Het Bezemtopic

21-04-2009 15:43 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.
Groepshug!!!

Dames,dit geloven jullie nooit.....lek is niet dicht....aangesmeerde muur is zeiknat,dus nu weer wachten op aannemer.

Ben net wel boos geworden,wat een pannekoeken zeg!!Dit hadden ze gister gewoon goed moeten controleren.Nu moet waarschijnlijk vanmiddag weer alles open...mijn lachbui is nu wel gezakt.....had net de huiskamer weer helemaal schoon!

Heb net de directeur van wb gebeld en die bood zijn excuses aan,ja ammehoela daar koop ik niks voor!

Sorry voor mijn egopost maar mijn bloed kookt ondertussen..
Coebergh dat is echt k*t. Jezus, wat een stelletje sukkels. Kun je weer opnieuw beginnen. 'k Kan me voorstellen dat je nu echt pissig bent. Niet te filmen dit.
Coebergh, alle reden om boos te worden, ze hadden het gewoon open moeten laten staan tot ze zeker zouden weten dat het goed was.

De hulpverleenster en ik staken wat verschillend in het gesprek. Zij wilde evalueren, ik dacht dat we nog een week hadden en wilde puinzooi bespreken.

Tja, zij wint natuurlijk.

-er moet iemand samen met mij regels instellen en werken aan handhaven

-er moet vastgesteld worden wat belangrijk is en wat minder belangrijk (tot later uitgesteld of echt minder belangrijk)

-ik moet ruimte vinden voor de oplopende emoties bij die minder belangrijke dingen die niet gaan zoals ik het wil.

Dit keer kwamen de emoties er bij mij uit als verdriet (normaal boosheid). Ik vond het behoorlijk confronterend om te horen dat de kinderen mij nu nodig hebben als politieagent, dat ik dus echt op ieder wissewasje zal moeten reageren, dat het niet vanzelf overgaat, dat gedonder.
Heftig hoor Mamz!!heb geen wijze woorden voor je,alleen veel knuffels...

Wij moeten koffers pakken,muur gaat schimmelen en dat is natuurlijk erg ongezond...bovendien willen ze nu toch alle leidingen die in muur zitten gaan vervangen(hadden ze gister beter kunnen doen)

Later meer
Arme jij.

Gelukkig heb je een andere locatie voor het feestje maar dit is behoorlijk roet in het eten als je het al druk zat had met dat feestje voorbereiden.

Sterkte.
Coebergh da's mooi kut. kan je het feestje niet uitstellen?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Coebergh wat klote!

Mamz
Nee HPL..uitstellen is geen optie,heb alles in huis.Bovendien is hij morgen echt jarig,vind ik wel zo leuk....
Godsamme, wat heb ik een hoofdpijn vandaag

Nog anderhalf uur, dan kan ik eindelijk naar huis.
Coebergh, wat kut zeg! Sterkte met de zooi.

Zoebie, ik had gister wel gewoon gewerkt hoor. Alleen hier thuis geen moer gedaan en Sportman ook niet.

Maar nu staat de wasmachine al aan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Lekker al gesport, half uurtje hardlopen, fitness en roeien.

En daarna met chippies en rosé op 't balkon

Pfff had dinsdag de bovekant van mijn voet getsoten tegen een stuk dikke staalkabel die als een soort lus uit de grond kwam. Had er een ei op, niet normaal. Kon dus niet sporten. Nu is het blauw en nog wel pijnlijk maar ik wilde koste wat kost sporten vandaag.
quote:mamzelle schreef op 26 juni 2009 @ 10:04:

-konijnenkooi

-fiets Middelste naar fietsenmaker

-gesprek over opvoeding en zo

-afwas er staat weer een nieuwe

-was van de bank naar de kasten

-zwemles Muis

-wasje draaien

Kinderen zijn leuk ;]

Garnaal had me in zijn onwetendheid verrast met een telefoonrekening van 172 euro! En dat zonder te bellen..

Vind het best wel knap van mezelf dat ik na zo'n pech m'n lijstje af heb op de hardnekkige stapel was na.
Amai, Mamz, hoe krijgt hij dat voor elkaar? Wat een smak geld zeg Idd goed dat je wel je lijstje af hebt, pluim voor jou!

Goldie, dochter erg zielig nu het echt over en uit is? Ben je stiekem opgelucht?

beterschap Pips! Klinkt als AU, wel.

Oh, Coebergh, wat ontzettend balen zeg En wat slordig hoe ze het gedaan hebben. Grrrr! Wel alvast gefeliciteerd met je jongste! Hopelijk wordt het toch een fijne dag.

Rainz, hopelijk kan de neuroloog nog wat voor je betekenen dan. Was gisteren nog in een kookzaak, moest aan je denken, ze hadden er allemaal leuke taartspullen Als ik verhuisd ben en geïnstalleerd, ga ik ook weer bakken. Zó leuk

MissM, hopelijk kan je vanavond wat uitrusten dan!

Allis, heb aan je gedacht vandaag..... (f)

Hier een heerlijk warme dag gehad Heb mijn klasje maar getrakteerd op ijsjes

Dit weekend ga ik naar "de kéts" oftewel de efteling en zondag lekker al opruimen hier voor de verhuis. We gaan als het goed is zo eind juli de sleutel krijgen (kopen, hehe) en dan rond de 15e over. Maar als ik nog bedenk wat we moeten doen, mag dat ook rond december zijn

Mag ik nog iets raars zeggen over Michael Jackson? Misschien is het beter voor hem zo, nu kan hij legende worden wat hem meer recht zal doen dan zijn leven de laatste jaren voor hem deed......
Fuss...zit wat in wat betreft MJ..Hoorde vanmiddag op de radio een lugubere versie van I'm bad...I'm dead,vond het erg smakeloos!!

Veel plezier in Efteling!!Wij gaan binnenkort ook.

Mamz..wel een hoop geld hoor!Hoe heeft garnaaltje dat gedaan dan?

HPL..knap hoor dat je dan toch disipline kan opbrengen om wel te gaan sporten!!

MissM..lekker aan het genieten van je rust(als klussende buur geen roet in het eten gooit)

Hoorde net dat ze morgen toch wel veel regen voorspellen....gadverdamme...we wachten morgen even af en anders zetten we een tent.

Moeder had lekker zelf frietjes gebakken dus wij hebben zitten smullen!!Oudste is ook weer terug van kamp,die vond het stiekem wel leuk om bij oma te logeren,heeft net heerlijk 2 uur in bad liggen weken(mocht ook wel na kamp)Nu nog slingers ophangen en dan met een bessen in de tuin..
Mamz, hoe krijgt ie dat voor elkaar?

Coebergh ik denk dat je echt voor die tent moet gaan

Dit weekend

De was

De handwas

Strijken

Maar gelukkig ook:

Nagels laten doen

Sporten

Zaterdagavond helemaal alleen, lekker badderen, maskertje, filmpje kijken, meeeeen wat verheug ik me daarop!
Kan hard gaan bezemen dit weekend want erop uit gaan wordt het hem niet.

De twee jongsten besloten tot 22.12 uur spoorloos te zijn.

Naast dat de politie me dus niet meer serieus neemt als ik ze nog eens kwijt ben wordt dat een moeder van alle straffen, om te beginnen huisarrest dus.

Oudste had zgn. Vodafone Live content gedownload. Vodafone was niet heel vlug met me dat te melden, dit was een naboeking op april/mei. Voor juni komt er nog 60 euro buiten de abbonementskosten bij :[

Nou ja, spelletjes en screensavers dus. Niet leuk. Ik had hem wel gezegd dat 'ie niet moest downloaden, maar ja, het klikt maar ergens op en dan blijkt dat je ervoor moet betalen.

Telefoontje ziet hij de eerstkomende driekwartjaar niet meer.
Kom jullie een heel fijn weekend wensen!met veel zon!!
Ohh Mamz wat een stel zeg!

Hoe oud zijn ze?

Ik hoop dat het mooi weer wordt en dat je dan in de tuin kan zitten.

Ik ga werken vanmiddag en nu nog even aanlummelen.

Fijne, mooie en zonnige dag allemaal!

Erik is de Mol en HPL de Lul.
Jezus Mamz, werd je niet gek van bezorgdheid? Die jongens weten niet wat ze aanrichten door zo lang weg te blijven.

Balen van die rekeningen zeg. Kun je Vodafone hiervoor verantwoordelijk stellen? Hij is toch minderjarig. Dus had jij je toestemming moeten geven.

Ohh Coubergh denk ook dat je een tent moet op gaan zetten.

HPL een bult.. klinkt niet echt goed. Is er niets gebroken? Ik heb al een paar keer zo'n ei gezien en beiden keren was het mis.Wat klinkt dat lekker zeg een avondje alleen.

Daar snak ik naar.

Mijn broer is gisteren veel eerder weer richting het westen gegaan. Wat ik echt jammer vind. Ze kwamen voor ons hier in de buurt op vakantie, maar eerst was schoonzus snotverkouden en konden dus omdat manlief erg vatbaar is door de chemo niet hier komen en daarna kreeg broer het te pakken. Ik baal ervan als een stekker. Ik ben wel een keer of vijf daar geweest na flinke discussies met manlief, want die was bang dat ik dan weer werd aangestoken. Ik snap het wel, maar op deze manier is het niet meer vol te houden. Ik was dus chagrijnig omdat broer weer weg was. Ik had gehoopt op een paar leuke weken en dat is er dus niet van gekomen. Manlief met een schuldgevoel, ik ook want ik was egoistisch en wilde ze zo af en toe wel eens zien en broer en schoonzus baalde ook want ze durfde echt niet hier te komen.

Het wordt zwaar.

Manlief had het erg moeilijk gisteren met die hitte. Hoewel het binnen lekker koel was. En ik was weer verschrikkelijk chagrijnig omdat ie al weken zeurt en als ik er wat van zeg gaat hij huilen. Ik weet wel dat hij het moeilijk heeft. Maar ik dus ook. Als ik vraag wat hij wil eten, moet ik het maar zelf weten. Maar niet te gekruid want daar heeft ie last van. Dus geen pasta of lekkere chinees ofzo. Het eten wordt hier zo eentonig. En het was de zoveelste discussie over het eten. Want hoezo last. Ik denk dan dat ie last heeft van zijn maag. Nee hoor, het is omdat zijn stoma dan prutteld. Toen werd ik dus boos. Want dan kun je beter niets meer eten. Jezus alsof dat erg is. Hij is alleen maar thuis of bij zijn familie. Wat maakt het dan uit.

Het is ook nog eens moeilijk omdat zijn moeder dement is en er steeds iemand bij moet blijven. Dus wordt Manlief ook zo af en toe gevraagd en hij vind dat zwaar want als er iets gebeurt kan ie niets maar hij durft geen nee te zeggen. En dan begint ie tegen mij te zeuren wat ie dan moet doen. Ook weer voor de zoveelste keer. Ik heb zijn broer al eens gezegd dat manlief het niet aankan, maar toch vragen ze het steeds weer. Manlief moet nu zelf maar eens optreden hoor. Hij doet er zelf niets mee.

Ik ben gisteren dus van ellende weg gegaan anders kregen we ruzie en dat wil ik ook niet. Toch in de kringloop drie ouderwets stevige houten tuinstoelen gescoord voor ¤2.- per stuk.

Sorry voor het klaagstuk. Moest het effe kwijt.
Klagen....vind dat jij alle reden hebt om af en toe ff flink de balen te hebben!Tis allemaal niet niks he...Dikke knuff voor jou!

Als ik op buienradar kijk blijft het droog hier,maar ga het lot niet tarten....

Ukkie was erg blij met fiets...stralend gezichtje...zooo fijn
Zoeb, de laatste loodjes wegen duidelijk het zwaarst he?

JVan wat ik in kan schatten doe je het fantastisch meis, en je mag er af en toe terecht eens doorheen zitten. Vin ik.

Tjeetje Mamz!

Waar hadden ze dan gezeten? En hoe oud zijn ze eigenlijk?

Tja die tef.rekening. Ik vind het ook maar raar dat soort dingen zomaar kunnen. Ik zou eerst eens een brief richting Vodafone laten gaan. Wie niet waagt....?

Proficiat met Ukkie Coebergh, Ik hoop dat het droog blijft!

Pips, klinkt als een relaxed weekend, ondanks die altijd weer terugkerende was..

Hier staat de machine ook alweer te draaien. Ik kom zo weer aan 4 slingers vandaag denk ik.

(Slingers was, van wie was die uitspraak ookalweer?)

Gisteren goed geslaagd voor schoenen voor de kids. We hadden bij Scapino 2de artikel voor 1 euro aanbieding dus da's lekker.

Drie paar (Goede!) schoenen en een bikini voor 60 euro. Mooi toch?

Moeder zelf had weer niks, want toen waren de meiden het beu....

Vandaag;

Wassen en alles wat daar bij komt kijken

Stofzuigen

Cadeau voor schoonzus halen

Cadeau voor vriendinnetje halen

Kleintje naar feestje brengen

Open dag gaan bekijken van compleet verbouwd bejaardentehuis (Tja, daar komen we ooit zelf ook terecht vermoed ik)

Bij de fancyfair van de scouting een kijkje nemen.

Kleintje weer ophalen

Verjaardag schoonzus

Fijne dag allemaal (f) !

Later!!!!
Oja Fuss! Wat gaat dat verhuizen snel!?!

Dus in het nieuwe huis gaan jullie oficieel samenwonen?
Coubergh, heel veel plezier vandaag, gefielsetaart, en leuk dat ze (toch, niet hij?) blij was met de fiets.

Zoebie, het is niet verwonderlijk dat je er doorheen zit. Is het wat het eten betreft niet mogelijk dat je voor jezelf af en toe wat pittigs kookt?

Het argument 'mijn stoma pruttelt' zou ik wel serieus nemen, ik denk dat iedere vrouw wel weet van dingen waarover ze onzeker is wat eigenlijk nergens voor nodig is. Zoiets lijkt het me.

Met Vodafone kan ik niet veel, het abbo staat op mijn naam en ik ben hartstikke meerderjarig.

Ik kan wel een brief schrijven over de late melding van de bedragen in april/mei. Of terzake een heel soepele betalingsregeling proberen te forceren.

De kleintjes waren over een grote straat heen waar ze niet mogen gaan. Bij een vriendje en vriendinnetje waar ik niet aan gedacht had. Ja, bij ons achter is er wel eens een moeder die ze zegt dat het best wel naar huis gaan tijd is, daar kennelijk niet. Ze zijn 6 en 8, Middelste zou best al wat meer vrijheid kunnen hebben (maar dan wel zeggen waar hij is) maar omdat hij altijd met Muis speelt ben ik nog niet erg geneigd om hem die vrijheid toe te kennen.

En nu zeker niet.
Dit weekend

De was

De handwas

Strijken

Maar gelukkig ook:

Nagels laten doen

Sporten

Zaterdagavond helemaal alleen, lekker badderen, maskertje, filmpje kijken, meeeeen wat verheug ik me daarop!

Ipv avondje alleen, een paar uurtjes alleen. Ik ga gezellig eten bij broer en schoonzus.

Morgen echt die was doen!
ik kom jullie even allemaal een dikke knuffel geven en beloven dat ik snel weer kom binnenvallen, nu ga ik eerst genieten van een paar weken helemaal niets doen.

tot snel
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven