Koude wraps, wat er in?

zaterdag 6 juni 2009 om 16:35
Ik zag gisteren bij Albert Heijn hoe ze wraps klaarmaakten volgens een recept uit de Allerhande.
Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.
Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
Met mayonaise vermengd met semi-zongedroogde tomaatjes als smeersel, dan reepjes kipfilet (broodbeleg) en ijsbergsla.
Zag er zo lekker uit dat ik het vanmiddag thuis ook heb gemaakt, was erg lekker en voor herhaling vatbaar.
Maar er is natuurlijk erg veel variatie mogelijk met koude wraps. Wat doen jullie er in?
zaterdag 6 juni 2009 om 19:20
Zelf maak ik wel eens een magere spread van magere kwark en light mayo 50/50 en bruscettakruiden/peper/zout. Gerookte kipfilet met ijsbergsla en je hebt een heerlijke magere lunch.
Satesalade met sla/tauge/eitje is ook erg lekker.
Eens wat anders : een koude omelet als wrap met zalm, rucola en pijnboompitjes.
Rauwe ham (of runderrookvlees) met geroosterde paprika en ijsbergsla is ook heerlijk.
Wat ook op de wrap kan : humus met tuinkers, sla en gedroogde tomaatjes.
Om de wraps soepeler te maken maak ik ze ook altijd even
warm in de magne.
Satesalade met sla/tauge/eitje is ook erg lekker.
Eens wat anders : een koude omelet als wrap met zalm, rucola en pijnboompitjes.
Rauwe ham (of runderrookvlees) met geroosterde paprika en ijsbergsla is ook heerlijk.
Wat ook op de wrap kan : humus met tuinkers, sla en gedroogde tomaatjes.
Om de wraps soepeler te maken maak ik ze ook altijd even
warm in de magne.
zondag 14 juni 2009 om 14:07
Ik heb van de week wat restjes (wat wel op mocht) in een tortilla gestopt. Guacamole, tomaat, mais, gebraden kipfilet en avocado.
Was wel makkelijker geweest als ik het erin had gerold. Dit was niet zo uit het vuistje te eten.
Was wel makkelijker geweest als ik het erin had gerold. Dit was niet zo uit het vuistje te eten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 17 juni 2009 om 16:03
Ik maak ze regelmatig iets gevulder, en dan eten we het als avondmaaltijd. Inderdaad zomers een heerlijke afwisseling van de pastasalade
Wij hebben hier thuis twee favorieten:
1. wraps besmeren met een dun laag sambasaus, daarop lente-ui, stukjes tomaat, kipfilet (vleeswaar), plakjes uitgebakken ontbijtspek, veldsla en een klein beetje zure room
2. wraps besmeren met pindakaas, daarop gebakken uitjes (kant-en-klaar), plakjes komkommer, taugé en plakjes kiprollade (vleeswaar)
(liefst van tevoren wel even kort verwarmen, dan smelt de pindakaas een beetje, jummie!)
Nummer 2 maakt ik trouwens ook weleens op pitabroodjes, ook erg lekker!
1. wraps besmeren met een dun laag sambasaus, daarop lente-ui, stukjes tomaat, kipfilet (vleeswaar), plakjes uitgebakken ontbijtspek, veldsla en een klein beetje zure room
2. wraps besmeren met pindakaas, daarop gebakken uitjes (kant-en-klaar), plakjes komkommer, taugé en plakjes kiprollade (vleeswaar)
(liefst van tevoren wel even kort verwarmen, dan smelt de pindakaas een beetje, jummie!)
Nummer 2 maakt ik trouwens ook weleens op pitabroodjes, ook erg lekker!

donderdag 25 juni 2009 om 07:58
quote:Jayla2 schreef op 17 juni 2009 @ 16:03:
Ik maak ze regelmatig iets gevulder, en dan eten we het als avondmaaltijd. Inderdaad zomers een heerlijke afwisseling van de pastasalade
Nummer 2 maakt ik trouwens ook weleens op pitabroodjes, ook erg lekker!Deze klinken ook erg lekker,ga ik zeker een keer maken!
Nummer 2 maakt ik trouwens ook weleens op pitabroodjes, ook erg lekker!Deze klinken ook erg lekker,ga ik zeker een keer maken!
zaterdag 27 juni 2009 om 15:43
Geinspireerd door dit topic heb ik besloten om eens als avondmaaltijd wraps te nemen. Ideaal voor mij want ik werk nogal eens " on the road" en dit lijkt me nog redelijk verantwoord
Hoeveel wraps heb je nodig voor een avondmaaltijd denken jullie? Ik vul ze met vis en kip combi' s. (ben een gemiddelde eter)
Hoeveel wraps heb je nodig voor een avondmaaltijd denken jullie? Ik vul ze met vis en kip combi' s. (ben een gemiddelde eter)
Think outside the box
dinsdag 30 juni 2009 om 15:51
Ik heb er een paar uitgeprobeerd en erg lekker!!!
Die met rambol, rucola, avocado en cherrytomaatjes... mmm!
En die met satesaus, tauge, gebakken uit, ijsbergsla en gerookte kip.
Ze waren allebei echt heerlijk.
De volgende dag heb ik met de restjes die met satesaus opnieuw gemaakt maar dan zonder ui en tauge en vervangen door seroendeng. Was ook erg lekker!
Die met rambol, rucola, avocado en cherrytomaatjes... mmm!
En die met satesaus, tauge, gebakken uit, ijsbergsla en gerookte kip.
Ze waren allebei echt heerlijk.
De volgende dag heb ik met de restjes die met satesaus opnieuw gemaakt maar dan zonder ui en tauge en vervangen door seroendeng. Was ook erg lekker!
...
woensdag 1 juli 2009 om 18:18
woensdag 1 juli 2009 om 20:13
woensdag 1 juli 2009 om 20:46
quote:emilia1979 schreef op 27 juni 2009 @ 15:43:
Hoeveel wraps heb je nodig voor een avondmaaltijd denken jullie? Ik vul ze met vis en kip combi' s. (ben een gemiddelde eter)Ik had er net 2 gemaakt en heb er anderhalf op. Was héérlijk! De helft die ik over heb ligt in de koelkast voor morgen bij de luch ofzo.
Hoeveel wraps heb je nodig voor een avondmaaltijd denken jullie? Ik vul ze met vis en kip combi' s. (ben een gemiddelde eter)Ik had er net 2 gemaakt en heb er anderhalf op. Was héérlijk! De helft die ik over heb ligt in de koelkast voor morgen bij de luch ofzo.
donderdag 2 juli 2009 om 01:06
Pode, tonijn uit blik, fijn prakken (evt. graatjes er vooraf uitvissen);
Tonijn mengen met (½) heel fijn gesnipperd uitje, wat (uit de molen) peper, en scheutje cocktail/wiskeysaus en/of evt. mayo. Dan met (rucola)sla en evt. alfalfal en tuinkers op wrap. Smullen! Evt. aanvullen met plakjes gekookt ei.
Tonijn mengen met (½) heel fijn gesnipperd uitje, wat (uit de molen) peper, en scheutje cocktail/wiskeysaus en/of evt. mayo. Dan met (rucola)sla en evt. alfalfal en tuinkers op wrap. Smullen! Evt. aanvullen met plakjes gekookt ei.
vrijdag 3 juli 2009 om 12:34
Ooo, wat is Google toch mijn vriend. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat Viva nog geen topic had over wraps en tadaaaa, allemaal heerlijke recepten hier, fijn! Ik ga vanavond denk ik iets flink vlezigs maken voor vriendlief, echt shoarmavlees, knof-saus enzo, maar hij houdt ook heel erg van kip, dus misschien wel de sate wrap. Die wrap uit de openingspost had ik ook al op ah.nl gezien, nu hij door jullie goedgekeurd is, ga ik denk ik die ook maken!quote:Amber83 schreef op 06 juni 2009 @ 16:51:
MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)Heb ik ook, maar dan verspringt 'ie 3 sec later naar een normaal formaat. Verder kan ik je ook niet helpen?!
MV... ik zie jouw foto's steeds heel groot en maar voor de helft... ben ik de enige of ligt het aan de instellingen van mijn computer? Maar ook al zie ik maar de helft, het ziet er goed uit hoor!:)Heb ik ook, maar dan verspringt 'ie 3 sec later naar een normaal formaat. Verder kan ik je ook niet helpen?!
vrijdag 3 juli 2009 om 12:36
quote:El_lebel schreef op 03 juli 2009 @ 12:34:
Ooo, wat is Google toch mijn vriend. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat Viva nog geen topic had over wraps en tadaaaa, allemaal heerlijke recepten hier, fijn! In de Index bovenaan, in deel 2 zie je bij de T alle topics met tortilla's en wraps. Er zijn er nog meer!!!!
Ooo, wat is Google toch mijn vriend. Ik kon me namelijk niet voorstellen dat Viva nog geen topic had over wraps en tadaaaa, allemaal heerlijke recepten hier, fijn! In de Index bovenaan, in deel 2 zie je bij de T alle topics met tortilla's en wraps. Er zijn er nog meer!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.