Blonde uitgroei
maandag 16 januari 2023 om 07:24
Al heel lang wil ik mijn blonde haar donkerder verven maar al die tijd getwijfeld vanwege de potentiële uitgroei en omdat ik bang was dat het misschien te hard zou staan op mijn lichte huid. Op aanraden van de kapper heb ik de laatste keer een kleurspoeling gedaan, om toch te kijken hoe het zou zijn. Mocht de kleur toch tegenvallen zou het in elk geval binnen een paar weken/maanden vervagen. De kleur vond ik helemaal fantastisch, maar de uitgroei viel toch vies tegen. Binnen een maand zag je al duidelijke uitgroei die ook nog eens grijs lijkt omdat mijn eigen kleur vrij koel is en de verf een warmere tint had.
Als je je haar lichter verft, kan het zo geverfd worden dat de donkere uitgroei minder opvalt en mooi overloopt in de lichtere kleur. Andersom kan ik echter nergens (fatsoenlijke) voorbeelden van vinden. Zoek ik niet goed, of is het een illusie dat blond haar ook goed donkerder te verven is zonder elke 4 weken bij de kapper te zitten?
Iemand tips om haar donkerder te verven zonder overduidelijke uitgroei?
Als je je haar lichter verft, kan het zo geverfd worden dat de donkere uitgroei minder opvalt en mooi overloopt in de lichtere kleur. Andersom kan ik echter nergens (fatsoenlijke) voorbeelden van vinden. Zoek ik niet goed, of is het een illusie dat blond haar ook goed donkerder te verven is zonder elke 4 weken bij de kapper te zitten?
Iemand tips om haar donkerder te verven zonder overduidelijke uitgroei?
maandag 16 januari 2023 om 21:39
Ik droeg vroeger trouwens wel vaak koele kleuren kleding, omdat mensen zeiden dat dat paste bij mijn koele haarkleur. Maar daar werd ik dus ontzettend bleek van, mensen vroegen steeds of ik ziek ben. Nu inderdaad vooral nog warme tinten kleding.
woensdag 18 januari 2023 om 05:34
Als het vooral gaat om je kleur wat warmer te maken, zou ik gewoon wat warme (geel/oranje) verf die uitwast door je normale conditioner doen. Met 'verf die je uitwast' bedoel ik niet het type kleurspoeling dat je nu hebt gebruikt, maar verf van het type Manic Panic of Crazy Color (direct dye, acid dye). Dat beschadigt je haar niet, en als je gewoon een beetje door je conditioner doet krijg je elke keer dat je je haar wast weer een beetje kleur, en heb je nooit uitgroei.
Ik doe dat met paarsigblauw door m'n conditioner, omdat ik juist een koelere kleur moet hebben, werkt perfect.
Je hebt ook shampoos die een beetje kleur aan je haar geven, hennaplus heeft dat soort shampoos bijvoorbeeld. Die zijn bedoeld voor mensen met geverfd haar om de kleur een beetje op te frissen, maar je kunt ze ook op ongeverfd haar gebruiken en dan geven ze een beetje kleur af, wel genoeg om het warmer te maken.
Ik doe dat met paarsigblauw door m'n conditioner, omdat ik juist een koelere kleur moet hebben, werkt perfect.
Je hebt ook shampoos die een beetje kleur aan je haar geven, hennaplus heeft dat soort shampoos bijvoorbeeld. Die zijn bedoeld voor mensen met geverfd haar om de kleur een beetje op te frissen, maar je kunt ze ook op ongeverfd haar gebruiken en dan geven ze een beetje kleur af, wel genoeg om het warmer te maken.
woensdag 18 januari 2023 om 07:27
Dat heb je ook kant en klaarkweepeer schreef: ↑18-01-2023 05:34Als het vooral gaat om je kleur wat warmer te maken, zou ik gewoon wat warme (geel/oranje) verf die uitwast door je normale conditioner doen. Met 'verf die je uitwast' bedoel ik niet het type kleurspoeling dat je nu hebt gebruikt, maar verf van het type Manic Panic of Crazy Color (direct dye, acid dye). Dat beschadigt je haar niet, en als je gewoon een beetje door je conditioner doet krijg je elke keer dat je je haar wast weer een beetje kleur, en heb je nooit uitgroei.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in