Mei muts, jouw muts?
zondag 13 mei 2007 om 13:16
Hier een beetje kater van de moederdag, die al om 5.30 uur begon... Had zelf de croissants gekocht die onder protest werden gemaakt. Ik ben dol op ontbijt op bed en ook Esmannie geniet daar duidelijk van. Esman niet en dus moest ik naar beneden komen. Daar kreeg ik de knutselwerkjes tegelijk met het eten waardoor Esmannie geen aandacht meer had voor het cadeau, beetje jammer. Ik hou niet van door de man gekochte cadeaus voor moederdag (ieder zijn smaak), vind de knutseldingen aandoenlijk, ontbijt hoort erbij en als de kinderen groter zijn en iets van hun zakgeld willen kopen, leuk. Verder geen gedoe. Hier ook geen bezoekjes aan de familie. Alhoewel Esman net vertelde dat hij zo naar zijn ouders gaat als ik onder de zonnebank ga. Prima, maar zonder mij en zonder kids.
Knus Pam! Ik hou van pyjamadagen, maar Esman helaas niet.
Mooi verhaal van Remmeis trouwens.
Sok, gaan jullie met Poek uiteten of samen?
We zijn vanmorgen naar het zwembad geweest. Esmannie wilde op vakantie niet zwemmen en hier kon hij het water in lopen, ging gelukkig een stuk beter! Hij ging op een gegeven moment zelfs los en wilde van de glijbaan. Mini vond het maar zo zo. Het water was wat aan de koude kant. Ze is er dus maar kort in geweest.
Net gezellig tosti's gegeten en nu ligt de kleine man in bed. Mini eten geven en dan bijslapen onder de zonnebank.
Knus Pam! Ik hou van pyjamadagen, maar Esman helaas niet.
Mooi verhaal van Remmeis trouwens.
Sok, gaan jullie met Poek uiteten of samen?
We zijn vanmorgen naar het zwembad geweest. Esmannie wilde op vakantie niet zwemmen en hier kon hij het water in lopen, ging gelukkig een stuk beter! Hij ging op een gegeven moment zelfs los en wilde van de glijbaan. Mini vond het maar zo zo. Het water was wat aan de koude kant. Ze is er dus maar kort in geweest.
Net gezellig tosti's gegeten en nu ligt de kleine man in bed. Mini eten geven en dan bijslapen onder de zonnebank.
zondag 13 mei 2007 om 13:47
zondag 13 mei 2007 om 15:09
Ik wil ook zo'n moederdag als Pam.
Ik ben inmiddels kwaad. We zijn pannenkoeken gaan eten met mijn ouders,
broer en schoonzusje, dat was gezellig. Daarna is Paul weer naar boven
vertrokken. Ik loop te sloven, tja, de was moet nou eenmaal gedaan
worden. Hij had er best wat meer rekening mee kunnen houden
gisteravond. En dan zeggen dat hij ziek is van een fruitshake, tuurlijk.
Ik ben inmiddels kwaad. We zijn pannenkoeken gaan eten met mijn ouders,
broer en schoonzusje, dat was gezellig. Daarna is Paul weer naar boven
vertrokken. Ik loop te sloven, tja, de was moet nou eenmaal gedaan
worden. Hij had er best wat meer rekening mee kunnen houden
gisteravond. En dan zeggen dat hij ziek is van een fruitshake, tuurlijk.

zondag 13 mei 2007 om 15:09
Je kunt Moederdag natuurlijk ook wat breder trekken; als je kerel nou heel blij is dat jij de moeder van zijn kinderen bent, kan daar best een cadeautje tegenaan gegooid worden
Ik heb mijn ketting om, Mini is helemaal in de gloria haha. Ze probeert nu haar buurjongetje-met-alleen-een-broertje het principe van lippenstift uit te leggen
Es kijken hoe blij zijn ouders zijn als hij met lippenstift op thuis komt.

Ik heb mijn ketting om, Mini is helemaal in de gloria haha. Ze probeert nu haar buurjongetje-met-alleen-een-broertje het principe van lippenstift uit te leggen

zondag 13 mei 2007 om 15:12
Arme Es. Ik heb sowieso weinig medelijden met katerige mannen maar met moederdag is het wel een beetje zuur. Of zouden we er ons gewoon te veel van voorstellen en is het daarom ieder jaar weer een deceptie? Ik heb me er dit jaar eens niets van voorgsteld en ziedaar, een perfecte moederdag.
Hier is bijna alles inmiddels aangekleed, wij gaan even naar buiten.
Hier is bijna alles inmiddels aangekleed, wij gaan even naar buiten.
zondag 13 mei 2007 om 15:20
Nippi loopt nog in zijn pyama, en ik denk niet dat ik daar nog wat aan ga doen, hij vindt het zo lekker (dit is wel voor het eerst, normaal moet hij aankleden voor hij naar beneden mag).
Hier perfecte moederdag. Nippi had leuke kalender geknutseld en lief versje geleerd dat hij heeft opgezegd, daarna ontbijtje op bed en lekker in de tuin gewerkt. Kadootje van man hoeft van mij ook niet, ik vind die knutsel en dat ontbijtje leuk maar een gekocht kadootje van mijn man niet. Ik hoop weladat hij straks lasagne voor mij maakt
.
Mannen met een kater, daar zou ik slecht tegenkunnen. Het gebeurt hier gelukkig nooit.
Hier perfecte moederdag. Nippi had leuke kalender geknutseld en lief versje geleerd dat hij heeft opgezegd, daarna ontbijtje op bed en lekker in de tuin gewerkt. Kadootje van man hoeft van mij ook niet, ik vind die knutsel en dat ontbijtje leuk maar een gekocht kadootje van mijn man niet. Ik hoop weladat hij straks lasagne voor mij maakt

Mannen met een kater, daar zou ik slecht tegenkunnen. Het gebeurt hier gelukkig nooit.
zondag 13 mei 2007 om 15:54
Gecondoleerd Meave. :(
Ik hoef ook geen cadeau (alhoewel ik bloemen wel feestelijk vind) en ik
ben verder ook niet zo'n moederdagextremist die de hele dag op de bank
wil hangen terwijl het hele gezin voor haar rent. Maar ik vind het nu
gewoon vervelend dat de hele morgen zo'n sherade van verplichtingen was
waarbij ik het gevoel had dat het even 'afgewerkt' moest worden. En nou
zou ik dat nog niet zo erg vinden, als de spoeling niet al zo dun was.
Er staan hier nooit ontbijtjes klaar, er wordt niet gekookt, er zijn
geen lieve kadootjes. Ben ook echt jaloers op mensen waarbij dat wel
het geval is. Die sierraden krijgen, als is het maar één keer in hun
leven iets moois, een verrassing etc.
Nah, ik moet dit natuurlijk helemaal niet op het forum zetten. Maar
voel mezelf gewoon zo zielig vandaag. Alsof ik het niet waard ben. ;(
Ik hoef ook geen cadeau (alhoewel ik bloemen wel feestelijk vind) en ik
ben verder ook niet zo'n moederdagextremist die de hele dag op de bank
wil hangen terwijl het hele gezin voor haar rent. Maar ik vind het nu
gewoon vervelend dat de hele morgen zo'n sherade van verplichtingen was
waarbij ik het gevoel had dat het even 'afgewerkt' moest worden. En nou
zou ik dat nog niet zo erg vinden, als de spoeling niet al zo dun was.
Er staan hier nooit ontbijtjes klaar, er wordt niet gekookt, er zijn
geen lieve kadootjes. Ben ook echt jaloers op mensen waarbij dat wel
het geval is. Die sierraden krijgen, als is het maar één keer in hun
leven iets moois, een verrassing etc.
Nah, ik moet dit natuurlijk helemaal niet op het forum zetten. Maar
voel mezelf gewoon zo zielig vandaag. Alsof ik het niet waard ben. ;(
zondag 13 mei 2007 om 19:12
Gecondoleerd Meave, da's toch nog snel gegaan.
Ik ga mee met de redenering van Pam, ook ik stel mij er te veel bij voor. Hoop op een dag verwennerij en uiteindelijk doe je toch veel zelf. Hier ook een snurkende man op de bank vanmiddag. Heb hem wakker gemaakt na het voeden en Mini aan hem overgedragen.
Hij heeft wel uit zichzelf braaf gekookt. Ik had het niet in de gaten, wel jammer want nu was het precies klaar op het moment dat Mini ook wilde eten. Niet gezellig dus. Goed bedoeld, maar niet zo handig die mannen.
Zitten nu video te kijken van vakantie en van het zwemmen van vanmorgen. Esmannie roept iedere keer heel blij "hé mij".
We hebben hem net geprobeerd uit te leggen dat hij bijna jarig is. Hij snapt het...bijna...vraagt nu iedere keer om cadeautjes
.
Oeps, het is al later dan ik dacht. Ga hem snel naar boven gooien!
Ik ga mee met de redenering van Pam, ook ik stel mij er te veel bij voor. Hoop op een dag verwennerij en uiteindelijk doe je toch veel zelf. Hier ook een snurkende man op de bank vanmiddag. Heb hem wakker gemaakt na het voeden en Mini aan hem overgedragen.
Hij heeft wel uit zichzelf braaf gekookt. Ik had het niet in de gaten, wel jammer want nu was het precies klaar op het moment dat Mini ook wilde eten. Niet gezellig dus. Goed bedoeld, maar niet zo handig die mannen.
Zitten nu video te kijken van vakantie en van het zwemmen van vanmorgen. Esmannie roept iedere keer heel blij "hé mij".
We hebben hem net geprobeerd uit te leggen dat hij bijna jarig is. Hij snapt het...bijna...vraagt nu iedere keer om cadeautjes

Oeps, het is al later dan ik dacht. Ga hem snel naar boven gooien!
zondag 13 mei 2007 om 19:38
Hmm, ik heb wel door dat we hier verschillende verwachtingen/ideeen hebben van moederdag. Leuk om te lezen (al is het feit dat die verwachtingen niet uitkomen bij sommigen natuurlijk verre van leuk). Ik vraag me dan af of dat komt door hoe je vroeger zelf als klein kind Moederdasg hebt gevierd. Bij ons thuis was het zelfgemaakte frutsels en dat was het. 's Middags gingen we naar oma en opa en oma, maar daar gingen we natuurlijk wel vaker heen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik ouder werd en geen knutsels meer maakte op school, er ook wel wat moeite mee had om iets voor mijn moeder te kopen voor juist die dag.
Ik ben 1 keer heel pissed geweest. We hadden net afgesproken moederdag maar af te schaffen, ik zal zo'n jaar of 18 zijn geweest, toen mijn vader me een jaar later eraan herinnerde dat het de volgende dag Moederdag was. Toen ik zei dat we het toch juist afgeschaft hadden zei hij dat het natuurlijk voor mijn moeder wel heel leuk zou zijn om iets te kopen, dat ze dat min of meer verwachtte. Woest was ik, want daarom hadden we het juist afgeschaft: die verwachtingen.
Naja, hij is weer voorbij, zowat, die zondag.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik ouder werd en geen knutsels meer maakte op school, er ook wel wat moeite mee had om iets voor mijn moeder te kopen voor juist die dag.
Ik ben 1 keer heel pissed geweest. We hadden net afgesproken moederdag maar af te schaffen, ik zal zo'n jaar of 18 zijn geweest, toen mijn vader me een jaar later eraan herinnerde dat het de volgende dag Moederdag was. Toen ik zei dat we het toch juist afgeschaft hadden zei hij dat het natuurlijk voor mijn moeder wel heel leuk zou zijn om iets te kopen, dat ze dat min of meer verwachtte. Woest was ik, want daarom hadden we het juist afgeschaft: die verwachtingen.
Naja, hij is weer voorbij, zowat, die zondag.
zondag 13 mei 2007 om 19:44

zondag 13 mei 2007 om 20:07
Meave, *;
Bij ons moest Moederdag vroeger, nog steeds eigenlijk. Als ik niet bel ben ik een ondankbaar kind. Ik vind het wel wat hebben om er in ieder geval 1 dag in het jaar even bij stil te staan wat mama allemaal doet. De rest van het jaar gebeurd dat ook niet echt
Es, is het nog goedgekomen?
De dag hier was verder erg relaxed en gezellig met ontzettend lieve kindjes. Ze waren zo leuk dat ze er veel te laat in lagen. Soit.
Nu ga ik met manlief aan de Amaretto.
Bij ons moest Moederdag vroeger, nog steeds eigenlijk. Als ik niet bel ben ik een ondankbaar kind. Ik vind het wel wat hebben om er in ieder geval 1 dag in het jaar even bij stil te staan wat mama allemaal doet. De rest van het jaar gebeurd dat ook niet echt

Es, is het nog goedgekomen?
De dag hier was verder erg relaxed en gezellig met ontzettend lieve kindjes. Ze waren zo leuk dat ze er veel te laat in lagen. Soit.
Nu ga ik met manlief aan de Amaretto.
zondag 13 mei 2007 om 20:39
Mijn moeder is niet van de verplichtingen (gelukkig!). Ze verwacht nooit wat om de speciale dagen. Ze vindt spontane dingen leuker en ik eigenlijk ook als je de 'knutselfase' voorbij bent. Als ik iets leuks tegenkom zoals laatst nog een kookboekje dat mij leuk lijkt voor haar, dan koop ik het gewoon. Heb het Esmannie laten geven toen ze een keer kwam oppassen.
Maar goed, ik weet vast dat ik mij op vaderdag ook niet de hele dag hoef uit te sloven, dat scheelt
.
Maar goed, ik weet vast dat ik mij op vaderdag ook niet de hele dag hoef uit te sloven, dat scheelt

zondag 13 mei 2007 om 21:07
Grappig onderwerp.
Ik zeg altijd: "Mijn ouders zijn heel makkelijk met al die dagen. Totdat je niet komt."
En dat is echt waar. Ik zei van de week voor de grap tegen mijn vader:
"Ik ben moeder, dus ik doe niets." Waarop hij half grappig en half
serieus zei: "Ja, maar je moeder is ook moeder." En dat zegt wel zo'n
beetje hoe er over gedacht wordt.
Remma, over dat afschaffen/ niet afschaffen zou ik ook pissig worden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Irritant!
Nee, het is niet echt goed gekomen. In de auto naar schoonouders kregen
we woorden waarbij standaard verhaal; man oprecht verbaasd dat ik boos
was en vond helemaal niet dat hij 'verplicht' riedeltje had afgewerkt.
Had haske veel moeite gedaan, terwijl hij ook nog ziek was. En nee, hij
had geen kater. Werd vervolgens heel boos op mij omdat ik niet tevreden
was. Vervolgens heb ik mij in een nijdig stilzwijgen gehuld en bij
schoonouders met kinderen speeltuintje ingedoken. Daar kwam man me
achterna om sorry piefje etc. te zeggen, grapjes te maken. Dat hielp
wel een beetje, maar ja, 't is altijd wel makkelijk vind ik. Zo'n
excuusje. (Dit gebeurt hier vaker, dat begrijpen jullie inmiddels wel.)
Het diner had hij natuurlijk helemaal nooit over nagedacht dus toen hij
door kreeg dat ik niet van plan was om te gaan koken is hij de
diepvries ingedoken (wilde eerst chinees halen maar heb ik afgekeurd)
en kwam op de proppen met aardappelpuree met spareribs, spinazi en mais
. Dat vind ik dan wel weer humor.
Er is nu dus een soort berusting. Ben niet boos meer. Maar eerlijk
gezegd nog wel steeds teleurgesteld. En het was gewoon geen leuke dag.
Ik zeg altijd: "Mijn ouders zijn heel makkelijk met al die dagen. Totdat je niet komt."

En dat is echt waar. Ik zei van de week voor de grap tegen mijn vader:
"Ik ben moeder, dus ik doe niets." Waarop hij half grappig en half
serieus zei: "Ja, maar je moeder is ook moeder." En dat zegt wel zo'n
beetje hoe er over gedacht wordt.
Remma, over dat afschaffen/ niet afschaffen zou ik ook pissig worden. Dat slaat natuurlijk nergens op. Irritant!
Nee, het is niet echt goed gekomen. In de auto naar schoonouders kregen
we woorden waarbij standaard verhaal; man oprecht verbaasd dat ik boos
was en vond helemaal niet dat hij 'verplicht' riedeltje had afgewerkt.
Had haske veel moeite gedaan, terwijl hij ook nog ziek was. En nee, hij
had geen kater. Werd vervolgens heel boos op mij omdat ik niet tevreden
was. Vervolgens heb ik mij in een nijdig stilzwijgen gehuld en bij
schoonouders met kinderen speeltuintje ingedoken. Daar kwam man me
achterna om sorry piefje etc. te zeggen, grapjes te maken. Dat hielp
wel een beetje, maar ja, 't is altijd wel makkelijk vind ik. Zo'n
excuusje. (Dit gebeurt hier vaker, dat begrijpen jullie inmiddels wel.)
Het diner had hij natuurlijk helemaal nooit over nagedacht dus toen hij
door kreeg dat ik niet van plan was om te gaan koken is hij de
diepvries ingedoken (wilde eerst chinees halen maar heb ik afgekeurd)
en kwam op de proppen met aardappelpuree met spareribs, spinazi en mais

Er is nu dus een soort berusting. Ben niet boos meer. Maar eerlijk
gezegd nog wel steeds teleurgesteld. En het was gewoon geen leuke dag.

zondag 13 mei 2007 om 21:09
Wij hebben thuis nooit aan moederdag gedaan. Wel knutsels op school, maar ik kan me niet herinneren dat we ooit een cadeautje gekocht hebben. Ontbijt op bed deden we denk ik wel. We gaan nu ook nooit langs met moederdag. Bij mijn schoonouders wel normaal gesproken.
Ik vind het eigenlijk helemaal niet belangrijk. De knutsels zijn altijd schattig ("Je bent de lifsten omdat je zool if ", stond op een zelfgeknipt en beplakt hart. Daar had moeten staan: Je bent de liefste mama omdat je zo lief bent, had Mootje bedacht. Maar na de eerste m van mama was hij iets anders gaan doen en toen hij verder ging was hij vergeten dat hij mama wilde schrijven, dus heeft hij maar een bloemetje van de m gemaakt. En toen hij aan het einde van de zin was, was de tijd op, dus kon 'bent' ook niet meer opgeschreven worden). Ze hadden wel zelf een cadeautje uitgezocht: een beker met mijn naam er op met snoepjes er in. Die snoepjes heb ik vanmorgen aan blije kindjes afgestaan.
Ik kreeg een klein ontbijtje op bed en moest toen zelf ook snel opstaan, want Mav moest gewoon werken vandaag. Halverwege de dag is hij thuisgekomen, zodat ik naar het ziekenhuis kon omdat mijn opa in de loop van de ochtend was overleden. Dat is inderdaad nog snel gegaan, maar dat is eigenlijk wel goed. Iedereen vindt het oké. Is wel voor het eerst trouwens dat de hele familie op moederdag bij oma op de bank zat .
En nu ben ik moe. Ga zo Bones kijken of naar bed, weet het nog niet zo goed...
Rot dat vandaag tegenvalt Es. Mav is ook niet zo van de cadeautjes enzo, maar hij is wel redelijk behulpzaam (al moet er altijd even tegengesputterd worden) en bij nader inzien is hij eigenlijk wel redelijk attent. Alleen is het ook een lompe hork die altijd net dé dingen zegt die mij pijn doen. Zoals vanmiddag toen ik belde dat ik nog bij oma was en hij misschien beter alleen met de jongens kon eten. Of dat dan zo lang moest duren. Ja dus. Hij bedoelt het niet rot, maar zo komt het er wel altijd uit in eerste instantie. (Tsk, heb ik het weer over mezelf. had ik helemaal geen zin meer in...)
Ik vind het eigenlijk helemaal niet belangrijk. De knutsels zijn altijd schattig ("Je bent de lifsten omdat je zool if ", stond op een zelfgeknipt en beplakt hart. Daar had moeten staan: Je bent de liefste mama omdat je zo lief bent, had Mootje bedacht. Maar na de eerste m van mama was hij iets anders gaan doen en toen hij verder ging was hij vergeten dat hij mama wilde schrijven, dus heeft hij maar een bloemetje van de m gemaakt. En toen hij aan het einde van de zin was, was de tijd op, dus kon 'bent' ook niet meer opgeschreven worden). Ze hadden wel zelf een cadeautje uitgezocht: een beker met mijn naam er op met snoepjes er in. Die snoepjes heb ik vanmorgen aan blije kindjes afgestaan.
Ik kreeg een klein ontbijtje op bed en moest toen zelf ook snel opstaan, want Mav moest gewoon werken vandaag. Halverwege de dag is hij thuisgekomen, zodat ik naar het ziekenhuis kon omdat mijn opa in de loop van de ochtend was overleden. Dat is inderdaad nog snel gegaan, maar dat is eigenlijk wel goed. Iedereen vindt het oké. Is wel voor het eerst trouwens dat de hele familie op moederdag bij oma op de bank zat .
En nu ben ik moe. Ga zo Bones kijken of naar bed, weet het nog niet zo goed...
Rot dat vandaag tegenvalt Es. Mav is ook niet zo van de cadeautjes enzo, maar hij is wel redelijk behulpzaam (al moet er altijd even tegengesputterd worden) en bij nader inzien is hij eigenlijk wel redelijk attent. Alleen is het ook een lompe hork die altijd net dé dingen zegt die mij pijn doen. Zoals vanmiddag toen ik belde dat ik nog bij oma was en hij misschien beter alleen met de jongens kon eten. Of dat dan zo lang moest duren. Ja dus. Hij bedoelt het niet rot, maar zo komt het er wel altijd uit in eerste instantie. (Tsk, heb ik het weer over mezelf. had ik helemaal geen zin meer in...)