Pixie cut, yay or nay?
maandag 17 oktober 2022 om 10:25
Hai hai,
Ik ben al een tijd niet happy met mijn huidige kapsel en denk al heel lang aan een korte coupe omdat ik dat vaak erg mooi vind staan bij vrouwen. Een pixie cut staat al een tijd op het verlanglijstje zeg maar, alleen durf ik niet zo goed.
Momenteel heb ik een bob tot bijna op mijn schouders, in laagjes geknipt en terwijl de mensen om me heen het leuk vinden staan vind ik dat zelf helaas niet. Ik ben nogal een zeikerd met mijn haar.
Als het lang is doe ik het standaard in een staart of een knot en ziet het er snel onverzorgd uit als het los hangt.
Als het nu zo kort is doe ik meestal mijn lok met een klipje op mijn hoofd zodat het uit mijn gezicht is. Ik ben ook totaal niet handig met haar in model brengen of krullen met stijltangen, rollers, noem het maar op. Heb alles al geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet.
Ik heb bergen Youtube filmpjes gekeken over hoe je haar kan krullen en hoe je het in model kan brengen en het lijkt zo simpel maar met mijn motoriek lukt het niet en ik raak er alleen maar pissig van.
Het is van zichzelf stijl met een opkrullende slag, dus nu het op mijn schouders hangt pieken de puntjes omhoog. Iets wat ik niet fijn vind. Ik heb het een tijdje terug een flink stuk korter geknipt, tot mijn oor zeg maar, in laagjes dus en alleen de eerste dag bij de kapper was ik er echt blij mee.
Daarna krijg ik het dus gewoon niet meer in model en heb ik er dagelijks van gebaald. Ik kon er ook niets meer mee, dus ook niet in een staartje doen.
Dat is ook wat me tegenhoudt met de pixie cut, als het me niet bevalt kan ik er niet onderuit, kan er dan hooguit een muts over heen doen.
Mijn vraag is eigenlijk, is een pixie cut makkelijk in onderhoud? Dat je gewoon even een kam erdoor kan halen en klaar, of moet je er echt dagelijks mee fohnen en dergelijke want dat zie ik niet zitten. Ik ben niet bang dat het niet zal staan, ik heb nogal een universeel hoofd waar elk kapsel en elke haarkleur en make up kleur op kunnen maar het is meer dat ik onzeker ben over of het ook mooi zal staan als ik het zelf moet doen.
Ik heb al met mijn kapster overlegd en die zegt dat het niet heel moeilijk is om het in model te krijgen, vaak valt het al meteen goed, maar ja dat zei ze van mijn vorige kapsel ook en dat lukte me zelf ook niet.
Ik heb fijn maar veel haar en het is best pluizig.
Heeft iemand ervaring met de korte coupe? En zo ja, hoe bevalt/beviel het?
Ik ben al een tijd niet happy met mijn huidige kapsel en denk al heel lang aan een korte coupe omdat ik dat vaak erg mooi vind staan bij vrouwen. Een pixie cut staat al een tijd op het verlanglijstje zeg maar, alleen durf ik niet zo goed.
Momenteel heb ik een bob tot bijna op mijn schouders, in laagjes geknipt en terwijl de mensen om me heen het leuk vinden staan vind ik dat zelf helaas niet. Ik ben nogal een zeikerd met mijn haar.
Als het lang is doe ik het standaard in een staart of een knot en ziet het er snel onverzorgd uit als het los hangt.
Als het nu zo kort is doe ik meestal mijn lok met een klipje op mijn hoofd zodat het uit mijn gezicht is. Ik ben ook totaal niet handig met haar in model brengen of krullen met stijltangen, rollers, noem het maar op. Heb alles al geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet.
Ik heb bergen Youtube filmpjes gekeken over hoe je haar kan krullen en hoe je het in model kan brengen en het lijkt zo simpel maar met mijn motoriek lukt het niet en ik raak er alleen maar pissig van.
Het is van zichzelf stijl met een opkrullende slag, dus nu het op mijn schouders hangt pieken de puntjes omhoog. Iets wat ik niet fijn vind. Ik heb het een tijdje terug een flink stuk korter geknipt, tot mijn oor zeg maar, in laagjes dus en alleen de eerste dag bij de kapper was ik er echt blij mee.
Daarna krijg ik het dus gewoon niet meer in model en heb ik er dagelijks van gebaald. Ik kon er ook niets meer mee, dus ook niet in een staartje doen.
Dat is ook wat me tegenhoudt met de pixie cut, als het me niet bevalt kan ik er niet onderuit, kan er dan hooguit een muts over heen doen.
Mijn vraag is eigenlijk, is een pixie cut makkelijk in onderhoud? Dat je gewoon even een kam erdoor kan halen en klaar, of moet je er echt dagelijks mee fohnen en dergelijke want dat zie ik niet zitten. Ik ben niet bang dat het niet zal staan, ik heb nogal een universeel hoofd waar elk kapsel en elke haarkleur en make up kleur op kunnen maar het is meer dat ik onzeker ben over of het ook mooi zal staan als ik het zelf moet doen.
Ik heb al met mijn kapster overlegd en die zegt dat het niet heel moeilijk is om het in model te krijgen, vaak valt het al meteen goed, maar ja dat zei ze van mijn vorige kapsel ook en dat lukte me zelf ook niet.
Ik heb fijn maar veel haar en het is best pluizig.
Heeft iemand ervaring met de korte coupe? En zo ja, hoe bevalt/beviel het?
maandag 17 oktober 2022 om 11:24
Die kapsels van Ugli zijn zeker leuk. Ga zeker ook eens wat meer experimenteren met staarten en inderdaad zo'n gat maken en de staart erdoor halen. Zie ik op Instagram ook veel filmpjes van voorbij komen. Wil wel wat creatiever worden met mijn haar.
Ga ik zeker op oefenen als het weer iets langer is, daar is het nu nog een beetje te kort voor, ik heb ook van die miezerige staartjes nu.
Het zit gewoon tussen mijn oren vrees ik, en ik zit al best wel diep momenteel. Geen werk dankzij mijn long covid en nu weer andere gezondheidsklachten waardoor ik door de medische mangel moet ( grootste angst ), veel eenzaamheid en andere rotgevoelens. Ik baal gewoon overal van, al een tijdje.
Ik probeer wel optimistisch te blijven maar ik zie aan alles dat ik eigenlijk nergens meer om kan lachen.
Daarom wil ik iets nieuws, omdat ik hoop dat het helpt. Maar denk dat ik dit beter niet kan doen, als ik het niets vind kan ik niet meer terug naar mijn veilige staartje.
Ga ik zeker op oefenen als het weer iets langer is, daar is het nu nog een beetje te kort voor, ik heb ook van die miezerige staartjes nu.
Het zit gewoon tussen mijn oren vrees ik, en ik zit al best wel diep momenteel. Geen werk dankzij mijn long covid en nu weer andere gezondheidsklachten waardoor ik door de medische mangel moet ( grootste angst ), veel eenzaamheid en andere rotgevoelens. Ik baal gewoon overal van, al een tijdje.
Ik probeer wel optimistisch te blijven maar ik zie aan alles dat ik eigenlijk nergens meer om kan lachen.
Daarom wil ik iets nieuws, omdat ik hoop dat het helpt. Maar denk dat ik dit beter niet kan doen, als ik het niets vind kan ik niet meer terug naar mijn veilige staartje.
maandag 17 oktober 2022 om 11:39
Krullen zijn net heel veel werk! Neem het van mij aan, als je krullen er mooi moeten uit zien, kan je niet zomaar uit bed stappen en klaar. Wij kunnen nooit onze haren eens gewoon borstelen en klaar. Altijd moet er water of een spray aan te pas komen.Miss_Edwards schreef: ↑17-10-2022 10:59Ik ben 35 trouwens en heb geen vol gezicht. Maar zoals ik het lees zal het waarschijnlijk toch te bewerkelijk zijn voor mij, helaas. Ik moet maar eens leren mijn huidige haar beter te stylen vrees ik.
Mijn moeder heeft dus zo'n kapsel waar ze niets aan doet ( mooie krullen ) die kamt haar haar vaak niet eens en rolt zo haar bed uit en gaat de deur uit en het zit prachtig. Zonder dat er een fohn aan te pas komt.
Iedereen uit mijn familie heeft mooie krullen en ik zit met dat flut haar haha.![]()
En doe je morgen hetzelfde om de mooi gelukte krullen van vandaag opnieuw te krijgen, ben je er aan voor de moeite. Geen 2 dagen zijn hetzelfde.
Sinds ik naar een echte krullenkapper ga, is het beter. Maar ook ik moet om de 6 a 8 weken gaan. Ik heb krullen op kinlengte dus kan ze niet opsteken of samendoen.
Een pixie is mooi als je er aan werkt. Ik begrijp niet zo goed dat je dat niet zou willen doen .. Je uiterlijk valt of staat met je kapsel, vind ik.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 17 oktober 2022 om 11:40
Heb pixie cut, een vrij rond gezicht, ben bijna 40 maar wordt altijd jonger geschat en krijg veel complimenten over mijn kapsel.
Laat het iedere 4 weken een keer knippen (mijn haar groeit heel snel).
Verder na het douchen op vochtig haar wat schuim in. Dan hoef ik de daar op volgende dagen alleen maar met een beetje natte vingers door mijn haar en kan ik het zo weer in model knippen.
Heb ook een hele gevoelige hoofdhuid (o.a. psoriasis) en was het hooguit 1x in de week. Vind het ideaal zo!
Laat het iedere 4 weken een keer knippen (mijn haar groeit heel snel).
Verder na het douchen op vochtig haar wat schuim in. Dan hoef ik de daar op volgende dagen alleen maar met een beetje natte vingers door mijn haar en kan ik het zo weer in model knippen.
Heb ook een hele gevoelige hoofdhuid (o.a. psoriasis) en was het hooguit 1x in de week. Vind het ideaal zo!
maandag 17 oktober 2022 om 11:44
Mijn moeder heeft hele losse, grove krullen waar je dus echt niets aan hoeft te doen. Ik ken haar, ze stapt zo uit bed en gaat zo de deur uit. Ze heeft amper kammen of borstels in huis. Ze wast haar haar net zo vaak als ik.
Het zit altijd mooi. Mijn oma had precies zulk haar, mijn oom en broer ook. Geen super fijne krullen maar grote, grove.
Ik wil best wat aan mijn kapsel doen, maar dan wil ik het wel goed kunnen en daar gaat het vaak mis. Ik raak snel gefrustreerd als het niet lukt en dan geef ik het snel op. En ik wil het niet dagelijks met producten volstoppen. Als dat niet zou hoeven en ik het dus dagelijks even nat zou moeten maken en mijn vingers erdoor en een kam, prima. Maar dan moet het wel zitten zoals ik het mooi vind.
Het zit altijd mooi. Mijn oma had precies zulk haar, mijn oom en broer ook. Geen super fijne krullen maar grote, grove.
Ik wil best wat aan mijn kapsel doen, maar dan wil ik het wel goed kunnen en daar gaat het vaak mis. Ik raak snel gefrustreerd als het niet lukt en dan geef ik het snel op. En ik wil het niet dagelijks met producten volstoppen. Als dat niet zou hoeven en ik het dus dagelijks even nat zou moeten maken en mijn vingers erdoor en een kam, prima. Maar dan moet het wel zitten zoals ik het mooi vind.
maandag 17 oktober 2022 om 11:46
maandag 17 oktober 2022 om 11:46
MrsNiceGuy schreef: ↑17-10-2022 11:39Krullen zijn net heel veel werk! Neem het van mij aan, als je krullen er mooi moeten uit zien, kan je niet zomaar uit bed stappen en klaar. Wij kunnen nooit onze haren eens gewoon borstelen en klaar. Altijd moet er water of een spray aan te pas komen.
En doe je morgen hetzelfde om de mooi gelukte krullen van vandaag opnieuw te krijgen, ben je er aan voor de moeite. Geen 2 dagen zijn hetzelfde.
Sinds ik naar een echte krullenkapper ga, is het beter. Maar ook ik moet om de 6 a 8 weken gaan. Ik heb krullen op kinlengte dus kan ze niet opsteken of samendoen.
Een pixie is mooi als je er aan werkt. Ik begrijp niet zo goed dat je dat niet zou willen doen .. Je uiterlijk valt of staat met je kapsel, vind ik.
Mijn krullen zijn niet heel veel werk hoor. Zeker sinds ik met een bonnet slaap kan ik inderdaad mijn bed uitstappen en harstikke goed haar hebben waar ik niks aan hoef te doen. Wasdag is inderdaad meer werk dan vroeger, maar dat hoeft maar 1 x per week zo uitgebreid.
On topic, TO, jij zegt dat je haar pluist. Weet je zeker dat je geen verborgen waves hebt die je per ongeluk uitkamt?
maandag 17 oktober 2022 om 11:48
maandag 17 oktober 2022 om 11:50
Nee hoor, geen waves. Volgens mijn kapster is het fijn, stijl haar dat licht pluizig kan zijn. Daar heb ik ook een product voor, wat ik er soms in smeer maar daar wordt het snel vet van dus dat doe ik niet dagelijks. Mijn haar is helemaal stijl en de uiteindes golven een beetje omhoog en naar buiten uit zichzelf. Veel vrouwen moeten dat erin fohnen maar ik dus niet.
Fijn om ook verhalen te lezen dat het wel makkelijk en niet bewerkelijk kan zijn.
Fijn om ook verhalen te lezen dat het wel makkelijk en niet bewerkelijk kan zijn.
maandag 17 oktober 2022 om 11:52
Dat vind ik ook onzin. Ik zie zoveel vrouwen met bobs die prachtig staan vergeleken met lang haar. Ik vind het soms zelfs mooier dan lang haar.
Het ligt helemaal aan je gezicht, hoe het valt, etc. Op mijn gezicht kan op zich alles, dus daar maak ik me niet druk om. Meer over of het me zelf zou lukken.
maandag 17 oktober 2022 om 11:53
Hee Miss Edwards
Als ik zo lees waar je, los van je haar mee kampt, zou ik misschien even geen drastische kapsel-wijzigingen doen.
Ik kan me we voorstellen dat je zin hebt in iets nieuws en leuks. Maar een nieuw kapsel kan ook tegenvallen en dan ben je nog verder van huis.
Als ik lees dat je een knot/staart chic en elegant vindt staan, zou ik daarvoor gaan. Even geduld voor langer haar, maar dan heb je iets wat lukt én mooi staat.
Zoek het eerder in andere fijne dingen om jezelf mee op te peppen en die iets minder drastisch zijn.
Als ik zo lees waar je, los van je haar mee kampt, zou ik misschien even geen drastische kapsel-wijzigingen doen.
Ik kan me we voorstellen dat je zin hebt in iets nieuws en leuks. Maar een nieuw kapsel kan ook tegenvallen en dan ben je nog verder van huis.
Als ik lees dat je een knot/staart chic en elegant vindt staan, zou ik daarvoor gaan. Even geduld voor langer haar, maar dan heb je iets wat lukt én mooi staat.
Zoek het eerder in andere fijne dingen om jezelf mee op te peppen en die iets minder drastisch zijn.
maandag 17 oktober 2022 om 11:54
Die staart die ik postte heeft veel werk omdat de slag erin nep is, maar als je natuurlijke slag hebt, zit je staart vanzelf zo. En als je stijl haar hebt, heb je gewoon een stijle staart:Jufjoke schreef: ↑17-10-2022 11:11Hartstikke leuk. Maar het nadeel van dit soort voorbeeldfoto's is dat er meestal ontzettend veel aan styling gedaan is, ook al lijkt dat niet zo. De onderste twee foto's, daar zit echt veel werk in. Die eerste niet, maar dat vind ik nou persoonlijk niet echt een aantrekkelijke optie, dat vind ik een coupe waar je ook aan kan zien dat er niet echt iets aan gedaan is. Als dat je smaak is, is dat natuurlijk helemaal prima.
maandag 17 oktober 2022 om 12:03
Dank je voor de knuffel. Dat is precies de angst inderdaad. De spijker op de kop. Als het niet bevalt ben ik nog verder van huis. Daarom kan ik beter nog even wachten denk ik. Ik probeer zeker leuke dingen te zoeken, ik wandel met een leen hond en ik sport twee keer per week onder begeleiding en ik probeer meer met mijn neefje te doen. Als het goed is ga ik over een week of drie een paar dagen naar Porto, even lekker eruit. Dat zal me ook goed doen, hoop alleen dat het allemaal gaat gebeuren met die chaos op Schiphol.VivaRosa22 schreef: ↑17-10-2022 11:53Hee Miss Edwards
Zoek het eerder in andere fijne dingen om jezelf mee op te peppen en die iets minder drastisch zijn.![]()
Ik wil gewoon weer gezond zijn en normaal mijn leven kunnen oppakken. Weer kunnen werken, vrienden maken, daten.
Verder knuffel ik de kat gewoon extra veel.
maandag 17 oktober 2022 om 12:15
Ik heb jaren kort haar gehad, nu tijdelijk lang omdat ik door energie gebrek al 2 jaar niet bij de kapper ben geweest. Kort haar vond ik heel veel minder werk. Nu wist mijn kapster dat ik aardslui ben, dus die hield er ook echt rekening mee dat ik er niks aan wilde hoeven doen 
Ik haalde er nooit meer dan een kam doorheen in de ochtend en dan zat het goed. Wel met als uitzondering, als ik met vochtig haar ging slapen. Dan werd ik als een punker wakker en dan was het echt niet naar beneden te krijgen wat ik er ook in deed. Dan moest de zwaartekracht gewoon vanzelf zijn werk gaan doen.
Hoeveel werk het is zal dus afhangen van je haar en het kapsel.
Ik haalde er nooit meer dan een kam doorheen in de ochtend en dan zat het goed. Wel met als uitzondering, als ik met vochtig haar ging slapen. Dan werd ik als een punker wakker en dan was het echt niet naar beneden te krijgen wat ik er ook in deed. Dan moest de zwaartekracht gewoon vanzelf zijn werk gaan doen.
Hoeveel werk het is zal dus afhangen van je haar en het kapsel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 17 oktober 2022 om 12:19
Ik heb al bijna mijn hele leven kort haar en ik vind het echt ideaal.
Na het haren wassen handdoekdroog maken, een heel klein beetje pasta erin (ongeveer ter grootte van een erwt) en binnen een minuut zit het in model.
De volgende dag hooguit met de plantenspuit wat vochtig maken en weer in model brengen.
In principe was ik mijn haar 1x in de week, tenzij ik vaker sport.
Na het haren wassen handdoekdroog maken, een heel klein beetje pasta erin (ongeveer ter grootte van een erwt) en binnen een minuut zit het in model.
De volgende dag hooguit met de plantenspuit wat vochtig maken en weer in model brengen.
In principe was ik mijn haar 1x in de week, tenzij ik vaker sport.
maandag 17 oktober 2022 om 12:19
maandag 17 oktober 2022 om 12:21
Ik heb een pixiecut gehad. Ik had er vrij veel werk aan, omdat ik altijd wakker werd met haar dat recht omhoog stond. Nu heb ik lang haar, dan vlecht ik het in, doe ik er een staart of knot in, maar ook heel vaak een klemmetje om het haar uit mijn gezicht te houden. Ik vind lang haar véél makkelijker. Als het niet goed zit, doe ik het vast. Ik hoef niet elke 3 weken naar een kapper en als het dan een keer wat minder goed geknipt is, valt het ook niet zo op. En je kan meer variëren.
Kort haar vond ik leuk, kreeg ik veel complimenten over, maar wel veel gedoe. En duur, vanwege de vele kappersbezoeken.
Kort haar vond ik leuk, kreeg ik veel complimenten over, maar wel veel gedoe. En duur, vanwege de vele kappersbezoeken.
maandag 17 oktober 2022 om 12:30
maandag 17 oktober 2022 om 12:32
Dank je VivaRosa, komt vast goed.
Mijn kapster heb ik al gevraagd of het bij me zou passen, zij denkt van wel en de andere kapster daar beaamt dat. Gebaseerd op mijn gezichtsvorm en de structuur van mijn haar.
Het gaat er meer om of ik het durf aangezien ik zou perfectionistisch ben. Voorlopig ga ik er nog maar even goed over na denken.
Fashionvictim, wel een goed idee zeg. Daar zou ik nooit aan denken. Of ik dat zou kunnen betalen, geen idee. Ik leef van het minimum dus vind de kapper sowieso al duur. Ik ga het wel eens vragen of ze dat doen en voor hoeveel. Zou voor als ik ergens heen moet en er sjiek uit wil zien wel een optie zijn.
De prijs van de kapper houdt ook wel tegen bij een korte coupe. Je moet toch een stuk vaker gaan.
Mijn kapster heb ik al gevraagd of het bij me zou passen, zij denkt van wel en de andere kapster daar beaamt dat. Gebaseerd op mijn gezichtsvorm en de structuur van mijn haar.
Het gaat er meer om of ik het durf aangezien ik zou perfectionistisch ben. Voorlopig ga ik er nog maar even goed over na denken.
Fashionvictim, wel een goed idee zeg. Daar zou ik nooit aan denken. Of ik dat zou kunnen betalen, geen idee. Ik leef van het minimum dus vind de kapper sowieso al duur. Ik ga het wel eens vragen of ze dat doen en voor hoeveel. Zou voor als ik ergens heen moet en er sjiek uit wil zien wel een optie zijn.
De prijs van de kapper houdt ook wel tegen bij een korte coupe. Je moet toch een stuk vaker gaan.
maandag 17 oktober 2022 om 12:47
maandag 17 oktober 2022 om 12:50
Voor n Pixie cut moet je n heel mooi gezicht hebben . De modellen die je er mee ziet hebben zo.n gezicht en dan is het prachtig maar die zijn ook mooi als ze net uit bed komen .en ook met lang haar. Het is nu eenmaal niet anders. Ze hoeven ook niet in de make up voor ze de deur uit gaan .als ze al in de make up zitten zien ze er nog beter uit .
Het is ongelijk verdeeld in de wereld

Het is ongelijk verdeeld in de wereld
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in