Pixie cut, yay or nay?
maandag 17 oktober 2022 om 10:25
Hai hai,
Ik ben al een tijd niet happy met mijn huidige kapsel en denk al heel lang aan een korte coupe omdat ik dat vaak erg mooi vind staan bij vrouwen. Een pixie cut staat al een tijd op het verlanglijstje zeg maar, alleen durf ik niet zo goed.
Momenteel heb ik een bob tot bijna op mijn schouders, in laagjes geknipt en terwijl de mensen om me heen het leuk vinden staan vind ik dat zelf helaas niet. Ik ben nogal een zeikerd met mijn haar.
Als het lang is doe ik het standaard in een staart of een knot en ziet het er snel onverzorgd uit als het los hangt.
Als het nu zo kort is doe ik meestal mijn lok met een klipje op mijn hoofd zodat het uit mijn gezicht is. Ik ben ook totaal niet handig met haar in model brengen of krullen met stijltangen, rollers, noem het maar op. Heb alles al geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet.
Ik heb bergen Youtube filmpjes gekeken over hoe je haar kan krullen en hoe je het in model kan brengen en het lijkt zo simpel maar met mijn motoriek lukt het niet en ik raak er alleen maar pissig van.
Het is van zichzelf stijl met een opkrullende slag, dus nu het op mijn schouders hangt pieken de puntjes omhoog. Iets wat ik niet fijn vind. Ik heb het een tijdje terug een flink stuk korter geknipt, tot mijn oor zeg maar, in laagjes dus en alleen de eerste dag bij de kapper was ik er echt blij mee.
Daarna krijg ik het dus gewoon niet meer in model en heb ik er dagelijks van gebaald. Ik kon er ook niets meer mee, dus ook niet in een staartje doen.
Dat is ook wat me tegenhoudt met de pixie cut, als het me niet bevalt kan ik er niet onderuit, kan er dan hooguit een muts over heen doen.
Mijn vraag is eigenlijk, is een pixie cut makkelijk in onderhoud? Dat je gewoon even een kam erdoor kan halen en klaar, of moet je er echt dagelijks mee fohnen en dergelijke want dat zie ik niet zitten. Ik ben niet bang dat het niet zal staan, ik heb nogal een universeel hoofd waar elk kapsel en elke haarkleur en make up kleur op kunnen maar het is meer dat ik onzeker ben over of het ook mooi zal staan als ik het zelf moet doen.
Ik heb al met mijn kapster overlegd en die zegt dat het niet heel moeilijk is om het in model te krijgen, vaak valt het al meteen goed, maar ja dat zei ze van mijn vorige kapsel ook en dat lukte me zelf ook niet.
Ik heb fijn maar veel haar en het is best pluizig.
Heeft iemand ervaring met de korte coupe? En zo ja, hoe bevalt/beviel het?
Ik ben al een tijd niet happy met mijn huidige kapsel en denk al heel lang aan een korte coupe omdat ik dat vaak erg mooi vind staan bij vrouwen. Een pixie cut staat al een tijd op het verlanglijstje zeg maar, alleen durf ik niet zo goed.
Momenteel heb ik een bob tot bijna op mijn schouders, in laagjes geknipt en terwijl de mensen om me heen het leuk vinden staan vind ik dat zelf helaas niet. Ik ben nogal een zeikerd met mijn haar.
Als het lang is doe ik het standaard in een staart of een knot en ziet het er snel onverzorgd uit als het los hangt.
Als het nu zo kort is doe ik meestal mijn lok met een klipje op mijn hoofd zodat het uit mijn gezicht is. Ik ben ook totaal niet handig met haar in model brengen of krullen met stijltangen, rollers, noem het maar op. Heb alles al geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet.
Ik heb bergen Youtube filmpjes gekeken over hoe je haar kan krullen en hoe je het in model kan brengen en het lijkt zo simpel maar met mijn motoriek lukt het niet en ik raak er alleen maar pissig van.
Het is van zichzelf stijl met een opkrullende slag, dus nu het op mijn schouders hangt pieken de puntjes omhoog. Iets wat ik niet fijn vind. Ik heb het een tijdje terug een flink stuk korter geknipt, tot mijn oor zeg maar, in laagjes dus en alleen de eerste dag bij de kapper was ik er echt blij mee.
Daarna krijg ik het dus gewoon niet meer in model en heb ik er dagelijks van gebaald. Ik kon er ook niets meer mee, dus ook niet in een staartje doen.
Dat is ook wat me tegenhoudt met de pixie cut, als het me niet bevalt kan ik er niet onderuit, kan er dan hooguit een muts over heen doen.
Mijn vraag is eigenlijk, is een pixie cut makkelijk in onderhoud? Dat je gewoon even een kam erdoor kan halen en klaar, of moet je er echt dagelijks mee fohnen en dergelijke want dat zie ik niet zitten. Ik ben niet bang dat het niet zal staan, ik heb nogal een universeel hoofd waar elk kapsel en elke haarkleur en make up kleur op kunnen maar het is meer dat ik onzeker ben over of het ook mooi zal staan als ik het zelf moet doen.
Ik heb al met mijn kapster overlegd en die zegt dat het niet heel moeilijk is om het in model te krijgen, vaak valt het al meteen goed, maar ja dat zei ze van mijn vorige kapsel ook en dat lukte me zelf ook niet.
Ik heb fijn maar veel haar en het is best pluizig.
Heeft iemand ervaring met de korte coupe? En zo ja, hoe bevalt/beviel het?
maandag 17 oktober 2022 om 12:52
Wat jammer dat je je zo slecht voelt, MissE. Ik hoop dat je vakantie door kan gaan en je ervan kunt genieten.
Qua kapsel is een kort kapsel idd meer werk dan (half)lang haar. Wat misschien leuk is, je schreef het zelf al, is wat highlights erin (laten) zetten. Dit kost wel redelijk wat als je het door een kapper laat doen, maar zo te lezen geen optie dat je dat bij je zelf gaat doen. Misschien heb je een kennis ofzo die het aandurft? Scheelt echt heel veel geld.
Verder, idd maar accepteren dat je wat meer moeite hebt met je halflange haar mooi in model krijgen. Heb je weleens droogshampoo met volumepoeder erin gebruikt? Dit voelt niet heel lekker aan maar het maakt je haar wel mega volumineus en dan is het ineens een piece of cake om met een mooie haarklem, een soort 'updo' te maken die er sjiek / verzorgd uitziet. Je kunt ook proberen met volumepoeder als je dat prettiger vindt. Het is er ook in kruidvat eigen merk dus geen grote investering.
Qua kapsel is een kort kapsel idd meer werk dan (half)lang haar. Wat misschien leuk is, je schreef het zelf al, is wat highlights erin (laten) zetten. Dit kost wel redelijk wat als je het door een kapper laat doen, maar zo te lezen geen optie dat je dat bij je zelf gaat doen. Misschien heb je een kennis ofzo die het aandurft? Scheelt echt heel veel geld.
Verder, idd maar accepteren dat je wat meer moeite hebt met je halflange haar mooi in model krijgen. Heb je weleens droogshampoo met volumepoeder erin gebruikt? Dit voelt niet heel lekker aan maar het maakt je haar wel mega volumineus en dan is het ineens een piece of cake om met een mooie haarklem, een soort 'updo' te maken die er sjiek / verzorgd uitziet. Je kunt ook proberen met volumepoeder als je dat prettiger vindt. Het is er ook in kruidvat eigen merk dus geen grote investering.
maandag 17 oktober 2022 om 13:33
maandag 17 oktober 2022 om 13:40
Bedankt voor alle reacties, ik ga nu even offline. Boekje lezen op de bank.
Hobbeltverder, dank je! Ik hoop dat het met jou ook goed gaat met je long covid, mocht je er nog wat over kwijt willen mag je me altijd PB'en.
Zal eens kijken naar die droog shampoo, ik heb wel iets soortgelijks in een spuitbus om het in volume te brengen, maar ben er niet zo weg van. Dat is van de kapper.
Maar zal eens kijken naar Kruidvat eigen merk.
Ik verf mijn haar meestal zelf, dat gaat op zich prima en netjes. Highlights zou ik wel echt bij de kapper laten doen, dat durf ik mijn moeder niet te laten doen. Dan kost het maar wat. Is wel een goed idee denk ik.
Momenteel neig ik meer naar niet doen, sowieso ga ik er eerst nog even langer over na denken, maar vind alle verhalen hier wel fijn om te lezen. Het hangt dus echt af van hoe je haar valt, of het veel werk is of niet.
Hobbeltverder, dank je! Ik hoop dat het met jou ook goed gaat met je long covid, mocht je er nog wat over kwijt willen mag je me altijd PB'en.
Zal eens kijken naar die droog shampoo, ik heb wel iets soortgelijks in een spuitbus om het in volume te brengen, maar ben er niet zo weg van. Dat is van de kapper.
Maar zal eens kijken naar Kruidvat eigen merk.
Ik verf mijn haar meestal zelf, dat gaat op zich prima en netjes. Highlights zou ik wel echt bij de kapper laten doen, dat durf ik mijn moeder niet te laten doen. Dan kost het maar wat. Is wel een goed idee denk ik.
Momenteel neig ik meer naar niet doen, sowieso ga ik er eerst nog even langer over na denken, maar vind alle verhalen hier wel fijn om te lezen. Het hangt dus echt af van hoe je haar valt, of het veel werk is of niet.
maandag 17 oktober 2022 om 14:08
Ik vind het ook 3x niks maar wat wij vinden is niet zo relevant. Als TO het wel mooi vindt moet ze het gewoon doen.
maandag 17 oktober 2022 om 14:31
Ik zou het gewoon doen!
Is het niks, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
En het fijne is, mocht het niks zijn, je haar groeit gewoon weer aan.
En wie weet hoe blij je ermee bent!
Ik heb laatst ook mijn haar korter laten knippen. Zat er ook weken/maanden over te twijfelen en miepen, maar zo blij dat ik het gedaan heb. Staat veel mooier, veel meer volume en minder werk eraan.
Gewoon proberen, TO!
Is het niks, dan heb je het in ieder geval geprobeerd.
En het fijne is, mocht het niks zijn, je haar groeit gewoon weer aan.
En wie weet hoe blij je ermee bent!
Ik heb laatst ook mijn haar korter laten knippen. Zat er ook weken/maanden over te twijfelen en miepen, maar zo blij dat ik het gedaan heb. Staat veel mooier, veel meer volume en minder werk eraan.
Gewoon proberen, TO!
maandag 17 oktober 2022 om 15:04
maandag 17 oktober 2022 om 15:09
Eens! Dus een mooi slank gezicht met de juiste verhoudingen.
Maar dan nog vind ik die vrouwen met lang haar er beter uit zien. Ik vind het dan ook een heel lelijk kapsel. Vooral als vrouwen grijs zijn. Staat zo muisachtig. Echt heel onaantrekkelijk. Ik zou het zelf dan ook nooit doen.
libe wijzigde dit bericht op 17-10-2022 15:11
0.63% gewijzigd
Groetjes!
maandag 17 oktober 2022 om 15:10
Als ik je dan een tip mag geven, ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar als dat ergens in de Randstad is: bij van die Marokkaanse / Turkse kappers kun je volgens mij al voor een tientje je haar helemaal laten föhnen en stylen. Ik weet niet wat de normale Nederlandse kapper daar voor vraagt maar wellicht kun je met je vaste kapper een deal maken ofzo.Miss_Edwards schreef: ↑17-10-2022 12:32Dank je VivaRosa, komt vast goed.
Mijn kapster heb ik al gevraagd of het bij me zou passen, zij denkt van wel en de andere kapster daar beaamt dat. Gebaseerd op mijn gezichtsvorm en de structuur van mijn haar.
Het gaat er meer om of ik het durf aangezien ik zou perfectionistisch ben. Voorlopig ga ik er nog maar even goed over na denken.
Fashionvictim, wel een goed idee zeg. Daar zou ik nooit aan denken. Of ik dat zou kunnen betalen, geen idee. Ik leef van het minimum dus vind de kapper sowieso al duur. Ik ga het wel eens vragen of ze dat doen en voor hoeveel. Zou voor als ik ergens heen moet en er sjiek uit wil zien wel een optie zijn.
De prijs van de kapper houdt ook wel tegen bij een korte coupe. Je moet toch een stuk vaker gaan.
Die vrouw waarmee ik werkte had hetzelfde als jij, ze kon zelf echt niks met haar haar en was daar superonhandig in, vandaar dat ik direct aan haar moest denken toen ik je topic las.
Am Yisrael Chai!
maandag 17 oktober 2022 om 15:23
Eens dat vrouwen met lang haar er bijna altijd mooier uitzien. Niet eens dat lang grijs haar niet mooi is. Maar naar ik begrijp zijn veel niet bezig met er leuker uitzien en wordt men boos als je vindt dat lang haar mooier of aantrekkelijker is. Dus als het je sowieso niet boeit hoe je overkomt, doe het vooral.libe schreef: ↑17-10-2022 15:09Eens! Dus een mooi slank gezicht met de juiste verhoudingen.
Maar dan nog vind ik die vrouwen met lang haar er beter uit zien. Ik vind het dan ook een heel lelijk kapsel. Vooral als vrouwen grijs zijn. Staat zo muisachtig. Echt heel onaantrekkelijk. Ik zou het zelf dan ook nooit doen.![]()
maandag 17 oktober 2022 om 15:23
Als je zulk haar hebt, hoef je geen pixie cut. Ik denk dat kort haar voor de meesten eerder noodzaak is dan dat ze lang haar niet mooi vinden.Ugli schreef: ↑17-10-2022 11:05Ik vind pixie cut persoonlijk maar in weinig gevallen mooi, maar da's smaak denk ik.
Heb je al wat makkelijke kapsels geprobeerd, zoals een half knot/staartje?
En niks mis met een mooie staart of knot toch? Ik heb ook wild haar los, maar als ik wat netter wil overkomen maak ik gewoon een knot of staart:
Ik heb nu kort haar tot net onder mijn sleutelbeen en nu vind ik mijn staart niet mooi meer, zo'n sneu kort pluimpje aan mijn hoofd. Dus ik laat mijn haar weer groeien want ik mis mijn staart. Tot die tijd draag ik knotten en die zitten een stuk lekkerder zonder lang haar haha.
Geldt in ieder geval voor mij. Zodra het over mijn schouders hangt, gaat het pieken en ben ik net ma Flodder.
maandag 17 oktober 2022 om 15:45
Ik zou ook weer graag wat korter haar willen...maar ik heb erg steil haar. Piekt dus erg snel.
Geen idee wat voor mij haalbaar is...kort haar staat mij wel veel vlotter dan half lang tot lang haar.
Ik ben absoluut niet handig met het stylen van mijn haar. Wil eigenlijk een wash-n-go kapsel. Mag best wat rommelig warrig zijn.
Geen idee wat voor mij haalbaar is...kort haar staat mij wel veel vlotter dan half lang tot lang haar.
Ik ben absoluut niet handig met het stylen van mijn haar. Wil eigenlijk een wash-n-go kapsel. Mag best wat rommelig warrig zijn.
maandag 17 oktober 2022 om 16:04
Ik heb al jaren een pixie cut, variërend van een volledig geschoren zijkant tot iets langer en van 3 cm bovenop tot 10 cm. Ik moet elke 3 a 4 weken naar de kapper voor de contouren anders is t geen potje. Elke dag fohn ik er volume in en dan beetje volume poeder. Beetje stijlen met krultang ding en spray wax erin en klaar. Maar t moet gestyled/volume erin anders is t niks. En ik zet mn ogen en wenkbrauwen ook meer aan om t vrouwelijke te benadrukken.
t zal wel
maandag 17 oktober 2022 om 16:10
Mijn haar is lang ook drie keer niks. Maar een pixie kut is toch wel het andere uiterste. Als het tot je kaaklijn komt in een mooie vrouwelijke coupe, en je er dan wat styling producten in doet staat het al veel mooier en vrouwelijker dan die korte pieken op je hoofd.
maandag 17 oktober 2022 om 17:14
Heb je een voorbeeld van hoe je huidige kapsel ongeveer is?
Misschien kunnen we meedenken over hoe je je haar kan opsteken bijv zonder teveel moeite.
Heb ook een paar keer m’n haar flink korter laten knippen omdat ik beu was maar eigenlijk altijd spijt gehad.
Zou denk ik nu niet aandurven als je je al rot voelt om dan je haar ook nog eens kort te knippen met risico dat toch niet helemaal gaat zijn zoals je verwacht had.
Gebruik je weleens klemmen om je haar op te steken? Deze bijv is ook wel fijn
https://www.etos.nl/producten/zenner-st ... EsQAvD_BwE
Misschien kunnen we meedenken over hoe je je haar kan opsteken bijv zonder teveel moeite.
Heb ook een paar keer m’n haar flink korter laten knippen omdat ik beu was maar eigenlijk altijd spijt gehad.
Zou denk ik nu niet aandurven als je je al rot voelt om dan je haar ook nog eens kort te knippen met risico dat toch niet helemaal gaat zijn zoals je verwacht had.
Gebruik je weleens klemmen om je haar op te steken? Deze bijv is ook wel fijn
https://www.etos.nl/producten/zenner-st ... EsQAvD_BwE
maandag 17 oktober 2022 om 18:24
Ik reageer morgen even uitgebreid maar zoiets heb ik nu een beetje qua lengte, draag het in en zijscheiding met een lok. De andere kant is wat langer.
Kan geen plaatjes plakken dus hoop dat het werkt. Komt qua kleur ook aardig overeen.
https://images.app.goo.gl/2qyzMfzqFojZg37a9
Ik heb klemmen in huis ja, gebruik ze ook wel vaak als het langer is. Tips zijn altijd welkom.
Kan geen plaatjes plakken dus hoop dat het werkt. Komt qua kleur ook aardig overeen.
Ik heb klemmen in huis ja, gebruik ze ook wel vaak als het langer is. Tips zijn altijd welkom.
maandag 17 oktober 2022 om 19:18
Ik vind lang grijs haar juist wel mooi als het goed verzorgd is. Ik vind alleen kort grijs haar met pixie kapsel niet mooi.Wickedwitch schreef: ↑17-10-2022 15:23Eens dat vrouwen met lang haar er bijna altijd mooier uitzien. Niet eens dat lang grijs haar niet mooi is. Maar naar ik begrijp zijn veel niet bezig met er leuker uitzien en wordt men boos als je vindt dat lang haar mooier of aantrekkelijker is. Dus als het je sowieso niet boeit hoe je overkomt, doe het vooral.
Groetjes!
maandag 17 oktober 2022 om 20:14
Leuk, maar beetje saai.. 10 a 15 cm eraf, zou veel edgier zijn...
Vind ik dan
maandag 17 oktober 2022 om 20:47
Ik vind dit net heel mooi! Veel mooier dan al die vrouwen met datzelfde lange haar. Ik weet niet waar het idee vandaan komt dat lang haar mooier of vrouwelijker is. Neem bijvoorbeeld Halle Berry, veel mooier met kort dan lang haar. Hetzelfde geldt voor Natalie Imbruglia, Meg Ryan, Emma Watson, ... Maar dat is uiteraard maar mijn meningMiss_Edwards schreef: ↑17-10-2022 18:24Ik reageer morgen even uitgebreid maar zoiets heb ik nu een beetje qua lengte, draag het in en zijscheiding met een lok. De andere kant is wat langer.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
maandag 17 oktober 2022 om 21:03
dinsdag 18 oktober 2022 om 07:54
Ben ik weer, bedankt voor al jullie tips en meningen. Natuurlijk vind iedereen weer wat anders mooi en dat is ook prima. Ik moet gewoon nog mijn draai vinden in mijn eigen zelf acceptatie proces en daar heeft mijn haar best een grote rol in. Wil er ook gewoon blij mee kunnen zijn, trots op zijn. Maar moet er ook zelf meer mijn best voor doen, dus wel meer oefenen met stylen enzo.
Ik wil ook zo graag die leuke waves erin en leuke krullen, misschien toch maar een Remington cone krultang kopen. Heb wel een stijltang maar die is ongeschikt voor krullen helaas. Al doe ik het liever zonder hitte. Ik heb papillotten in huis, rollers en ander spul maar krijg dat er zelf bijna nooit goed en mooi in dus het resultaat valt vaak tegen. Ik heb ook een ronde fohnborstel van Babyliss, een grote brede, daar probeer ik mee te stylen.
En Fashionvictim, ik woon in de randstad ja en er zitten hier zeker Turkse kappers, zal daar eens gaan kijken wat dat kost, laten fohnen en stylen. Zou dat niet elke week kunnen betalen maar misschien twee keer per maand of zo. Dat is het enige wat ik benijd aan rijke mensen, dat ze een haar stylist kunnen nemen die ze dagelijks mooi maakt.
Ik knip mijn haar vaak als ik het spuugzat ben en heb ook bijna altijd spijt, niet omdat het niet mooi geknipt wordt maar omdat ik het zelf dan niet in model krijg en ik dan dus mijn knotten ga missen.
Ik vind highlights wel een goed idee, dat maakt het toch wat frisser en is weer een kleine verandering. De schaar gaat er voorlopig even niet in. Morgen ga ik het verven, dat moet ook nodig gebeuren.
Ik wil ook zo graag die leuke waves erin en leuke krullen, misschien toch maar een Remington cone krultang kopen. Heb wel een stijltang maar die is ongeschikt voor krullen helaas. Al doe ik het liever zonder hitte. Ik heb papillotten in huis, rollers en ander spul maar krijg dat er zelf bijna nooit goed en mooi in dus het resultaat valt vaak tegen. Ik heb ook een ronde fohnborstel van Babyliss, een grote brede, daar probeer ik mee te stylen.
En Fashionvictim, ik woon in de randstad ja en er zitten hier zeker Turkse kappers, zal daar eens gaan kijken wat dat kost, laten fohnen en stylen. Zou dat niet elke week kunnen betalen maar misschien twee keer per maand of zo. Dat is het enige wat ik benijd aan rijke mensen, dat ze een haar stylist kunnen nemen die ze dagelijks mooi maakt.
Ik knip mijn haar vaak als ik het spuugzat ben en heb ook bijna altijd spijt, niet omdat het niet mooi geknipt wordt maar omdat ik het zelf dan niet in model krijg en ik dan dus mijn knotten ga missen.
Ik vind highlights wel een goed idee, dat maakt het toch wat frisser en is weer een kleine verandering. De schaar gaat er voorlopig even niet in. Morgen ga ik het verven, dat moet ook nodig gebeuren.
dinsdag 18 oktober 2022 om 12:34
Dat wilde ik net zeggen. Ik draag best vaak zo'n hoge paardenstaart, met echt wel heel mooi haar, maar zoals het op het plaatje zit zit het nooit.Jufjoke schreef: ↑17-10-2022 11:11Hartstikke leuk. Maar het nadeel van dit soort voorbeeldfoto's is dat er meestal ontzettend veel aan styling gedaan is, ook al lijkt dat niet zo. De onderste twee foto's, daar zit echt veel werk in. Die eerste niet, maar dat vind ik nou persoonlijk niet echt een aantrekkelijke optie, dat vind ik een coupe waar je ook aan kan zien dat er niet echt iets aan gedaan is. Als dat je smaak is, is dat natuurlijk helemaal prima.
dinsdag 18 oktober 2022 om 13:47
*niet alles gelezen*
Kijk eens naar de curly girl methode. En dan niet al die bla bla over de produkten (nouja, als je het wilt proberen natuurlijk wel), maar vooral naar de pineapple knot.
In de corona periode werd mijn haar langer en langer, en op een gegeven moment deed ik na het wassen zo'n knot erin, ging slapen en de dag daarna.. wow, een bos krullen, niet normaal.
Die vallen dan weer niet altijd zoals ik dat wil, maar dan maak je er zo'n rommelige knot van en dan ben je ook klaar.
Pixie cut heb ik gehad rond jouw leeftijd. Hartstikke handig maar ik heb dan ook twee kruintjes waardoor het precies de goede kant op viel. Heel leuk, totdat de zwaartekracht aan mijn ogen en wangen begon te trekken. En ow, wat een ellende om het dan op lengte te krijgen. Dus kijk even goed naar de wat oudere dames in je familie en ga er vanuit dat jouw gezicht ook zo wordt en bedenk je dan nog eens.
Kijk eens naar de curly girl methode. En dan niet al die bla bla over de produkten (nouja, als je het wilt proberen natuurlijk wel), maar vooral naar de pineapple knot.
In de corona periode werd mijn haar langer en langer, en op een gegeven moment deed ik na het wassen zo'n knot erin, ging slapen en de dag daarna.. wow, een bos krullen, niet normaal.
Die vallen dan weer niet altijd zoals ik dat wil, maar dan maak je er zo'n rommelige knot van en dan ben je ook klaar.
Pixie cut heb ik gehad rond jouw leeftijd. Hartstikke handig maar ik heb dan ook twee kruintjes waardoor het precies de goede kant op viel. Heel leuk, totdat de zwaartekracht aan mijn ogen en wangen begon te trekken. En ow, wat een ellende om het dan op lengte te krijgen. Dus kijk even goed naar de wat oudere dames in je familie en ga er vanuit dat jouw gezicht ook zo wordt en bedenk je dan nog eens.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 19 oktober 2022 om 13:00
Ik heb jaren een pixie gehad, maar ik vond het toch bewerkelijk.
Als ik er niets aan deed, vond ik het niet leuk staan. En je moet echt een goede kapper hebben, anders is het niet aan te raden.
En het is erg rigoreus- als het je niet bevalt, duurt het weer een hele tijd voordat je het weer op de lengte van nu hebt.
Je zou eventueel je haar ook wat langer kunnen laten groeien, dan kun je er meer mee doen. Als je niet goed kunt vlechten, kun je ook "bubbels" creeeren met elastiekjes in een paardestaart.
Als ik er niets aan deed, vond ik het niet leuk staan. En je moet echt een goede kapper hebben, anders is het niet aan te raden.
En het is erg rigoreus- als het je niet bevalt, duurt het weer een hele tijd voordat je het weer op de lengte van nu hebt.
Je zou eventueel je haar ook wat langer kunnen laten groeien, dan kun je er meer mee doen. Als je niet goed kunt vlechten, kun je ook "bubbels" creeeren met elastiekjes in een paardestaart.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in