Oxazepam
zaterdag 27 juni 2009 om 22:24
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben bij de huisarts geweest om een pilletje te vragen tegen mijn vliegangst. Nu is het woord vliegangst een groot woord, want eigenlijk kan ik het niet echt zo noemen. Ik ben vooral bij het opstijgen en landen ontzettend bang. Tijdens de vlucht gaat het altijd wel redelijk, mits we geen turbulentie hebben. Ik heb nu Oxazepam voorgeschreven gekregen maar heb het gevoel dat dit een behoorlijk heftig middel is. Het is niet de bedoeling dat ik de hele vlucht naar Turkije van pampus lig
Wie heeft ervaring met dit middel. Ik slik nooit medicijnen, alleen tegen de hooikoorts en soms een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Ben dus echt een leek op dat gebied.
Ik hoor graag ervaringen !
Wie heeft ervaring met dit middel. Ik slik nooit medicijnen, alleen tegen de hooikoorts en soms een paracetamolletje tegen hoofdpijn. Ben dus echt een leek op dat gebied.
Ik hoor graag ervaringen !

zaterdag 27 juni 2009 om 22:37
Kun je prima gebruiken hoor. Is zeker geen slaapmiddel. Het maakt je alleen wat vlakker en minder paniekerig.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zaterdag 27 juni 2009 om 23:55
zaterdag 27 juni 2009 om 23:57

zondag 28 juni 2009 om 00:33
Ik val echt wel in slaap van een oxazepam, nouja 7 jaar terug wel. Nu ben ik verslaafd aan dat spul en ben wel 2 of 3 nodig om lekker te slapen. Elk lichaam reageert weer anders op medicijnen. Kan best wel zo zijn dat jij de hele vlucht ligt te pitten. Snap trouwens niet dat de HA je oxazepam geeft hiervoor. Vind ik wel gevaarlijk
zondag 28 juni 2009 om 00:36

zondag 28 juni 2009 om 00:45
Mag ik zeggen dat ik heel blij ben met mijn huisarts? Hij is juist erg terughoudend met het voorschrijven van medicijnen en ik denk niet dat hij me ooit oxazepam zal geven omdat ik een beetje bang ben tijdens het opstijgen en landen. Denk je niet dat een vliegangstcursus een betere optie is?
(dat of gewoon een autoreis maken)
(dat of gewoon een autoreis maken)
zondag 28 juni 2009 om 00:58
Starshine, ik moest kotsen van angst op vliegvelden. Ik heb eens een voorval gehad waardoor ik dus angstig ben geworden. Ik heb meermaals in het buitenland gewerkt en gewood (nu nog, maar dat kan met de trein) en het was nodig (en zie maar eens naar Afrika, Amerikan of L-A te komen met de wagen). Nu is het zelfs zo dat ik ze niet altijd meer gebruik omdat ik zovaak heb gevlogen met die pilletjes ("ik ben toch onder zeil als er iets gebeurd)" dus het heeft voor mij een therapeutische functie gehad. Bedenk dat het een fobie is, geen lullige angst (ik zat de gehele vlucht met een abnormaal hoge hartslag). Heb al een paar keer gevlogen zonder pilletjes en ben geheel nuchter vanaf 4km uit een vliegtuig gesprongen.
Ben erg blij met de arts die het voorschreef.
Ben erg blij met de arts die het voorschreef.

zondag 28 juni 2009 om 00:58

zondag 28 juni 2009 om 01:45
Och een pammetje 10mg doet niet idioot veel hoor. Haalt de "scherpe kantjes" er wat vanaf, van je angst in jou geval TO.
Het is overigens geen slaapmiddel (dat is temazepam).
Het is een benzodiazepine en dat is verslavend bij langere inname dus gewoon voor een keertje gebruiken en verder niet.
Wel raadzaam om er minstens 3stuks te vragen. Eerst eentje om te testen hoe je reageert (mogelijke bijwerkingen uitsluiten). De andere op de heenweg en laatste op terugweg.
Het is overigens geen slaapmiddel (dat is temazepam).
Het is een benzodiazepine en dat is verslavend bij langere inname dus gewoon voor een keertje gebruiken en verder niet.
Wel raadzaam om er minstens 3stuks te vragen. Eerst eentje om te testen hoe je reageert (mogelijke bijwerkingen uitsluiten). De andere op de heenweg en laatste op terugweg.