Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
woensdag 17 mei 2023 om 20:36
Ja, ik denk wel dat mannen die op veel jongere vrouwen vallen wel echt een red flag is. Ik denk dat een range van ongeveer 7 jaar naar boven of beneden wel de grens is voordat je in creepy-territorium komt.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:32![]()
Haha, ik ga stuk om hoe je dat zegt![]()
Ja, wel liefst 55-67 zo'n beetje. Het kan prima waar zijn inderdaad. In dat geval blijven voor mij de minder leuke 55-plussers over, die juist wel op (veel) jonger vallen. Het zou verklaren waarom ik zulke rare mannen tegenkom misschien.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 mei 2023 om 20:37
En terecht.Roozeboom_ schreef: ↑17-05-2023 20:36Dat kunnen die oude knakkers best willen, maar wij, de twintigers zitten daar echt niet op te wachten hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ik haar goed gelezen heb, was dat niet eens vanwege de criteria, maar omdat het plaatje/de foto niks doet met haar. Ze moet iemand zien en meemaken, de energie ervaren. Omdat alleen maar schriftelijke criteria zo weinig zeggen. En de juiste foto dus ook. In het echt kijk je ernaar en denk je wat een teleurstelling. Terwijl je de man met matige kop maar toe maar ineens een stuk blijkt te vinden.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 20:15O, dus toch niet ? Je bent dus ook erg selectief als het op online daten aan komt.
Roozeboom_ schreef: ↑17-05-2023 20:36Dat kunnen die oude knakkers best willen, maar wij, de twintigers zitten daar echt niet op te wachten hoor.

Am Yisrael Chai!
Haha, let op : nu gaat iedereen weer pijpzeiken los op je.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 20:36Ja, ik denk wel dat mannen die op veel jongere vrouwen vallen wel echt een red flag is. Ik denk dat een range van ongeveer 7 jaar naar boven of beneden wel de grens is voordat je in creepy-territorium komt.
woensdag 17 mei 2023 om 20:38
In 3, 2, ....blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 20:37Haha, let op : nu gaat iedereen weer pijpzeiken los op je.
Am Yisrael Chai!

woensdag 17 mei 2023 om 20:39
Die onderste zinnitflex schreef: ↑17-05-2023 19:14Eigenlijk zijn we een beetje afgedreven in dit topic. Ja, je kunt misschien te kritisch zijn. Maar ook als je de lat heel laag legt is het, in ieder geval op de apps, echt heel droevig gesteld met de mannen daar. Ze zijn man, en daar houdt het wel zo’n beetje mee op.

woensdag 17 mei 2023 om 20:40
Vaak wel, niet altijd. Het ligt er ook een beetje aan hoe oud de exen van zo'n man waren. Als die allemaal minimaal 15 jaar jonger zijn vind ik het anders dan als hij "toevallig" verliefd wordt op een veel jongere vrouw en daarvoor altijd leeftijdsgenoten datete.fashionvictim schreef: ↑17-05-2023 20:36Ja, ik denk wel dat mannen die op veel jongere vrouwen vallen wel echt een red flag is. Ik denk dat een range van ongeveer 7 jaar naar boven of beneden wel de grens is voordat je in creepy-territorium komt.
Mijn ouders verschillen 21 jaar, en zijn al 38 jaar samen. En ik vind mijn vader toch echt niet creepy. Al heeft hij vroeger, in zijn jonge jaren, wel heel wat vrouwen (van zijn leeftijd) versleten

woensdag 17 mei 2023 om 20:40
Het Journaal is zeker nog niet afgelopen.
woensdag 17 mei 2023 om 20:41
Eensvaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:40Als die allemaal minimaal 15 jaar jonger zijn vind ik het anders dan als hij "toevallig" verliefd wordt op een veel jongere vrouw en daarvoor altijd leeftijdsgenoten datete.
Am Yisrael Chai!

woensdag 17 mei 2023 om 20:43
Mijn ex heeft me uitgelegd dat hij alle twijfelgevallen inderdaad naar rechts swipet. ' ik zie er niet echt wat in, maar misschien heeft ze toch wel wat, hoe weet je dat nou op basis van zo'n tekstje met wat foto's'. Soort FOMO benadering van swipen.
woensdag 17 mei 2023 om 20:44
Ik ben zwaar bevooroordeeld en voel zelfs heel veel viezigheid als ik denk aan een man van 55-67 als je zelf 36 jaar bent. Ik vraag me af waarom jij op dat soort oude mannen valt. En vooral gezien je geschiedenis met mannen, of je je voorkeuren niet eens wat beter tegen de loep moet houden om te kijken of je jouw blauwdruk van wat een leuke man is niet terug naar de ontwerptafel kan krijgen en deze een beetje tweaken.vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:32![]()
Haha, ik ga stuk om hoe je dat zegt![]()
Ja, wel liefst 55-67 zo'n beetje. Het kan prima waar zijn inderdaad. In dat geval blijven voor mij de minder leuke 55-plussers over, die juist wel op (veel) jonger vallen. Het zou verklaren waarom ik zulke rare mannen tegenkom misschien.
Want ik -bevooroordeeld als ik ben- kan me niet voorstellen dat er een echt leuke en goed in de bovenkamer tikkende man tussenzit die een vrouw wil van minimaal 20 jaar jonger. Die heeft ook iets raars hoor. Kijk, als het toevallig zo groeit (met de nadruk op toeval) omdat je elkaar kent en met elkaar omgaat en je merkt dat je elkaar leuk begint te vinden, dan zal ik proberen mijn grote muil erover te houden. Maar bewust naar op zoek gaan? Echt, kijk eens naar jouw voorliefde en waar dat voor staat. Want bij die oude kerels staat dat zeker ergens voor.
woensdag 17 mei 2023 om 20:45
vaniteifear schreef: ↑17-05-2023 20:40Vaak wel, niet altijd. Het ligt er ook een beetje aan hoe oud de exen van zo'n man waren. Als die allemaal minimaal 15 jaar jonger zijn vind ik het anders dan als hij "toevallig" verliefd wordt op een veel jongere vrouw en daarvoor altijd leeftijdsgenoten datete.
Dus zo’n man die na 30 jaar huwelijk zijn echtgenote met menopauze afdankt en er van door gaat met de nanny / secretaresse / … tijdens zijn eigen penopauze danwel midlife crisis, dat is wel oke ?
Mijn ouders verschillen 21 jaar, en zijn al 38 jaar samen. En ik vind mijn vader toch echt niet creepy. Al heeft hij vroeger, in zijn jonge jaren, wel heel wat vrouwen (van zijn leeftijd) versleten![]()

Ah, de kunstgebit-kwestie… lastig.
Als een man op de datingsite al meldt dat hij een kunstgebit heeft: nee.
Als hij tijdens de date een kunstgebit heeft dat duidelijk zichtbaar is: nee. Valt het niet op, dan gaan we gezellig door naar de volgende ronde.
Als hij in de volgende ronde nog steeds ongemerkt met dat kunstgebit wegkomt: extra punten (want ik denk dan waarschijnlijk dat hij een schitterend, regelmatig reclame-gebit heeft).
Als hij dáárna - en inmiddels vinden we elkaar leuk en zit er muziek in - een keer vertrouwelijk wordt en vertelt dat hij een kunstgebit heeft: oké, kleine tegenvaller maar zeker geen dealbreaker. Doet hij er daarentegen stiekem over en moffelt hij het waterglas-met-kunstgebit steeds stilletjes weg… lastig. Ik houd niet van onzekere mannen, dus in dat geval zou het dáárop stuklopen en niet op het kunstgebit.
Sowieso liever geen kunstgebit, lijkt me. Maar een echt leuke man zou ik er niet om laten lopen.

De mannen (45-51) die ik ken, willen het liefst een vrouw rondom dezelfde leeftijd. In de praktijk vaak een jaar of 4 jonger. Toen mijn vriend single was, voelde hij zich ongemakkelijk als jonge vrouwen (op vakantie) hem benaderden, en dat terwijl hij juist jong wordt ingeschat. Hij is er niet zo gevoelig voor. Zijn vrienden hebben ook relaties met leeftijdsgenoten. Op werk een aantal mannen met oudere vrouwen, denk aan man van 46 met vriendin van 58.blijfgewoonbianca schreef: ↑17-05-2023 20:28Plus….mannen van rond de vijftig willen liefst geen vrouw van rond de vijftig.
woensdag 17 mei 2023 om 20:46
Meer “ als het maar een hartslag heeft “ en het ook kunnen op een bouvier met lippenstift.frambozentaartje schreef: ↑17-05-2023 20:43Mijn ex heeft me uitgelegd dat hij alle twijfelgevallen inderdaad naar rechts swipet. ' ik zie er niet echt wat in, maar misschien heeft ze toch wel wat, hoe weet je dat nou op basis van zo'n tekstje met wat foto's'. Soort FOMO benadering van swipen.
woensdag 17 mei 2023 om 20:48
woensdag 17 mei 2023 om 20:51
Nee, die Vage vond vrouwen die mannen die op een zolderkamertje tussen de troep zitten afwezen maar veroordelende kortzichtige vrouwen die niet verder keken dan hun neus lang is en een man zonder co-ouderschap een goede vangst. Het laatste uur en een paar neuten (?) verder blijkt dat vooral voor ánderen te gelden en staat hij/zij (?) ineens totaal anders in de wedstrijd.Hoerabanaan schreef: ↑17-05-2023 20:37Als ik haar goed gelezen heb, was dat niet eens vanwege de criteria, maar omdat het plaatje/de foto niks doet met haar. Ze moet iemand zien en meemaken, de energie ervaren. Omdat alleen maar schriftelijke criteria zo weinig zeggen. En de juiste foto dus ook. In het echt kijk je ernaar en denk je wat een teleurstelling. Terwijl je de man met matige kop maar toe maar ineens een stuk blijkt te vinden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 17 mei 2023 om 20:51
Serieuze, realistische mannen waarschijnlijk ook.Cappucinno schreef: ↑17-05-2023 20:45De mannen (45-51) die ik ken, willen het liefst een vrouw rondom dezelfde leeftijd.
Ik denk dat je voor de gein eens zou moeten kijken wat mannen voor zoekopdracht mbt leeftijd invullen op datingsites. ( zo leuk om mee te kijken met collega’s )
woensdag 17 mei 2023 om 20:52
Niet moeilijk als je altijd leeftijdgenoten date als ze allemaal jong en strak zijn. Maar als je -terwijl je zelf ondertussen flink veel ouder bent geworden- nog steeds blijft vallen op die leeftijd, dan zegt dat 'voorheen op leeftijdgenoten' vallen ook niks.
Nee, ik vind dat deze mannen toegevoegd mogen worden aan mijn rijtje sneuneuzen:
1) de man die het liefst van het ene bed in het volgende rolt na een langdurige relatie. De horror om maar te lang alleen te zijn (en dus ook maar niet zijn studentenhok gezellig aankleedt, want stel je voor dat je er langer over zou doen dan een half jaar voor je de volgende hebt)
2) de man die meer dan 10 jaar jonger zoekt (waarbij ik 10 jaar al aan de hele ruime kant vind zitten).
woensdag 17 mei 2023 om 20:56
Voor mij voelt dat ook als volwassenheid. Weten dat er meer te koop is dan alleen de verpakking. De levenservaring waarderen. De levensfase erkennen (en niet denken dat je nog steeds maar net student af bent) en waarschijnlijk ook de schoonheid zien van de wijsheid. Daarnaast zijn oudere vrouwen vaak ook mondiger en een man die daarmee kan omgaan, heeft dan ook niet te veel issues.Cappucinno schreef: ↑17-05-2023 20:45De mannen (45-51) die ik ken, willen het liefst een vrouw rondom dezelfde leeftijd. In de praktijk vaak een jaar of 4 jonger. Toen mijn vriend single was, voelde hij zich ongemakkelijk als jonge vrouwen (op vakantie) hem benaderden, en dat terwijl hij juist jong wordt ingeschat. Hij is er niet zo gevoelig voor. Zijn vrienden hebben ook relaties met leeftijdsgenoten. Op werk een aantal mannen met oudere vrouwen, denk aan man van 46 met vriendin van 58.
Allemaal invullen van mij waarom ik het aantrekkelijke eigenschappen vindt in mensen om met hun eigen leeftijd een relatie te willen, omdat ik denk dat dit gemiddeld genomen iets zegt over de mentale gezondheid/volwassenheid van de man in kwestie.
woensdag 17 mei 2023 om 21:00
Ik heb precies dezelfde mening hierover en knap dus ook af op mannen die een veel jongere vrouw willen. Overigens knap ik ook af op hele jonge jongens die met mij gaan lopen sjansen. Eigenlijk vind ik alles waarbij een vrouw meer een fetisj is ipv een mens van vlees en bloed een afknapper. Dus mannen die alleen met dikke vrouwen willen, of alleen met zwarte vrouwen, of alleen met blond met dikke tetten, of alleen met jong of alleen met oud. Vrouwen zijn geen fetisj.Hoerabanaan schreef: ↑17-05-2023 20:56Voor mij voelt dat ook als volwassenheid. Weten dat er meer te koop is dan alleen de verpakking. De levenservaring waarderen. De levensfase erkennen (en niet denken dat je nog steeds maar net student af bent) en waarschijnlijk ook de schoonheid zien van de wijsheid. Daarnaast zijn oudere vrouwen vaak ook mondiger en een man die daarmee kan omgaan, heeft dan ook niet te veel issues.
Allemaal invullen van mij waarom ik het aantrekkelijke eigenschappen vindt in mensen om met hun eigen leeftijd een relatie te willen, omdat ik denk dat dit gemiddeld genomen iets zegt over de mentale gezondheid/volwassenheid van de man in kwestie.
Am Yisrael Chai!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in