Mensen en hun agenda's
dinsdag 22 november 2022 om 12:19
Ik vraag me oprecht af of er meer mensen zijn met hetzelfde "probleem", maar ik vrees van niet.
Als ik afspreek met familie, vrienden of bekenden, is dat eigenlijk nooit spontaan. Altijd worden er agenda's bij gepakt en is het iets in de trant van: "In januari kan ik de 26e, in februari de 12e, in maart niet, en anders wordt het april, dan kan ik de 5e en de 11e. Wanneer kan jij?"
En dan durf ik zeker niet het eerlijke antwoord te geven, namelijk dat ik gewoon tijd maak voor mensen die ik graag zie. Op korte termijn, meestal dezelfde week al. En nee, ik ben geen enorme loser: ik heb gewoon een bijna-fulltime baan en 2 kinderen. Wel werk ik op één dag na volledig vanuit huis sinds corona en kan ik mijn eigen tijd indelen. Die luxe heeft niet iedereen, dat snap ik ook. Ik heb verder eens in de week een vereniging en ben ook nog gebonden aan slaapjes/borstvoedingen van de jongste.
Verwacht ik teveel van mensen? Ik voel me hierdoor soms alleen, of alsof alles altijd maar van mijn kant komt. Het is echter altijd gezellig als het dan tot de afspraak komt. Wat lang niet altijd gebeurt, want ik ben zo iemand die het enorm moeilijk vind om zich te laten "vastleggen" voor een datum in de toekomst. Zo had ik al een tijd een afspraak met mijn nichten gepland, maar kwam er een afspraak met de kinderarts tussendoor. En die kon toevallig die datum of over een aantal maanden pas.
Is dit voor iemand herkenbaar? Tips om hiermee om te gaan?
Als ik afspreek met familie, vrienden of bekenden, is dat eigenlijk nooit spontaan. Altijd worden er agenda's bij gepakt en is het iets in de trant van: "In januari kan ik de 26e, in februari de 12e, in maart niet, en anders wordt het april, dan kan ik de 5e en de 11e. Wanneer kan jij?"
En dan durf ik zeker niet het eerlijke antwoord te geven, namelijk dat ik gewoon tijd maak voor mensen die ik graag zie. Op korte termijn, meestal dezelfde week al. En nee, ik ben geen enorme loser: ik heb gewoon een bijna-fulltime baan en 2 kinderen. Wel werk ik op één dag na volledig vanuit huis sinds corona en kan ik mijn eigen tijd indelen. Die luxe heeft niet iedereen, dat snap ik ook. Ik heb verder eens in de week een vereniging en ben ook nog gebonden aan slaapjes/borstvoedingen van de jongste.
Verwacht ik teveel van mensen? Ik voel me hierdoor soms alleen, of alsof alles altijd maar van mijn kant komt. Het is echter altijd gezellig als het dan tot de afspraak komt. Wat lang niet altijd gebeurt, want ik ben zo iemand die het enorm moeilijk vind om zich te laten "vastleggen" voor een datum in de toekomst. Zo had ik al een tijd een afspraak met mijn nichten gepland, maar kwam er een afspraak met de kinderarts tussendoor. En die kon toevallig die datum of over een aantal maanden pas.
Is dit voor iemand herkenbaar? Tips om hiermee om te gaan?
dinsdag 22 november 2022 om 12:22
Heel herkenbaar. Ik krijg dan vaak het idee dat mensen gewoon graag doen alsof ze heel druk zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je echt geen gaatje binnen nu en twee maanden tenzij je op reis bent oid. Ik heb vaak wel ergens tijd en is het niet deze week dan volgende week. Dit ondanks dat ik 28 uur werk, een master studie doe, actief vrijwilliger ben bij twee verenigingen, wekelijkse taalcursus doe en ook nog sport op een club.
Ik probeer het zelf dan een beetje te laten gaan. Het is graag of helemaal niet.
Ik probeer het zelf dan een beetje te laten gaan. Het is graag of helemaal niet.
dinsdag 22 november 2022 om 12:24
Nou, precies. Of alsof ze zichzelf enorm veel druk opleggen en hun agenda’s helemaal vol plannen met workshops of iets.Niqqi schreef: ↑22-11-2022 12:22Heel herkenbaar. Ik krijg dan vaak het idee dat mensen gewoon graag doen alsof ze heel druk zijn. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je echt geen gaatje binnen nu en twee maanden tenzij je op reis bent oid. Ik heb vaak wel ergens tijd en is het niet deze week dan volgende week. Dit ondanks dat ik 28 uur werk, een master studie doe, actief vrijwilliger ben bij twee verenigingen, wekelijkse taalcursus doe en ook nog sport op een club.
Ik vind dat echt heel lastig, merk ik.
dinsdag 22 november 2022 om 12:25
Sja, ik neem aan dat zij ook graag tijd maken voor de mensen die zijn graag zien. Jij bent er maar 1 van, dus vind het niet gek dat ze ook van alles met anderen gepland hebben. En kunnen natuurlijk ook activiteiten zijn die al vastgelegd zijn.
Ben persoonlijk iets minder van de agenda's, maar met sommigen in mijn omgeving wel nodig om dingen in te plannen.
Ben persoonlijk iets minder van de agenda's, maar met sommigen in mijn omgeving wel nodig om dingen in te plannen.
dinsdag 22 november 2022 om 12:28
Ja! Heel herkenbaar! Zelf heb ik geen kinderen en ook nog eens een kleine familie. En kan me hier ook zo over verbazen. Dan krijg ik een appje van een vriendin in oktober of ik zin heb om binnenkort eens af te spreken en dan blijkt dat zij bij wijze van spreken kan op 24 februari of 15 maart. Kan ik me gigantisch over verbazen en geeft mij dan vaak het gevoel dat ik blijkbaar geen 'prioriteit' ben.
Ik kan zelf eigenlijk ook bijna altijd wel tijd maken en heb ook een gruwelijke hekel aan nu al een datum prikken voor over een half jaar. Want wie weet kan ik dan wel niet of heb ik dan geen zin of moet ik met de cavia naar de dierenarts.
Overigens; ik ben wel introvert en wil ook niet elk weekend vol zitten met afspraken, maar zie mezelf ook niet als een loser. Ik werk 4 dagen, sport 3x in de week en doe ook nog een dagdeel vrijwilligerswerk.
Tips om hiermee om te gaan heb ik eigenlijk totaal niet. Ja, ik accepteer maar gewoon dat het bij sommige mensen dus blijkbaar nodig is om een afspraak een half jaar van tevoren al in drievoud schriftelijk vast te leggen.
Ik kan zelf eigenlijk ook bijna altijd wel tijd maken en heb ook een gruwelijke hekel aan nu al een datum prikken voor over een half jaar. Want wie weet kan ik dan wel niet of heb ik dan geen zin of moet ik met de cavia naar de dierenarts.
Overigens; ik ben wel introvert en wil ook niet elk weekend vol zitten met afspraken, maar zie mezelf ook niet als een loser. Ik werk 4 dagen, sport 3x in de week en doe ook nog een dagdeel vrijwilligerswerk.
Tips om hiermee om te gaan heb ik eigenlijk totaal niet. Ja, ik accepteer maar gewoon dat het bij sommige mensen dus blijkbaar nodig is om een afspraak een half jaar van tevoren al in drievoud schriftelijk vast te leggen.
Ik herken het en voor iemand met een wisselend energielevel vind ik het ook heel ingewikkeld. Ik spreek het liefst spontaan af als ik mij goed voel. Als de afspraak verder weg is ben ik geneigd vaak af te zeggen op het moment dat ik er de energie niet voor heb. Mensen snappen dat niet altijd.
Ik snap daarnaast ook dat mensen vooruit plannen en daarbij ook mogen kiezen of ze ergens tijd vrij voor maken of die tijd vrij houden voor zichzelf en het gezin. Maar het maakt het niet makkelijker.
Ik snap daarnaast ook dat mensen vooruit plannen en daarbij ook mogen kiezen of ze ergens tijd vrij voor maken of die tijd vrij houden voor zichzelf en het gezin. Maar het maakt het niet makkelijker.
Misschien is het gewoon dat ik me dat niet kan voorstellen. Ik moet er zelf niet aan denken om nagenoeg elke dag van de week met mensen af te spreken.TinyTiny schreef: ↑22-11-2022 12:25Sja, ik neem aan dat zij ook graag tijd maken voor de mensen die zijn graag zien. Jij bent er maar 1 van, dus vind het niet gek dat ze ook van alles met anderen gepland hebben. En kunnen natuurlijk ook activiteiten zijn die al vastgelegd zijn.
Ik ben ook meer van het spontaan gaatjes zoeken. Die vriendin die ik al even niet gezien heb kan bijvoorbeeld gerust mee eten vanavond. Of ik fiets op mijn vrije dag even langs die nicht die ik al een tijdje niet heb gezien. Ik bel dan wel kort van tevoren even of het uitkomt. Alles van tevoren vast leggen is misschien gewoon niet zo mijn ding, daarom kan ik het me misschien ook niet goed voorstellen.
dinsdag 22 november 2022 om 12:30
Herkenbaar. Ik date al een tijdje met iemand die zo'n agenda heeft. Als ik een keer in het weekend met hem wil afspreken, moet ik dat minimaal een maand van tevoren aankaarten. Anders zit alles al vol.
Zelf heb ik dat niet zo. Ik heb wat minder sociale contacten dan hem, maar het is niet zo dat ik nooit wat met vrienden doe. Dat doe ik best regelmatig, alleen plan ik dat dan niet zo ver van tevoren in.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat we hierin gewoon anders zijn, maar het blijft soms lastig.
Zelf heb ik dat niet zo. Ik heb wat minder sociale contacten dan hem, maar het is niet zo dat ik nooit wat met vrienden doe. Dat doe ik best regelmatig, alleen plan ik dat dan niet zo ver van tevoren in.
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat we hierin gewoon anders zijn, maar het blijft soms lastig.
aurorus wijzigde dit bericht op 22-11-2022 12:31
1.19% gewijzigd
dinsdag 22 november 2022 om 12:31
Ja, dat heb ik dus ook. Dan wordt er een afspraak gemaakt voor over een half jaar, en weet ik helemaal niet wat ik op dat moment wil doen of te doen heb.MissPiglet schreef: ↑22-11-2022 12:28Ja! Heel herkenbaar! Zelf heb ik geen kinderen en ook nog eens een kleine familie. En kan me hier ook zo over verbazen. Dan krijg ik een appje van een vriendin in oktober of ik zin heb om binnenkort eens af te spreken en dan blijkt dat zij bij wijze van spreken kan op 24 februari of 15 maart. Kan ik me gigantisch over verbazen en geeft mij dan vaak het gevoel dat ik blijkbaar geen 'prioriteit' ben.
Verder ook heel herkenbaar wat je schrijft. Ik denk wel dat acceptatie inderdaad de enige mogelijkheid is. En stoppen we er over te verbazen, haha.
dinsdag 22 november 2022 om 12:32
Dat kan ik me heel erg voorstellen als je een wisselend energie level hebt. Als je je niet goed voelt, is het ook niet fijn om af te spreken. Ik denk inderdaad dat veel mensen dat niet snappen, wat best jammer is. Het maakt het namelijk inderdaad allemaal niet makkelijker.Joe schreef: ↑22-11-2022 12:28Ik herken het en voor iemand met een wisselend energielevel vind ik het ook heel ingewikkeld. Ik spreek het liefst spontaan af als ik mij goed voel. Als de afspraak verder weg is ben ik geneigd vaak af te zeggen op het moment dat ik er de energie niet voor heb. Mensen snappen dat niet altijd.
dinsdag 22 november 2022 om 12:33
Denk dat het ook nog een verschil is of mensen verder weg wonen of niet. Heb ook iemand in mijn kring waar ik ongeveer 1-2x per jaar mee afspreek, omdat je er echt wel een dag en kwijt bent omdat het een stuk verder weg is. En diegene heeft ook nog een grote familie waarvan een deel verder weg woont en ze hebben 4 kinderen die ook hobbies en clubjes hebben. Ik snap helemaal dat die agenda snel vol zit. Je wipt in dat geval ook niet snel even langs. We spreken elkaar tussendoor trouwens wel regelmatig.
dinsdag 22 november 2022 om 12:34
Oh, dat lijkt me echt enorm lastig als je ook nog aan het daten bent met iemand. Ik denk dat ik dat zelf niet zou trekken. Voor een potentiële partner voel ik me graag belangrijk. En hoewel dat misschien iets met belangrijk te maken heeft, zou dat voor mij wel zo voelen. Misschien ook omdat ik geen super grote sociale kring heb.Aurorus schreef: ↑22-11-2022 12:30Herkenbaar. Ik date al een tijdje met iemand die zo'n agenda heeft. Als ik een keer in het weekend met hem wil afspreken, moet ik dat minimaal een maand van tevoren aankaarten. Anders zit alles al vol.
dinsdag 22 november 2022 om 12:34
Oh, dat lijkt me echt enorm lastig als je ook nog aan het daten bent met iemand. Ik denk dat ik dat zelf niet zou trekken. Voor een potentiële partner voel ik me graag belangrijk. En hoewel dat misschien iets met belangrijk te maken heeft, zou dat voor mij wel zo voelen. Misschien ook omdat ik geen super grote sociale kring heb.Aurorus schreef: ↑22-11-2022 12:30Herkenbaar. Ik date al een tijdje met iemand die zo'n agenda heeft. Als ik een keer in het weekend met hem wil afspreken, moet ik dat minimaal een maand van tevoren aankaarten. Anders zit alles al vol.
dinsdag 22 november 2022 om 12:38
Dat kan inderdaad meespelen, maar alleen als je echt heel ver weg woont denk ik. Ik woon gemiddeld 100km bij veel vrienden, kennissen en familieleden vandaan maar bezoek ze toch graag allemaal regelmatig.TinyTiny schreef: ↑22-11-2022 12:33Denk dat het ook nog een verschil is of mensen verder weg wonen of niet. Heb ook iemand in mijn kring waar ik ongeveer 1-2x per jaar mee afspreek, omdat je er echt wel een dag en kwijt bent omdat het een stuk verder weg is. En diegene heeft ook nog een grote familie waarvan een deel verder weg woont en ze hebben 4 kinderen die ook hobbies en clubjes hebben. Ik snap helemaal dat die agenda snel vol zit. Je wipt in dat geval ook niet snel even langs. We spreken elkaar tussendoor trouwens wel regelmatig.
dinsdag 22 november 2022 om 12:38
Ik denk dat het logisch is dat mensen die vooruit plannen, al veel dingen in hun agenda hebben staan....
En als het een recente gebeurtenis was, dan kan ik het me helemaal voorstellen. Mensen zijn druk met de Sint, voorbereidingen voor kerst, vroege kerstdinertjes....
En ik plan m'n agenda zo vol als ik wil. Dus als ik op maandag, woensdag en vrijdag al iets heb staan, ga ik niet met jou op donderdag afspreken. Want ik heb ook avondjes nodig voor mezelf, om bij te tanken en lekker tv te kijken en zo.
Maar goed. Meestal kan ik ergens in de komende drie weken wel een keertje.
En als het een recente gebeurtenis was, dan kan ik het me helemaal voorstellen. Mensen zijn druk met de Sint, voorbereidingen voor kerst, vroege kerstdinertjes....
En ik plan m'n agenda zo vol als ik wil. Dus als ik op maandag, woensdag en vrijdag al iets heb staan, ga ik niet met jou op donderdag afspreken. Want ik heb ook avondjes nodig voor mezelf, om bij te tanken en lekker tv te kijken en zo.
dinsdag 22 november 2022 om 12:40
Ik heb ook een enorme hekel aan mezelf lang van tevoren vastleggen, maar ik zie eigenlijk geen andere mogelijkheid
Ik weet niet hoe jullie het dan doen met 3x pw sporten, opleidingen en full-time banen, maar de avonden/dagen die hier per week beschikbaar zijn voor sociale plannen zijn echt beperkt. Met de kinderen is 1 weekenddag al vol met clubjes en in de avonden kan je ook alleen om en om weg. Doordat we beiden vaste sportavonden hebben, blijven er maar 1 of 2 avonden pp pw over om af te spreken.
Dan heb je nog verjaardagen, buurtbbq, avonden voor werk of jaarlijkse weekendjes weg met familie en dan zit het gewoon al stampvol. Om mezelf te beschermen, hou ik ook nog wel eens een weekend vrij van afspraken. Tips zijn van harte welkom, maar ik ontkom gewoon niet aan vooruit plannen.
Dan heb je nog verjaardagen, buurtbbq, avonden voor werk of jaarlijkse weekendjes weg met familie en dan zit het gewoon al stampvol. Om mezelf te beschermen, hou ik ook nog wel eens een weekend vrij van afspraken. Tips zijn van harte welkom, maar ik ontkom gewoon niet aan vooruit plannen.
dinsdag 22 november 2022 om 12:41
In je op klinkt een beetje een oordeel over mensen die niet op korte termijn met je kunnen afspraken (want jij maakt er tijd voor) maar aan de andere kant wil jij je niet vastleggen, want misschien wil je wel iets anders doen. Dat is natuurlijk net zo min een reden waaruit iets over hebben voor een ander blijkt. Zij vinden jou niet belangrijk genoeg om op korte termijn tijd te vinden, jij vindt hen niet belangrijk genoeg om je op lange termijn vast te leggen. Beide is prima, maar het ene niet aardiger of logischer dan het ander.vaniteifear schreef: ↑22-11-2022 12:31Ja, dat heb ik dus ook. Dan wordt er een afspraak gemaakt voor over een half jaar, en weet ik helemaal niet wat ik op dat moment wil doen of te doen heb.
Verder ook heel herkenbaar wat je schrijft. Ik denk wel dat acceptatie inderdaad de enige mogelijkheid is. En stoppen we er over te verbazen, haha.
dinsdag 22 november 2022 om 12:41
Nee, het is eigenlijk het jaar rond. En de komende drie weken een keer is toch heel iets anders dan over een half jaar, bijvoorbeeld?Taskmaster schreef: ↑22-11-2022 12:38Ik denk dat het logisch is dat mensen die vooruit plannen, al veel dingen in hun agenda hebben staan....
Ik denk dat ik gewoon een groter sociaal netwerk nodig heb misschien, haha. Dan kan ik ook eens zo’n interessante geslaagdemensenagenda trekken.
dinsdag 22 november 2022 om 12:43
Hoe werkt dat dan? Tijd maken? Heb je daar een recept voor.
Ik ben zo iemand die dit jaar en de eerste 2 maanden van t nieuwe jaar al geen tijd meer heeft om met iemand af te spreken. Niet omdat ik het zogenaamd zo druk heb, ik heb het druk.
Ik heb een eigen bedrijf waar ik 5 dagen werk en dan nog de administratie. Ik ben mantelzorger en aan het trainen voor een marathon. Dan zie ik ook nog graag m’n partner en m’n vrienden. Gelukkig weten mijn dierbaren dat spontaan afspreken gewoon niet lukt en zorgen ze ervoor dat er ruim op tijd een plekje in m’n agenda gezocht wordt. Jammer dat mensen het zien als “gemaakt druk doen” geef geen oordeel over anderen als je geen idee hebt hoe het leven van een ander is.
Ik ben zo iemand die dit jaar en de eerste 2 maanden van t nieuwe jaar al geen tijd meer heeft om met iemand af te spreken. Niet omdat ik het zogenaamd zo druk heb, ik heb het druk.
Ik heb een eigen bedrijf waar ik 5 dagen werk en dan nog de administratie. Ik ben mantelzorger en aan het trainen voor een marathon. Dan zie ik ook nog graag m’n partner en m’n vrienden. Gelukkig weten mijn dierbaren dat spontaan afspreken gewoon niet lukt en zorgen ze ervoor dat er ruim op tijd een plekje in m’n agenda gezocht wordt. Jammer dat mensen het zien als “gemaakt druk doen” geef geen oordeel over anderen als je geen idee hebt hoe het leven van een ander is.
foux wijzigde dit bericht op 22-11-2022 12:45
2.91% gewijzigd
dinsdag 22 november 2022 om 12:44
Geen oordeel, wel bewondering en verwondering. Want wat moet je een rijk (sociaal) leven hebben om een stampvolle agenda te hebben.Zenmomentje schreef: ↑22-11-2022 12:41In je op klinkt een beetje een oordeel over mensen die niet op korte termijn met je kunnen afspraken (want jij maakt er tijd voor) maar aan de andere kant wil jij je niet vastleggen, want misschien wil je wel iets anders doen. Dat is natuurlijk net zo min een reden waaruit iets over hebben voor een ander blijkt. Zij vinden jou niet belangrijk genoeg om op korte termijn tijd te vinden, jij vindt hen niet belangrijk genoeg om je op lange termijn vast te leggen. Beide is prima, maar het ene niet aardiger of logischer dan het ander.
En ik zou nooit een afspraak die al langer staat afzeggen omdat ik geen zin heb. Afspraak is bij mij ook echt afspraak, tenzij er dus iets tussenkomt als een artsenbezoek met een kind. Dat vind ik dan inderdaad belangrijker.
dinsdag 22 november 2022 om 12:44
Als mensen spontaan (dwz: dezelfde dag) willen afspreken, zeg ik eigenlijk altijd 'nee'. Ik heb dan al in m'n hoofd dat ik heerlijk op m'n bank in m'n kloffie TV wil kijken of zo. En ook heb ik geen zin om gebeld te worden om een afspraak in te plannen. App me maar even, en dan beantwoord ik die rustig.vaniteifear schreef: ↑22-11-2022 12:28Misschien is het gewoon dat ik me dat niet kan voorstellen. Ik moet er zelf niet aan denken om nagenoeg elke dag van de week met mensen af te spreken.
Ik ben ook meer van het spontaan gaatjes zoeken. Die vriendin die ik al even niet gezien heb kan bijvoorbeeld gerust mee eten vanavond. Of ik fiets op mijn vrije dag even langs die nicht die ik al een tijdje niet heb gezien. Ik bel dan wel kort van tevoren even of het uitkomt. Alles van tevoren vast leggen is misschien gewoon niet zo mijn ding, daarom kan ik het me misschien ook niet goed voorstellen.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd wel binnen enkele dagen of twee weken kan afspreken. Het is niet zo dat ik altijd pas drie maanden later eens tijd heb.
dinsdag 22 november 2022 om 12:45
Met een eigen bedrijf en mantelzorg kan ik me echt wel voorstellen dat je maanden vooruit moeten plannen. Maar de mensen waar ik het over heb, hebben gewone banen. Vaak ook nog niet eens voel time.Foux schreef: ↑22-11-2022 12:43Hoe werkt dat dan? Tijd maken? Heb je daar een recept voor.
Ik ben zo iemand die dit jaar al geen tijd meer heeft om met iemand af te spreken. Niet omdat ik het zogenaamd zo druk heb, ik heb het druk.
Als ik de situatie van iemand ken en die is zoals van jou, zou ik dat heel begrijpelijk vinden.
dinsdag 22 november 2022 om 12:47
In het begin had ik dat ook heel erg, het gevoel dat ik niet belangrijk voor hem was. Maar we hebben hierover gesproken en inmiddels heb ik ingezien dat het écht geen onwil is. Daarnaast zien we elkaar gelukkig vaak genoeg doordeweeks. En hij kwam laatst een keer spontaan langs omdat ik me slecht voelde.vaniteifear schreef: ↑22-11-2022 12:34Oh, dat lijkt me echt enorm lastig als je ook nog aan het daten bent met iemand. Ik denk dat ik dat zelf niet zou trekken. Voor een potentiële partner voel ik me graag belangrijk. En hoewel dat misschien iets met belangrijk te maken heeft, zou dat voor mij wel zo voelen. Misschien ook omdat ik geen super grote sociale kring heb.
Maar we proberen hierin nu een middenweg te vinden. Dus hij iets minder alles volplannen en ik iets meer vooruitdenken. Maar het blijft een uitdaging. Sommige mensen hebben gewoon veel sociale contacten en kunnen niet anders dan zo ver vooruit plannen. Ik denk dat je daar niet echt iets aan kunt doen verder.
Lijkt me erg lastig. Ik herken dit totaal niet. Verjaardagen door volwassenen worden hier nauwelijks gevierd, ik weet niet eens wie mijn buren zijn, laat staan dat ik met ze gaan barbecueën en ik sla rustig een keer sporten over om af te spreken met een vriendin. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet super gedisciplineerde ben daarin.Socie schreef: ↑22-11-2022 12:40Ik heb ook een enorme hekel aan mezelf lang van tevoren vastleggen, maar ik zie eigenlijk geen andere mogelijkheidIk weet niet hoe jullie het dan doen met 3x pw sporten, opleidingen en full-time banen, maar de avonden/dagen die hier per week beschikbaar zijn voor sociale plannen zijn echt beperkt. Met de kinderen is 1 weekenddag al vol met clubjes en in de avonden kan je ook alleen om en om weg. Doordat we beiden vaste sportavonden hebben, blijven er maar 1 of 2 avonden pp pw over om af te spreken.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in