Mode & Beauty alle pijlers

Pixie cut, yay or nay?

17-10-2022 10:25 83 berichten
Hai hai,

Ik ben al een tijd niet happy met mijn huidige kapsel en denk al heel lang aan een korte coupe omdat ik dat vaak erg mooi vind staan bij vrouwen. Een pixie cut staat al een tijd op het verlanglijstje zeg maar, alleen durf ik niet zo goed.
Momenteel heb ik een bob tot bijna op mijn schouders, in laagjes geknipt en terwijl de mensen om me heen het leuk vinden staan vind ik dat zelf helaas niet. Ik ben nogal een zeikerd met mijn haar.
Als het lang is doe ik het standaard in een staart of een knot en ziet het er snel onverzorgd uit als het los hangt.
Als het nu zo kort is doe ik meestal mijn lok met een klipje op mijn hoofd zodat het uit mijn gezicht is. Ik ben ook totaal niet handig met haar in model brengen of krullen met stijltangen, rollers, noem het maar op. Heb alles al geprobeerd maar mij lukt het gewoon niet.
Ik heb bergen Youtube filmpjes gekeken over hoe je haar kan krullen en hoe je het in model kan brengen en het lijkt zo simpel maar met mijn motoriek lukt het niet en ik raak er alleen maar pissig van.

Het is van zichzelf stijl met een opkrullende slag, dus nu het op mijn schouders hangt pieken de puntjes omhoog. Iets wat ik niet fijn vind. Ik heb het een tijdje terug een flink stuk korter geknipt, tot mijn oor zeg maar, in laagjes dus en alleen de eerste dag bij de kapper was ik er echt blij mee.
Daarna krijg ik het dus gewoon niet meer in model en heb ik er dagelijks van gebaald. Ik kon er ook niets meer mee, dus ook niet in een staartje doen.
Dat is ook wat me tegenhoudt met de pixie cut, als het me niet bevalt kan ik er niet onderuit, kan er dan hooguit een muts over heen doen. :P

Mijn vraag is eigenlijk, is een pixie cut makkelijk in onderhoud? Dat je gewoon even een kam erdoor kan halen en klaar, of moet je er echt dagelijks mee fohnen en dergelijke want dat zie ik niet zitten. Ik ben niet bang dat het niet zal staan, ik heb nogal een universeel hoofd waar elk kapsel en elke haarkleur en make up kleur op kunnen maar het is meer dat ik onzeker ben over of het ook mooi zal staan als ik het zelf moet doen.
Ik heb al met mijn kapster overlegd en die zegt dat het niet heel moeilijk is om het in model te krijgen, vaak valt het al meteen goed, maar ja dat zei ze van mijn vorige kapsel ook en dat lukte me zelf ook niet.
Ik heb fijn maar veel haar en het is best pluizig.

Heeft iemand ervaring met de korte coupe? En zo ja, hoe bevalt/beviel het?
Ugli schreef:
17-10-2022 11:54
Die staart die ik postte heeft veel werk omdat de slag erin nep is, maar als je natuurlijke slag hebt, zit je staart vanzelf zo. En als je stijl haar hebt, heb je gewoon een stijle staart:

Afbeelding
Ook hier zit weer heel veel styling achter. Ik heb echt extreem steil haar, maar om het zo netjes en clean in een staart te krijgen als op deze foto, moet ik eerst met een steiltang in de weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wickedwitch schreef:
17-10-2022 15:23
Eens dat vrouwen met lang haar er bijna altijd mooier uitzien. Niet eens dat lang grijs haar niet mooi is. Maar naar ik begrijp zijn veel niet bezig met er leuker uitzien en wordt men boos als je vindt dat lang haar mooier of aantrekkelijker is. Dus als het je sowieso niet boeit hoe je overkomt, doe het vooral.
Daarmee ga je er dus vanuit dat iedereen het maar met je eens is, dat het een vaststaand feit is dat lang haar per definitie mooier en leuker is. Mensen kunnen het ook gewoon niet met je eens zijn en lang haar niet altijd mooier vinden. Dat ze dan "dus" niet bezig zijn met leuk eruit zien slaat nergens op.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wickedwitch schreef:
17-10-2022 15:23
Eens dat vrouwen met lang haar er bijna altijd mooier uitzien. Niet eens dat lang grijs haar niet mooi is. Maar naar ik begrijp zijn veel niet bezig met er leuker uitzien en wordt men boos als je vindt dat lang haar mooier of aantrekkelijker is. Dus als het je sowieso niet boeit hoe je overkomt, doe het vooral.
Het boeit mij niet wat anderen van mij vinden, maar het boeit me wel wat ik mooi vind en daarom kan ik niet wachten tot ik weer de energie heb om naar de kapper te gaan en weer rigoureus kort te knippen. Dan ben ik eindelijk weer blij als ik in de spiegel kijk :)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bedankt voor alle tips en reacties, ik neem het mee. Heb besloten om er voorlopig vanaf te zien, ik durf het met mijn zeikerige/kritische inborst op mijn haar gewoon niet aan. Als het me niet bevalt kan ik er niets meer mee en duurt het eeuwen voor het langer is weer.
Maar er is goed nieuws, heb het gisteren geverfd en daarna zorgvuldig gestyled met mijn fohnborstel en was zowaar eens best tevreden over het resultaat. Ik heb zelfs complimenten gehad over mijn haar, dat was leuk. Ik moet gewoon wat meer oefenen en niet zo snel opgeven, het kan dus wel. Ik stond voor het eerst in lange tijd weer in de spiegel naar mijn haar te lonken. :P :cheer:

Ik wil nog wel een Remington krultang kopen over een tijdje, zo'n wand vormige zonder klem, die schijnen goed te zijn. Iemand daar ervaring mee?
Ik had zo'n ding met klem van de Blokker eigen merk maar die was echt flut, die heb ik weg gedaan.
Miss_Edwards schreef:
20-10-2022 07:22
Bedankt voor alle tips en reacties, ik neem het mee. Heb besloten om er voorlopig vanaf te zien, ik durf het met mijn zeikerige/kritische inborst op mijn haar gewoon niet aan. Als het me niet bevalt kan ik er niets meer mee en duurt het eeuwen voor het langer is weer.
Maar er is goed nieuws, heb het gisteren geverfd en daarna zorgvuldig gestyled met mijn fohnborstel en was zowaar eens best tevreden over het resultaat. Ik heb zelfs complimenten gehad over mijn haar, dat was leuk. Ik moet gewoon wat meer oefenen en niet zo snel opgeven, het kan dus wel. Ik stond voor het eerst in lange tijd weer in de spiegel naar mijn haar te lonken. :P :cheer:

Ik wil nog wel een Remington krultang kopen over een tijdje, zo'n wand vormige zonder klem, die schijnen goed te zijn. Iemand daar ervaring mee?
Ik had zo'n ding met klem van de Blokker eigen merk maar die was echt flut, die heb ik weg gedaan.
Ik heb beeld, :rofl:

Die krultangen zonder klem daar moet je echt opletten dat je eentje met goede handschoen koopt, anders verbrand je je fikken. Ik heb er een van (volgens mij) babyliss met klem en die doet het super op mijn haar (sleutelbeen lengte)
Op Vinted staan ook heel veel krultangen te koop voor een schijntjevan wat je in de winkel betaald, vaak ook ongebruikt.
Ik heb een goede hitte handschoen van mijn stijltang. Het schijnt makkelijker te gaan met zo'n ding zonder klem zeggen ze. Voorlopig koop ik er ook even geen een hoor, ga eerst nog op vakantie dus spaar mijn geld even op. Maar Vinted is wel een handige ja, dank je.
Ik heb daar nog nooit wat besteld maar is zeker het proberen waard.
lollypopje schreef:
19-10-2022 16:19
Het boeit mij niet wat anderen van mij vinden, maar het boeit me wel wat ik mooi vind en daarom kan ik niet wachten tot ik weer de energie heb om naar de kapper te gaan en weer rigoureus kort te knippen. Dan ben ik eindelijk weer blij als ik in de spiegel kijk :)
Prima toch? Het boeit mij wel hoe anderen mij vinden. Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat men heel negatief kijkt naar grijs haar. Maar hoezeer ik dat ook jammer vind, ik ga nooit meer verven.
Wickedwitch schreef:
20-10-2022 17:29
Prima toch? Het boeit mij wel hoe anderen mij vinden. Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat men heel negatief kijkt naar grijs haar. Maar hoezeer ik dat ook jammer vind, ik ga nooit meer verven.
Zeker prima. Ik val vooral over de insinuatie dat vrouwen met kort haar niet om hun uiterlijk geven. Terwijl ik juist kort haar wil, omdat ik om mijn uiterlijk geef.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven