Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)

woensdag 17 mei 2023 om 17:29
Ja, ik snap wel wat je bedoelt en ben het ook (deels) eens met je. Maar ik snap ook de wens van velen hier om een man te daten die niet dakloos is of op een zolderkamer woont bij zijn ouders. Al is het alleen al omdat het onpraktisch zou zijn, zeker als je kinderen hebt.Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 17:27Nogmaals dat is het punt niet. Het is heel belangrijk om pas aan iemand te binden die echt bij je past. Op basis van aantrekking en karaktereigenschappen!
Het gaat erom dat je niet jezelf beperkt op basis van vooringenomenheid en vooroordelen! Je mist een bepaalde open en nieuwsgierig houding als je zo loopt te generaliseren. Wanneer deze neiging hebt en verlangt naar de liefde dan is het niet verkeerd om wat zelfonderzoek te doen. DaT is mijn punt.
woensdag 17 mei 2023 om 17:30
Die zijn kinderen amper of nooit ziet? Lijkt me best een afknapper.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 17:37
Jij lijkt totaal niet te begrijpen dat in de werkelijkheid het juist iemands leefomstandigheden zijn die maken of je relatie leuk, gezellig, stressvrij, harmonieus, romantisch, gezellig, etc is en dat dat veel minder te maken heeft met persoonlijkheid.
Ik bedoel, of iemand, leuk, lief, grappig, aardig, aantrekkelijk is, humor heeft dat zijn natuurlijk de basale minimum-eisen. Niemand zegt op een datingsite "ik ben op zoek naar een sekreet met een kutkarakter die geen humor heeft" of "ik zoek een klootzak die me als stront behandeld en waarmee ik niet kan praten".
Dat zijn dus gewoon de minimale vereisten, als iemand niet lief, aardig, aantrekkelijk etc is dan heb je überhaupt nooit een klik.
Maar wat een relatie met iemand vervolgens ná die klik succesvol maakt zijn toch echt de leefomstandigheden. Met iemand die in de schuldsanering zit kun je nog zo'n klik hebben, maar een gezellige, actieve, stressloze en avontuurlijke relatie zul je er niet mee krijgen. Leuke uitstapjes zul je er ook niet mee maken. Laat staan dat je op vakantie zult gaan.
Of als iemand in Limburg woont terwijl jij in Friesland woont, zul je er ook al geen ontspannen, spontane relatie waarin je lekker vaak afspreekt mee hebben. Tenminste, niet als je allebei banen en kinderen hebt. Want ga jij elke avond 2 uur in de auto of 3 uur in de trein zitten om een half uurtje samen wat te drinken? De meeste mensen niet.
Uiteindelijk zijn er heel veel leuke, aardige, lieve mensen op de wereld. Of je er een leuke relatie mee kan hebben hangt veel meer af van of zijn leven bij dat van jou past, dan van iets anders.
Am Yisrael Chai!

woensdag 17 mei 2023 om 17:40
Ik ben het dus niet met je eens dat het karaktereigenschappen zijn die maken of je je aan iemand kunt binden. Dat is dus een fundamenteel verschil in visie op relaties, geen gebrek aan mijn kant. De redenen waarom relaties in mijn omgeving, inclusief de mijne, klappen, zijn niet omdat de karaktereigenschappen van de twee partners ineens fundamenteel veranderd zijn. Dat een relatie niet slaagt ligt vrijwel altijd aan de omstandigheden die niet meer matchen of waar beiden anders mee om gaan.Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 17:27Nogmaals dat is het punt niet. Het is heel belangrijk om pas aan iemand te binden die echt bij je past. Op basis van aantrekking en karaktereigenschappen!
Het gaat erom dat je niet jezelf beperkt op basis van vooringenomenheid en vooroordelen! Je mist een bepaalde open en nieuwsgierig houding als je zo loopt te generaliseren. Wanneer deze neiging hebt en verlangt naar de liefde dan is het niet verkeerd om wat zelfonderzoek te doen. DaT is mijn punt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 17:43
Dat ben ik niet met je eens.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 17:37Jij lijkt totaal niet te begrijpen dat in de werkelijkheid het juist iemands leefomstandigheden zijn die maken of je relatie leuk, gezellig, stressvrij, harmonieus, romantisch, gezellig, etc is en dat dat veel minder te maken heeft met persoonlijkheid.
Ik bedoel, of iemand, leuk, lief, grappig, aardig, aantrekkelijk is, humor heeft dat zijn natuurlijk de basale minimum-eisen. Niemand zegt op een datingsite "ik ben op zoek naar een sekreet met een kutkarakter die geen humor heeft" of "ik zoek een klootzak die me als stront behandeld en waarmee ik niet kan praten".
Dat zijn dus gewoon de minimale vereisten, als iemand niet lief, aardig, aantrekkelijk etc is dan heb je überhaupt nooit een klik.
Maar wat een relatie met iemand vervolgens ná die klik succesvol maakt zijn toch echt de leefomstandigheden. Met iemand die in de schuldsanering zit kun je nog zo'n klik hebben, maar een gezellige, actieve, stressloze en avontuurlijke relatie zul je er niet mee krijgen. Leuke uitstapjes zul je er ook niet mee maken. Laat staan dat je op vakantie zult gaan.
Of als iemand in Limburg woont terwijl jij in Friesland woont, zul je er ook al geen ontspannen, spontane relatie waarin je lekker vaak afspreekt mee hebben. Tenminste, niet als je allebei banen en kinderen hebt. Want ga jij elke avond 2 uur in de auto of 3 uur in de trein zitten om een half uurtje samen wat te drinken? De meeste mensen niet.
Uiteindelijk zijn er heel veel leuke, aardige, lieve mensen op de wereld. Of je er een leuke relatie mee kan hebben hangt veel meer af van of zijn leven bij dat van jou past, dan van iets anders.
Leefomstandigheden veranderen gedurende een mensenleven. Helemaal zo'n zolderkamersituatie. Of woon jij ook nog steeds bij je ouders en draag je een Bert en Ernie trui?
Kinderen worden groot en gaan het huis uit.
Iets als opleidingsniveau en haarkleur zegt al helemaal niets, uiteindelijk worden we allemaal dement en lelijk.
Uit onderzoek blijkt dat gedrag en gedeelde waarden vele malen belangrijker zijn in relaties dan al het andere. Dus persoonlijkheid is één, maar iemands relatievaardigheden zijn uiteindelijk bepalend. Dus: kan je samen een relatie bouwen en standhouden. Dat vraagt om vrij complexe skills zoals conflicthantering, met verschillen kunnen omgaan, niet-oordelen enz.
vage wijzigde dit bericht op 17-05-2023 17:43
0.14% gewijzigd

woensdag 17 mei 2023 om 17:43
woensdag 17 mei 2023 om 17:44
Ik wel. Nog meer zelfs. En niet omdat er iets mis is met mantelzorgen voor hulpbehoevende ouders, integendeel. Maar voor mij is het hetzelfde denk ik als voor mensen zonder kinderwens die er niet op zitten te wachten om dan wel zorgen en gedoe van andermans kinderen in hun leven krijgen, dan hadden ze immers zelf wel kinderen genomen. Ik heb zelf geen hulpbehoevende ouders en zit gewoon niet echt op die van een ander te wachten, ik heb mijn leven inmiddels heel anders ingericht.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 17:45
Dat mag natuurlijk. Ik heb daar gewoon geen zin meer in, daar vind ik een relatie niet belangrijk genoeg voor.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 17:43Dat van de schuldsanering snap ik nog. Dan is er echt geen enkele ruimte om eens iets leuks te doen. En toch denk ik dat ik een man hierom niet zou laten lopen als hij echt heel leuk is (en normaal met geld om kan gaan). Dan sleep ik hem wel lekker mee op vakanties en uitjes.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 17:45
Maar waarom is het wél okay om te ‘selecteren’ op iemand die dezelfde humor heeft en niet op een man die vers uit een relatie op een kamertje woont, of nog erger imo al jaren op een kamertje woont?Anderlicht schreef: ↑17-05-2023 17:27Nogmaals dat is het punt niet. Het is heel belangrijk om pas aan iemand te binden die echt bij je past. Op basis van aantrekking en karaktereigenschappen!
Verliefd worden is al een lastig, ongrijpbaar iets en als je door ervaring een paar keer de verkeerde keuzes hebt gemaakt of hartzeer hebt gehad, mag je toch voor jezelf wel wat standaarden bepalen? Alleen verliefdheid is juist niet alles om een relatie te laten slagen. En ook (of juist) als je een prima leven hebt waar je zelf senang mee bent, dan hoéf je toch ook niet allerlei concensies te doen om maar die man eender wie (want andera heb je vooroordelen?) aan je te binden? En of dat nu een slecht gebit, een auto, een vinexwoning, een polo, gekke sokken, effectenhandelaar, wel/geen vegetariër is: iedereen heeft zijn/haar afknappers. En het ligt aan de situatie en/of de rest van die persoon en jezelf hoe zwaarwegend die kunnen zijn.
Juist na een aantal relaties en 40+ weet je beter welke mogelijke valkuilen je niet meer wil instappen en ala je dan toevallig die éne perfecte man geen kans geeft omdat hij ……. (Vul on je eigen criterium van dat moment) dan was het gewoon niet ment to be.
Ik zou niet weten welk zelfonderzoek ik moet doen om niet een relatie te willen met een man die in een kale, gare woning zit te wachten op die vrouw die hem wel komt redden uit die situatie. Of die man die midden in een vechtscheiding zit of een man die nog kinderen wil.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser

woensdag 17 mei 2023 om 17:46
Snap ik ook. Ik roep het nu ook wel vrolijk, maar heb nooit voor de keuze gestaan.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 17:45Dat mag natuurlijk. Ik heb daar gewoon geen zin meer in, daar vind ik een relatie niet belangrijk genoeg voor.
En voorlopig ben ik nog niet van plan te gaan daten, dus ik zal er ook niet zo snel tegenaan lopen

woensdag 17 mei 2023 om 17:48
Dat geldt wellicht als je nog aan het begin van je leven staat en inderdaad nog van alles moet opbouwen en in stand moet houden. Maar ik ben al minstens op de helft en misschien zelfs wel aan het eind van mijn leven, bij mij valt er niet zoveel meer te bouwen, hoor. Bij mij is het bouwwerk wel af en wordt het hooguit nog af en toe restaureren of een cosmetische make-over geven, maar van bouwen is echt geen sprake meer. En dat geldt naar ik aanneem voor de mannen in mijn doelgroep ook.Vage schreef: ↑17-05-2023 17:43Dat ben ik niet met je eens.
Leefomstandigheden veranderen gedurende een mensenleven. Helemaal zo'n zolderkamersituatie. Of woon jij ook nog steeds bij je ouders en draag je een Bert en Ernie trui?
Iets als opleidingsniveau en haarkleur zegt al helemaal niets, uiteindelijk worden we allemaal dement en lelijk.
Uit onderzoek blijkt dat gedrag en gedeelde waarden vele malen belangrijker zijn in relaties dan al het andere. Dus persoonlijkheid is één, maar iemands relatievaardigheden zijn uiteindelijk bepalend. Dus: kan je samen een relatie bouwen en standhouden. Dat vraagt om vrij complexe skills zoals conflicthantering, met verschillen kunnen omgaan, niet-oordelen enz.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 17:48
Ja, best wel.
Een beginnende relatie bestaat toch uit leuke dingen doen, elkaar vaak willen zien. Maar dan moet hij zijn moeder in bad doen. Lovenswaardig, hoor, daar niet van. Dat soort dingen neem je op de koop toe in een al bestaande relatie. Maar om daar nou mee te beginnen…
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 17 mei 2023 om 17:50
Dat lijkt me echt een prima man met het hart op de juiste plek, maar nu voor mij niet passend denk ik.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 17:51
Nou, laat je potentiële partners een test maken en trouw met de hoogst scorende, of je ‘m nou afstotelijk vindt of niet. Succes.Vage schreef: ↑17-05-2023 17:43
woensdag 17 mei 2023 om 17:51
Ik volg deze hele redenering niet.Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 17:45Verliefd worden is al een lastig, ongrijpbaar iets en als je door ervaring een paar keer de verkeerde keuzes hebt gemaakt of hartzeer hebt gehad, mag je toch voor jezelf wel wat standaarden bepalen?
Alleen verliefdheid is juist niet alles om een relatie te laten slagen. En ook (of juist) als je een prima leven hebt waar je zelf senang mee bent, dan hoéf je toch ook niet allerlei concensies te doen om maar die man eender wie (want andera heb je vooroordelen?) aan je te binden? En of dat nu een slecht gebit, een auto, een vinexwoning, een polo, gekke sokken, effectenhandelaar, wel/geen vegetariër is: iedereen heeft zijn/haar afknappers. En het ligt aan de situatie en/of de rest van die persoon en jezelf hoe zwaarwegend die kunnen zijn.
Juist na een aantal relaties en 40+ weet je beter welke mogelijke valkuilen je niet meer wil instappen en ala je dan toevallig die éne perfecte man geen kans geeft omdat hij ……. (Vul on je eigen criterium van dat moment) dan was het gewoon niet ment to be.
Ik zou niet weten welk zelfonderzoek ik moet doen om niet een relatie te willen met een man die in een kale, gare woning zit te wachten op die vrouw die hem wel komt redden uit die situatie. Of die man die midden in een vechtscheiding zit of een man die nog kinderen wil.
Als ik een slechte relatie met Piet had en Piet droeg polo's dan wil ik niemand meer die een polo draagt, zo lees ik dit.
Als je dat doet met al die dingen, vegetariër, opleidingsniveau, weet ik wat al niet. Dan wordt de vijver toch onwijs klein? En waarschijnlijk zitten er niet de mensen in die jij zoekt. Want niet voor niets werd jij ooit aangetrokken door Piet. Piet is nu een klootzak omdat de relatie strandde, dus wil je geen Piet meer.
Maar zolang jij zelf die les er niet uit haalt, over de relatie zelf, kom je vanzelf wel weer in hetzelfde patroon terecht maar dan met Mark.
En dan denk je misschien wel: hmm wat deed Mark, ah hij had kinderen, nou dat moet dus ook maar niet.
Ondertussen weet je nog altijd niet wat je eigenlijk zoekt in een relatie. Je focust te veel op de persoon.
Weten wat je zoekt in een relatie vind ik iets heel anders dan selecteren op bepaalde oppervlakkige criteria van mensen die je niet kent. Dat zijn allemaal hele random criteria die amper iets zeggen over hoe iemand is in een relatie met jou. Je schiet alleen maar jezelf ermee in de voet, waardoor je helemaal geen relatie meer aangaat terwijl je dat wel zou willen. En dat is zonde en onnodig.
woensdag 17 mei 2023 om 17:52
Chienandalou schreef: ↑17-05-2023 17:45Maar waarom is het wél okay om te ‘selecteren’ op iemand die dezelfde humor heeft en niet op een man die vers uit een relatie op een kamertje woont, of nog erger imo al jaren op een kamertje woont?
Verliefd worden is al een lastig, ongrijpbaar iets en als je door ervaring een paar keer de verkeerde keuzes hebt gemaakt of hartzeer hebt gehad, mag je toch voor jezelf wel wat standaarden bepalen? Alleen verliefdheid is juist niet alles om een relatie te laten slagen. En ook (of juist) als je een prima leven hebt waar je zelf senang mee bent, dan hoéf je toch ook niet allerlei concensies te doen om maar die man eender wie (want andera heb je vooroordelen?) aan je te binden? En of dat nu een slecht gebit, een auto, een vinexwoning, een polo, gekke sokken, effectenhandelaar, wel/geen vegetariër is: iedereen heeft zijn/haar afknappers. En het ligt aan de situatie en/of de rest van die persoon en jezelf hoe zwaarwegend die kunnen zijn.
Helemaal eens!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 17 mei 2023 om 17:52
Dat schijnt serieus goed te werkenblijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 17:51Nou, laat je potentiële partners een test maken en trouw met de hoogst scorende, of je ‘m nou afstotelijk vindt of niet. Succes.

Verstandshuwelijken slagen ook vaker dan huwelijken die uit verliefdheid zijn ontstaan.
woensdag 17 mei 2023 om 17:53
Je bouwt een relatie niet op, die is er gewoon ineens en blijft altijd zoals die was op dag 1?fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 17:48Dat geldt wellicht als je nog aan het begin van je leven staat en inderdaad nog van alles moet opbouwen en in stand moet houden. Maar ik ben al minstens op de helft en misschien zelfs wel aan het eind van mijn leven, bij mij valt er niet zoveel meer te bouwen, hoor. Bij mij is het bouwwerk wel af en wordt het hooguit nog af en toe restaureren of een cosmetische make-over geven, maar van bouwen is echt geen sprake meer. En dat geldt naar ik aanneem voor de mannen in mijn doelgroep ook.
woensdag 17 mei 2023 om 17:54
Ze heeft het over zichzelf en over die man die ze, eventueel, tegenkomt. Niet over samen aan een relatie bouwen.
meisje22 wijzigde dit bericht op 17-05-2023 17:55
18.05% gewijzigd
woensdag 17 mei 2023 om 17:55
Als je er niet met goed fatsoen van af komt zul je wellicht beter je best doen / er het beste maar van maken.
Ik vind trouwens dat er juist behoorlijk verstandig beredeneerd wordt wat iemand voor zichzelf passend vindt.
woensdag 17 mei 2023 om 17:57
Nee, je lijkt er inderdaad helemaal niks van te snappen... Wat voor jou onbelangrijk is, kan voor een ander zeer belangrijk zijn. Dat maakt niet dat die ander foute criteria heeft. Je noemt bijvoorbeeld vegetariër als oppervlakkig, nietszeggend criteria. Voor mij is dat één van de allerbelangrijkste criteria. Dat hoef je niet te snappen en ook niet te vinden, maar om het af te doen als oppervlakkig en daarmee 'mezelf in de voet schietend': nee, dan heb je het inderdaad echt niet begrepen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 17 mei 2023 om 17:57
Juist, leefomstandigheden kunnen veranderen en voorkeuren daarbij ook. Die man die tijdelijk op dat zolderkamertje woont als noodoplossing is op dát moment voor mij geen passende partner. Als ik hemVage schreef: ↑17-05-2023 17:43Dat ben ik niet met je eens.
jaren later tegenkom waar hij fijn en blij zijn eigen plek heeft is hij dat op dat moment misschien wel.
Net als dat ik geen kinderwens heb ook geen catch ben voor mannen die wel nog kinderen willen of toen ik op dat tijdelijke apartementje mijn wonden zat te likken geen relatiemateriaal was.
Ik zou nú ook geen demente man willen, dat hij of ik later misschien wel worden heeft daar toch niks mee te maken?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 17:59
Vage schreef: ↑17-05-2023 17:51Ik volg deze hele redenering niet.
Als ik een slechte relatie met Piet had en Piet droeg polo's dan wil ik niemand meer die een polo draagt, zo lees ik dit.
Misschien was die polodrager wel een golfbal en staat die polo daarvoor en heeft ze dagen op een golfparcours gelopen om zijn stokken te zeulen en moest de vakantie daar op aangepast worden en ging daar al het geld heen. Je weet het niet, he ?
Als je dat doet met al die dingen, vegetariër, opleidingsniveau, weet ik wat al niet. Dan wordt de vijver toch onwijs klein? En waarschijnlijk zitten er niet de mensen in die jij zoekt. Want niet voor niets werd jij ooit aangetrokken door Piet. Piet is nu een klootzak omdat de relatie strandde, dus wil je geen Piet meer.
Maar zolang jij zelf die les er niet uit haalt, over de relatie zelf, kom je vanzelf wel weer in hetzelfde patroon terecht maar dan met Mark.
En dan denk je misschien wel: hmm wat deed Mark, ah hij had kinderen, nou dat moet dus ook maar niet.
Misschien heeft ze zelf kinderen en gemerkt dat twee gezinnen samen brengen nog niet zo gemakkelijk is. Ik roep ook maar wat, he.
Ondertussen weet je nog altijd niet wat je eigenlijk zoekt in een relatie. Je focust te veel op de persoon.
Weten wat je zoekt in een relatie vind ik iets heel anders dan selecteren op bepaalde oppervlakkige criteria van mensen die je niet kent. Dat zijn allemaal hele random criteria die amper iets zeggen over hoe iemand is in een relatie met jou. Je schiet alleen maar jezelf ermee in de voet, waardoor je helemaal geen relatie meer aangaat terwijl je dat wel zou willen. En dat is zonde en onnodig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in