks Bagheera. OOk arme jij, met R. die zo'n wakker diertje is. Guus kan soms ook zo te keer gaan met slapen. Wat wij dan doen:

+/- 6 uur halve fles

daarna in bad

insmeren met olie

+/- 7 uur tweede helft fles op zijn slaapkamer bij schemerlicht

Dan in bed leggen met muziekje aan en knuffel doekje (die ik eerst bij mij in bed heb genomen zodat ie naar mij ruikt)

Dit hebben we zo'n 3 weken gedaan en uiteindelijk gaat Guus nu vrij goed slapen. Soms huilt hij nog wel, maar op andere dagen zijn het even een paar kreuntjes en is het goed.

Door het badje en de fles wordt hij loom en omdat de laatste acties al in zijn kamer plaatsvinden heeft hij niet het gevoel dat hij weggelegd wordt. tenminste dat maak ik ervan...

Wij hebben dit weekend ook zitten googlen op verborgen reflux ivm met drinkproblemen. Het venijn zit 'em in dat verborgen

Ik geloof dat er dan wel maagzuur opkomt, maar hij het niet uitspuugt. Ik werd niet blij van alle verhalen die ik las (over verbrande slokdarmen en zo), maar stopte ook met lezen omdat Guus nu eigenlijk geen slaapprobleem heeft en dat wel veel genoemd werd. Je kan eens proberen het bedje schuin te zetten, op een paar boeken. Hebben wij ook gedaan en daardoor slaapt Guus wel rustiger.

Succes!
Bokito ook al een beetje beter? En kleine Tessa?

Hopelijk zijn de heupjes van Freek in orde. Wanneer krijg je de uitslag?

Is het groene snot van de Ringelmeisjes al verdwenen?

Hier ook vergeetachtig hoor. En haar-uitval. Vandaag wel lekker gesport met mijn leuke personal trainer. Mijn conditie is gelukkig beter dan ik dacht! Mar wel weer spierrpijnnnnn!
jeempig mientje, dat klinkt behoorlijk heftig! Hoop dat jullie toch zeer snel weten hoe dit zo komt. Ik zou echt gek worden van onzekerheid (en het gekrijs:) )

Sterkte *knuf*

en ook jij Bagheera, valt ook niet mee als je de hele avond daar mee bezig bent. Behoorlijk irritant.

Hier makkelijke inslapers (gelukkig) heb geen gouden idee voor je *sorry*
Hier ook geen tips, ik moet zoontje juist laten huilen anders valt hij niet in slaap...

Gisteravond bij hem gekeken toen hij net in slaap was gevallen. Zag dat hij z'n dekentje weg had geschopt maar hij sliep nog heel onrustig dus zou dat later wel doen... Helemaal vergeten en zo werd mannetje om 6 uur wakker, hongerig en steenkoud... Zoon na een kwartier ook, hij kan dus ook z'n t-shirt uittrekken ontdekte ik en zo had ik dus 2 bibberende mannetjes is bed om 6:15u

Zoontje had geen goede boer gelaten dus hij kotste nog even z'n voeding uit (met groene snot, ieuw) maar gelukkig heb ik 2 borsten ;)

Voor de rest gaat het hier weer redelijk hoor! Zoon had uit nijd nog even in z'n broek geplast maar voor de rest maar 1 ongelukje over de hele week!

Ik ga gauw naar school!!!
Nou heb eentelefonisch consult gehad van de lactatiedeskundige en die vertelde me dat het ook nog wel eens on liggen aan de smaak van m'n melk als het al een poosje in de koelkast staat. Heb het idd wel eens geproefd en het is dus echt ranzig....Ik maak ws een teveel van en bepaald enzym aan die ervoor zorgt dat de vetten ed al te snel worden afgebroken (vers gekolfde melk drinkt ze wel, dan zijn de enzymen nog niet actief) Moet nu de afgekolfde melk tot het kookpunt verhitten en dan pas wegzetten. Als ik over wil op de kunstvoeding, dan kan ik de gekolfde melk aanlengen met kunstvoeding....eerst 3/4 moedermelk en 1/4 kunstvoeding en zo steeds meer kunstvoeding. *zucht*

Heb het nog nog maar eens geprobeerd...maar tis drama....gelukkig wil ze wel fruithap (snaveltje gaat open en ze slurpt het lekker van het lepeltje af) en zit letterlijk met smaak te smakken....maar dat melk verhaal....zal bij zijn als ze 1 is geweest...dan is dat gekloot voorbij.

@Bagheera ook geen tips voor een slapeloos mannetje....hier een goede slapert en 1tje die het ook niet erg vind om wakker in d'r bedje te liggen....(dan trekt ze het hemeltje naar binnen en gaat deze onderzoeken met d'r mond)

Heb nu 2 spelende meisjes in de kamer. Mayte met d'r logeerbeer en Fenna in de box met een rammelkonijn....lekker hoor.
mannetje is wakker, dus weer weinig tijd.

De heupen zagen er goed uit, aan het einde van de week volgt de officiele uitslag.

De vorige keer was het nog niet te zien, hij was te jong, kop van de heup was nog niet af.

Bagheera: nee, zo had ik het niet begrepen. Wanneer F overstuur is moet ik hem ook op de arm sussen dus dan werkt speen erin niet nee.

Ringel: sterkte en succes.
Ben helemaal bijgelezen!!!!

Bagheera: Heel veel sterkte morgen, zal aan je denken. Hoe laat moet je?

Mientje: Jij ook veel sterkte, ben benieuwd of ze jou en je kleine man kunnen helpen.

Floor: wat goed dat de heupjes er goed uitzagen, hoop dat de officiële uitslag ook positief is.

Frans, mijn mannetje slaapt ook nog niet door. Ik moet ook elke nacht zeker 1 keer, af en toe 2 keer eruit. Gelukkig is hij binnen een kwartier weer klaar, maar je bent wel steeds wakker. Ik heb het wel een beetje gehad met het kolven. Ik krijg er never nooit uit wat Zoon wegdrinkt op het kdv. En tussendoor extra kolven heb ik geen tijd voor. Dus nu krijgt zoon op het kdv borstvoeding gemixt met flesvoeding. Is voor mij de druk eraf. Ik wil ook zo graag tot zes maanden (liever nog langer) door. Hoe lang heb je Milena gevoed?

Kabouter: hoe gaat het met Tessa?

Bokito: arme mannetjes, helemaal koud. Gelukkig kunnen ze dan lekker bij de mama opwarmen!!

Fesa: hoe gaat het nu met je oma? Leuk he, al die badpakjes! Het staat ook zo schattig! Ik heb voor Zoon een hele stoere zwembroek gekregen.
Ringel, hoe is het verder gegaan vandaag? Heeft Fenna de fles nog geaccepteerd? Drinkt ze de kunstvoeding wel?
Hoi!

Bagheera succes morgen!

Kabouter, is Tessa weer beter?

Ringel, wil Fenna wel uit de fles drinken als er kv inzit? Wij moesten bij Milena ook mengen, men wat vond ze kv vies in het begin

Mientje, jee die Guus zeg. Kan hij uit een tuitbekertje drinken? Gaat hij dan ook gillen? Echt rot voor jullie

Lein, hnoe is het nu met jullie?

Ik heb Milena 8 maanden bv gegeven, maar wel gekolfd. bojan drinkt alleen veel meer dan zij deed. Milena sliep met 4 maanden door en dronk zo'n 800 ml per dag. Nouououou Bojan drinkt zo'n 6 a 7 voedingen en als je hem een fles met bv geeft, klokt ie zo 200/250 ml weg. En heeft 3 uur later weer honger. Hij drinkt dus echt veel! 's Nachts wordt hij den k ik 1 keer wakker van de honger en de tweede keer wordt hij gewoon wakker en gaat alleen weer slapen als ie gedronken hjeeft. Ben per voeding wel een half uur bezig en dan kost het me ook minimaal weer een half uur om in slaap te komen. Ben er niet echt blij meer mee dus.

Ik had me zo voorgenomen om tot 6 maanden alleen bv te geven en niet bij te voeden. Milena kreeg ook pas met 5,5 maanden groente en fruit erbij. Ik vind hem eigenlijk nog te jong voor extgra voeding en het is niet dat hij tekort komt volgens mij. Dus dan zou ik gaan bijvoeden omdat ik het zat ben en ik vind die reden nog niet goed genoeg.

Nou hmm ben weer lekker aan het klagen .

Nu nog een luxeprobleem. Ik word dit jaar 30 en wil een feestje geven. High tea met gasten leek me leuk, maar nu kan ik maar niet beslissen of ik dat thuis wil of ergens. Ben al leuk aan het googlen enzo. ergens anders lijkt me erg leuk, alleen probleem is dan dat de kindjes meemoeten dus moet het voor hem ook l;euk zijn.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hihi, effe ego: moet er morgen al om acht uur zijn (dat wordt een logistieke operatie, want man en zoon gaan mij wegbrengen), de verwachting is dat ik zo rond 9 uur, half 10 aan de beurt ben. Duurt maar een half uurtje. Ik hoop dat ik in de loop vd middag al weer naar huis kan. Nu zit ik tegen heug en meug 2 boterhammen weg te werken, want ik mag vanaf 2 uur vannacht niet meer eten.

Welterusten!
Hmmm Bagheera succes, dit les je ws niet meer want je bent al in het ziekenhuis!

Er zijn dus meer die de bv hebben gemixed met kv. En ik altijd maar denken dat, dat niet mocht! Nou ja...vanmiddag meteen vuurdoop, want moet naar revalidatiearts....Dus zometeen maar ff kolven en een gerbuiksaanwijzing voor m'n meoder achterlaten.

@Floor, wel fijn dat de heupjes er goed uit zagen en nu duimen voor de goede officiele uitslag.

Kunstvoeding is hier ook niet favoriet, met Mayte hebben we ook met veel veschillende soorten geexperimenteerd totdat ze de friso wel accepteerde. Die hebben we nu dus ook in huis, maar lekker vindt ze het niet (Fenna dan) misschien toch maar eens een ander merk proberen? (men dat wordt weer eenduur grapje....ik snap niet dat ze geen probeerverpakkingen maken)
Pffff, Frans, klinkt niet als een hele leuke nacht, die nachten van jou! Dan gaat het hier een stuk makkelijker, ook al moet ik er ook uit 's nachts. Vannacht was het weer twee keer, om half 1 en om vijf uur.

Zoon drinkt op het kdv flessen van zo'n 160/170 ml. Soms wat meer, soms wat minder (gisteren waren het twee flessen, 1 van 170 en 1 van 180. Borstvoeding en flesvoeding gemixt). Zeker niet de hoeveelheden die jij noemt!!

Bagheera, heel veel succes!

Ringel, succes vanmiddag bij de revalidatiearts. Ik heb ook een pak Friso in huis gehaald, gebruiken ze ook op het kdv, dus als Zoon de borst weer een keer niet voldoende vindt, heb ik in ieder geval iets anders voor hem.

Mientje, ben jij al met Guus in het ziekenhuis geweest? Hoe ging het?

Moet vandaag naar het cb, prikjes... Ben benieuwd hoe zwaar de man nu is! Dan kan hij ook in de tabel!!

Verder gaat het hier hetzelfde. Dochter doet het goed, Man is ook weer aan het werk, nog wel voor 50% ziektewet, maar het gaat de goede kant op.

Ik kan met mijn verstand heel goed vertellen dat we geen keus hebben en dat we hier 'even' doorheen moeten en dat het achteraf allemaal mee zal zijn gevallen en en en en....

Maar mijn gevoel zegt zulke andere dingen. Mijn hart breekt als ik naar Dochter kijk, ook al is ze vrolijk en tevreden. Mijn hart breekt omdat ik Zoon niet de aandacht kan geven die hij verdient. Ik ben zo teleurgesteld in het afgelopen jaar (op de geboorte van Zoon na uiteraard).

En dan baal ik weer van mezelf. Denk ik: 'Kom op, schouders eronder, zit niet zo te zeiken, zet jezelf er eens overheen!!!' Maar het lukt me domweg niet, ik wil wel, maar het gaat niet...
ringel@ Heb zelf ook gemixt toen ik te weinig melk afkolfde.

Als je probeerverpakkingen nodig hebt zeg het maar meestal krijgen wij van verschillende firma's proefsachets. Pas is mijn collega wel rigoreus door de kast heeft geweest en heeft ze heel veel weggegooid. .(bijna over de datum zakjes).

Maar ik het altijd proberen. Meestal zijn het wel echte dieetvoedingen ( nutramigen, neocate. maar ook nutrilon hypo).

Frans@ waarom laat je cateraar bij je thuis komen.Heb je minimale rotzooi. En je kindje is lekker in zijn eigen omgeving. Heb je daar ook geen omkijken naar.

bagheer@ hoop dat het meegevallen is.

Tessa is drinkt nog steeds waardeloos laat elke fles zo'n 70-120 staan. Ze is wel verkouden geen koorts gelukkig.Slaapt wel meer als normaal. Maar ze is nog altijd vrolijk. En als ze honger heeft kan ze zich heel goed melden (krijsen of dat ze geslacht word).

Misschien van middag maar naar het weeguurtje. Kijken of ze afgevallen is.
geniet nooit met mate
Net bij cb geweest, prikken gingen goed, man gaf geen kik! Stoere vent. Dochter huilde wel om het hardst...

Voor in de tabel Sjaan: 7240 gram en 64 cm (dikkertje dap...)

Heb nog even gevraagd naar het doorslapen, Frans, en de wijkverpleegkundige zei dat het een kwestie is van negeren. Ze hebben de voedingen niet meer nodig, het is puur gewenning dat ze 's nachts ook nog komen. Ik vraag het me af, maar het is het proberen waard.

Kabouter, wat lastig dat Tessa nog steeds zo slecht drinkt. Hoop voor je dat het qua gewicht meevalt. Zou het aan de verkoudheid liggen?? Vaker kleine beetjes aanbieden, kan dat? En zou dat helpen? Succes iig.

Liefs, Lein
Lein, ik vind je zo sterk en dapper hoe je er doorheen slaat. En wat je zegt, schouders eronder en je moet er even doorheen. Je hebt geen andere keus. Maar ik begrijp heel goed dat je het soms even teveel wordt. Sterkte meid.

Wat vervelend dat sommige kindjes moeite hebben met eten. Zondag was het hier ook mis, het was net alsof het hem pijn deed. Dan nam ie een slok, vertrok zijn gezichtje en krijsen!! Weer rustig, nog een slokje proberen en weer hetzelfde. Dus hij heeft misschien de helft gehad van wat ie zou moeten krijgen. Maar maandag en vandaag weer alle flesjes schoon leeg.

Tips om te helpen slapen heb ik ook niet. Zoon slaapt aan een ruk van 9 tot 8, dan fles en dan tot uurtje of 10 bij mij in bed. Het is wel eens zo dat het hem niet lukt om zelf in te slapen, dan wieg ik hem in slaap, maar andere keren kan ik hem zo wakker in bedje leggen en gaat ie slapen.

Omdraaien probeert ie wel al, maar lukt nog niet zonder hulp. Van buik naar rug bijvoorbeeld, dan ligt ie op ons matras, en lig ik aan een kant, zodat het wat helt en dan lukt het hem wel.

Ohja, ik heb de baan van mijn oude werkgever aangenomen en moet maandag al beginnen!! Maar IK WIL NIET!! Ik moet 3 dagen werken, hij gaat 1 dag naar kdv, 1 dag kan moeder oppassen en die andere dag weet ik nog niet hoe ik dat moet hebben. Denk toch een dag extra naar kdv. Daarbij komt dat vriend iedere week een ander rooster heeft, waar ik niet op kan bouwen en hij wil/kan daar ook geen regelmaat in aanbrengen. En als vriend thuis is, is de computer en tv belangrijker dan zoon. Hij laat zoon rustig huilen als hij computerspelletje aan't doen is. Sorry voor het gezeur...maar wordt steeds kwader op vriend. Eerst was het voetbal wat voor alles ging, nu de comp en de tv en straks begint het voetbal weer.Zoon en ik komen op de 3e of 4e plaats bij hem heb ik het gevoel.

Naja, zal ook wel loslopen, zie er alleen heel erg tegen op om 3 dagen van 8 tot 7 de deur uit te zijn en de zorg voor T uit handen te geven.

Morgen consultatiebureau, dus dan gegevens voor de tabel. Was er zonet al, maar een dag te vroeg dus...:(
Bokito, ik een meet met Sientje? Nee, had gekunt, had ze met iemand van het vivaforum afgesproken? Want er lopen wel meer bekenden rond daar waar Sientje ook rondloopt.

Frans, uit recent onderzoek is gebleken dat het overstappen van borst naar fles geen garanties biedt voor het doorslapen van de kleine. Dat moet dus niet de reden zijn om te stoppen met de borst. Als je er zelf gewoon helemaal doorheen zit en je denkt dat het komt door het borstvoeden, is dat natuurlijk wel een goede reden.

Ringel, heb je die breastflow nog? Mila pakt hem ook niet hoor, maar de melk wordt met die fles in haar mond gespoten en dan slikt ze het wel door.

Skoempie, dat klinkt niet erg gezellig bij jullie. En met jouw geheugen is dus ook iets gebeurd in negatieve zin En hoe ga je dat nou doen met je werk? Je werkte toch helemaal ergens ver weg van je huis??

IK heb morgen een afspraak bij het cwi, geen idee of ze me kunnen helpen, maar het is ook verplicht. Banenzoeken is echt niet leuk. Ik dacht altijd dat er overal in het land genoeg werk was, maar hier in de Achterhoek lijkt het echt wel een achtergesteld gebied...

Wij moeten donderdag weer wegen en meten.
ah, skoemp: een dag te vroeg bij het CB, voor niets.

En manlief die zoon laat huilen omdat hij aan het computeren is?

Dat is niet lief! Schop onder de kont, die man van jou.

Lein: ik vind jou ook nog steeds enorm sterk. Het is een dal waar je doorheen gaat en soms is het moeilijk te zien of / waar het weer beter wordt. Het komt weer goed maar je had je ingesteld op dochter uit gips en dat ze er nu nog steeds in zit is om woedend van te worden! Echt chapeau dat je niet niet bij nde pakken neer gaat zitten.

Bagheera: hoe was de ingreep? Waren jullie op tijd?

Ringel: succes voor het drinken van Fenna.

Mientje: succes voor het drinken van Guus.

Kabouter: jij ook succes met Tessa, ik hoop dat ze snel meer gaat drinken. Gelukkig is ze verder niet echt ziek.

frans: ik zou het zo zat zijn, al die gebroken nachten! Hier meld zoon om 5 uur zich en dat vind ik vroeg! Maar dan heb ik wel van half 10 tot 5 aan een stuk geslapen. Dat van jou trek ik echt niet hoor! Ik snap wel dat je graag tot 6 maanden BV wilt geven maar ik vind het wel een erg grote opgave.

Freek krijgt nu 2 eetlepels rijstebloem door de laatste fles. Helaas heeft het qua slapen nog weinig invloed. Voor degene die ook rijstebloem gebruiken: wat voor een speen gebruiken jullie? En wordt het aan het einde ook zo dik dat het gewoon voor in de speen vast zit als je de fles weer rechtop houdt?

Hij vindt het wel lekker:) De peer van vandaag gaf dezelfde reactie als de banaan. Meeste komt er weer uit, ik krijg het er niet echt in. Maar goed, het ging 2 keer enorm goed dus daarom ga ik door. En hij hoeft er ook nog niks van binnen te krijgen. Ontlasting is nu veel dunner (lees bijna diarree) met rijstebloem, bij jullie ook?

Freek heeft (nu pas) het echte gillen ontdekt. Maar ook het nephoesten en andere gekke geluiden.

Hij kan nu al 3 uur achter elkaar wakker zijn! Slapen overdag maximaal 1,5 uur achter elkaar. Ik moet hem ook meer entertainen daardoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven