Grijze haren!
maandag 29 mei 2023 om 11:52
Hebben jullie al grijze haren en hoe oud waren jullie toen jullie de eerste grijze haren hebben gespot?
Ik ben nu 46. Ik denk dat ik een jaar of 3 terug de eerste grijze haren tegenkwam, het worden er langzaamaan meer, maar tot nu toe wel nog alleen losse haren tussen mijn originele haarkleur, dus geen hele plukken grijs. Ik heb een donkerblonde, bruine haarkleur, dus de witte haren vallen wel op.
Hoe lang duurde het bij jullie tot het grijs de boventoon ging voeren?
Ik heb mijn haren nog nooit geverfd, maar als er meer grijs gaat komen wil ik dit misschien wel gaan doen en dan een soort van Grey blending kleur. Iemand ervaring hiermee?
Ik ben nu 46. Ik denk dat ik een jaar of 3 terug de eerste grijze haren tegenkwam, het worden er langzaamaan meer, maar tot nu toe wel nog alleen losse haren tussen mijn originele haarkleur, dus geen hele plukken grijs. Ik heb een donkerblonde, bruine haarkleur, dus de witte haren vallen wel op.
Hoe lang duurde het bij jullie tot het grijs de boventoon ging voeren?
Ik heb mijn haren nog nooit geverfd, maar als er meer grijs gaat komen wil ik dit misschien wel gaan doen en dan een soort van Grey blending kleur. Iemand ervaring hiermee?

maandag 29 mei 2023 om 12:08
Het begon rond mijn 30e met een enkele haar. Dat is heel lang gebleven en met 49 merkte ik dat mijn bruine haar steeds ‘valer’ leek. Het grijs zat toen op 10-15%. Een maand voor mijn 50e verjaardag heb ik het dus voor het eerst geverfd, met een kleuring die volgens de verpakking 28 wassingen houdt. In de praktijk is het langer, maar het dekt niet op de echt zilverwitte haren. Dat vind ik prima, het past ook beter bij je leeftijd als er wat grijs in de haar zit, zo lang het maar niet peper en zout wordt.
Ik had me overigens voorgenomen nooit te gaan verven, maar dat melkboerenhondenhaar was echt een sneue aanblik.
Ik had me overigens voorgenomen nooit te gaan verven, maar dat melkboerenhondenhaar was echt een sneue aanblik.
maandag 29 mei 2023 om 12:12
Volgens mij ben je met 46 voor de eerste grijze haren lekker laat! Fijn!
Bij veel van mijn vriendinnen begonnen de eerste grijze haren begin 30, maar bij sommigen ook al vroeg of midden in de 20. Bij mij ook begin 30.
Voelde me echt beetje voorgelogen door de maatschappij wat grijze haren betreft. Ik dacht dat dat bij iedereen pas op echt latere leeftijd kwam
, maar guess dat ik dat beeld had omdat veel mensen het natuurlijk bij gaan verven, dus je ziet niet anders.
Afhankelijk van de kleur grijs van je haren en je natuurlijke haarkleur, kan je ook overwegen het eerst te verven met highlights, om het minder op te laten vallen. Dat is in ieder geval wat ik doe, maar mijn grijze haren zijn ook echt meer grijs, geen wit. Wit 'grijs' haar vind ik vaak prachtig bij dames, als het eenmaal helemaal over is.
Bij veel van mijn vriendinnen begonnen de eerste grijze haren begin 30, maar bij sommigen ook al vroeg of midden in de 20. Bij mij ook begin 30.
Voelde me echt beetje voorgelogen door de maatschappij wat grijze haren betreft. Ik dacht dat dat bij iedereen pas op echt latere leeftijd kwam

Afhankelijk van de kleur grijs van je haren en je natuurlijke haarkleur, kan je ook overwegen het eerst te verven met highlights, om het minder op te laten vallen. Dat is in ieder geval wat ik doe, maar mijn grijze haren zijn ook echt meer grijs, geen wit. Wit 'grijs' haar vind ik vaak prachtig bij dames, als het eenmaal helemaal over is.
tripsie wijzigde dit bericht op 29-05-2023 12:25
1.89% gewijzigd
maandag 29 mei 2023 om 12:12
Ik ben 37 en sinds een half jaar heb ik wat kleine zwarte haren in mijn haargrens op mijn voorhoofd.
Ik ben lichtblond dus het valt wel op ik had gehoopt op witte op lichtgrijze haren, niet pikzwart
De kleine haartjes trek ik er uit met een pincet, ik ben niet van plan om mijn haar te verven.
Ik ben lichtblond dus het valt wel op ik had gehoopt op witte op lichtgrijze haren, niet pikzwart

De kleine haartjes trek ik er uit met een pincet, ik ben niet van plan om mijn haar te verven.
You can be anything you want to be, just turn yourself into anything you think that you could ever be. - Freddie Mercury
maandag 29 mei 2023 om 12:16
Ik was rond de 25 toen ik ineens in een toilet bij een restaurant de eerste grijze haar zag. Ik weet dat nog goed.
Inmiddels ben ik 38 en zijn het wel hier en daar wat haren, maar wel netjes verdeeld en echt geen hele plukken.
Ik laat eens in de paar maanden een paar lichte highlights in een koele toon zetten in alleen de bovenlaag van mijn haar en valt het heel natuurlijk weg in de blondtinten. Zelfs met wat uitgroei ziet dat er natuurlijk en mooi uit.
Ik ben van mezelf donkerblond en mijn haar kleurt lichter in de zomer, en die highlights kleuren dan nog iets meer mee.
Inmiddels ben ik 38 en zijn het wel hier en daar wat haren, maar wel netjes verdeeld en echt geen hele plukken.
Ik laat eens in de paar maanden een paar lichte highlights in een koele toon zetten in alleen de bovenlaag van mijn haar en valt het heel natuurlijk weg in de blondtinten. Zelfs met wat uitgroei ziet dat er natuurlijk en mooi uit.
Ik ben van mezelf donkerblond en mijn haar kleurt lichter in de zomer, en die highlights kleuren dan nog iets meer mee.
maandag 29 mei 2023 om 12:18
Oh ja, ik heb trouwens mijn haar in alle kleuren gehad, ook lang voor de eerste grijze haar, van witblond tot kastanje, oranjerood, knalrood tot zwart, en als je grijs wil verstoppen zou ik donkerder verven sowieso echt afraden, dan valt uitgroei alleen maar meer op.
Juist oplichten met highlights is veel makkelijker, minder onderhoud en staat natuurlijk.
Juist oplichten met highlights is veel makkelijker, minder onderhoud en staat natuurlijk.

maandag 29 mei 2023 om 12:22
maandag 29 mei 2023 om 12:23
Ik vond op mijn 20e een witte haar van ruim 40 cm in mijn borstel.. die was al een jaar of wat oud. Inmiddels bijna 40 en ik zit op 5% witte haren. Maar voor elke witte haar komt er ook een bijna zwarte haar, mijn contrast in het haar is dus gestegen, mijn haarkleur is donkerder en zowel de witte als de zwarte haren zijn dikker dan mijn donkerbruine haren.
Bij de kapperszaak is de 1 jaloers op mijn haar, als het er bij mij zo uitzag zou ik het ook niet verven en de ander griezelt van elke grijze haar (iets met ouder worden en verval niet onder ogen durven komen).
Bij de kapperszaak is de 1 jaloers op mijn haar, als het er bij mij zo uitzag zou ik het ook niet verven en de ander griezelt van elke grijze haar (iets met ouder worden en verval niet onder ogen durven komen).
maandag 29 mei 2023 om 12:29
Begin 30 was ik toen ik wat grijs haar signaleerde. Ik verder toen al omdat ik het leuk vond om er steeds anders uit te zien.
Inmiddels 44 en het zijn er meer en ik verf nog steeds. Alleen nu heb ik lang haar dus verven is meer gedoe. Ik voel me wel blijer ermee dus ik blijf dit nog wel doen voorlopig.
Inmiddels 44 en het zijn er meer en ik verf nog steeds. Alleen nu heb ik lang haar dus verven is meer gedoe. Ik voel me wel blijer ermee dus ik blijf dit nog wel doen voorlopig.

maandag 29 mei 2023 om 12:32
Midden 40. Vorige maand ontdekte ik bovenop mijn hoofd, wel verscholen een paar grijze haren, tenminste vooral wit. Het valt nog niet op in mijn donkerblonde haren. Ik denk dat als het ‘erger’ wordt er een paar highlights in laat zetten. Merk het wel.
anoniem_647b4ab3cffd3 wijzigde dit bericht op 31-05-2023 23:41
1.79% gewijzigd

maandag 29 mei 2023 om 12:33
Ik heb nabije familieleden van jouw leeftijd die 75-100% grijs haar hebben. Zelf zit ik denk ik rond 40%, ben ook eind 40 en verf om de 3-4 maanden een tint lichter dan mijn oorspronkelijke kleur.
Leeftijd en tempo waarin je grijs wordt verschilt per persoon. Hoe werden je ouders grijs? Of broers / zussen?
Leeftijd en tempo waarin je grijs wordt verschilt per persoon. Hoe werden je ouders grijs? Of broers / zussen?
maandag 29 mei 2023 om 12:35
maandag 29 mei 2023 om 12:41
Ik denk dat ik 25 was toen mijn moeder en vriend soms een losse grijze haar bij me begonnen te spotten. Ik zag ze zelf toen nog niet, zaten bovenop mijn hoofd of in mijn nek. Ben nu 28 en sinds een jaar zie ik er zelf ook wel eens één, meer aan de zijkant als ik het borstel.
Het zijn er bij elkaar nog niet meer dan 10 denk ik, en ze zijn spierwit. Als het zo blijft dan vind ik het niet zo erg, ik heb donkerbruin haar maar het past op een manier wel tussen.
Het zijn er bij elkaar nog niet meer dan 10 denk ik, en ze zijn spierwit. Als het zo blijft dan vind ik het niet zo erg, ik heb donkerbruin haar maar het past op een manier wel tussen.
maandag 29 mei 2023 om 12:41
Bij mij zitten de haren met name in mijn scheiding, waardoor ze voor mezelf nogal opvallen. Mijn ouders waren pas laat helemaal grijs, mijn broer echter al eerder.
Vind het zelf vreselijk, sws het hele proces van ouder worden, maar als ik het hier lees zijn er ook velen al een stuk eerder grijs geworden.
Laatste jaren heb ik redelijk wat stress gehad, dus vraag me af of dit het proces nu versneld of dat het echt leeftijd is.
Vind het zelf vreselijk, sws het hele proces van ouder worden, maar als ik het hier lees zijn er ook velen al een stuk eerder grijs geworden.
Laatste jaren heb ik redelijk wat stress gehad, dus vraag me af of dit het proces nu versneld of dat het echt leeftijd is.
maandag 29 mei 2023 om 13:02
Kleintje1977 schreef: ↑29-05-2023 12:41Bij mij zitten de haren met name in mijn scheiding, waardoor ze voor mezelf nogal opvallen. Mijn ouders waren pas laat helemaal grijs, mijn broer echter al eerder.
Jij bent behoorlijk laat hoor. Hoort er gewoon bij.
maandag 29 mei 2023 om 13:09
Ik denk dat ik begin 30 was. Ik ben nu bijna 39.
Ik heb rood haar dus mijn 'grijze' haren zijn wit. Overigens zijn het nog steeds geen hele plukken maar het worden er wel steeds meer.
Ik red het nu nog met de haren eruit trekken. Als het echt teveel wordt wil ik wel verven maar liever niet. Misschien dat ik dan liever in 1 keer naar een kleur ga die dichtbij de nieuwe kleur zit.
Ik heb rood haar dus mijn 'grijze' haren zijn wit. Overigens zijn het nog steeds geen hele plukken maar het worden er wel steeds meer.
Ik red het nu nog met de haren eruit trekken. Als het echt teveel wordt wil ik wel verven maar liever niet. Misschien dat ik dan liever in 1 keer naar een kleur ga die dichtbij de nieuwe kleur zit.
maandag 29 mei 2023 om 13:21
Hier ruim 10 jaar geleden denk ik, ik was ergens in de 40, toen de eerste grijze haren kwamen. Het zijn er heel langzaam wat meer geworden, maar mijn haar is nog overwegend bruin. Ik verf het niet en ga dat ook zeker niet doen, veel te veel gedoe. Ben nu midden 50 en grijs haar hoort er gewoon bij.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
maandag 29 mei 2023 om 13:22

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in