Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
vaniteifear schreef:
17-05-2023 12:50
Iets nuttigs doen voor de wereld zit hem echt niet in je baan. Echt nonsens. Je kunt vrijwilligerswerk doen, duurzaam leven, je inzetten voor je vereniging, anderen om je heen helpen.

Alleen is mijn visie: als iedereen een zinnige baan zou hebben (datgene waar toch de meeste uren van je tijd naartoe gaat), hebben we geen vrijwilligerswerk of duurzaam leven meer nodig. Het meeste werk kost de samenleving/wereld meer dan dat het oplevert. Daar valt niet tegenop te vrijwilligen.

Ik zie het bij een vriendin van me. Aan de ene kant heel duurzaam doen met allerlei dingen in en aan huis, aan de andere kant voor haar maatschappelijk totaal nutteloze, maar wel statusgevende, baan 6x per jaar naar Amerika vliegen. Tja, dat vind ik niet handig.

Als we allemaal ons talent en tijd zouden inzetten voor iets wat de maatschappij/wereld helpt ipv kost, dan zouden een hoop problemen zijn opgelost.
katkaatje schreef:
17-05-2023 13:11
Alleen is mijn visie: als iedereen een zinnige baan zou hebben (datgene waar toch de meeste uren van je tijd naartoe gaat), hebben we geen vrijwilligerswerk of duurzaam leven meer nodig. Het meeste werk kost de samenleving/wereld meer dan dat het oplevert. Daar valt niet tegenop te vrijwilligen.

Ik zie het bij een vriendin van me. Aan de ene kant heel duurzaam doen met allerlei dingen in en aan huis, aan de andere kant voor haar maatschappelijk totaal nutteloze, maar wel statusgevende, baan 6x per jaar naar Amerika vliegen. Tja, dat vind ik niet handig.

Als we allemaal ons talent en tijd zouden inzetten voor iets wat de maatschappij/wereld helpt ipv kost, dan zouden een hoop problemen zijn opgelost.
Ik kan geen baan bedenken die compleet nutteloos is. Maar goed, dat zeggen mensen ook van mijn baan. "Oh, dus je werkt eigenlijk gewoon niet?"
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2023 13:09
Nou niet doen of je dat de eerste keer allebei van elkaar wist. Bepaalde dingen groeien, bepaalde dingen zijn zo gebleken.
En jij - en ik ook - hebben makkelijk praten, zittend in een lange relatie. Ik zou, moest ik ooit weer opnieuw gaan zoeken, bepaalde dingen die ik nu heb opgebouwd of waar ik aan gewend ben geraakt echt niet op willen geven. En dat omvat zeker niet alleen het materiële gedeelte. Maar inderdaad : ook het materiële gedeelte. Ik zou er bijvoorbeeld niet aan moeten denken met iemand samen te zijn die naar Benidorm op vakantie wil.

Zo heb ik ook een bepaald beeld van hoe ik graag op vakantie wil. Daar hoort voor mij bijvoorbeeld ook niet vliegen naar verre oorden voor 5-sterren hotels aan paradijselijke stranden bij. Of nog erger: Dubai. Dat vind ik echt de horror. Dus dan kan hij materieel wel goed bedeeld zijn, maar wordt het op dat vlak nog een lastige match. Hoewel er natuurlijk met vakanties best goed compromissen te sluiten zijn. Het is ook maar een voorbeeld.
katkaatje schreef:
17-05-2023 13:15
Zo heb ik ook een bepaald beeld van hoe ik graag op vakantie wil. Daar hoort voor mij bijvoorbeeld ook niet vliegen naar verre oorden voor 5-sterren hotels aan paradijselijke stranden bij. Of nog erger: Dubai. Dat vind ik echt de horror. Dus dan kan hij materieel wel goed bedeeld zijn, maar wordt het op dat vlak nog een lastige match. Hoewel er natuurlijk met vakanties best goed compromissen te sluiten zijn. Het is ook maar een voorbeeld.
Oh, dat snap ik heel goed hoor. Dubai trekt mij ook niet.

Nog erger: een man die in de Ardennen wil kamperen met een tent. En juist intelligente mannen willen vaak dat soort dingen, dus doe ik vaan aan "downdaten" :biggrin:
Niet dat ik zelf intelligent ben, maar ik heb liever een loodgieter die gezellig naar CenterParcs wil dan een docent die een tentje wil opzetten ergens in the middle of nowhere.
anoniem_6475a3ea475f9 wijzigde dit bericht op 17-05-2023 13:18
10.74% gewijzigd
katkaatje schreef:

Een zeer dubieuze uitspraak. We zijn vooralsnog een van de rijkste landen, wat ons een enorme voorsprong geeft. Juist ook op het gebied van duurzaamheid.
In jouw ideale wereld wordt er geen geld meer verdiend en worden we zeer kwetsbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
17-05-2023 12:57
Ik zeg niet dát je samen oud moet willen worden. Maar ALS je iemand zoekt om je leven mee te delen, is het vrij onhandig om bij een man uit te komen die de juiste sokken draagt maar alleen FWB wil. En dan maar te gaan zitten hopen dat hij nog van gedachten verandert.

In mijn >20 jarige huwelijk is het veel belangrijker gebleken dat we allebei samen wilden leven en elkaar blindelings vertrouwen, maar elkaar ook de ruimte geven. We kunnen los van elkaar op vakantie en hebben niet de minste behoefte in elkaars telefoon te kijken, maar als we elkaar nodig hebben staan we er.
Dat je dat van elkaar weet, vind ik veel belangrijker dan geneuzel over welk beroep hij heeft of welke sokken.

En dat is wat ik en anderen zeggen over dat wát je samen wil, er volgens mij meer toe doet dan die lijstjes. Maar hey, ieder het hare, dus als je liever selecteert op sokken en beroepen en huizen dan op hoe je met elkaar omgaat, dan moet ieder dat zelf weten.
Maar daar kun je nu wel een beetje chagerijnig over doen, maar iedereen (ook jij) doet in principe toch hetzelfde? Jij ging toch ook niet met jan en alleman daten omdát je een relatie wilde? Dus maar gaan voor de eerste de beste die langs komt? Ook jij had je eigen afknappers en pro’s.

Voor mij maken sokken en auto’s ook niet uit en lijkt dat gek zo uitgeschreven op een topic. Maar ik heb weer afknappers die anderen wss gek vinden. Op dit topic kun je alleen even de extremen en/of de ‘ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst’ delen. En de een is daar wat meer rigide in dan de ander.

Want ook degenen die online daten en een hele eisenlijst hebben die jij belachelijk vindt, zullen wss niet veel anders doen dan jij. Want delen van die eisenlijst zijn meestal niet zichtbaar in een profiel, dus die ene man die verder fantastisch is en geen auto heeft, zal dan misschien uiteindelijk tóch door de ballotage komen. Zo’n lijstje kun je meer zien als een soort houvast of omschrijving type gewenste partner.

En ik denk ook dat de mate van behoefte aan een relatie of bepaalde soort relatie vaak een bepalende factor is. Dan kun je alle lijstjes wel weggooien, maar als de een kinderen wil en de ander niet of als de een liefst zsm wil samenwonen en de ander niet, dan kun je wel zeggen dat je niet moeten zeuren over die sokken, maar een gelukkige relatie waarin je samen oud wordt, wordt het dan toch niet.
Wanna grow up to be
Be a debaser
katkaatje schreef:

Volgens mij vergeet je de economie :idee:
Oh ja, geld verdienen om het geld verdienen, dat argument. Ik geloof niet meer in de focus op economische groei. Het is helemaal geen indicator van hoe het echt gaat met mensen, en dieren en natuur, in een land. Kapitalisme in zijn huidige vorm heeft zeker zijn voordelen (gehad), maar is niet meer houdbaar. Mijn denkbeelden lijken erg op die van Jason Hickel, schrijver van 'Less is more'. En in mijn utopisch ideaalbeeld focussen we als wereld veel meer op welzijn dan welvaart.

Maar goed, dat is voer voor een ander topic.
katkaatje schreef:

Tsja, heel idealistisch en op papier lijkt dat heel mooi. Maar wat zinnig is, is subjectief. Organisaties als Unicef en Vluchtelingenwerk vind ik heel zinnig, die mening deelt niet iedereen. En de distributiemedewerker van de AH lijkt misschien een ‘niet maatschappelijk verantwoord’ beroep te hebben, maar zonder distributiemedewerkers geen voedsel in de winkels.

En wat die vriendin doet lijkt onzinnig en een druppel op de gloeiende plaat. Maar het is nog altijd beter dan én en.
Wanna grow up to be
Be a debaser
blijfgewoonbianca schreef:
17-05-2023 13:09
Nou niet doen of je dat de eerste keer allebei van elkaar wist. Bepaalde dingen groeien, bepaalde dingen zijn zo gebleken.
En jij - en ik ook - hebben makkelijk praten, zittend in een lange relatie. Ik zou, moest ik ooit weer opnieuw gaan zoeken, bepaalde dingen die ik nu heb opgebouwd of waar ik aan gewend ben geraakt echt niet op willen geven.

Oh dat snap ik best, dat is ook zo. Maar een heleboel dingen die TO en anderen op voorhand willen weten, die wist ik op voorhand niet. En dat is het hele punt. Als ik geselecteerd had op woonplaats en beroep en dergelijke, was ik mijn man nooit tegengekomen en hadden we nooit deze relatie kunnen opbouwen.
En als ik nu opnieuw moest gaan zoeken zou ik maar een héél beperkt lijstje hebben van alleen de dingen die échte dealbreakers zouden zijn. Tuurlijk kan ik een heleboel eigenschappen verzinnen van 'dit liever wel en dat liever niet' maar ik moet er niet aan denken om een fantastische man mis te lopen omdat ik op voorhand bedacht had dat hij een creatief beroep moet hebben of zoiets.
ginevra wijzigde dit bericht op 17-05-2023 13:35
0.04% gewijzigd
Na zevenhonderd jaren
snug schreef:
17-05-2023 12:07
Nou, Anderlicht heeft een goed punt. Voor wie het wel en niet geldt is natuurlijk een tweede. Op relatiegebied kan er van alles wel of niet aan de hand zijn.

Nou ja, ze viel toch heel persoonlijk fashionvictim aan. Terwijl ze die niet eens kent en al helemáál niet haar psycholoog is. En een goed punt was het ook niet echt, eerlijk gezegd. In ieder geval een punt dat vaak gepapegaaid wordt en waar echte psychologen dan weer gehakt van maken.

Daar sloeg ik op aan, niet zozeer op het haar mening geven, maar het door blijven hakken met onwetenschappelijk geneuzel op iemand die ze niet kent en meermaals aangeeft dat haar aannames niet kloppen. Hou dat lekker voor je.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
vaniteifear schreef:
17-05-2023 13:17
Oh, dat snap ik heel goed hoor. Dubai trekt mij ook niet.

Nog erger: een man die in de Ardennen wil kamperen met een tent. En juist intelligente mannen willen vaak dat soort dingen, dus doe ik vaan aan "downdaten" :biggrin:
Niet dat ik zelf intelligent ben, maar ik heb liever een loodgieter die gezellig naar CenterParcs wil dan een docent die een tentje wil opzetten ergens in the middle of nowhere.
Ik ben ook niet dol op kamperen en Centerparks zou ik hooguit doen in familieverband met kinderen, maar beiden hebben toch de voorkeur boven Dubai. Ik zou niet weten wat ik daar moet doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
17-05-2023 13:21
Maar daar kun je nu wel een beetje chagerijnig over doen, maar iedereen (ook jij) doet in principe toch hetzelfde? Jij ging toch ook niet met jan en alleman daten omdát je een relatie wilde? Dus maar gaan voor de eerste de beste die langs komt? Ook jij had je eigen afknappers en pro’s.

Ja, die hadden alleen helemaal niks met beroepen of woonplaatsen of dat soort dingen te maken. Zie mijn antwoord aan BGB.

En jij kunt het chagrijnig doen noemen, maar ik vind het eerder ontzettend jammer als mensen zichzelf de kans op een geweldige man ontzeggen, omdat ze op voorhand bedacht hebben dat die onmogelijk in Leidsche Rijn kan wonen en dus dat criterium uitfilteren.
Na zevenhonderd jaren
Eidde schreef:
17-05-2023 09:44
Eddie !!! met - ie :whip:
Auw! Ga door! Grapje.

Over die polo’s, schijnheilig uitziende dingen, dat vind ik lelijke dingen maar ik zou er niet perse op filteren. Zeg het ook niet (tenzij roze, dat gaat me echt te ver ;)) als een man het aan heeft want volgens mij heb ik al mijn ex-partners weleens een keer erin gezien dus iets met korreltjes zout.

Ik heb nooit aan lijstjes en eisen gedaan. Er is een klik of niet. Maar waar ik wel scherper op let is of iemand een wat constructief en zelfreflecterend karakter heeft. Zelf ben ik ook niet ‘af’ of helemaal op orde en moet ik hier en daar nog wat bijschaven. Werk eraan om voor mezelf en dus ook voor de ander een aangenaam mens te zijn. Je hoeft ook niet geheel ‘af’ te zijn voor die leuke partner maar ik merk wel hoe beter ik mezelf ken, ouwe shit doorvoel en verwerk hoeveel het me oplevert en dat bepaalde mannen die beschadigd zijn en er niks aan doen of van leren (dat vooral) voor mij minder aantrekkelijk zijn, herken het ook eerder.
katkaatje schreef:
17-05-2023 13:29
Oh ja, geld verdienen om het geld verdienen, dat argument. Ik geloof niet meer in de focus op economische groei. Het is helemaal geen indicator van hoe het echt gaat met mensen, en dieren en natuur, in een land. Kapitalisme in zijn huidige vorm heeft zeker zijn voordelen (gehad), maar is niet meer houdbaar. Mijn denkbeelden lijken erg op die van Jason Hickel, schrijver van 'Less is more'. En in mijn utopisch ideaalbeeld focussen we als wereld veel meer op welzijn dan welvaart.

Maar goed, dat is voer voor een ander topic.
Het is zeker interessant wat je zegt, maar op dit moment niet de realiteit.

Zo moeten pensioenfondsen hun vermogens op de beurs en middels beleggingen vergroten. Daar zijn slimme beursjongens en meisjes voor nodig.
Werk wat voor vele volstrekt niet nuttig is, maar voor anderen een kwestie van leven en dood. Namelijk brood op de plank als je wat ouder bent.
Ginevra schreef:
17-05-2023 13:34
Ja, die hadden alleen helemaal niks met beroepen of woonplaatsen of dat soort dingen te maken. Zie mijn antwoord aan BGB.

En jij kunt het chagrijnig doen noemen, maar ik vind het eerder ontzettend jammer als mensen zichzelf de kans op een geweldige man ontzeggen, omdat ze op voorhand bedacht hebben dat die onmogelijk in Leidsche Rijn kan wonen en dus dat criterium uitfilteren.
Maar bepaal jij dat of bepalen mensen dat zelf? En denk je ook niet dat er vaak wat meer meespeelt dan sec die sokken of Leidsche Rijn?
We hebben het hier over volwassen mensen die al een groot deel van leven gevormd zijn, ervaringen hebben en daar hoort mr right now meestal niet bij. Er hoeft meestal geen gezin meer te worden gesticht etc. Dus als pak ‘m beet Leidsche Rijn dan een OV traject blijkt van 3,5 uur, kan ik me best voorstellen dat dat het dan bij het online daten de moeite niet waard is om even een date in te plannen waarvan je weet dat het een grote kans heeft dat het niet klikt. Kom je die man ergens tegen en de vlam schiet meteen in de pan of je hebt op een andere manier vaker contact met die persoon, dan zou het anders kunnen lopen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Chienandalou schreef:
17-05-2023 13:44
Dus als pak ‘m beet Leidsche Rijn dan een OV traject blijkt van 3,5 uur,
TO had het erover dat in Vinexwijken mannen wonen die haar type niet zijn en dat ze dus alleen wil daten met mannen die in de grote stad wonen. Had niks met afstand te maken, maar met een mening over het type man.

En dat kan, tuurlijk bepalen mensen dat zelf, maar het lijkt me dat je je eigen liefdesleven dan aardig saboteert. En kennelijk zit TO er toch mee, anders zou ze dit topic niet gestart zijn.
Na zevenhonderd jaren
voor mij is wel de basis: Hoe snel ben ik uitgepraat?

Dat was met vorige vriendjes best snel. En met tussentijdse vlammen helemaal
Natuurlijk, de eerste aantrekkingskracht zit van buiten, maar ik knap er af op dom-lullen en weinig ontwikkeling

Happy socks kunnen we dan weer weinig schelen
.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 01-06-2023 00:00
99.85% gewijzigd
Vage schreef:
17-05-2023 10:00
Je kan daarvan vinden wat je vindt natuurlijk.

Het ging erom dat ik datzelfde fenomeen hier ook zie.

"Ik vind alle mannen vreselijk" en dan opsommen wat er mankeert aan letterlijk de helft van de wereldbevolking.

@thanks ik had voor mezelf het topic al omgedoopt tot "de bindingsangstdames" :$
Wat ontzettend flauw. Alsof jij als je vrijgezel zou zijn op je 47e en zelf je shit op orde hebt, wel gaat daten met een man zonder tanden, of die bij zijn moeder woont, of die vakkenvuller bij de Dirk is, of geen contact heeft met zijn kinderen, of in een troosteloos hok op een huishoudster zit te wachten, of elke avond 5 halve liters Schultenbrau naar binnen tikt.

Als dat allemaal niet willen maakt dat je ineens gebombardeerd bent tot iemand die bindingsangst heeft, so be it.
Am Yisrael Chai!
samarinde schreef:
17-05-2023 10:37
Toevallig las ik op Instagram een post van Paulina Porizkova (voormalig fotomodel van 50+) en zij schreef dat ze op advies van haar vriendinnen zoveel mogelijk dates had afgewerkt: het geheim zit in de aantallen, zoiets schreef ze. Na die eindeloze reeks dates vond ze dan eindelijk haar nieuwe liefde.

Zij postte eerder vrij vaak over het tranendal dat daten was, ook voor haar, want blijkbaar maakte het niks uit dat ze heel mooi is. Ze had overigens ook een traumaatje: haar man liet haar na zijn dood berooid achter omdat hij haar stiekem uit zijn testament had geschreven; hun gezamenlijke vermogen bevatte ook de miljoenen die zij zelf had verdiend met grote campagnes, dus ze was alles kwijt.

Maar goed, ik denk dat ze gelijk heeft: als je honderd dates hebt, zitten er vast wel wat leuke mannen tussen en tussen die paar leuke mannen zit misschien wel die ene. (Ze kuste meerdere leuke kikkers, schreef ze, en vond toen haar prins).
Alsof Paulina Porizkova in dezelfde datingpool vist als ik, alleenstaande moeder uit een dorp in de Randstad.
Am Yisrael Chai!
Cappucinno schreef:
17-05-2023 14:11
Dat had een criterium van mij kunnen zijn. Mijn vriend was totaal geen prater maar heeft zich op het oog ‘als vanzelf’ doorontwikkeld door zijn baan waarbij veel observatie en communicatie vaardigheden nodig zijn. Tegenwoordig voelt de inbreng van beiden gelijkwaardig, al communiceren we anders. Ik toon meer enthousiasme, ben wat drukker en hij is rustiger van zichzelf, dat werkt.
Ook ooit met iemand geweest waarmee ik uren kon lullen, gevalletje te mooi om waar te zijn. En dat was het ook. Beiden tapten we uit een wat getraumatiseerd vaatje, dat bij de een steeds meer tot uiting kwam in dominantie, controle en macht en de ander (ik) het co-dependent verhaal. Het heeft de boel voor mij op scherp gezet en was me voorheen minder bewust van mijn eigen struikelblokken. Rationeel wist ik allemaal wel maar het voelen, is weer een andere ervaring. Dus ja, vandaar dat ik ontwikkeling ook hoog heb staan, zowel mezelf als de ander.
ohja, zelfreflectie, en je willen verbeteren, ook heel belangrijk!
Lila-Linda schreef:
17-05-2023 10:43
maar is het vinden van die vent dan echt zo belangrijk, dat je er je leven voor on-hold zet en honderden kikkers gaat lopen kussen?
Nou, dat ook. Zo zie je maar weer, kennelijk mankeert er van alles aan je als vrouw als je gewoon tevreden bent met jezelf en je eigen leven, en daar alleen een man bij wil als die je leven leuker maakt. Nee, lijden zul je, en afzien, en werken, en sloven, alles om maar die kikker om te toveren in een prins.
Am Yisrael Chai!
katkaatje schreef:
17-05-2023 11:20
Volgens mij is het beiden. Enerzijds vallen de mannen tegen: het verbaast me de laatste jaren steeds meer dat die mannen zo lang overal aan de macht zijn geweest, terwijl vrouwen in zoveel opzichten de sterkere sekse zijn. Meer doorzettingsvermogen, betere interpersoonlijke skills, hogere pijngrens. Daar steken de mannen toch wat schraal bij af. Vroeger konden zij nog iets bieden wat de vrouw niet had: een zeker inkomen, geborgenheid, veiligheid. Maar dat is steeds minder nodig en het gevaar komt toch vaker van binnen de relatie dan van buiten.

Aan de andere kant zijn vrouwen (en mannen) veel te gefocust op wat voor man ze zoeken. De man moet aan lijstjes voldoen. Maar als je de focus legt op wat voor relatie je zoekt, voldoen daar veel meer mannen aan. En uiteindelijk is het toch om die relatie, die verbinding te doen. De man is niet een decorstuk in je woonkamer, maar een partner met wie je het leven aangaat. Dus focussen op de manier waarop je samen met iemand dat leven aan wil gaan, ipv focussen op hoe die persoon eruit moet zien, is veel logischer en biedt veel meer mogelijkheden.
Wel gek dat je dit zegt, want ik weet heel prima wat voor relatie ik zoek, ik schreef gisteren nog dat ik heel graag een relatie wil waarin ik met mijn partner over mijn werk kan praten en met mijn partner dingen kan doen die mijn interesse hebben. En omdat ik dat wil, zoek ik dus in een vijver waarvan ik zeker weet dat de mannen die erin zitten, in ieder geval aan dat criterium voldoen.

Toen was ik ineens weer te rigide en bindingsangstig en weet ik veel wat, dus jullie spreken jezelf vreselijk tegen.
Am Yisrael Chai!
LaFolie schreef:
17-05-2023 13:32
Nou ja, ze viel toch heel persoonlijk fashionvictim aan. Terwijl ze die niet eens kent en al helemáál niet haar psycholoog is. En een goed punt was het ook niet echt, eerlijk gezegd. In ieder geval een punt dat vaak gepapegaaid wordt en waar echte psychologen dan weer gehakt van maken.

Daar sloeg ik op aan, niet zozeer op het haar mening geven, maar het door blijven hakken met onwetenschappelijk geneuzel op iemand die ze niet kent en meermaals aangeeft dat haar aannames niet kloppen. Hou dat lekker voor je.
Thanks LaFolie, ik vond het inderdaad behoorlijk aanmatigend en ook wel beledigend.
Am Yisrael Chai!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven