Wat je niet hardop wil zeggen deel XI
zondag 13 november 2022 om 20:48
Oké hij stond net voor mijn deur te stamelen dat hij een onhandige idioot was geweest, maar dat hij me al een paar maanden als zijn vriendin zag (zonder dat zo te communiceren, handig). Maar nu vroeg hij officieel of ik hem nog wilde en of we nu dan een relatie hebben en wat we met Kerst gaan doen
.

zondag 13 november 2022 om 20:57
Oké, nu is hij wel weer cute.Timetraveler schreef: ↑13-11-2022 20:48Oké hij stond net voor mijn deur te stamelen dat hij een onhandige idioot was geweest, maar dat hij me al een paar maanden als zijn vriendin zag (zonder dat zo te communiceren, handig). Maar nu vroeg hij officieel of ik hem nog wilde en of we nu dan een relatie hebben en wat we met Kerst gaan doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
zondag 13 november 2022 om 21:12
Ik neem aan dat een potlood je niet ruineert? Stop dan gewoon een nieuw potlood in die etui en laat het gaan.Groentespies schreef: ↑13-11-2022 16:50Vast, maar zelf een potlood meenemen omdat een ander grijpgrage handjes heeft slaat nog minder. Er is regelmatig etui-controle dus we zien het wel komende week. En met juf in gesprek gaan heeft geen nut, heb ik al eerder gemerkt dit schooljaar.
Het is een onnozele futiliteit, waarom dit groter maken dan nodig?
dinsdag 15 november 2022 om 14:23

dinsdag 15 november 2022 om 14:37
Ter achtergrondinformatie:
Als ik op WhatsApp een nieuwe chat open, bekijk ik altijd vluchtig de eerste 3, 4 profielfoto's in mijn lijst van contactpersonen, dus van degenen wiens naam met een A beginnen. Ik kijk vanzelf, gewoon omdat die foto's toevallig bovenaan staan, ongeacht wie de eerste vier zijn want dat wisselt soms als er een contact bijkomt/verwijderd wordt.
Sinds kort hebben de ex-vrouw van mijn partner en ik wegens bepaalde redenen elkaars nummer en dus elkaars WhatsApp. Haar naam begint met een A en staat als tweede in mijn lijst met contactpersonen. Ik zie haar profielfoto dus bijna dagelijks voorbij komen als ik een nieuwe chat wil openen.
So far, so good.
Dan de reden dat ik hier wil spuien:
Je hebt wekenlang dezelfde profielfoto. Ik ook. Als ik mijn foto verander in een foto van mezelf, gezien op de rug, heb jij een dag later opeens ook een foto van jezelf, gezien op de rug. Als ik mijn foto weer terug verander naar mijn oude profielfoto, doe jij dat ook. Heel toevallig, denk ik dan nog. Totdat ik een tijd later mijn profielfoto verander in een selfie. Een dag later heb jij ook een selfie. Ik neem de proef op de som en verander een paar dagen later nog een laatste keer mijn foto: eentje van mij en mijn partner, jouw ex-man. Jij verandert je foto in een afbeelding met tekst die zich laat vertalen als: 'boven alles geef ik de voorkeur aan eenzaamheid'.
Jeetje, jullie zijn tien jaar gescheiden en er is alleen maar contact omdat jullie een kind hebben samen. Heb je echt niks beters te doen dat de profielfoto's van zijn nieuwe partner in de gaten te houden en je eigen foto mee te veranderen? Kinderachtig mens
Als ik op WhatsApp een nieuwe chat open, bekijk ik altijd vluchtig de eerste 3, 4 profielfoto's in mijn lijst van contactpersonen, dus van degenen wiens naam met een A beginnen. Ik kijk vanzelf, gewoon omdat die foto's toevallig bovenaan staan, ongeacht wie de eerste vier zijn want dat wisselt soms als er een contact bijkomt/verwijderd wordt.
Sinds kort hebben de ex-vrouw van mijn partner en ik wegens bepaalde redenen elkaars nummer en dus elkaars WhatsApp. Haar naam begint met een A en staat als tweede in mijn lijst met contactpersonen. Ik zie haar profielfoto dus bijna dagelijks voorbij komen als ik een nieuwe chat wil openen.
So far, so good.
Dan de reden dat ik hier wil spuien:
Je hebt wekenlang dezelfde profielfoto. Ik ook. Als ik mijn foto verander in een foto van mezelf, gezien op de rug, heb jij een dag later opeens ook een foto van jezelf, gezien op de rug. Als ik mijn foto weer terug verander naar mijn oude profielfoto, doe jij dat ook. Heel toevallig, denk ik dan nog. Totdat ik een tijd later mijn profielfoto verander in een selfie. Een dag later heb jij ook een selfie. Ik neem de proef op de som en verander een paar dagen later nog een laatste keer mijn foto: eentje van mij en mijn partner, jouw ex-man. Jij verandert je foto in een afbeelding met tekst die zich laat vertalen als: 'boven alles geef ik de voorkeur aan eenzaamheid'.
Jeetje, jullie zijn tien jaar gescheiden en er is alleen maar contact omdat jullie een kind hebben samen. Heb je echt niks beters te doen dat de profielfoto's van zijn nieuwe partner in de gaten te houden en je eigen foto mee te veranderen? Kinderachtig mens
dinsdag 15 november 2022 om 15:32

dinsdag 15 november 2022 om 15:42
Ik bekijk de foto's van haar niet eens opzettelijk, ik zie ze gewoon voorbij komen omdat ze alfabetisch als tweede in mijn lijst staat. Uit mijn hoofd weet ik dat de persoon boven haar géén foto heeft maar een grijs WhatsApp poppetje en dat is iemand waarmee ik een paar maanden geleden kort zakelijk contact heb gehad. Het valt me gewoon op als er bovenin die lijst een plaatje verandert want ik zie het dagelijks.
dinsdag 15 november 2022 om 15:45
Zo doe ik dat ook, hoor. Ik zie alleen de bovenste en soms zie ik dat iemand een nieuwe foto heeft en klik ik er even op.AbsoFabso schreef: ↑15-11-2022 15:42Ik bekijk de foto's van haar niet eens opzettelijk, ik zie ze gewoon voorbij komen omdat ze alfabetisch als tweede in mijn lijst staat. Uit mijn hoofd weet ik dat de persoon boven haar géén foto heeft maar een grijs WhatsApp poppetje en dat is iemand waarmee ik een paar maanden geleden kort zakelijk contact heb gehad. Het valt me gewoon op als er bovenin die lijst een plaatje verandert want ik zie het dagelijks.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 15 november 2022 om 15:50
Ik vraag me vooral af waarom je zo vaak nieuwe chats opent? Alle mensen met wie ik chat staan al in de lijst dus ik open echt zowat nooit een nieuw gesprek. Neemt niet weg dat het heel raar gedrag is ja.AbsoFabso schreef: ↑15-11-2022 15:42Ik bekijk de foto's van haar niet eens opzettelijk, ik zie ze gewoon voorbij komen omdat ze alfabetisch als tweede in mijn lijst staat. Uit mijn hoofd weet ik dat de persoon boven haar géén foto heeft maar een grijs WhatsApp poppetje en dat is iemand waarmee ik een paar maanden geleden kort zakelijk contact heb gehad. Het valt me gewoon op als er bovenin die lijst een plaatje verandert want ik zie het dagelijks.
dinsdag 15 november 2022 om 22:09

dinsdag 15 november 2022 om 22:24
Mensen met wie ik vaak chat staan inderdaad in de lijst, maar de sporadische chats verwijder ik. Lekker overzichtelijk

Ach, toen ze jarig was had ze mijn vriend/haar ex-man uit het niks een appje gestuurd: "happy birthday to me". Ze is gewoon nog heel erg met hem bezig, op het sneue af.

dinsdag 15 november 2022 om 22:51
Ik vorm mij hier het volgende beeld bij: een vrouw, alleen op haar verjaardag op een doordeweekse dag. Buiten de vermelding ‘wij wensen jo7 een fijne verjaardag toe’ in de nieuwsbrief van werk geen enkel telefoontje of kaartje. Uit de voorraadkast neemt ze een fles wijn, die ze nog in de Wijnweken heeft gehaald voor 4,-, en zuipt die hele fles leeg. Halverwege denkt ze, terwijl ze haar ex op internet stalkt, ‘fuck jou hufter’ en appt ‘happy birthday to me’. Daarna hangt ze ondersteboven in het toilet en kruipt maar naar boven richting bed. Weer een jaartje ouder.AbsoFabso schreef: ↑15-11-2022 22:24Mensen met wie ik vaak chat staan inderdaad in de lijst, maar de sporadische chats verwijder ik. Lekker overzichtelijk
Ach, toen ze jarig was had ze mijn vriend/haar ex-man uit het niks een appje gestuurd: "happy birthday to me". Ze is gewoon nog heel erg met hem bezig, op het sneue af.

dinsdag 15 november 2022 om 23:09
Ja, het is echt fantastisch en zo, zo’n vent die je hè-le-maal begrijpt. Die je al meewarig en meelevend aankijkt bij thuiskomst na ‘zo’n dag’ en al klaar staat met een wijntje en zegt: ‘Kijk maar wat je graag wil eten, dan regel ik dat wel’. Geweldig zo’n inwonende psycholoog. Die zelfs als je je werktas de gang in smijt zegt: ‘Was het zwaar vandaag?’ terwijl de tas rakelings langs zijn hoofd gaat.
Maar mijn God, wat zou ik soms graag zo eentje hebben die gelijk gaat sneppen met een ‘Doe even normaal mens’. Dat ik dan lekker los kan gaan op ‘mens’. En theatraal de trap op kan stampen met een ‘Val mij niet meer lastig! Flikker op met je ‘wat eten we vandaag! Regel het zelf!’.
Maar ja, ik liep gewoon naar boven, kokend van woede. En dan klopt hij netjes na een uurtje op de deur met een kopje vers geschaafde gemberthee en biologische honing. Het liefst smeet ik die kop thee tegen een muur maar dat kan ik gewoon niet maken, die man doet zo zijn best…
Maar mijn God, wat zou ik soms graag zo eentje hebben die gelijk gaat sneppen met een ‘Doe even normaal mens’. Dat ik dan lekker los kan gaan op ‘mens’. En theatraal de trap op kan stampen met een ‘Val mij niet meer lastig! Flikker op met je ‘wat eten we vandaag! Regel het zelf!’.
Maar ja, ik liep gewoon naar boven, kokend van woede. En dan klopt hij netjes na een uurtje op de deur met een kopje vers geschaafde gemberthee en biologische honing. Het liefst smeet ik die kop thee tegen een muur maar dat kan ik gewoon niet maken, die man doet zo zijn best…

woensdag 16 november 2022 om 00:18
lemoos2 schreef: ↑15-11-2022 22:51Ik vorm mij hier het volgende beeld bij: een vrouw, alleen op haar verjaardag op een doordeweekse dag. Buiten de vermelding ‘wij wensen jo7 een fijne verjaardag toe’ in de nieuwsbrief van werk geen enkel telefoontje of kaartje. Uit de voorraadkast neemt ze een fles wijn, die ze nog in de Wijnweken heeft gehaald voor 4,-, en zuipt die hele fles leeg. Halverwege denkt ze, terwijl ze haar ex op internet stalkt, ‘fuck jou hufter’ en appt ‘happy birthday to me’. Daarna hangt ze ondersteboven in het toilet en kruipt maar naar boven richting bed. Weer een jaartje ouder.

Het appje kwam om 7:30 uur in de ochtend, bij haar was het toen pas 5:30 uur. Ze deed haar ogen open en appte haar ex. Of ze had de nacht van te voren met die fles wijn aan de keukentafel gezeten en appte voordat ze vroeg in de ochtend eindelijk in slaap viel.
Ik heb ook nog een ex-man die me niet meer appt op mijn verjaardag. Volgend jaar toch maar eens zelf appen

woensdag 16 november 2022 om 01:17
Dan heeft ze hele nacht doorgezopen. Kan niet andersAbsoFabso schreef: ↑16-11-2022 00:18
Het appje kwam om 7:30 uur in de ochtend, bij haar was het toen pas 5:30 uur. Ze deed haar ogen open en appte haar ex. Of ze had de nacht van te voren met die fles wijn aan de keukentafel gezeten en appte voordat ze vroeg in de ochtend eindelijk in slaap viel.
Ik heb ook nog een ex-man die me niet meer appt op mijn verjaardag. Volgend jaar toch maar eens zelf appen![]()

woensdag 16 november 2022 om 08:32
Hoe durft hij je te negeren???AbsoFabso schreef: ↑16-11-2022 00:18
Ik heb ook nog een ex-man die me niet meer appt op mijn verjaardag. Volgend jaar toch maar eens zelf appen![]()
Ik app ex elk jaar op de dag dat de relatie uit is gegaan of stuur hem een kaartje.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 16 november 2022 om 08:41
woensdag 16 november 2022 om 09:27
Misschien scheelt het dat ex en ik als goede vrienden uit elkaar zijn gegaan en dat nog steeds zijn. We zijn gewoon niet geschikt als samenwonend koppel.
Ik heb laatst ontslag genomen bij een baan/werkgever die echt niet leuk was. En toen heeft hij mij uit eten genomen.
Ik heb laatst ontslag genomen bij een baan/werkgever die echt niet leuk was. En toen heeft hij mij uit eten genomen.

woensdag 16 november 2022 om 10:47
Helaas hebben ze een kind samen dus contact moet er zijn.
Nou ja ik bekijk het vanaf de zijlijn maar ik ben iedere keer weer verbaasd hoe sneu ze is. Als je je partner hebt bedrogen met zijn 'beste vriend' en zijn broer, dan heb je je kansen verspeeld en dan ga je verder met je leven.
@Diana, dat is leuk, als je op zo'n manier uit elkaar gaat dat dat gewoon kan. Ex en ik hadden in t begin ook normaal contact, maar dat is op gegeven moment dood gebloed.
woensdag 16 november 2022 om 11:38
woensdag 16 november 2022 om 11:47
Andersom vind ik dat net zo stom, eerlijk gezegd. Mijn buurvrouw was door haar ex bedonderd met haar beste vriendin. En ik snap dat dat een knauw geeft. Alleen het is 30 jaar geleden gebeurd en ze is er nog steeds verbitterd over en rakelt het elke keer opnieuw op. Zo zonde! Tegen haar volwassen kinderen ook blijven klagen over hem, terwijl ze hem ook al 25 jaar niet meer gezien of gesproken heeft.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 16 november 2022 om 12:06
Zo iemand heb ik ook in mijn omgeving VGM1980. En daar was het gelukkig niet met een beste vriendin of zus, maar met een voor haar onbekende.
Maar inderdaad erg bitter. Ik kan mij echt voorstellen dat het heel heftig was, maar we zijn inderdaad nu 30 jaar verder. Zij is ook doorgegaan met een nieuwe partner, allerlei nieuwe dingen gedaan die ze met haar oude partner echt nooit had gedaan (hij was echt saai). Maar nog altijd zeggen dat ze er zooooveeeeel verdriet van heeft. Sorry hoor, dat is echt zwelgen in je 'verdriet'. Je mag het nog steeds kut vinden dat het zo gegaan is, maar je moet verder met je leven.
Maar inderdaad erg bitter. Ik kan mij echt voorstellen dat het heel heftig was, maar we zijn inderdaad nu 30 jaar verder. Zij is ook doorgegaan met een nieuwe partner, allerlei nieuwe dingen gedaan die ze met haar oude partner echt nooit had gedaan (hij was echt saai). Maar nog altijd zeggen dat ze er zooooveeeeel verdriet van heeft. Sorry hoor, dat is echt zwelgen in je 'verdriet'. Je mag het nog steeds kut vinden dat het zo gegaan is, maar je moet verder met je leven.