Wat je niet hardop wil zeggen deel XI
zaterdag 12 november 2022 om 18:47
Dankjulliewel. Mijn moeder heeft kanker, goede vooruitzichten, maar ze is opgenomen sinds gisteren omdat het niet goed ging. We dachten door de bestralingen en chemopillen, aanslag op je lijf natuurlijk, maar sinds vanmiddag ligt ze in complete isolatie omdat ze een bacterie heeft maar nog niet weten wat precies. Ze is echt heel ziek. En voor het eerst ben ik nu echt bang.

zaterdag 12 november 2022 om 18:52
Eens met Roelie :Groentespies schreef: ↑12-11-2022 08:09Dus mijn kinds potlood wordt uit haar etui gejat en ze krijgt van de juf geen nieuwe? Ze moet nu zelf van thuis een nieuwe meenemen Een ander moet €0,10 betalen. Ik snap dat kinderen moet worden aangeleerd dat ze zuinig moeten omgaan met spullen, maar jullie gaan nu wel erg ver. Ik snap dat jullie een budget hebben. Met Corona is er 2 jaar vrijwel geen enkele activiteit gedaan of viering geweest. Recent weer de jaarlijkse verkoopactie, de niet-zo-vrijwillige-ouderbijdrage (we stalken tot je betaald, al is het op de laatste schooldag), en vorige week nog een flinke bedelpost voor extra geld/ sponsoring in goederen.
Ik ben geneigd om nu een joekel van een doos potloden in de klas neer te zetten.

@drackie

Relax we're all crazy, it's not a competition

zaterdag 12 november 2022 om 19:12
Groentespies schreef: ↑12-11-2022 08:09Dus mijn kinds potlood wordt uit haar etui gejat en ze krijgt van de juf geen nieuwe? Ze moet nu zelf van thuis een nieuwe meenemen Een ander moet €0,10 betalen. Ik snap dat kinderen moet worden aangeleerd dat ze zuinig moeten omgaan met spullen, maar jullie gaan nu wel erg ver. Ik snap dat jullie een budget hebben. Met Corona is er 2 jaar vrijwel geen enkele activiteit gedaan of viering geweest. Recent weer de jaarlijkse verkoopactie, de niet-zo-vrijwillige-ouderbijdrage (we stalken tot je betaald, al is het op de laatste schooldag), en vorige week nog een flinke bedelpost voor extra geld/ sponsoring in goederen.
Ik ben geneigd om nu een joekel van een doos potloden in de klas neer te zetten.
Ouderbijdrages hebben dus niets met schoolspullen te maken hoor, dat geld is voor dingen die de school met de ouderraad organiseert, uitjes, eten bij pasen, ijsjes op hete dagen, theater ect..Niet de schoolpotloden en schriften ect... Daar gaat geen enkele euro van naar dat soort zaken en/of de school.
Dus dit stukje slaat nergens op.
Maar je kan altijd een doos potloden neerzetten. Of de juf aanspreken dat ze oplet omdat er gejat wordt.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 12-11-2022 19:25
11.72% gewijzigd

zaterdag 12 november 2022 om 19:16
Bij mij niet helaas.
zaterdag 12 november 2022 om 19:18
Eerst CCleaner erover.
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.

zaterdag 12 november 2022 om 19:24
Ook al gedaan. Adblocker uit gehad, hielp ook niet. Weet niet meer.
zaterdag 12 november 2022 om 19:30

zaterdag 12 november 2022 om 20:04
Boehoe, deel van de mensen stoken niet, nu voel ik me niet oke als ik wel me de rambam stook en kan betalen.
Bepaalde mensen nemen geen kinderen maar ik wil er 4/8/12.
Andere mensen eten geen vlees, nu heb ik dus vleeseetschaamte door hen.
Andere mensen vliegen niet maar ik wel, dus nu heb ik vliegschaamte en dat vind ik heel vervelend.
Enz.
Dat gejank als mensen iets doen of laten voor het milieu of de maatschappij of gewoon hun eigen normen en waarden of nog simpeler: hun budget (al dan niet gedwongen) maar jij hebt daar geen zin in, ga dan niet zo janken steeds.
Dat omgekeerde slachtofferschap staat je niet stelletje snowflakes.
Maak je keuze ( en wees blij dat je die keuze kan maken, dat geldt niet voor iedereen) en sta er dan achter en stop met huilen overal om mensen die andere/ bewustere keuzes maken. Of maak andere keuzes.
Hier en in RL, hoe gewoon je jankbek eens en tel je zegeningen verwende krengen.
Zo, tijd voor koffie en een dichte laptop.
Andere mensen vliegen niet maar ik wel, dus nu heb ik vliegschaamte en dat vind ik heel vervelend.
Enz.
Dat gejank als mensen iets doen of laten voor het milieu of de maatschappij of gewoon hun eigen normen en waarden of nog simpeler: hun budget (al dan niet gedwongen) maar jij hebt daar geen zin in, ga dan niet zo janken steeds.
Dat omgekeerde slachtofferschap staat je niet stelletje snowflakes.

Maak je keuze ( en wees blij dat je die keuze kan maken, dat geldt niet voor iedereen) en sta er dan achter en stop met huilen overal om mensen die andere/ bewustere keuzes maken. Of maak andere keuzes.
Hier en in RL, hoe gewoon je jankbek eens en tel je zegeningen verwende krengen.
Zo, tijd voor koffie en een dichte laptop.

zaterdag 12 november 2022 om 21:11
LuciFee2022 schreef: ↑12-11-2022 20:04Boehoe, deel van de mensen stoken niet, nu voel ik me niet oke als ik wel me de rambam stook en kan betalen.
Enz.
Dat omgekeerde slachtofferschap staat je niet stelletje snowflakes.![]()
Zo, tijd voor koffie en een dichte laptop.![]()
Dat dacht ik ook, toen ik het las.
Ik ga soms bewust op de fiets om benzine uit te sparen maar ik heb nog geen schaamte om de auto wel te pakken. Tenminste voor een redelijke afstand. Voor die 400 meter naar de supermarkt zou ik me dan wel schamen, maar dat heb ik de afgelopen twintig jaar ook nauwelijks gedaan.
zondag 13 november 2022 om 09:22
De man met wie ik vanaf april aan het daten ben, antwoordde dit weekend tot tweemaal toe op mijn vraag wat onze status nu is en of ik hem nu naar mijn vriendinnen toe mijn vriend mag noemen, met "hmmm ik denk een pre-relatie; tussen daten en een relatie in". En ik klapte de rest van de middag dicht en ben nu op de hele man afgeknapt en hij heeft niks door. Dus ik moet hem dat vertellen (ook omdat hij me voor over een poosje heeft uitgenodigd als +1 naar iets).

zondag 13 november 2022 om 16:50
Vast, maar zelf een potlood meenemen omdat een ander grijpgrage handjes heeft slaat nog minder. Er is regelmatig etui-controle dus we zien het wel komende week. En met juf in gesprek gaan heeft geen nut, heb ik al eerder gemerkt dit schooljaar.LuciFee2022 schreef: ↑12-11-2022 19:12Ouderbijdrages hebben dus niets met schoolspullen te maken hoor, dat geld is voor dingen die de school met de ouderraad organiseert, uitjes, eten bij pasen, ijsjes op hete dagen, theater ect..Niet de schoolpotloden en schriften ect... Daar gaat geen enkele euro van naar dat soort zaken en/of de school.
Dus dit stukje slaat nergens op.
Maar je kan altijd een doos potloden neerzetten. Of de juf aanspreken dat ze oplet omdat er gejat wordt.
zondag 13 november 2022 om 16:55
Utrecht schaft per 1 Januari 2023 het gratis parkeren af op feestdagen.
Het gaat om Cristelijke feestdagen en zij willen dit niet exclusief maken.
Feestdagen van andere geloven worden hierdoor buitengesloten volgens de gemeente.
Ik geef het op.
Het gaat om Cristelijke feestdagen en zij willen dit niet exclusief maken.
Feestdagen van andere geloven worden hierdoor buitengesloten volgens de gemeente.
Ik geef het op.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zondag 13 november 2022 om 18:52
Gewoon zeggen, het is niet dat jullie een relatie hebben hèTimetraveler schreef: ↑13-11-2022 09:22De man met wie ik vanaf april aan het daten ben, antwoordde dit weekend tot tweemaal toe op mijn vraag wat onze status nu is en of ik hem nu naar mijn vriendinnen toe mijn vriend mag noemen, met "hmmm ik denk een pre-relatie; tussen daten en een relatie in". En ik klapte de rest van de middag dicht en ben nu op de hele man afgeknapt en hij heeft niks door. Dus ik moet hem dat vertellen (ook omdat hij me voor over een poosje heeft uitgenodigd als +1 naar iets).

(Echt, wat is dat voor gelul, een pré-relatie tsss).
Cum non tum age

zondag 13 november 2022 om 18:55
Groentespies schreef: ↑13-11-2022 16:50Vast, maar zelf een potlood meenemen omdat een ander grijpgrage handjes heeft slaat nog minder. Er is regelmatig etui-controle dus we zien het wel komende week. En met juf in gesprek gaan heeft geen nut, heb ik al eerder gemerkt dit schooljaar.
Wie zegt dat dat normaal is dan? Ik niet hoor.
anoniem_63a4aa770857d wijzigde dit bericht op 13-11-2022 18:56
10.65% gewijzigd
zondag 13 november 2022 om 18:55
Een pré-relatie is ook een relatie.Timetraveler schreef: ↑13-11-2022 09:22De man met wie ik vanaf april aan het daten ben, antwoordde dit weekend tot tweemaal toe op mijn vraag wat onze status nu is en of ik hem nu naar mijn vriendinnen toe mijn vriend mag noemen, met "hmmm ik denk een pre-relatie; tussen daten en een relatie in". En ik klapte de rest van de middag dicht en ben nu op de hele man afgeknapt en hij heeft niks door. Dus ik moet hem dat vertellen (ook omdat hij me voor over een poosje heeft uitgenodigd als +1 naar iets).
En kennelijk ben je toch belangrijk genoeg om je uit te nodigen als +1. Hij wil dus wel dat mensen jullie samen zien.
Maar ik zou er ook hoorns van krijgen.
Als hij na een half jaar nog altijd niet weet of dingen een relatie zijn, is de kans toch echt eerder beperkt dat het een volgens hem officiële echte relatie wordt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zondag 13 november 2022 om 20:41
LuciFee2022 schreef: ↑12-11-2022 19:24Ook al gedaan. Adblocker uit gehad, hielp ook niet. Weet niet meer.
Ik kan alleen plaatjes zien via een andere internet-opener. Dus zeg maar via Chrome wel, via internet-explorer niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..