Ik vind alle mannen vreselijk

14-05-2023 19:19 2179 berichten
Ik heb net de app Breeze verwijderd, omdat ik er moedeloos van werd dat ik in 2 weken niet 1 man naar rechts heb geswiped.

Ik ben 43 en ben op wat pogingen na al 10 jaar single na mijn scheiding (10 jaar samen). Ik verlang wel weer naar een relatie, maar ik lijk daar niet voor open te staan. Er komt geen enkele man door de ballotage. Daar speelt wel een rol in dat ik niks met kinderen heb. Ik hoef ze zelf niet en ik heb ook slechte ervaring met co-ouderende vaders.

Ik heb geen idee wat ik hiermee moet. Ik weet rationeel dat ik te kritisch ben, maar ik vind gewoon niemand aantrekkelijk. Kan er moeilijk mee naar een psycholoog denk ik?

(En nee, ik val ook niet op vrouwen)
fancypancy schreef:
18-05-2023 12:39
Ik heb al bijna een kwart eeuw dezelfde man en hoe ouder hij wordt hoe leuker. De 50 plusser kan echt heel leuk zijn kijk maar naar die van mij. Als hij belangrijk loopt te zijn in zijn nette kleding als meneer de manager maar ik weet wat er onder zit en als hij warrig met zijn five-o-clock shadow en halflange haar zijn bed uit stapt of als hij oververhit terugkomt van een rondje hardlopen. Ik kan hem nog steeds opvreten.

Maar hij is ook bijna 10 jaar ouder. Dat was hij al toen ik hem leerde kennen uiteraard. En ja dat is hij nog steeds. Toch is hij stukken fitter dan ik met mijn overgang en kwaaltjes en ditjes en datjes. Ik ben ook momenteel niet bepaald een lot uit de loterij. Ik ben dus ook niet bekend met dating-apps etc. Ik heb hem gewoon old school via vrienden leren kennen. Zo ging dat nog in de vorige eeuw.
Man wat ben ik oud hahaha.

Moet wel zeggen dat mijn 50 plusser wel echt een leukerd is hoor. Ik zie veel kalende vadsige kerels die mij echt niet hoeven bellen. De mijne heeft gewoon goeie genen. Wist ik toen al :-)

En ja hij is slim en heeft leuk werk en is goed in hobby' s :-) Eigenlijk is hij een soort superman. En ik hang er een beetje verveeld naast. Dat dus.
Leuk voor je. Ik heb een soortgelijk verhaal een beetje. Maar er is een tijd en een plaats voor humble bragging.
Alle reacties Link kopieren Quote
humble?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Lorem_Ipsum schreef:
18-05-2023 10:18
Mij teveel gedoe. Kom ik je in het echt tegen en val je buiten mijn gebruikelijke interessegebied, maar heb ik toch een klik, dan prima. Maar op de apps ga ik daar echt niet doorheen ploegen.
Al deze zogenaamde tips gaan ook steeds uit van de premisse dat mensen op hele bizarre lijstjes selecteren. Maar de werkelijkheid is natuurlijk dat je op een datingapp de volgende zaken verplicht invult:

leeftijd
opleiding
lengte
levensstijl
drankgebruik
roken
drugs
wel/geen kinderen of kinderwens
wat voor soort relatie zoek je

Dat zijn dus ook de criteria waarop je selecteert. En geen van die zaken lijken me bizarre "foute sokken" criteria, maar wezenlijke zaken waar een relatie mee staat of valt. Iemand die invult dat ie op zoek is naar "niks vasts" swipe je dus naar links als je zelf een duurzame monogame relatie zoekt.
Am Yisrael Chai!
Vage schreef:
18-05-2023 14:10
Wat ook lastig is, ik vind het een afknapper hoe veel mensen zichzelf presenteren op een app.
Volgens mij zijn wij mensen daar wel zo slecht in. Ik vind het zelf ook moeilijk.
Vroegâh, oma vertelt, had je in de krant rijen en rijen contactadvertenties. Honderden waren het er, pagina’s vol. En je betaalde als plaatser per teken, dus die advertenties waren heel kort. Wat deed iedereen: in zo min mogelijk tekens telkens dezelfde gegevens opdreunen. Leeftijd beroep en woonplaats, generieke liefhebberijen en weinig waaruit je iemands persoonlijkheid kon opmaken. Zoiets als

M 40 A’dam advoc. Blond bl. ogen. Reizen, Italie, rode wijn, strandwandeling, open haard, zkm vr 30-40 voor fijne rel. Br met foto onder nr 12345 bur vd blad

Degenen die er dan uitsprongen waren degenen die iets meer persoonlijkheid lieten zien in zo’n stukje tekst. Maar er waren maar heel weinig die daarin slaagden. Als iemand een poging deed was dat al een pluspunt omdat dat liet zien dat hij er wat meer moeite voor wilde doen.
In die zin zou daten via internet makkelijker moeten zijn omdat je niet meer zo beperkt bent in je mogelijkheden. Als ik een date zou zoeken dan zou ik heel benieuwd zijn wat iemand over zichzelf te melden had, en hoeveel moeite iemand doet om daar iets interessants van te maken. Maar ik krijg de indruk dat apps meer gericht zijn op vermeende efficiëntie dwz het selecteren op allerlei makkelijk meetbare criteria.
Na zevenhonderd jaren
firstnamelastname schreef:
18-05-2023 14:27
haha wat een idee. Dit is wat chatgpt eruit gooit.
Omg wat een afschuwelijke tekst. Nou ja, als iemand dat over zichzelf plaatst weet ik ook genoeg ;-D
Na zevenhonderd jaren
kindrebel schreef:
18-05-2023 09:37
Het lijkt mij totaal zinloos om je criteria aan te passen als je een levenspartner zoekt. Het is geen auto waar je consessies kan doen om iets betaalbaars te vinden. Het is je leven.

Ik vond mijn liefde toen ik het net juist kleiner maakte. Ik bracht focus aan. Geen energieverspilling aan de net-niet-mannen die misschien wel een kans verdienden maar daardoor met voorbehoud door mij werden benaderd. Maar met een open hart en geest tijd steken in de echte kanshebbers.
Dit is exact wat ik wil gaan doen, als ik weer ga daten. Met een hagel kanon schieten in de hoop dat ik iets raak, werkte voor mij totaal niet. Alle net - niet mannen waren in het echt het ook net niet. Verspilde tijd en moeite dus. Ik ga voortaan vertrouwen op mijn intuïtie en alleen op date met mannen waar ik echt enthousiast van word.
deadpoetssociety schreef:
18-05-2023 10:34
Katja Schuurman heeft ook een jongere vriend. En (bijna) puur natuur.
Hoe kom je erbij dat die puur natuur is? Die heeft van alles aan zichzelf laten doen, zowel aan haar lichaam als aan haar gezicht.
Am Yisrael Chai!
firstnamelastname schreef:
18-05-2023 14:27
haha wat een idee. Dit is wat chatgpt eruit gooit.

Maak kennis met onze fantastische vriend, een levendige ontdekkingsreiziger met een sprankelende persoonlijkheid! Op 46-jarige leeftijd straalt hij/zij het perfecte evenwicht uit tussen levenservaring en jeugdige energie. Als trotse ouder in een co-ouderschap-regeling heeft hij/zij de kunst van balans en aanpassing tot in de puntjes geperfectioneerd.

Altijd op zoek naar nieuwe avonturen en ervaringen, is deze dynamische ziel gek op het ontdekken van onbekende horizonten. Van sfeervolle culinaire ontdekkingen tot het verkennen van betoverende bestemmingen, onze hoofdpersoon is de belichaming van levensvreugde en nieuwsgierigheid. En als de zon hoog aan de hemel staat, is er niets wat hem/haar tegenhoudt om op reis te gaan naar warme oorden.

Naast een natuurlijke drang om te verkennen, prijkt eerlijkheid en empathie hoog in het vaandel bij deze charismatische persoonlijkheid. Hij/zij omarmt de waarde van oprechtheid in relaties en begrijpt het belang van het luisteren naar anderen. Met een sprankelende glimlach en een gezonde dosis humor weet hij/zij altijd een lach op ieders gezicht te toveren.

Dus, wees voorbereid op een avontuurlijke reis door het leven in het gezelschap van deze geweldige persoon. Samen nieuwe ervaringen ontdekken, genieten van heerlijke maaltijden en de wereld verkennen onder de warme zonnestralen is nog maar het begin van de onvergetelijke momenten die je zult delen.
Deze zou naar links gaan vanwege de vermoeiende profieltekst :) .
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
18-05-2023 15:14
Al deze zogenaamde tips gaan ook steeds uit van de premisse dat mensen op hele bizarre lijstjes selecteren. Maar de werkelijkheid is natuurlijk dat je op een datingapp de volgende zaken verplicht invult:

leeftijd
opleiding
lengte
levensstijl
drankgebruik
roken
drugs
wel/geen kinderen of kinderwens
wat voor soort relatie zoek je

Dat zijn dus ook de criteria waarop je selecteert. En geen van die zaken lijken me bizarre "foute sokken" criteria, maar wezenlijke zaken waar een relatie mee staat of valt. Iemand die invult dat ie op zoek is naar "niks vasts" swipe je dus naar links als je zelf een duurzame monogame relatie zoekt.

Ja? Lengte ook? Valt dat niet ook in de categorie foute sokken? Zou je iemand die werkelijk fantastisch laten schieten omdat hij/zij een paar cm te groot/klein is? Waar hij/zij niks aan kan doen en niet het gevolg is van bepaalde keuzes in het leven?
.
Barnsteen schreef:
18-05-2023 15:56
Ja? Lengte ook? Valt dat niet ook in de categorie foute sokken? Zou je iemand die werkelijk fantastisch laten schieten omdat hij/zij een paar cm te groot/klein is? Waar hij/zij niks aan kan doen en niet het gevolg is van bepaalde keuzes in het leven?
Een paar cm ? Kunnen er ook 20 zijn, he.

Je kunt ook niets doen aan Dombo oren. Of het gebrek aan schouders . Of een derde oog. Of haren uit een wrat op je neus. Een kapper met staar en ook nog eens een slechte dag.
Daarom mag je dat gerust nog wel skippen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als Katja puur natuur is, ben ik de koningin van Sheba.
Geen bijzonderheden
Ik wil de jackpot, dus ik even googelen of Jack Pot bestaat.

Dat klopt, in 2018 won hij de Faamnaam van de Coen en Sander Show:
,,Dit had ik echt niet verwacht, omdat de concurrentie best groot was met namen als Adrianus Bleker, Klaar Wakker en Riet Suiker."

Ik heb helaas zijn adres niet.
Cappucinno schreef:
18-05-2023 13:22
Ik vind het ook wel grappig hoe de polo z’n eigen leven gaat leiden. We hadden het over iets moois of niet, ik noem de polo als iets dat ik lelijk vind, dat is wat anders dan criterium.

Tig jaar geleden had ik de kriebels voor een collega, ineens komt ‘ie binnen met -jawel- die zachtroze polo. Het is niet dat zo’n hele man dan ineens op basis van die polo wordt afgeschreven. Het zou veel meer afhangen van de rest. Context.
Ja, of hij de kraag omhoog had staan of niet. :hyper:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Barnsteen schreef:
18-05-2023 15:56
Dat is gewoon iets dat je bij basisgegevens moet invullen als je een profiel maakt en dat is dus waar andere gebruikers op kunnen selecteren. Ik heb het niet bedacht, dat is gewoon wat zo'n app vraagt en die zit volgens mij bij de opties die je niet oningevuld kunt laten.
Am Yisrael Chai!
Mannen zetten de lengte vaak vrijwillig in hun profiel op Tinder, vooral als ze lang zijn. Anders is dat vaak een van de eerste dingen waar vrouwen naar vragen, heb ik gehoord. Vooral lange vrouwen.
dianaf schreef:
18-05-2023 17:04
Ja, of hij de kraag omhoog had staan of niet. :hyper:
Kraag omhoog is kansloos ;)
Misschien zouden die apps ervoor moeten zorgen dat je niet meer al die dingen in kunt vullen maar andere die misschien relevanter zijn. Bijv wat is je persoonlijkheid, hoe vaak wil je sex, hoe ga je om met conflicten en wat is de relatie met je moeder.
Wat is je persoonlijkheid is niet in oneliners te beschrijven als je er eentje hebt, en mensen weten dat zelf vaak niet eens. Hoeveel sex dat hangt af van de persoon en is veranderlijk, dus dat kun je niet contractueel vastleggen. De relatie met mijn moeder is persoonlijk en bepaald geen advertentie.
18-05-2023 17:53
Misschien zouden die apps ervoor moeten zorgen dat je niet meer al die dingen in kunt vullen maar andere die misschien relevanter zijn. Bijv wat is je persoonlijkheid, hoe vaak wil je sex, hoe ga je om met conflicten en wat is de relatie met je moeder.
Kan jij op dit alles in een paar woorden antwoord geven?
Het was eigenlijk een grapje, maar als je er langer over nadenkt: persoonlijkheid kun je meten met een persoonlijkheidstest, de andere dingen kun je trouwens ook uitvragen met een vragenlijst.

Misschien niet heel aantrekkelijk om op een profiel te zetten inderdaad maar wel iets wat heel bepalend kan zijn of de relatie slaagt… misschien meer dan of iemand een polo draagt of in welke wijk hij woont…
18-05-2023 19:39
Het was eigenlijk een grapje, maar als je er langer over nadenkt: persoonlijkheid kun je meten met een persoonlijkheidstest, de andere dingen kun je trouwens ook uitvragen met een vragenlijst.

Misschien niet heel aantrekkelijk om op een profiel te zetten inderdaad maar wel iets wat heel bepalend kan zijn of de relatie slaagt… misschien meer dan of iemand een polo draagt of in welke wijk hij woont…
Een wetenschappelijk onderbouwde persoonlijkheidstest. Die bestaan niet. En nee, die van de Tina zijn niet wetenschappelijk onderbouwd.
OKcupid had vroeger een redelijk goed algoritme waarna je obv je antwoorden op hun questionnaire gematched werd. De vragen waren heel divers op het gebied van levensstijl, hobbies, toekomstbeeld, karakter enz. Hoe meer vragen je invulde, des te beter je matches.

Helaas is okcupid niet zo goed meer sinds ze zijn overgekocht door een ander bedrijf. Die hebben bewust het matching algoritme minder effectief gemaakt waardoor je blijft swipen en een betaald abo moet nemen als je wilt profiteren van betere functionaliteit.
18-05-2023 17:53

Lijkt mij wel leuk eigenlijk. Om te lezen wat mensen daar invullen. En dan verwacht ik helemaal niet dat iedereen daar een exact antwoord op heeft, maar meer hoe ze met zo’n vraag omgaan.
Als een man bijvoorbeeld zou schrijven dat al zijn exen borderliners zijn, dan weet je genoeg.
Na zevenhonderd jaren
Roozeboom_ schreef:
18-05-2023 20:32
Die hebben bewust het matching algoritme minder effectief gemaakt waardoor je blijft swipen en een betaald abo moet nemen als je wilt profiteren van betere functionaliteit.

Dat heb ik wel eens vaker gehoord, over datingapps in het algemeen. Dat die bewust helemaal niet zijn gemaakt om jou snel aan een geschikte partner te koppelen, maar om jou zo lang mogelijk in de app te houden. Ze hebben er immers niks aan als je na twee weken succes hebt en weer weg bent. Veel rendabeler om je voor te spiegelen dat er altijd nog ergens een leukere man is….
Na zevenhonderd jaren
Parship heeft zo'n test.
Een ex van mij datete via Parship en scoorde goede dates, met de derde is hij getrouwd.

Het is prijzig maar als ik een serieuze relatie zoek zou ik het wel proberen. Juist omdat het prijzig is zitten er serieuze mensen op.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven