Lijf & Lijn alle pijlers

Zomervoeten

07-06-2023 20:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best wel veel eelt op mijn voeten, vooral de hakken. Nu heb ik bij de action van die soort sokken gehaald die je kunt aan doen en dat de eelt dan zacht word? Maar volgens mijn moeder hangen dan een paar dagen later de vellen ernaast. Lijkt mij dus niet echt een suc6.

Wat doen jullie om mooie, poezelige zomervoetjes te krijgen en houden?
Ik vind (veel) eelt ook een vies gezicht. Ieder zijn mening.

Ik houd mijn voeten bij, na douchen of bad af en toe met een eeltvijk langs de hielen en zijkant grote teen. En daarna lekker een dikke creme voor het slapengaan.
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:49
Ik vind het jammer dat je het zo benoemt, iets dat volstrekt normaal is. Mensen zouden er een complex van krijgen, dat vind ik onterecht. Natuurlijk mag jij dat vinden. Maar die gatver-uitroep zou je beter voor je kunnen houden, dat slaat nergens op.
Zou je zoiets ook roepen als je iemand met eczeem of psoriasis ziet? Het blijft gewoon huid hoor.
Ik weet dat het huid is en niet vies, maar ik vind het er wel echt ranzig en onverzorgd uitzien. En ik zal uiteraard nooit "gadver" roepen, maar ik vind heftige eczeem er eigenlijk ook niet bepaald lekker uitzien.

Die sokken weken je eelt er niet af hoor TO. Je krijgt er wel echt zachte voeten van. Ik ben ook extreem kietelig met voeten, ik krijg al stress als iemand er maar naar kijkt - behalve bij de pedicure, die doet niets dat bij kriebelen in de buurt komt. Zou daarvoor gaan :)
Ik heb pas van die sokken met gel erin geprobeerd vd action. Ikdacht dat ik over mijn nek ging toen ik erin gleed. Dat voelde vies. En mijn voeten waren er ook te groot voor.
Ik gebruik puimsteen onder de douche. Elke dag voetencreme.
En ik heb zo'n dremel met bepaalde opzetstukjes.
En mijn probleem blijft elk jaar weer dat bij 1 voet mijn grote teen zo giga droog wordt en vellerig. En ik krijg het niet netjes. Heb al tig smeersels gebruikt.
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:49
Ik vind het jammer dat je het zo benoemt, iets dat volstrekt normaal is. Mensen zouden er een complex van krijgen, dat vind ik onterecht. Natuurlijk mag jij dat vinden. Maar die gatver-uitroep zou je beter voor je kunnen houden, dat slaat nergens op.
Zou je zoiets ook roepen als je iemand met eczeem of psoriasis ziet? Het blijft gewoon huid hoor.
Eelt is waar je iets aan kunt doen, weg laten halen door een pedicure. Heftige eczeem of psoriasis is volgens mij lastiger te bestrijden.
Ik vind dikke eeltvoeten hetzelfde als een grote snottebel aan je neus laten hangen. Beiden heeft een doel, maar is niet nodig om te laten zitten. En het ziet er allebei vies uit.
Ook een Pluviofiel
Ik heb zo'n speciale vijl en creme van Scholl. En hou het goed bij, dus ook in de winter. Als ik zit te Netflixen vijl en smeer ik. Ik heb dus niet enorm veel eelt en altijd zachte voeten. Ik smeer ook veel bodylotion en neem mijn voeten altijd mee.
Banananaa schreef:
07-06-2023 22:10
Je hoeft niet met open schoenen te lopen. Je kunt ook natuurlijk paar dagen dichte schoenen aandoen.
Ja, snap ik. Maar ik draag ivm warmte nu elke dag open schoenen ;-)

En ik heb ook maar weinig eelt. Dus ik haal het met een vijl weg.
Ik vind van die gespleten eelthakken ook niet erg charmant. Soms loop ik achter iemand aan een trap op en dan zie ik dat. En dan weet ik weer waarom ik vijl, zeg maar.
Je bedoelt hielkloven @koffieverkeerd!

En ja, die heb ik ook. Het is wel een beetje onaardig om te zeggen dat zoiets 'niet charmant' is. Het is iets genetisch en je kan er vaak niks aan doen. Ik ga voor de vakantie vaak naar de pedicure, maar als ik terug ben zijn de kloofjes alweer terug. Heel vervelend. Het is te makkelijk om te zeggen 'gewoon even vijlen', want dat helpt niet voldoende.

Ik heb heel veel geprobeerd en tot dusver is dit wat voor mij het beste werkt: Ik heb van die eeltmesjes van de drogist/hema. Een tijdje weken in een badje en dan weg 'hakken'. Deze heb ik: https://www.hema.nl/mooi-gezond/persoon ... 12104.html
En dan insmeren met deze, de enige die echt werk: https://www.etos.nl/producten/okeeffes- ... 71518.html. Tussendoor hou ik mijn voeten bij met een puimsteentje.
Koffieverkeerd schreef:
07-06-2023 23:23
Ik heb zo'n speciale vijl en creme van Scholl. En hou het goed bij, dus ook in de winter. Als ik zit te Netflixen vijl en smeer ik. Ik heb dus niet enorm veel eelt en altijd zachte voeten. Ik smeer ook veel bodylotion en neem mijn voeten altijd mee.
Wel goed dat je dat doet! Ik verwaarloos mijn voeten nogal, vind het by far het minst boeiende deel van mijn lichaam en bedenk pas nu - nu er echt warm weer aankomt - dat ik misschien iets met die voeten moet. Ik heb wel vijlen, puimsteen, crèmes en zo, maar om nou te zeggen dat ik de hele winter voorbereidende maatregelen heb getroffen… o_o

Dus morgen zal ik er eens werk van maken. Naar een pedicure ga ik niet, geen zin in (duurt vast lang en ik ben na afloop echt niet blij met het eindresultaat, want zoals gezegd: wat boeit het?)

Maar ik ben wel jaloers op mensen die hun voetverzorging (is dat een woord? Ja dus!) belangrijk vinden en serieus nemen. Ik ga mijn leven beteren, beloofd! :cheer:
Eelt is iets dat je moet bijhouden. Of beter: voorkomen. Maar goed, als het al duidelijk aanwezig is en je vindt het storend, dan zul je dat voorzichtig moeten vijlen en elke douchebeurt weer. Net zolang totdat je bent aanbeland bij zachte voeten.

Ik smeer inderdaad mijn voeten (of beter gezegd mijn hielen) regelmatig in met vette zalf zoals uiterzalf of vaseline. Anders krijg ik hele pijnlijke kloven die gaan bloeden.
Ik haalde er altijd een vijl overheen als het te erg werd. Daarna met iets insmeren. Maar nu heb ik het al een jaar ofzo niet. Geen idee waarom.
Ik heb laatst een tijdje elke dag met mijn voet in warm water met soda gezeten vanwege een ontsteking aan een teen en na een week was al het eelt op mijn hiel ook weg. Toen heb ik mijn andere voet er ook bij gestopt.
Ik gebruik die nagelvijlen van de action, die waar er 3 inzitten. 1x per week vijl ik de eeltplekjes voorzichtig weg en smeer ik m'n voeten in met vaseline en dan trek ik sokjes aan. Soms gebruik ik een voetmasker, ook van de action. Beide kosten weinig en ik heb altijd zachte voeten.
M'n voeten vind ik niet de mooiste maar daarom verzorg ik ze wel goed, ook in de winter. Vind het fijn en ze zijn een stuk charmanter
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Zenmomentje schreef:
08-06-2023 03:54
Ik heb laatst een tijdje elke dag met mijn voet in warm water met soda gezeten vanwege een ontsteking aan een teen en na een week was al het eelt op mijn hiel ook weg. Toen heb ik mijn andere voet er ook bij gestopt.
Weken in soda is inmiddels erg achterhaalt en wordt ontraden. Juist bij warm water kunnen bacteriën makkelijk vermenigvuldigen en juist de genezing remmen. Ook week je dan de huid rondom, waardoor de infectiekans wordt vergroot. Beter gewoon spoelen met lauw water en daarna bijvoorbeeld betadine er op doen om te ontsmetten.
Irregular_Choice schreef:
08-06-2023 06:51
Weken in soda is inmiddels erg achterhaalt en wordt ontraden. Juist bij warm water kunnen bacteriën makkelijk vermenigvuldigen en juist de genezing remmen. Ook week je dan de huid rondom, waardoor de infectiekans wordt vergroot. Beter gewoon spoelen met lauw water en daarna bijvoorbeeld betadine er op doen om te ontsmetten.
Gelukkig is de ontsteking inmiddels opgelost :) Voor (tegen) eelt zou ik het zo weer gebruiken.
Dreuzel84 schreef:
07-06-2023 23:25
Ja, snap ik. Maar ik draag ivm warmte nu elke dag open schoenen ;-)

En ik heb ook maar weinig eelt. Dus ik haal het met een vijl weg.
Ik draag buitenshuis zelden open schoenen en heb niet het idee dat dit warmer is dan luchtige sneakers. Is maar net wat je gewend bent.
Vollemaan schreef:
08-06-2023 05:16
Ik gebruik die nagelvijlen van de action, die waar er 3 inzitten. 1x per week vijl ik de eeltplekjes voorzichtig weg en smeer ik m'n voeten in met vaseline en dan trek ik sokjes aan. Soms gebruik ik een voetmasker, ook van de action. Beide kosten weinig en ik heb altijd zachte voeten.
M'n voeten vind ik niet de mooiste maar daarom verzorg ik ze wel goed, ook in de winter. Vind het fijn en ze zijn een stuk charmanter

Ik zal hier eens naar kijken. Kom regelmatig bij de action.
Vicks vapo rub op je voeten, sokken erover en lekker de hele nacht intrekken
helpt echt geweldig
Als ik op tamelijk harde, niet verende schoenen heb gelopen, dus de schoenen die vroeger iedereen droeg, zie je bij mij dat aan de basis van de kleine teen, aan de onderkant, onzichtbaar, zich wat dikker eelt opbouwt. Vermoedelijk omdat ik het meeste op de buitenranden loop omdat het afwikkelen pijn doet. Niet heel erg naar buiten, maar ietsje teveel. Ik zet er dan zo'n op batterijen werkend schuurrolletje op. En ik mijd harde schoenen. Verder zie je niks aan mijn voeten. Behalve dat één voet rood is en één voet wit, en dat ze verschillende temperaturen hebben.
Dan moet het maar zoals het kan
Ik gebruik deze https://www.bol.com/nl/nl/p/forgoods-el ... oductTitle en ik vind het ideaal. Het is een electrische eeltverwijderaar met verschillende schuurschijven. Deze kan ik onder de kraan afspoelen, ik ben er erg blij mee. Eerst gebruikte ik raspen maar ik dit veel fijner werken.
Pimpelmeesje87 schreef:
08-06-2023 01:18
Je bedoelt hielkloven @koffieverkeerd!

En ja, die heb ik ook. Het is wel een beetje onaardig om te zeggen dat zoiets 'niet charmant' is. Het is iets genetisch en je kan er vaak niks aan doen. Ik ga voor de vakantie vaak naar de pedicure, maar als ik terug ben zijn de kloofjes alweer terug. Heel vervelend. Het is te makkelijk om te zeggen 'gewoon even vijlen', want dat helpt niet voldoende.
Inderdaad, het is makkelijk om te denken of zeggen dat hielkloven en eelt vies en makkelijk te voorkomen zijn, als je zelf makkelijke voeten hebt. Ik heb al mijn hele leven ontzettende last van eelt en scheuren. En die zijn heel pijnlijk en hebben menig vakantie of wandeltochtje verpest, dus geloof me maar als ik zeg dat ik er alles aan doe om eelt tegen te gaan. Kost ook alles bij elkaar flink wat geld trouwens. Maar zulke zachte poezelige voetjes als veel anderen al uit zichzelf hebben, zal ik helaas niet krijgen.

Ik laat het regelmatig bij de pedicure wegsnijden, heb veel smeermiddeltjes en schoeisel geprobeerd. Het is nu eenmaal zo maar ja ik ben er wel heel bewust (en onzeker) van, zeker met dit weer.
Ik heb die "sokken" ook ooit gebruikt maar ik vond het echt verschrikkelijk, die (letterlijk) lappen die erbij hingen.

Ik probeer ze toch zelf bij te houden (de houten eeltvijl van de Bodyshop vind ik de beste, beter dan een rasp) en in de lente/zomermaanden ga ik eens in de 6 weken naar de pedicure en dan laat ik ook gelijk mijn nagels doen (shellac). En elke avond smeren voor ik naar bed ga.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven