Ik vind alle mannen vreselijk

zondag 14 mei 2023 om 19:19
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.
Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?
(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
vrijdag 19 mei 2023 om 13:21
Wel gek ergens. Mannen vragen vrouwen ook niet naar het gewicht. Dat kan je toch wel eyeballen als je elkaar ziet?Murgatroyd schreef: ↑18-05-2023 17:22Mannen zetten de lengte vaak vrijwillig in hun profiel op Tinder, vooral als ze lang zijn. Anders is dat vaak een van de eerste dingen waar vrouwen naar vragen, heb ik gehoord. Vooral lange vrouwen.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:22
O,…ik dacht dat je dan gewoon iemand had die de kliko buiten kon zetten.Anderlicht schreef: ↑19-05-2023 12:53Naar mijn idee is dat de belangrijkste kern van een liefdesrelaties. Een steen waar je aan slijpt. Een spiegel waar je ook de schaduwkant van jezelf ziet. Een plek om te groeien en te helen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:23
Dit vind ik een mooie samenvatting van hoe ik tegen het probleem man aankijk. Als de gemiddelde man dit of dat wil of gemiddeld genomen zus of zo is en dat is niet wat ik leuk vind, dan doe ik het wel zonder man. Godzijdank leven we (in Nederland) niet meer in een wereld waarin je als vrouw niet mag werken, niet mag stemmen, niet mag erven, niet alleen over straat mag, dus die man heb ik niet nodig voor mijn voortbestaan. En zolang ik het leuker heb met mezelf dan genoegen nemen met een man die niet aan normale maatstaven kan voldoen, blijf ik duizendmaal liever alleen.Cappucinno schreef: ↑18-05-2023 09:07echt fuck wat de gemiddelde man wil of hoe het hoort, wat de maatschappij verwacht. Als de gemiddelde man een veel jongere vrouw wil, dan wil ik niet de gemiddelde man dus dat soort onderzoeken wat ‘de’ man zou willen, interesseert me niet.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:25
blijfgewoonbianca schreef: ↑19-05-2023 13:22O,…ik dacht dat je dan gewoon iemand had die de kliko buiten kon zetten.
Kan ook een steen zijn waar je aan moet slijpen overigens

vrijdag 19 mei 2023 om 13:25
Amen, gelijk heb je.Hoerabanaan schreef: ↑19-05-2023 13:23Dit vind ik een mooie samenvatting van hoe ik tegen het probleem man aankijk. Als de gemiddelde man dit of dat wil of gemiddeld genomen zus of zo is en dat is niet wat ik leuk vind, dan doe ik het wel zonder man. Godzijdank leven we (in Nederland) niet meer in een wereld waarin je als vrouw niet mag werken, niet mag stemmen, niet mag erven, niet alleen over straat mag, dus die man heb ik niet nodig voor mijn voortbestaan. En zolang ik het leuker heb met mezelf dan genoegen nemen met een man die niet aan normale maatstaven kan voldoen, blijf ik duizendmaal liever alleen.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:26
Ik denk dat het ook uitmaakt of je in een eerste "echte" relatie zit of dat je de ander op een later tijdstip uitkoos. Man 1 was superveilig, duwde niet op punten en had een grote "als zij maar gelukkig is". Als ik nog steeds met hem getrouwd was geweest was er geen sprake geweest van ontwikkeling op het gebied van oude mechanismes. Harmonieus maar ook stilstand. Waarschijnlijk was dat prima geweest. Seksloos maar prima.
Man 2 heb ik op andere gronden uitgekozen, volwassenere gronden eigenlijk. Hij duwt onbedoeld wél op die punten en accepteert het feit dat het dan even schuurt tussen ons.
Iets minder "als zij maar gelukkig is", meer ontwikkeling en diepere verbinding en hele goede seks.
En dat hij dan de afwas niet doet kan me niet bommen.
Man 2 heb ik op andere gronden uitgekozen, volwassenere gronden eigenlijk. Hij duwt onbedoeld wél op die punten en accepteert het feit dat het dan even schuurt tussen ons.
Iets minder "als zij maar gelukkig is", meer ontwikkeling en diepere verbinding en hele goede seks.
En dat hij dan de afwas niet doet kan me niet bommen.
.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:26
waarom zouden bekende mannen minder viezig zijn? Mijn criteria gelden voor iedereen.vaniteifear schreef: ↑18-05-2023 09:29Voor de mensen die aangeven dat ze zo’n leeftijdsverschil niet oké vinden: hoe denken jullie dan over mannen als Eberhard van der Laan, Peter Drehmanns, Herman Brusselmans? Zijn zij ook een beetje viezig, of alleen Jos de accountant of Peter de salarisadministrateur met jonge vriendin?
vrijdag 19 mei 2023 om 13:28
Wat een vaag geklets, zeg. Je doet je naam wel eer aan.Vage schreef: ↑19-05-2023 11:00
Dat is wat ik lees in die eisenlijstjes, "ik ben bang om te veranderen."
Verliefd worden op iemand die niet in je plaatje past is ook niet leuk in die zin. Het brengt allerlei dilemma's met zich mee. Maar vaak wel juist de dingen waar je toch al iets mee moest, denk ik.
Wat nou bang ? Je kunt toch heel gewoon geen zin hebben in kinderen ( van een ander) , of in heel lang reizen om elkaar te kunnen zien ?
Wat nou “ daar moest je toch al iets mee “ ?
Echt, hoor……

vrijdag 19 mei 2023 om 13:29
En dat is je van harte gegund Samarindesamarinde schreef: ↑19-05-2023 13:20Ik herken dat niet, eigenlijk. Ik weet ook niet wat mijn kindmechanismes zijn. En oude pijntjes... ik denk dat die niet zo opspelen, juist omdát ik iemand heb die van me houdt zoals ik ben, inclusief oude pijntjes en ochtendhumeur en verwend gedrag (af en toe). Ik heb gewoon al heel lang een relatie met een man die ik heel leuk vind, en wij vinden zelf dat we elkaar gelukkig(er) maken. Meer is het eigenlijk niet. Het klinkt eigenlijk een beetje simplistisch. Maar het is wel leuk![]()

anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 19-05-2023 13:33
0.11% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2023 om 13:32
Maar je lijkt over een andere mogelijkheid heen te kijken. Veilig gehecht, geen issues, lange relaties gehad maar toch nu “jarenlang apps afstruinen en daten, tevergeefs op zoek naar een partner…”Vage schreef: ↑19-05-2023 12:35Het bestaat, dat er mensen rondlopen met bepaalde emotionele problemen die daardoor geen relatie kunnen opbouwen of behouden.
Zelfs 40% van de mensen is onveilig gehecht.
Een groot deel (het deel met bindingsangst/vermijdende hechtingsstijl) weet dit van zichzelf niet.
Maar als je wel graag een relatie wil, zal je daar toch iets mee moeten....
Jarenlang apps afstruinen en daten, tevergeefs op zoek naar een partner met als resultaat "ik vind elke man vreselijk" is een optie.
Aan jezelf werken is ook een mogelijkheid.
Niets moet... Zijn hier soms velen opgegroeid in de kerk, met al dat moeten? Het zijn allemaal keuzes. Het ligt eraan wat je wil in het leven.
Als kinderloze single was het voor mijn gevoel heel anders daten en relaties starten dan nu… single maar wel 2 pubers. Plus dat ik nu zelf anders in het leven sta dan 20 jaar geleden, beter weet wat ik wel en niet wil, een eigen leven opgebouwd heb etc etc. Ik ben kritischer dan ik vroeger was want mijn leven is heel leuk nu. Een man moet wel heel leuk zijn, wil ik hem hieraan toevoegen. Plus je hebt met veel meer factoren te maken. Ook hij zal exen hebben, wellicht kinderen, al dan niet eigen huis, baan etc. Het is lastiger in elkaar passen allemaal.

vrijdag 19 mei 2023 om 13:35
Ik vind 40% wel veel. Hoe komen al die miljoenen mensen onveilig gehecht?Vage schreef: ↑19-05-2023 12:35Het bestaat, dat er mensen rondlopen met bepaalde emotionele problemen die daardoor geen relatie kunnen opbouwen of behouden.
Zelfs 40% van de mensen is onveilig gehecht.
Een groot deel (het deel met bindingsangst/vermijdende hechtingsstijl) weet dit van zichzelf niet.
Maar als je wel graag een relatie wil, zal je daar toch iets mee moeten....
Jarenlang apps afstruinen en daten, tevergeefs op zoek naar een partner met als resultaat "ik vind elke man vreselijk" is een optie.
Aan jezelf werken is ook een mogelijkheid.
Niets moet... Zijn hier soms velen opgegroeid in de kerk, met al dat moeten? Het zijn allemaal keuzes. Het ligt eraan wat je wil in het leven.
Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar los je zoiets op met aan jezelf werken? Ik heb altijd het idee - beetje kort door de bocht - dat mensen die langdurig en intensief aan zichzelf werken er niet leuker en relaxter op worden. Het is volgens mij nooit een goed idee om jezelf tot het absolute middelpunt van het universum te maken, om de simpele reden dat je dat niet bént. Het is niet realistisch. Het is ook niet hoe het leven er in de praktijk uitziet. Het draait niet alleen om jou en je wissewasjes. Ook al denk je zelf (door al die therapie) van wel. Dus op die manier kunnen mensen zichzelf nog lelijk in de voet schieten met intensief 'zelf-werk'.
Ja, dit is kort door de bocht. Maar in een notendop is dit wat ik wel geloof.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:37
Heeeeeeeel erg mee eens.samarinde schreef: ↑19-05-2023 13:35Ik vind 40% wel veel. Hoe komen al die miljoenen mensen onveilig gehecht?
Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar los je zoiets op met aan jezelf werken? Ik heb altijd het idee - beetje kort door de bocht - dat mensen die langdurig en intensief aan zichzelf werken er niet leuker en relaxter op worden. Het is volgens mij nooit een goed idee om jezelf tot het absolute middelpunt van het universum te maken, om de simpele reden dat je dat niet bént. Het is niet realistisch. Het is ook niet hoe het leven er in de praktijk uitziet. Het draait niet alleen om jou en je wissewasjes. Ook al denk je zelf (door al die therapie) van wel. Dus op die manier kunnen mensen zichzelf nog lelijk in de voet schieten met intensief 'zelf-werk'.
Ja, dit is kort door de bocht. Maar in een notendop is dit wat ik wel geloof.

vrijdag 19 mei 2023 om 13:38
@Rooss, je uitleg vind ik zwaar logisch. In mijn eerste relaties was het harmonieus en stilstaan. Dat was toen prima.
Vervolgens een minder gezellig verhaal waar alles naar boven kwam en nu met huidige partner gaan we tamelijk harmonieus de verdieping in met meer bewustwording door puinruimen van het ongezellige verhaal, samen met achtergrond.
Vervolgens een minder gezellig verhaal waar alles naar boven kwam en nu met huidige partner gaan we tamelijk harmonieus de verdieping in met meer bewustwording door puinruimen van het ongezellige verhaal, samen met achtergrond.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 19-05-2023 13:42
3.44% gewijzigd
vrijdag 19 mei 2023 om 13:39
Voor mij is leeftijd wel een belangrijk criterium. Niet voor mezelf overigens, maar wel de mannen die ik daarmee uitselecteer die mij anders benaderen. En uit ervaring weet ik inmiddels dat er een veel oudere mannen (minimaal 10 jaar ouder) reageren op mij. Terwijl ik mijn eigen zoektocht op + en - 5 jaar heb staan. Ik wil gewoon geen inbox hebben die gevuld is met zestigers die denken dat ik met mijn 45 jaar wel op hen zal vallen. Die mannen selecteren bewust op een leeftijd van 40-50 jaar en zoeken zeer bewust contact met jongere vrouwen.deadpoetssociety schreef: ↑18-05-2023 11:22Waarom de grens van 5 jaar? Je kunt ook andersom redeneren: de leeftijd maakt je niet zo uit als er maar een goede klik is. Is leeftijd echt een belangrijk criterium om een relatie te laten slagen?
Idem voor hele jonge mannen die bewust zoeken naar ouder. Dat heeft niks te maken met toevallige klik. Ik ga ook niet bewust op zoek naar een man van dertig omdat ik graag een jonge vent wil.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:41
vrijdag 19 mei 2023 om 13:50
Figuur kun je van foto's (misleidende myspace angles daargelaten) meestal wel afleiden. Lengte kan compleet anders zijn dan je denkt (been there) en als je geen partner wil die kleiner is dan jij dan verdoe je gewoon je tijd op zo'n date. Maar het staat een man natuurlijk net zo goed vrij om geen volle vrouw te willen.madamzonderm schreef: ↑19-05-2023 13:21Wel gek ergens. Mannen vragen vrouwen ook niet naar het gewicht. Dat kan je toch wel eyeballen als je elkaar ziet?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 19 mei 2023 om 13:53
Ik snap sowieso die focus van mannen niet op lengte. Bij echt afwijkende lengtes begrijp ik het ergens nog maar je ziet het gewoon echt bij vrijwel alle mannen op het profiel staan.Murgatroyd schreef: ↑19-05-2023 13:50Figuur kun je van foto's (misleidende myspace angles daargelaten) meestal wel afleiden. Lengte kan compleet anders zijn dan je denkt (been there) en als je geen partner wil die kleiner is dan jij dan verdoe je gewoon je tijd op zo'n date. Maar het staat een man natuurlijk net zo goed vrij om geen volle vrouw te willen.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:55
Nederlandse vrouwen zijn relatief lang en willen vaak geen man die kleiner is. Dus ipv die vraag 20x op een dag te beantwoorden snap ik wel dat je het op je profiel zet. Bij Thaise vrouwen zag ik dan weer veel "I'M NOT A LADYBOY" staan.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:56
Volgens mij is het vooral de focus van vrouwen, waardoor mannen het in hun profiel zetten. De wat langere vriendinnen die ik heb, vinden het allemaal erg relevant. De kleinere vriendinnen boeit het niet, dus ook niet als hij veel langer is, maar voor de lange vriendinnen is het kennelijk erg van belang.
vrijdag 19 mei 2023 om 13:59
Ik ben niet heel lang, 1.65, maar had ook een keer een niet al te serieuze afspraak met een Braziliaanse jongen (als in, het was in een club en we waren allebei met vrienden). Die bleek ongeveer mijn lengte en dat vond ik toch wel een afknapper, heel oppervlakkig. Daarnaast was hij erg verlegen, hij zei bijna niets en probeerde me toen opeens te zoenen. Geen succes.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:02
Die mannen vergroten hun actieradius. Althans, dat hopen ze.Hoerabanaan schreef: ↑19-05-2023 13:39Voor mij is leeftijd wel een belangrijk criterium. Niet voor mezelf overigens, maar wel de mannen die ik daarmee uitselecteer die mij anders benaderen. En uit ervaring weet ik inmiddels dat er een veel oudere mannen (minimaal 10 jaar ouder) reageren op mij. Terwijl ik mijn eigen zoektocht op + en - 5 jaar heb staan. Ik wil gewoon geen inbox hebben die gevuld is met zestigers die denken dat ik met mijn 45 jaar wel op hen zal vallen. Die mannen selecteren bewust op een leeftijd van 40-50 jaar en zoeken zeer bewust contact met jongere vrouwen.
Idem voor hele jonge mannen die bewust zoeken naar ouder. Dat heeft niks te maken met toevallige klik. Ik ga ook niet bewust op zoek naar een man van dertig omdat ik graag een jonge vent wil.

vrijdag 19 mei 2023 om 14:06
Ik heb heel erg het gevoel dat het andersom is. Ik ben 1.76m, dus ik vind mezelf niet eens "heel lang". Wel ben ik bijna een kop groter dan allebei mijn ouders.meisje85 schreef: ↑19-05-2023 13:56Volgens mij is het vooral de focus van vrouwen, waardoor mannen het in hun profiel zetten. De wat langere vriendinnen die ik heb, vinden het allemaal erg relevant. De kleinere vriendinnen boeit het niet, dus ook niet als hij veel langer is, maar voor de lange vriendinnen is het kennelijk erg van belang.
Ik merk dat veel mannen in het verleden toch wel vonden dat ik erg lang was. Terwijl de lengte mij niet echt uitmaakt, ik vind een wat kleinere man ook prima. Ook mannen die langer waren dan ik, vonden het dan jammer dat ik op hakken toch groter was dan hen. Het was geen dealbreaker, maar ik heb er wel vaker iets over gehoord.
Alleen mijn laatste ex vond mijn lengte prima, maar goed, die was zelf ook bijna 2 meter.
vrijdag 19 mei 2023 om 14:07
Best logisch, als je bedenkt dat veel heteroseksofiele vrouwen zich vrouwelijk willen voelen bij een man. En aangezien vrouwen over het algemeen kleiner zijn wordt dat met vrouwelijk geassocieerd. Verbaast mij dan weer dat dat niet algemeen bekend is.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in