Vriend bozig op mij
vrijdag 21 april 2023 om 08:52
Hoi allemaal,
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
van woensdag op donderdag was ik voor een congres in een andere stad waar ik ook zou blijven overnachten.
Normaal gesproken bellen mijn vriend en ik altijd even op de avonden dat we elkaar niet zien. Dinsdag had ik tegen hem gezegd dat ik nog niet zeker wist of ik woensdag kon bellen, omdat ik nog niet wist of er een avondprogramma zou zijn maar dat ik hem dat nog zou laten weten.
Woensdag was een hectische dag. Veel overleg, druk. Toen ik eenmaal in mijn hotelkamer was heb ik hem een appje gestuurd met een foto van het uitzicht in mijn hotelkamer en daarbij 'Mis je!" Dit was rond 18.00.
Daarna begon de, wat je noemt, 'sociale avond'.
We gingen eten en we hadden een pubquiz. De hele avond was ik eerlijk gezegd druk.
Rond 24.00, toen hij al sliep en ik weer op mijn hotelkamer was, heb ik mijn vriend een appje gestuurd: "bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" en daarbij dat ik het een hele drukke avond was met diner en pubquiz. Volgende ochtend belde hij. Dat hij teleurgesteld was en niet begreep waarom ik niet even had kunnen appen dat bellen niet zou lukken. Hij zei: ' Je hebt tussen 18.00 en 24.00 nergens de kans gezien om even een appje te sturen dat het niet zou lukken? We hadden toch de afspraak dat je nog zou laten weten of het bellen lukte of niet? Je gaat toch ook naar de wc en kunt dan even appen?"
Ik zei dat het diner meteen doorging in de pubquiz en dat ik tijdens de pubquiz inderdaad niet kon appen en de hele avond niet naar de wc ben gegaan maar hij vindt dat een slecht excuus. Hij zegt dat ik best kon als ik gewild heb maar dat ik de gelegenheid gewoon niet gecreëerd heb, dat ik doe alsof ik 'slachtoffer van de omstandigheden ben'. Ik zei ook dat ik hele drukke dagen heb gehad en even geen ruimtevoor hem appen had en toen hij 3 keer vroeg waarom ik niet even had kunnen appen heb ik gezegd dat ik nu geen energie heb voor zo'n soort gesprek en opgehangen..
Nu is hij sinds gisteren een beetje kortaf. achteraf gezien zie ik wel dat het niet zo leuk van me was, maar ergens vind ik ook dat hij overdrijft. Wat vinden jullie?
betsieboe88 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 08:56
6.91% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 09:41
Oké
Ik ben niet altijd sarcastisch. Soms slaap ik.
vrijdag 21 april 2023 om 09:44
vrijdag 21 april 2023 om 09:47
Jullie hebben nooit in je relatie meegemaakt dat er een misverstand ontstond, waardoor je ongerust was of teleurgesteld? Of slik je dat dan maar gewoon in en je praat er niet over, je drukt je gevoelens weg?
Het lijkt me gewoon een normale situatie die zich in vrijwel elke relatie wel eens voordoet. Iets met verschillende verwachtingen.
Vriend zat daardoor tevergeefs te wachten en dat is een kutgevoel, en dat geeft hij de volgende dag aan. Waarop TO met excuses en uitleg over zichzelf aankomt, wat nooit een goed idee is. Hij wil zich gewoon even gehoord en gezien voelen.
Het lijkt me gewoon een normale situatie die zich in vrijwel elke relatie wel eens voordoet. Iets met verschillende verwachtingen.
Vriend zat daardoor tevergeefs te wachten en dat is een kutgevoel, en dat geeft hij de volgende dag aan. Waarop TO met excuses en uitleg over zichzelf aankomt, wat nooit een goed idee is. Hij wil zich gewoon even gehoord en gezien voelen.
vrijdag 21 april 2023 om 09:49
Zeker wel. Maar niet over dit soort dingen, iemand waarschuwt dat ze misschien niet kunnen bellen, apt later op de avond. Klaar.Vage schreef: ↑21-04-2023 09:47Jullie hebben nooit in je relatie meegemaakt dat er een misverstand ontstond, waardoor je ongerust was of teleurgesteld? Of slik je dat dan maar gewoon in en je praat er niet over, je drukt je gevoelens weg?
En als iemand onterecht dingen verwacht en drama gaat maken, boos word over zoiets, zou ik dat inderdaad heel goed bekijken en meteen de kop indrukken.
lucifee2023 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:51
7.99% gewijzigd
Jaja.
vrijdag 21 april 2023 om 09:50
Dat heb ik gemist?LuciFee2023 schreef: ↑21-04-2023 09:49Zeker wel. Maar niet voer dit soort dingen en ik zou er zeker geen excuses voor maken zoals to al heeft gedaan. En dan helemaal niet nog een keer. En als iemand onterecht dingen verwacht en drama gaat maken, boos word over zoiets, zou ik dat inderdaad heel goed bekijken en meteen de kop indrukken.
Want daar gaat mijn reactie over, dat TO haar vriend niet erkent heeft in zijn gevoel.
En ik weet niet hoe jouw relatie werkt, maar vanuit je eigen oordeel de teleurstelling ("drama") van je partner de kop indrukken is een vorm van emotioneel geweld...
vrijdag 21 april 2023 om 09:52
LuciFee2023 schreef: ↑21-04-2023 09:38zeg dan voortaan als je graag bij deze controlerende schuinmacheerder wil blijven
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 21 april 2023 om 09:52
Ik geef eerlijk toe, ik ben echt zelden ongerust. Als iemand in de vangrail ligt, weet de politie me wel te vinden.Vage schreef: ↑21-04-2023 09:47Jullie hebben nooit in je relatie meegemaakt dat er een misverstand ontstond, waardoor je ongerust was of teleurgesteld? Of slik je dat dan maar gewoon in en je praat er niet over, je drukt je gevoelens weg?
En ik zou op zo’n contactmomentje gewoon nooit echt bewust zitten wachten. Ik heb mijn mobiel en ik hoor het wel hoor. Heb ook weleens gehad dat ik dan zelf niet bereikbaar was, omdat ik onverwacht iets aan het doen was.
Ik zit van nature vrij losjes in communicatie. Als mensen dingen tegen mij zeggen, of iets beloven stel ik me daar ook nooit echt op in. Ik denk altijd, we zien tegen die tijd wel of wat je nu zegt ook gaat gebeuren.
anoniem_65b76fd3af17f wijzigde dit bericht op 21-04-2023 09:55
7.55% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 09:53
Vage schreef: ↑21-04-2023 09:50Dat heb ik gemist?
Want daar gaat mijn reactie over, dat TO haar vriend niet erkent heeft in zijn gevoel.
En ik weet niet hoe jouw relatie werkt, maar vanuit je eigen oordeel de teleurstelling ("drama") van je partner de kop indrukken is een vorm van emotioneel geweld...
"bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" met uitleg. Meteen gestuurd later op de avond.
Mijn relatie zou niemand verwachten dat er gebeld gaat worden en dus gewoon normaal doen de dag erna.
De rest klinkt echt zo dramatisch, mijn relatie is inderdaad wat nuchterder.
Ik zou heel hard wegrennen bij mensen die zulke dingen zeggen als jij net. Manipulatief.
Jaja.
vrijdag 21 april 2023 om 09:56
En dat moet hem dan maar zijn, daardoor mag partner haar niet meer vertellen dat hij teleurgesteld was?LuciFee2023 schreef: ↑21-04-2023 09:53"bellen is helaas niet meer gelukt.. sorry" met uitleg. Meteen gesturud later op de avond.
Mijn relatie zou niemand verwachten dat er gebeld gaat worden en dus gewoon normaal doen de dag erna.
De rest klinkt echt zo dramatisch, mijn relatie is inderdaad wat nuchterder.![]()
Dat is geen sorry, dat heet indekken. Dat is pas manipulatief.
Je maakt een afspraak, je komt hem na of je laat het op voorhand even weten.
Dat ze wel "ik mis je!" kan appen maar niet "bellen komt er niet meer van, slaap lekker straks" snap ik als lezer eigenlijk ook niet. Zeg gewoon netjes sorry daarvoor, klaar.
Achteraf nergens op aangesproken willen worden "want ik was druk" is een beetje kinderachtig. Dan moet je geen afspraken maken met elkaar.
vrijdag 21 april 2023 om 10:02
Bedankt voor jullie reacties al!
voor de duidelijkheid, ik had die ochtend dat we elkaar spraken al wel excuus aangeboden en gezegd dat het inderdaad niet zo leuk van me was. Maar toch blijft hij kortaf. Het ging hem inderdaad om dat ik me niet aan de afspraak had gehouden om nog even te laten weten of we konden bellen. En dat hij het een slap excuus vindt dat ik 5 uur lang niet kon appen, omdat hij zegt dat ik als wij samen zijn wel altijd op mijn telefoon zit.
Ook had hij nog 2 vragen gesteld via de app, waar ik niet op had gereageerd toen ik die foto stuurde. Dus; hij had gevraagd: 'kan ik de afspraak van zondag bevestigen?'" ik had daar nog niet op gereageerd, stuurde een foto en appte hem daarna om 24.00 dat ik helaas niet meer kon bellen. Die combi vindt hij niet leuk
voor de duidelijkheid, ik had die ochtend dat we elkaar spraken al wel excuus aangeboden en gezegd dat het inderdaad niet zo leuk van me was. Maar toch blijft hij kortaf. Het ging hem inderdaad om dat ik me niet aan de afspraak had gehouden om nog even te laten weten of we konden bellen. En dat hij het een slap excuus vindt dat ik 5 uur lang niet kon appen, omdat hij zegt dat ik als wij samen zijn wel altijd op mijn telefoon zit.
Ook had hij nog 2 vragen gesteld via de app, waar ik niet op had gereageerd toen ik die foto stuurde. Dus; hij had gevraagd: 'kan ik de afspraak van zondag bevestigen?'" ik had daar nog niet op gereageerd, stuurde een foto en appte hem daarna om 24.00 dat ik helaas niet meer kon bellen. Die combi vindt hij niet leuk
vrijdag 21 april 2023 om 10:05
Wow, dit is echt gaslightmanipulatie.Vage schreef: ↑21-04-2023 09:56En dat moet hem dan maar zijn, daardoor mag partner haar niet meer vertellen dat hij teleurgesteld was?
Dat is geen sorry, dat heet indekken. Dat is pas manipulatief.
Je maakt een afspraak, je komt hem na of je laat het op voorhand even weten.
Dat ze wel "ik mis je!" kan appen maar niet "bellen komt er niet meer van, slaap lekker straks" snap ik als lezer eigenlijk ook niet. Zeg gewoon netjes sorry daarvoor, klaar.
Achteraf nergens op aangesproken willen worden "want ik was druk" is een beetje kinderachtig. Dan moet je geen afspraken maken met elkaar.
Jaja.
vrijdag 21 april 2023 om 10:08
Oké, dat met die concrete vragen is misschien wel wat onhandig. Maar toch ook geen wereldramp. Wat vermoeiend allemaal.Betsieboe88 schreef: ↑21-04-2023 10:02Bedankt voor jullie reacties al!
vrijdag 21 april 2023 om 10:15
Ohja, en ik denk ook dat het een narcist is! En seriemoordenaar.
Volgens mij is hij ook nog op uitzending, althans, in het vorige topic schrijft TO dat hij drie weken weg is. Misschien heeft hij dan juist behoefte om TO te spreken, en gaat TO er voor zijn gevoel een beetje nonchalant mee om. Kan hè. Dat hij haar gewoon liefheeft en mist. Hoeft geen psychische problematiek achter te zitten. Zijn woorden worden door TO ook op een weegschaal gelegd in het vorige topic, maar andersom mag dat dan uiteraard niet.
vrijdag 21 april 2023 om 10:17
Dus hij stelt je een vraag over een afspraak die hij voor zondag nog moet bevestigen. Je leest het, reageert niet op zijn vraag en stuurt wel een foto en laat dan niet meer horen of bellen gaat lukken.Betsieboe88 schreef: ↑21-04-2023 10:02Bedankt voor jullie reacties al!
Ik dacht overigens uit je andere topic te herinneren dat je het probleem van toen niet met hem kon bespreken omdat hij 3 weken op oefening was. Maar nu nog geen week later hebben jullie zodag een afspraak. Jullie doen allebei een beetje moeilijk over van alles en nog wat. Best vermoeiend...
vrijdag 21 april 2023 om 10:18
Ja dit vind ik ook. Hij kan niet weten dat jij geen tijd hebt. Volgende keer vanuit jezelf betere afspraken maken, die wel lukken.Noekie-Noek schreef: ↑21-04-2023 09:01Ik ben niet zo van het altijd maar moeten bellen en appen. Maar vind wel dat als je iets afspreekt dat je je eraan moet houden.
Je hebt hem gezegd dat je hem nog zou laten weten of er een avond programma zou zijn. Je appt hem om 18.00 uur maar verteld niet wat het plan is voor de avond. Dan kan ik me wel voorstellen dat hij het vervelend vind.
vrijdag 21 april 2023 om 10:19
vrijdag 21 april 2023 om 10:24
Dat mag toch niet omdat het onder valsspelen valt. Tenminste, de gene waarin meedeed moest je mobiel weg. Anders kan je mooi de antwoorden googlen
stoutehond wijzigde dit bericht op 21-04-2023 10:33
0.24% gewijzigd
vrijdag 21 april 2023 om 10:28
Lekker koppel zijn jullie.
Hoe zou het voor je zijn geweest als manlief op hotel zat en na een pubquiz zijn beloftes niet nakomt, terwijl jij op een belletje zit te wachten. 'Hij zal toch met die griet van HR te .....'
Bekijk het positief. Zolang hij er nog knorrig om kan worden geeft hij om je. Als hij zijn schouders gaat ophalen daarentegen...
Hoe zou het voor je zijn geweest als manlief op hotel zat en na een pubquiz zijn beloftes niet nakomt, terwijl jij op een belletje zit te wachten. 'Hij zal toch met die griet van HR te .....'
Bekijk het positief. Zolang hij er nog knorrig om kan worden geeft hij om je. Als hij zijn schouders gaat ophalen daarentegen...
'balans leidt tot glans'
vrijdag 21 april 2023 om 10:32
Of hij geeft alleen om zichzelf.TanteJuut schreef: ↑21-04-2023 10:28Lekker koppel zijn jullie.
Hoe zou het voor je zijn geweest als manlief op hotel zat en na een pubquiz zijn beloftes niet nakomt, terwijl jij op een belletje zit te wachten. 'Hij zal toch met die griet van HR te .....'![]()
Mijn man is ook wel eens op congres geweest. Een week, terwijl ik met de kleine kinderen zat.
Geen moment dat ik dacht hem erop aan te spreken als hij niet belde.
Want ik ga ervan uit dat hij me belt zoals afgesproken, maar dat als hij niet belt er iets is tussen gekomen waardoor het niet lukte.
Vanuit vertrouwen en goede intenties en overmacht en respect voor elkaar.
En weet je? Dat wás dan ook zo.
Als je ergens voor je werk bent, is het thuisfront niet de eerste waar je aan zou moeten denken. En thuis zou niet zo moeten trekken aan iemand die 1 dag op congres is. Je kunt best 1 dag zonder contact met elkaar. Ga je niet dood van.
vrijdag 21 april 2023 om 10:35
In je andere topic is nog meer te lezen hoe je over je vriend denkt.
Als je zo denkt over je vriend, na 1,5 jaar relatie nog steeds..
Ik denk dat de basis bij jullie niet solide is. Ik denk dat jullie niet bij elkaar passen. Hij heeft ook een bepaalde manier van communiceren die ook niet de jouwe is. Dat je nu in korte tijd 2 topics opent over hem zegt ook al heel wat, vind je zelf ook niet? Twijfel je ook over je relatie?
Als je zo denkt over je vriend, na 1,5 jaar relatie nog steeds..
Ik denk dat de basis bij jullie niet solide is. Ik denk dat jullie niet bij elkaar passen. Hij heeft ook een bepaalde manier van communiceren die ook niet de jouwe is. Dat je nu in korte tijd 2 topics opent over hem zegt ook al heel wat, vind je zelf ook niet? Twijfel je ook over je relatie?
anoniem_6625206c5dd25 wijzigde dit bericht op 21-04-2023 11:03
48.67% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in