Slechte moeder?

21-06-2009 22:18 337 berichten
Waarom zou je ineens een slechte moeder zijn als jij (event. met partner) beslist dat dingen op een bepaalde manier gebeuren? Omdat de kinderen dat misschien niet leuk vinden? Moet je dan je hele dagplanning en al je wensen ondergeschikt aan de wensen/grillen van de kinderen maken? Hoeven kinderen zich dan niet te schikken naar hun ouders ipv dat ouders slaaf worden van hun kinderen? Gaat opvoeden dan erover of je kinderen je aardig vinden, of dat je hen uiteindelijk tot zelfstandige, verantwoordelijke personen laat opgroeien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Digitalis schreef op 22 juni 2009 @ 10:35:

Ok Chica, ik ga ook liever ver weg (al is Europa ook leuk, enorm leuk). Maar vind dat er best rekening mag gehouden worden met de kinderen. Antarctica is voor de meeste kinderen nu niet echt leuk, zo op een boot, af en toe aan land, enzovoorts. Dus dat je dan niet gaat met jonge kids dat kan ik me voorstellen. Ik heb geen kinderen en wil ze ook niet, maar ben wel een paar keer met een vriendengroep weggegaan en dan keken we wat beetje overeenkwam met de wensen van alle leden van de groep. In m'n eentje kies ik uiteraard de bestemming en soort reis uit die ik wil. Lijkt me toch niet door je kinderen laten dicteren als je kind graag in het zand speelt en je dan een vakantie plant waar je op z'n minst een paar dagen aan de zee zit.Klopt helemaal, tuurlijk hou je tot op zekere hoogte rekening met de kinderen. Daarom ben ik ook naar Bali gegaan Anders was ik wel gaan rondtrekken in Iran ofzo. Maar alles tot op zekere hoogte en dat lijkt me inderdaad gezond. Het verschil tussen Antartica en Ermelo is dan ook wel een beetje erg groot. Er zit nog heeeel veel tussen zodat zowel je kind als jij happy bent. En volgens mij draait het daar allemaal om.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Smiley niet nodig hoor, Leo, ik begreep je zo ook wel! Was meer algemeen bedoeld eigenlijk.

Maar sommigen lijken de midddenweg tussen Bali en kramperen te vergeten.
Oh en nog even eentje voor Mips. Over die gordijnen van je. Als je goed gelezen had en mijn motto bekijkt, zou je moeten snappen dat ik al 36 weken in de gordijnen hang. (en me heel netjes gedragen heb op het forum in vergelijking met de vorige keer. En das dan weer een hele prestatie).
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:33:

Smiley niet nodig hoor, Leo, ik begreep je zo ook wel! Was meer algemeen bedoeld eigenlijk.

Maar sommigen lijken de midddenweg tussen Bali en kramperen te vergeten.Tussen Antartica en Kramperen bedoel je zeker? Bali IS voor mij een middenweg. Dus dat is ook nogal afhankelijk van je eigen situatie.

Kee hon.

Volgend jaar gaan wij in Ierland kamperen Ainne, daar woon jij toch?
Jeetje Eleonora....ik ben wel bewust (egocentrisch) zwanger geworden en heb bijna een jaar gevoed.

Ook nog al die tijd niet gerookt.

Maakt me dus toch bijna een goede moeder

Ben overigens ook groot voorstander van met pleerol in het bos.

Maar absoluut niet met pleerol naar wc gebouw.....
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 13:35:

[...]

Tussen Antartica en Kramperen bedoel je zeker? Bali IS voor mij een middenweg. Dus dat is ook nogal afhankelijk van je eigen situatie.snob

Eerder in dit topic kreeg ik gezeik omdat ik naar een rustig grieks eiland ga dit jaar.

Kon ik volgens de Ermelo lovers net zo goed hier blijven.

Dus die middenweg wordt ook niet gewaardeerd....
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:37:

[...]

snob

Kampioen lezer
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 13:35:

[...]

Kee hon.

Volgend jaar gaan wij in Ierland kamperen Ainne, daar woon jij toch?

Leuk! Waar ga je heen, Connemara? Da's het allermooiste plekje op aarde.

Chica take note.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 13:37:

[...]

Eerder in dit topic kreeg ik gezeik omdat ik naar een rustig grieks eiland ga dit jaar.

Kon ik volgens de Ermelo lovers net zo goed hier blijven.

Dus die middenweg wordt ook niet gewaardeerd....

Maar hoe weten ze dat dan? Zijn ze toch stiekum zelf een keer heen geweest

Jeetje jammer dat ik er niet was, ben benieuwd wat die Ermelo lovers van Bali hadden gevonden Was waarschijnlijk op de brandstapel gegooit.
quote:neele schreef op 22 juni 2009 @ 13:35:

Jeetje Eleonora....ik ben wel bewust (egocentrisch) zwanger geworden en heb bijna een jaar gevoed.

Ook nog al die tijd niet gerookt.

Maakt me dus toch bijna een goede moeder

Ben overigens ook groot voorstander van met pleerol in het bos.

Maar absoluut niet met pleerol naar wc gebouw.....

Ik vind je geweldig Neel en volgens mij deug je als moeder ook helemaal hoor.

En ja, die pleerol in dat bos, daar heb ik nog eens een topic over geopend....was heel verrassend wat je tegen kon komen bij zo'n pleëxpeditie ja....
Ermelo-lovers? Wie zijn dat?

Ik ben groot Griekenlandfan, over zeven weken zitten wij op Zakynthos. Met babyfoon-die-tot-aan-de-zwembadbar-gaat.
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:39:

[...]

We hebben nog geen route bedacht maar ik zet 'm in mijn agenda, Connemara.....Thanks!
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:39:

[...]

Chica take note.

Oh als je in Ierland woont weet je niet wat ik bedoel met Kampioen lezer

Uitleg: Dat blad is gratis van de ANWB en daar staan alleen maar heeeel leuke uitstapjes naar campings in Ermelo en als je echt durft dan ook naar Frankrijk. Ik geloof niet dat die lezers al toe zijn aan Ierland.

Ennuh: Connemara is genoteerd hoor. Voor als ik straks oud ben
Gut en ik dacht nog dat je me een compliment gaf, Chica. Wég illusie.
@Ainne, dat zijn mensen die een vakantie naar Antarctica laten schieten omdat hun vijfjarige Ermelo toch leuker vindt. Alles voor de kleine, nietwaar? Er is in Ermelo een bepaalde Camping (sh.... welke was dat ook al weer, daar moet ik aandelen van gaan kopen, prima belegging!)- nou, dat is gewoon het einde van de bewoonde wereld !
quote:Ainne schreef op 22 juni 2009 @ 13:44:

Gut en ik dacht nog dat je me een compliment gaf, Chica. Wég illusie.

Zie het maar als in de categorie snob
En Chica, kan allebei ook?

Dat je én Ermelo leuk vindt én Bali? Ik ken zulke mensen (mijn broer en schoonzus) namelijk. Die gaan zowel in eigen land als in het buitenlandse op vakantie en dan ook ver, vér weg met niet bereikbaar zijn wekenlang en zo en de kind mee ook nog.

Of past dat niet in jouw persoonlijkheidshokjes?
Ha die Specu, ik wilde je net komen vertellen dat er inmiddels vrede is gesloten hier, maar je bent er!
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 13:47:

En Chica, kan allebei ook?

Dat je én Ermelo leuk vindt én Bali? Ik ken zulke mensen (mijn broer en schoonzus) namelijk. Die gaan zowel in eigen land als in het buitenlandse op vakantie en dan ook ver, vér weg met niet bereikbaar zijn wekenlang en zo en de kind mee ook nog.

Of past dat niet in jouw persoonlijkheidshokjes?Oh Eleonora, neem me nou niet zo serieus hoor. Van mij mag iedereen overal van houden. Ermelo, Frankrijk, Griekenland, Antartica, Bali het maakt me niet uit. IK hou alleen niet van Ermelo. Maar dat maakt me geen slechtere of betere moeder. Dat gaat gewoon over je smaak. En smaken verschillen gelukkig. Dit is dus vanaf het begin een non-discussie. Maar goed, wel een leuke dus ik doe graag mee.
He, Ainne! Ik ga ook echt niet kamperen, vre-se-lijk. Primitief, onhygienisch, onsmakelijke blubberprut-hapjes die opgewarmd worden op een primus, vieze toiletten, of in het wild poepen- en dan heb ik het er ook nog niet eens over dat je wellicht op een tokkie-camping belandt ipv een luxueuze mobile home camping.
quote:Chica34 schreef op 22 juni 2009 @ 13:50:

[...]

Oh Eleonora, neem me nou niet zo serieus hoor. Van mij mag iedereen overal van houden. Ermelo, Frankrijk, Griekenland, Antartica, Bali het maakt me niet uit. IK hou alleen niet van Ermelo. Maar dat maakt me geen slechtere of betere moeder. Dat gaat gewoon over je smaak. En smaken verschillen gelukkig. Dit is dus vanaf het begin een non-discussie. Maar goed, wel een leuke dus ik doe graag mee.

O, ik neem dit hele topic niet serieus, ik zit bij iedere posting te lachen, ik dacht dat we aan het pesterig fake tegen elkaar opbieden waren. Ik neem dus niks serieus.

Moest dat wel moeten, excuses dan Speculaasje.....

Tongue in cheeck en zo.....
quote:eleonora schreef op 22 juni 2009 @ 13:42:

[...]

We hebben nog geen route bedacht maar ik zet 'm in mijn agenda, Connemara.....Thanks!Oke, hier is je routeplanner: Ervanuitgaande dat je de auto meeneemt, neem de boot naar Dun Laoghaire. Bij aankomst rij je meteen naar Co Wicklow, via Blessington Lakes, Sally Gap, Glendalough en Powerscourt. Hier zijn ongetwijfeld campings in de buurt voor je eerste nacht. Dan zak je af via Wexford, Cork, the Ring of Kerry (dolfijntje kijken), via Co Galway naar Connemara, wilde ponies en zeehonden kijken. Dan via Co Clare (Cliffs of Moher) naar boven, de grens over naar Noord-Ierland. Daar naar de Giant's Causeway, waarna je via Howth richting Dublin gaat. Potje bier kopje thee bij Ainne, Vent pas wel op de kinderen, en terug naar de boot in Dun Laoghaire. Anderhalf tot twee weken zo'n beetje. Klaar is Leo!
Mijn oma's jongere zus zit trouwens in het gekkenhuis in Ermelo. Weetje van de dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven