Jaaa....Eind aug/begin sept

03-01-2009 10:43 2964 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden

Elyane 14-08-2009 3

Pauwie 34 19-08-2009 1 / 1

Mmomo 32 21-08-2009 1

Rebbel 27 28-08-2009 1

Aruba 23 29-08-2009 / Dierewier 27 29-08-2009 1

Visotsky 31 30-08-2009

Star 29 31-08-2009 1

Lala1979 29 01-09-2009 1

Gympy77 31 07-09-2009

Pipi28 33 07-09-2009

Nala24 27 09-09-2009 /

Aapje 30 11-09-2009 /

Suze2 20-09-2009 1

Inad 34 21-09-2009 1

Ik heb een shirtje, met dank aan Vishnu , waarop staat 'Keep your fucking hands of my belly'. Werkt ook.
Whahah, Vishnu is slim & grappig.

Ik heb nog helemaal geen handen aan buik gehad trouwens, alleen een collega (chinese vrouw) die het eerst netjes vroeg. En Chica en Ier en mijn moeder die een schop kreeg, maar geen vreemde mensen.

Wist niet dat je blaasontsteking had Aruba, of overheen gelezen of gelezen en weer vergeten (hormonaal slecht geheugen ), beterschap

Italiaanse mannen zijn wat mij betreft vaak te klef en te pusherig en ze wonen thuis tot ze 42 zijn gemiddeld. Blegh.

Ier gaat morgen onverwachts naar een conferentie in Engeland, snif Wel leuk voor hem trouwens, maar beetje raar zo tijdens de bedenktijd. En, ik heb morgen uitje met werk waarvoor hij dan bij Chica thuis zou zijn. Gelukkig kan mijn moeder haar ophalen van crèche en eten geven en zo. Kan ik toch mee.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vreemde mensen zitten hier ook niet aan mijn buik.

Alleen maar naaste fam of vriendinnen. Maar veel vragen het ook eerst.

Inad, is je mannetje lang weg? Vind dat ook helemaal niets. Gelukkig is die van mij bijna nooit een nacht of langer weg.

Veel plezier vandaag met dat uitje. Wat gaan jullie doen?

Heb heerlijk geslapen. Mevrouw wordt wel steeds bewegelijker, dus denk dat ik binnenkort toch wat vaker wakker ga liggen door de bewegingen in mijn buik. Maar das niet zo erg.

Blijf het wel een heel apart gevoel vinden. Heb het idee dat ze mijn hele buik dan aan het verbouwen is.

Ik kan helaas vanaf morgen ongeveer een week niet internetten.

Het wordt dan al overgezet naar het nieuwe huis.

Hoop dat als we verhuizen (dat is als het goed is woe 8 juli) de laptop het gelijk doet, kan ik daar weer internetten.

Gelukkig kan ik wel op het bedrijf van Vent bijlezen, maar zal er ff een weekje iets minder zijn als normaal.

(oef, dat wordt afkicken...)

Vandaag komt dus de eettafel en ga ik verder soppen met mijn schoonmoeder.

De vaatwasser doet het eindelijk, dus kan ik al het servies er doorheen gooien en de keukenkastjes inruimen!!!

Vanaaf is het partneravond bij de yoga. Vent gaat mee, en de mannen van mijn 2 vriendinnen ook. Ben benieuwd. Tuurlijk 3 vrienden bij elkaar. Hoop dat ze zich gaan gedragen. ;)
Je bent er weer lekker op tijd bij ondanks dat je niet hoeft te werken. Als ik vrij ben, denk ik niet dat ik het red om om 8 uur achter de pc te zitten. Alleen moet het weer dan wel meewerken, want met deze warmte ben je natuurlijk wel vroeg wakker.
Aruba vervelend blaasontsteking.. Heb het in het begin van mijn zwangerschap gehad en ben sindsdien verslaafd aan cranberrysap (Dokter adviseerde me om dat te drinken naast antibiotica).

Fijn dat voor veel van jullie de zwangerschapsverlof dichter bij komt nu!

Heb net 'antenatal class' gehad in het ziekenhuis. 2 uur lang, van een verloskundige die vanalles vertelde over wanneer je naar het ziekenhuis moet komen, hoe de bevalling in zijn werk gaat en over borstvoeding. Verder mochten we rondkijken in de verloskamer. Ik krijg nog 3 van deze lessen. Vind het wel heel leuk. Veel goede informatie en verder zijn en nog een rondleiding in de verloskamers met partners. Mijn groepsgenoten allemaal tussen de 30 en 32 weken zwanger. Misschien liggen ze straks op dezelfde kamer als ik. (je blijft hier 3 á 5 dagen in het ziekenhuis).

Borstvoedingsinfo was trouwens wel grappig. Naast mij waren er nog 4 andere immigranten.. en wij moesten de 7 Ierse vrouwen uitleggen wat het verschil was in houding tov borstvoeding in Ierland en ons geboorteland, omdat hier het percentage vrouwen dat borstvoeding geeft zo idioot laag ligt (anderen kwamen uit Polen/Oekraine/Hongarije waar ook de meeste vrouwen borstvoeding geven). Zelf denk ik trouwens dat dit maar beperkt zoden aan de dijk zet. Vrouwen willen volgens mij best wel, maar denk dat het vaak de druk van familie (lees moeders en schoonmoeders is) waarvoor ze zwichten om het toch niet te doen.

De baby vlak na de geboorte op de borst van de moeder leggen doen ze hier ook nog maar sinds een paar jaar. Ze hebben er hele goede ervaringen mee en zeggen dat de babies er duidelijk rustiger van worden. Ik heb gevraagd of het, als je onverwacht een keizersnee krijgt ook mogelijk is om de baby op papa's borst te leggen. Hier stonden ze gelukkig positief tegenover. De VK adviseerde dat mijn man een overhemd moest aantrekken, zodat hij als dat nodig is gemakkelijk een paar knopen kan open maken Vond haar sowieso erg open voor ideeën en wensen.

Verder wel grappig dat ze hier het idee om met behulp van een schema, of om de 3 uur te voeden volledig idioot vinden (past ook niet zo goed bij de manier waarop Ieren met tijd omgaan natuurlijk ) . Ik wil op verzoek voeden en hoor nu al het commentaar van een deel van mijn schoonfamilie hierop. Zij begrijpen er helemaal niets van dat één van mijn schoonzussen dat zo doet en hebben altijd het nodige commentaar. Ik kan straks zeggen dat ik een Ierse baby heb en dat ze in het ziekenhuis zeggen dat het zo moet .

Heb toch al bedacht dat ik die laatste zin veel ga gebruiken, vooral omdat kraambezoek in mijn geval blijft logeren en ik geen zin heb om constant te horen dat ik dingen anders moet doen .
Gymy, ik kon idd niet meer slapen vanmorgen. Echt door de kleine meid, die zo druk was.

Zet nu iedere keer mijn wekker op half 9 of 9 uur, maar dat ging ik niet redden.

Aruba en Vis, ik slik iedere ochtend een cranberry tablet en drink 1 keer per dag een glas jus d'orange. (mag gewoon uit pak)

Is beide erg goed preventief tegen blaasontsteking. Doe dit sinds de vorige keer en tot nu toe gaat het goed. Maar twijfel nu soms wel hoor of ik er geen last van heb.

Visotsky, apart dat je een aantal van die lessen hebt.

Wij gaan ook 1 keer naar het zh, voor een rondleiding. Maar dat duurt maar een uurtje.

Vanmiddag slaapkamer en nog een kamertje gesopt. Eetafel is ook binnen! Jeej!

Straks naar partneravond van de yoga. Ben benieuwd...
Leuk partneravond! Ik zit net te rekenen maar mijn vriend kan er zoals de planning eruit ziet niet bij zijn.... Ga kijken of we hem een weekje kunnen verzetten en of de meiden het ermee eens zijn.

Wel leuk om alles zo uitgebreid te lezen en de verschillen te horen.

Zou toch even testen Nala. Heel slecht om met een verwaarloosde blaasonsteking te lopen.

Vandaag voelt mijn buik zo huge en zit meneer echt overal. Voel hem helemaal rond zitten. In combi met het weer voel ik me een walvis
Ik was idd 2 dagen bang voor een blaasontsteking.

Maar vanmorgen ging er opeens een belletje rinkelen.

Misschien is het wel mijn schaambot. De druk daarop wordt toch zwaarder, dus misschien is dat het.

Maar hou het zeker in de gaten. Weet helaas hoe het voelt, dus herken de signalen wel. Maar heb wel eens gehoord dat als je zwanger bent dat je niet per se met plassen pijn hoeft te hebben. En daar heb ik ook geen last van.

We houden het dus in de gaten.

Leuk is dat he, dat de beeb overal en nergens zit. Vind dat zo'n bijzonder gevoel.
Ik heb dus ook totaal geen last van het plassen. Alleen een beetje buikpijn af en toe. Maar er bleek dus wel wat te zitten.
Wat grappig zoveel die op 17 juli laatste werkdag hebben. Ik had eigenlijk dan ook laatste werkdag maar ivm met bruiloft is het nu 15 juli. Feest vrijdag gewoon met jullie mee haha.

Nala leuk je kleren, ziet er inderdaad leuk uit en man ook. Ik had bij Nesta trouwens allemaal vreemde handen aan mijn buik en dit keer niet. Wat niet erg is natuurlijk maar het verschil verbaasd me...

Klinkt heerlijk Rebbel het etentje, kwijl langs mijn mond .

Wordt dus afkicken Nala zo zonder Internet....als je het echt niet trekt ga je maar even naar de bieb

Lekker Aruba dat je halve dagen werkt vooral met dat warme weer is het erg pittig.

Nu verder weer zwaaien naar iedereen!
Net even jullie foto bekeken. Mooi hoor Nala. Net of je zelf gaat trouwen.
Ik zwaai ook ff alleen naar iedereen. Niet veel puf om te reageren, wel alles gelezen!

Dus bij deze:

*zwaai zwaai*
oh en ff kort: balen van het i-net Nala! Dus bij deze alvast heel veel succes met de verhuizing en ik duim voor je dat je snel weer i-net hebt!
Zo'n blaasontsteking is echt heel vervelend en kan ook doorschieten naar je nieren, als je het niet in de gaten hebt.

Hopen dat het snel weer over is.

Nala ; klinkt goed al die afgewerkte kamers en al dat poetsen.

Mijn moeder heeft ook al aangegeven een keer een dag te willen komen helpen. Moet het weer wel een beetje koeler worden.

Ik heb het echt even helemaal gehad!! Ik ben echt dol op kinderen, maar de manier waarop een aantal zich op dit moment op school gedragen.. ? Zo respectloos, brutaal eigenlijk zelfs asociaal. Als je dan gesprekken voert met de ouders, merk je dat ze het van geen vreemde hebben.

Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee.

Morgen gaat de oudste lekker de hele middag naar een feestje.

Even quality-time met mijn dochter, zonder op de klok te hoeven letten (halen/brengen school).
Ik erger me daar ook wel eens aan hoor Pauwie en dan werk ik nog geen eens in het onderwijs!

Lijkt me ook echt dat het beroep daardoor minder leuk is.

Partneravond bij de yoga. Was gezellig. Veel gelachen, maar had ik ook niet anders verwacht met al die mannen...

Nu lekker mijn bedje in.

Morgenochtend lekker niksen, 's Middags komen mijn ouders helpen klussen. Ga met mijn vader de babykamer in elkaar zetten.

Denk dat ik morgen geen internet meer heb.

:(

Maar hoop snel bij te kunnen lezen op het bedrijf van Vent. (dus hoef jullie niet een week te missen hihi) xxx
Nou moe, heb nog steeds internet.

Maar das niet erg hoor. Kan ik nog ff op het forum en Hyves.

Lekker ff uit kunnen slapen, is wel eens heerlijk.

Mevrouw ging weer lekker draaien toen ik eenmaal besloot eruit te gaan.

Kan daar echt zo van genieten.

Vandaag gaat er veel in het huis gebeuren. Lopen aardig wat mensen rond; paps en ik met de babykamer in de weer, mijn moeder (en misschien ook schoonzus) kleine klusjes doen, iemand komt de schuifkast in de slaapkamer en bijkeuken plaatsen en de lambrisering afronden. Loodgieter komt om de douche en wc en zo te plaatsen en een vriend komt nog voor de verlichting in de badkamer.

Dus er kan weer genoeg van het lijstje af.

Ik neem iedere keer dozen mee en uitpakken maar!
Pfff, vandaag laatste dag lesgegeven gelukkig. Nu alleen nog maar surveilleren in de toetsweek en vergaderen enzo. Ben ik wel blij om, want het is echt niet te doen, lesgeven in een sauna. Ik werkte dus ook gewoon nog hele dagen, nu wordt dat hoop ik wat minder, al valt het altijd tegen wat er nog moet gebeuren eind vh schooljaar.

Haha, grappig shirt van Vishnu/Star. Best handig. Al hoef ik hier ook weinig handen van mij af te slaan. Eén iemand vroeg eerst netjes waarop ik nee zei, en op het strand tijdje terug was een lief meisje met verstandelijke handicap die graag wilde voelen en wel mocht van mij. Verder niet.

Vis, leuk om alvast rondje verloskamer te doen met andere zwangeren. Ik lag vorige keer dus naast iemand van zw.schapsgym, echt zo grappig. Alleen was zij al bevallen toen ik binnenkwam en ik moest wachten tot kind zich aandiende (vanwege pre-eclampsie), dat was iets minder. Gelukkig besloot dochter om er wel snel uit te komen.

En over die bv, als je de cijfers ziet van hoeveel vrouwen het langer dan 3 maanden volhouden, dan valt dat hier ook vies tegen, vind ik. Blijkbaar is het voor veel vrouwen toch niet te combineren met werken, of ze willen dat gewoon niet.

Mijn voeten zijn nu dan toch opgezwollen, niet echt charmant. Ook slapen gaat moeizaam met de warmte, ondanks dat alle ramen 's nachts open staan, waait het niet echt door boven. Gelukkig is het beneden wel lekker koel. Kind haalt hier echt toeren uit in mijn buik, zie echt vanalles voorbij schuiven en soms doet het idd gewoon pijn. Ben echt benieuwd wie er straks uit komt. Bij dochter had ik dat ook, dat ik dacht: dus jij zat mij steeds in m'n ribben te trappen. Dat doet deze trouwens niet, wel fijn.

Zwaai naar iedereen maar weer!
Wat niet is kan nog komen, Rebbel

Hier ook veel geschop, hele deiningen, pijnlijke wentelingen. Toch ook weer zo leuk, al die bewegingen. Geniet er net als Nala heel erg van.

Nala, fijn dat er zoveel mensen helpen en dat je al echt kunt uitpakken, leuk hoor

Vriend is niet zo lang weg, 3 dagen en 2 nachten, morgenavond komt hij alweer thuis

Jammer dat BV nog niet zo gewoon is in Ierland, Vis. Komt vast ook door het Katholieke. In Spanje gebeurt het relatief ook weinig en daar is een grote reden preutsheid, naast verkeerde info (al mijn volwassen nichten met kinderen denken dat FV gezonder is). Grappig genoeg ken ik alleen Ierse vrouwen die het wel en erg lang geven, komt omdat het allemaal hippies zijn

Leuk van die antenatal class (klinkt ook weer Spaans, dus volgens mij klopt die Ieren zijn vooral Mediterraan want Armada vloot liep vast op kust van Co. Kerry wel ). Wat lang zeg, 3 - 5 dagen. Ook zo nergens voor nodig. Mag je niet eerder naar huis?

Hier rust in de tent, na gisteren hele drukke dag met het uitje met collega's (was erg leuk!). Heb vandaag mijn vervangster vast wat ingewerkt. Ze begint nu al, zodat ze ook mijn vakantieafwezigheid kan waarnemen. Vanavond buffetkast tot soort commode opgetoverd
Meisje, zwaaaaaaaaaaaaaaaai, tot over twee weken.

Wij gaan morgen twee weken op vakantie!
Je kunt echt merken dat Nala even geen internet heeft... zakken we meteen naar beneden

Gisteren laatste dingen gedaan in Dublin. Ben er nog moe van. Reizen gaat me toch wel zwaar vallen. Gelukkig is het op de universiteit nu ook vakantie en tegen vrienden heb ik gezegd dat ze maar hier naartoe af moeten reizen als ze me willen zien .

Onze baby is fan van het nummer Galway Girl! (Galway is onze stad) http://www.youtube.com/watch?v=zFlfSeh-Ts8 Het is begonnen in een pub waar het nummer life gezongen werd. Zij/hij werd er helemaal wild van. Als ik het nu op You Tube draai krijg ik ook altijd wel een schop, zelfs als hij/zij zich een poos niet heeft laten voelen... De verloskundige zei dat als je je ongerust maakt of het goed is met de baby dat je rustig moet gaan zitten en een glas koud water moet drinken, omdat ze daar vaak wel op reageren. Hier werkt dus een hele andere taktiek .

Een vriendin grapte dat ze ófwel zelf een Galway Girl is òfwel een Galway Boy die van Galway Girls houdt

Rebbel - vervelend opgezwollen voeten...

Inad - in het ziekenhuisfoldertje staat 3 á 5 dagen. Zou me niet verbazen als ze vrouwen toch eerder wegsturen als het goed gaat, zeker aangezien er hier nogal een overschot aan zwangeren is. Ik het ziekenhuis leren ze je echter ook een aantal dingen over babyverzorging die je in NL van de kraamhulp leert en je krijgt ook een lactatiedeskundige aan je bed om je te helpen met borstvoeding... Wellicht heeft het daar mee te maken.
Fijne vakantie Ely!
Hihi, is het zo erg. Nou, zal ik em nu ff uppen.

Heb een berichtje op Hyves gezet.

Verder ff geen tijd om bij te lezen. Zit nu op de zaak van mannetje ff te internetten.

Tot volgende week!
warm, warm!!!

Dit weekend gingen mijn man en de twee kids voor het eerst op onze boot kamperen. Superspannend.. Luchtbedjes en slaapzakjes mee

Mijn zoon zei al tegen mij : "Dan kun jij lekker uitrusten, even geen mama, mama, mama de hele dag".

Heerlijk! Kon ik even rustig het verjaardagscadeau voor onze dochter kopen (aanstaande dinsdag 4 jaar).

Nog 3 dagen werken. Morgen de musical van groep 8..

Daarna afronden en opruimen, Joepie!
Klinkt als een lekker (edoch zeer warm ) weekend, Pauwie, dat zijn leuke dingen. Fijn zo even tijd zonder de kinderen. En 4 al weer, wow, hier straks ook een 4-jarig meisje, in augustus.

Vis, ik ken het nummer wel, leuk. Ik gok op een Galway Girl liefhebber ipv een Galway chick

Dan krijg je zeker geen kraamhulp, als ze het van te voren aan je uitleggen? Aan de ene kant lijkt me dat lekker, beetje dubbel gevoel over hele kraamhulp gebeuren, en aan de andere kant wel zwaar (want ze doen ook veel goede dingen en veel werk in huis en zo).

Ely, hele fijne vakantie

Ik heb de hele schuur opgeruimd vandaag en er gaan 6 dozen naar Terre Des Hommes, dus het was zinvol. Meer plek weer nu en hebben we wel nodig ivm kinderwagen ergens kunnen laten etc. Zaterdag lange fietstocht gemaakt. Voel me heel fit & goed lichamelijk, alleen we weer beetje aan de emo kant de laatste dagen. Vandaag moest Ier het lekker ontgelden
Haha Pauwie, wat slim gezegd van je zoon .

Inad, je bent niet de enige... op 1 vriendin na gokt tot nu toe iedereen op een jongetje Kennelijk kom ik over als een echte jongensmama . Goeie actie om je nesteldrang om te zetten in schuur opruimen . Kraamhulp hebben we inderdaad niet hier (is heel Nederlands volgens mij). De wijkverpleegkundige komt wel langs om te kijken of alles goed gaat en om de baby te checken. Mijn man neemt vanaf de bevalling 2 weken vrij en mijn ouders zijn in de buurt. Eventueel kunnen ze bijspringen (liever niet, vind het leuker als ze gewoon op bezoek komen). Verder ben ik van plan om in de laatste maand gezonde en lekkere maaltijden te koken en in te vriezen, zodat we tenminste een beetje normaal blijven eten als we te moe zijn om te koken.

Wanneer komen jullie ook al weer deze kant op? Al snel toch? Zal mijn mobiele telefoonnummer op Hyves zetten, dan kunnen we eens iets afspreken.

Ik ga van de week lekker genieten van het filmfestival. Nu alles op de universiteit geregeld is heb ik echt het gevoel dat het 'mag' beetje als vakantie. Heb vrijdag een mogelijke opdrachtgever zelfs een beetje op afstand gehouden, terwijl ik hem normaal gesproken meteen bij zijn lurven had gepakt . Ga wel met hem praten hoor, maar merk dat ik er weinig zin heb om met veel fanatisme nog aan een opdracht te beginnen. (het gaat nu natuurlijk net om iets wat mijn vriendin/zakenpartner niet van me kan overnemen).... 'T grappige effect was wel dat hij door mijn 'vlakke reactie' steeds uitgebreider ging betogen dat ik hem van dienst zou kunnen zijn... Misschien is het wel een goede nieuwe business taktiek .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven