Beetje flatteus badpak
woensdag 11 januari 2023 om 17:01
Ik ben op een soort wanhopige zoektocht in het verkeerde seizoen
Omdat mijn goede voornemen is om (baantjes) te gaan zwemmen, zoek ik een badpak. Bij de sportwinkel hadden ze alleen maar heel sportieve modellen (Speedo, Adidas), maar daar ga ik echt niet in lopen. Volgens mij flatteren die niemand, je borsten worden helemaal platgedrukt en zeker als dame van een zekere leeftijd, krijg je dan een soort vierkant rompje.
Ik zoek dus iets met in elk geval gevoerde cups, maar bij voorkeur een die je borsten (70F/G dus enigszins aanwezig) ook nog gewoon de vrije ruimte laat, maar wel eerder sportief dan een strandbadpak. In maat 38 (waar je dus meestal een C-cup bij krijgt in badpakken en bikini’s).
Vrijdag staat mijn eerste zwemsessie gepland, maar dan doe ik maar een keer mijn oude ‘zomerse’ badpak aan, als ik er nog in pas want hij ligt al even achterin de kast.
Willen jullie meezoeken?
Ik zoek dus iets met in elk geval gevoerde cups, maar bij voorkeur een die je borsten (70F/G dus enigszins aanwezig) ook nog gewoon de vrije ruimte laat, maar wel eerder sportief dan een strandbadpak. In maat 38 (waar je dus meestal een C-cup bij krijgt in badpakken en bikini’s).
Vrijdag staat mijn eerste zwemsessie gepland, maar dan doe ik maar een keer mijn oude ‘zomerse’ badpak aan, als ik er nog in pas want hij ligt al even achterin de kast.
Willen jullie meezoeken?
woensdag 11 januari 2023 om 17:04
Ik dacht net als jij toen ik mijn sportieve badpak binnen kreeg voor banen zwemmen: mijn god, waar ga ik me nu weer in proppen!
Maar het bevalt me echt heel goed! Je kunt jezelf een beetje in vorm lepelen en juist door die strakheid blijven ze echt mooi zitten, althans bij mijn bescheiden meiden. Beter dan die mooiere badpakken.
Probeer het gewoon eens. Een badpak gaat over het algemeen niet vreselijk lang mee, dus als je een miskoop hebt, dan koop je in het seizoen toch weer een andere.
Maar het bevalt me echt heel goed! Je kunt jezelf een beetje in vorm lepelen en juist door die strakheid blijven ze echt mooi zitten, althans bij mijn bescheiden meiden. Beter dan die mooiere badpakken.
Probeer het gewoon eens. Een badpak gaat over het algemeen niet vreselijk lang mee, dus als je een miskoop hebt, dan koop je in het seizoen toch weer een andere.
woensdag 11 januari 2023 om 17:05
Je zou eens bij Decathlon kunnen kijken, die hebben tegenwoordig badpakken voor verschillende cupmaten. Ik wil altijd gekruisde bandjes zodat ze niet afzakken, dat gaat net met mijn maat (70E). Volgens mij hebben ze ook nog een lijn die nog ruimer bij de borst valt maar dan zonder gekruisde bandjes. Voor jou misschien de juiste combi.
Overigens deel ik je frustratie, qua zwemcomfort wil ik graag een sportbadpak maar ik mis dan echt de ondersteuning, het ziet er niet mooi uit en dat voelt toch minder comfortabel. Toen ik nog een cup F/G had was dat helemaal frustrerend.
Overigens deel ik je frustratie, qua zwemcomfort wil ik graag een sportbadpak maar ik mis dan echt de ondersteuning, het ziet er niet mooi uit en dat voelt toch minder comfortabel. Toen ik nog een cup F/G had was dat helemaal frustrerend.
anoniem_65eacefc97c83 wijzigde dit bericht op 11-01-2023 17:06
5.31% gewijzigd
woensdag 11 januari 2023 om 17:07
Ik heb er drie gepast bij Intersport. Echt geen gezicht, daar voel ik me echt niet op mijn gemak in.Doreia* schreef: ↑11-01-2023 17:04Ik dacht net als jij toen ik mijn sportieve badpak binnen kreeg voor banen zwemmen: mijn god, waar ga ik me nu weer in proppen!
woensdag 11 januari 2023 om 17:08
woensdag 11 januari 2023 om 17:10
woensdag 11 januari 2023 om 17:21
woensdag 11 januari 2023 om 17:26
woensdag 11 januari 2023 om 17:31
Ik zwem elke ochtend banen maar met deze badpakken val je echt wel buiten de boot zeg maar. Je krijgt er in ieder geval een hoop aandacht mee. Maar niet op de manier die je wilt. Ja je borsten worden wat plat gedrukt, maar speedo en arena hebben ook badpakken met borst ondersteuning. In al die jaren banen trekken heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien in een badpak als deze drie gezien in het zwembad. Ik zou best even heel raar opkijken eigenlijk. Deze zijn leuk voor op het strand of op vakantie bij je resort zwembad. Niet als ‘sportief’ zwemmen. Daarbij staat overal, en dat is ook zo dat de eerste twee keer zwemmen de badpakken erg strak zitten, daarna zitten ze gewoon heerlijk. Ik zwem niet om fashionable te zijn maar om te trainen.Ugli schreef: ↑11-01-2023 17:21Ik vind Trendylol (te koop bij Zalando) koddige badpakken hebben maar ik weet niet of ze tietgoed voor je zijn.
Ik heb zelf deze al eeuwig in mijn mandje zitten want moet ook een nieuwe:
Of zoiets als dit misschien:
Ik heb nu dit model ongeveer (maar dan ander typje):
![]()
buzziebee wijzigde dit bericht op 11-01-2023 17:37
10.49% gewijzigd
woensdag 11 januari 2023 om 17:32
Zelf ben ik met mijn grote cup (G/H) erg blij met mijn Ulla badpak.
https://annamamelle.nl/en/big-cup-sizes ... -swimwear/
woensdag 11 januari 2023 om 17:33
Deze zijn prima!Sif schreef: ↑11-01-2023 17:32Zelf ben ik met mijn grote cup (G/H) erg blij met mijn Ulla badpak.
woensdag 11 januari 2023 om 17:34
Waarom raar opkijken om iets dat een ander draagt? Idiote 'regels' verzin jij.BuzzieBee schreef: ↑11-01-2023 17:31Ik zwem elke ochtend banen maar met deze badpakken val je echt wel uit de boot zeg maar. Ja je borsten worden wat plat gedrukt, maar speedo en arena hebben ook badpakken met borst ondersteuning. In al die jaren banen trekken heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien in een badpak al deze drie gezien in het zwembad. Ik zou best even heel raar opkijken eigenlijk. Deze zijn leuk voor op het strand of op vakantie bij je resort zwembad. Niet als ‘sportief’ zwemmen. Daarbij staat overal, en dat is ook zo dat de eerste twee keer zwemmen de badpakken erg strak zitten, daarna zitten ze gewoon heerlijk. Ik zwem niet om fashionable te zijn maar om te trainen.
woensdag 11 januari 2023 om 17:38
Omdat ik dat soort zwemmers niet zo serieus neem. Banen zwemmen is een sport. Geen modieus gedoe. Een badmuts ziet er ook niet uit. Who cares. Je komt voor je conditie. Dit zijn strand badpakken.
buzziebee wijzigde dit bericht op 11-01-2023 17:39
4.04% gewijzigd
woensdag 11 januari 2023 om 17:41
Nee hoor, in onze zwembaden zijn bikini’s ook niet toegestaan bijvoorbeeld tijdens de banen uren. Hier zou ook iets over gezegd worden door de badmeester tijdens de banen uren. Tijdens het vrijzwemmen (vooral kinderen met ouders maar geen banen ) kan dit dan wel.
buzziebee wijzigde dit bericht op 11-01-2023 17:42
2.96% gewijzigd
woensdag 11 januari 2023 om 17:41
ja maar enorm duur !
woensdag 11 januari 2023 om 17:54
Is dit wat ik heb zelf nog niet gekocht maar kijk er wel vaak naar ik overweeg nog, niet goedkoop, maar wel erg mooi vind ik.
https://www.baiia.com.au/collections/bikinis
Edit maar misschien niet geschikt voor banen zwemmen, dan toch de schroom over en je in die speedo hijsen denk ik als je echt sportief aan de gang wilt.
https://www.baiia.com.au/collections/bikinis
Edit maar misschien niet geschikt voor banen zwemmen, dan toch de schroom over en je in die speedo hijsen denk ik als je echt sportief aan de gang wilt.
tęssa44- wijzigde dit bericht op 11-01-2023 17:59
31.06% gewijzigd
woensdag 11 januari 2023 om 17:58
Herkenbaar, ik wilde al bijna stoppen met zwemmen omdat ik geen fijn badpak kon vinden. Tot ik de Speedo sculture badpakken ontdekte (dit klinkt een beetje als een foute Tell Sell, besef ik me
).
Deze badpakken hebben wat extra ruimte/ondersteuning bij de borsten, zeg maar. Mijn 80G passen daar prima in. Ik zie er meerdere vrouwen met grotere borsten mee zwemmen als ik baantjes ga zwemmen.
Deze site heeft betere foto's:
https://sports-valley.nl/product/speedo ... ture-groen
Maar hier is hij goedkoper:
https://www.intersporttwinsport.nl/spee ... uoQAvD_BwE
Deze badpakken hebben wat extra ruimte/ondersteuning bij de borsten, zeg maar. Mijn 80G passen daar prima in. Ik zie er meerdere vrouwen met grotere borsten mee zwemmen als ik baantjes ga zwemmen.
Deze site heeft betere foto's:
https://sports-valley.nl/product/speedo ... ture-groen
Maar hier is hij goedkoper:
https://www.intersporttwinsport.nl/spee ... uoQAvD_BwE
woensdag 11 januari 2023 om 18:06
Ik sport 3x in de week in het zwembad met een badpak als deze. Eerst droeg ik mijn gewone bikini, dat ging ook prima. En ja iedereen heeft een saaie zwarte (of doe eens lekker gek: Donkerblauwe) badpak aan en ik ben de enige met een badpak als deze, maar dat zal mij mijn reet roesten. Ik ga geen lelijk zwart badpak aantrekken omdat een moeke mijn badpak niet mooi zou vinden.BuzzieBee schreef: ↑11-01-2023 17:31Ik zwem elke ochtend banen maar met deze badpakken val je echt wel buiten de boot zeg maar. Je krijgt er in ieder geval een hoop aandacht mee. Maar niet op de manier die je wilt. Ja je borsten worden wat plat gedrukt, maar speedo en arena hebben ook badpakken met borst ondersteuning. In al die jaren banen trekken heb ik werkelijk nog nooit iemand gezien in een badpak als deze drie gezien in het zwembad. Ik zou best even heel raar opkijken eigenlijk. Deze zijn leuk voor op het strand of op vakantie bij je resort zwembad. Niet als ‘sportief’ zwemmen. Daarbij staat overal, en dat is ook zo dat de eerste twee keer zwemmen de badpakken erg strak zitten, daarna zitten ze gewoon heerlijk. Ik zwem niet om fashionable te zijn maar om te trainen.
Ik sport iedereen eruit hoor met mijn modieuze gedoe.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in