** UITGEREKEND AUGUSTUS 2008**

21-12-2007 02:34 4902 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLftdBev.NaamBijz.Lucycat3322/7Kyan1e - 6315 gr - 65 cm caporice3326/7'Smurfje'3e - 5960 grTori23330/7Emma2e - 8210gr - 68,5 cmkimmutje2930/7Mila3e - 5440 gr - 54,5 cmSarah20063031/7Lucas1e - 7312 gr - 69 cm Reness371/8Sten2e - 6350 gr - 62 cm minny2351/8'Timo'2e - 6925 gr - 62 cm ericaatje392/8Roan1e - 8305 gr - 68 cm marEsol273/8Jasmijn2e - 3810 gr - 52 cmBessie852310/8Lucas1e - 8400 gr - 68 cm dametje272812/8'Prada'1e - 4070 grMorrie3214/8'Knorrie2e - 6750 gr - 63 cm _zaza_2715/8?1e - 3510 grNoukD2921/8Lieve1e - 3060 grSummel3424/8Fenna1e - 4460 grpebbles102728/8Eva2e - 5810 gr - 59,5 cmPolleke P2630/8Sofie1e - 7300 gr - 65,3 cmMarjanNH3730/8Marzoon1e - 7930 gr - 72 cm belly304/9'Nicolaas' 2e - 5946 gr - 61 cm nut294/9Jari1e - 7820 gr - 68 cm
Nee volgens mij overdrijf je niet hoor Polleke en ik poets inderdad daarna nog de tandjes. Ik geef het hem trouwens niet in bed maar in de buggy, al lijkt het de afgelopen twee dagen weer iets makkelijker. Hij is wat rustiger en ook minder chagrijnig lijkt het wel. Zal dat boek 'oei ik groei' dan toch kloppen? Bij mij lijkt het allemaal wel erg op te gaan.

Het tanden poetsen gaat hier trouwens niet echt gemakkelijk. Een paar keer heenenweer strijken en zorgen dat de tandpasta op zijn tanden zit moet genoeg zijn, want dan wil hij echt niet meer.

Volgens mij hoef je trouwens met dit warme weer niets extras te doen hoor. Alleen een romper aan en wat te drinken aanbieden. Gister heb ik wel even zijn hoofdje afgekoeld met een washand, maar hij lijkt er niet onder te lijden.
aagghhh de waterpokken zijn hier toegeslagen :( Wat een rotgezicht, zijn hoofdje zit er helemaal onder, op zn ogen, in zn ooghoekjes, oren, achterhoofd , dat mooie lieve gave gezichtje is toegetakeld!!

Hij heeft er geen last van, heb de havermout al klaar liggen! Hoe lang duurt zoiets eigenlijk?

Warmte Polleke; volgens mij doe je alles al goed toch, zou niet weten wat je nog meer zou kunne doen. Ik geef hem xtra drinken en dat gaat er in als zoete koek. Verder zijn we veel buiten en op de crèche ook, hij heeft al heel schattige bruine armpjes en dan zn lijfje nog wit, net zo'n wielrenners t-shirt

@tabel, ik vind het wel leuk om te zien hoe groot onze kids nu zijn, maar zo'n tabel kan ik niet hoor.

@Belly beterschap! Hopelijk knap je snel weer wat op, ziek zijn is niet leuk en al helemaal niet met kinderen ben ik achtergekomen

Ik zet van de week op hyves wel even wat er is gebeurd met zwager.

Vandaag een vrije dag, even naar zee met de hond en jari, zeewind is vast goed voor de blaasjes.

Ciao
Even alleen teken van leven. Wij zijn terug van twee heerlijke weken vakantie in de Dordogne. Super weer gehad, super leuke, mooie, relaxte camping, alles perfect. Ben weer druk aan het fantaseren om te gaan wonen in Frankrijk .

Later meer ;).
hee allemaal!

Het wordt weer een practige dag vandaag. We gaan zo even babyzwemmen en daarna lekker genieten van het zonnetje!

Heeeeeerlijk, zo'n mamadag
@Nut, aaah wat zielig en wat vreselijk. Hopelijk heeft hij er niet al te veel last van met dit warme weer.

Ik heb geen idee hoe lang dit duurt. Ben wel benieuwd of Roan de waterpokken krijgt, ik heb ze zelf als kind nooit gehad... straks zit ik ook onder

@Polleke, heel veel plezier met je mamadag en met het zwemmen.

@Morrie, welkom terug in Nederland. Laat je wel even weten wanneer je gaat emigreren, houden we de volgende meeting in Frankrijk

De beroemdheid met wie Roan met kerst op de foto is geweest, is afgelopen maandag bevallen. Het zal eerdaags wel op RTL Boulevard komen of zo. Zal jullie als eerste informeren Het is een jongen, 2700 gram, 48 cm en heet Chico (spaans voor jongen).

Roan gaat trouwens vandaag zwemmen op de opvang. Heb net nog even gauw zijn zwembroek met hawaii print thuis gehaald en natuurlijk het fototoestel. Zal de foto van de week even op hyves zetten.
Ericaatje wat een leuke naam! Heeft Roan er weer een speelkameraadje bij!

Polleke geniet lekker van het mooie weer met mama-dag!

nou hij heeft er nu wel last van hoor! Grote griebels heb vannacht 2,5 uur geslapen :(

Je mag wel uitkijken dan Ericaatje, als volwassene is het geen pretje om ze te krijgen, haha wel gezellig als je samen met Roan ze hebt, 2 pukkelhoofden saampjes op de bank
Hello allemaal!

@Ericaatje Hippe naam inderdaad...ben benieuwd wanneer het op TV komt....

@Polleke Lekkere mama-dag gehad? Genieten he met dit lekkere weer...zalig!

@Polleke Hmmm...wonen in Frankrijk...ik fantaseer ook wel eens over Suriname...(heb ik 4 maanden gewerkt in 2007!)

@Nut gecondoleerd...wat een ellende!

@Rompers Nu net de eerste 74-80 aangetrokken...zit wel lekker ruim

@Gillen Valt wel mee hier...wel toen hij laatst mocht verven op het KDV voor een vaderdag cadeautje...dat vond hij zo leuk, maar nog harder gillen toen er opgeruimd moest worden...van boosheid

@Pebbles Wij hebben in de buurt een behoorlijk grote speeltuin. Die is al 30 jaar oud en het project van de buurt. Wordt heel goed onderhouden door vrijwilligers...dus niks geen gebladderde spullen...alles keurig...ook het groen. Per gezin betaal je 25 euro per jaar. Het is dagelijks open van 2-5 uur en in de vakantie ook 's morgens. Er is een klein winkeltje bij voor een ijsje of een snoepje of wat limonade. Ook ons oud papier is voor de speeltuin. De schommel vind hij prachtig of de zandbak...voor de rest is hij nog te klein. http://www.speeltuinokb.nl

Nog even en hij is jarig!!! Ik ben al wat dingetjes aan het regelen...uitnodigingen en uitdeelzakjes voor het KDV, met name omdat hij daar rond die tijd voor het laatst is en dan bij ons in de buurt naar een KDV gaat en niet meer bij mijn werk. We oefenen hiep hiep hoera....:) erg lollig.

Kreeg trouwens een tip van een collega voor een heel leuk cadeau een wheely bug...gaan we zeker doen! Nu nog even uitzoeken welk dier..... http://www.wheelybug.nl
@lucycat: de wheelybug hebben wij aan Floor gegeven voor haar eerste verjaardag maar ze heeft er nauwelijks mee gespeeld. De blokkenkar/dwukar en het loopfietsje van de blokker zijn helemaal afgeragd. Vooral zo'n duwkar is echt een aanrader, heeft Floor vanaf 11 maanden achter gestapt en nu gebruikt ze hem nog voor van alles en nog wat. Poppenwagen/grasmaaier/zandwagen etc.

En zo'n wheelybug is nog best duur ook dus ik zou het achteraf gezien niet gedaan hebben.

Maar misschien dat andere kindjes er wel veel plezier van hebben.

@nut: beterschap. Het is ook niks om ziek te zijn, zeker met dit weer.

@ericaatje: ik had het nieuws al op de telegraaf zien staan. Toen moest ik al aan je denken.

Doen jullie nog iets met de tour? Ik vind het heel leuk en ga ook zeker kijken. Op het werk doe ik ook mee aan een tourpoule.
Wij willen ook een blokken/duw kar kopen (kan hem alleen nergens vinden). Daar kan hij volgens mij nog jaren mee spelen en ik heb ook gehoord dat die wheelybug na een paar weken niet meer wordt aangekeken, want dan is ie óf niet interessant meer óf ze kunnen al lopen en hebben hem niet meer nodig....
Ik heb me net ingeschreven voor de tourpoule. Ik ben dol op de tour.

Wij gaan ook een duwkar kopen denk ik. De oude van oudste zoon staat buiten (afgeragd en met kapot stuur) als buitenspeelgoed en Knorrie loopt er nu al af en toe tegenaan te duwen. Dus ik denk dat het een dankbaar cadeau zal zijn.
Het was gisterenavond al op tv, bij rtl boulevard

@Nut, hoe is het vannacht gegaan met Jari? Heb je nu wel langer kunnen slapen?

@Lucycat, mooie speeltuin hoor!

@Pebbles, ik heb helemaal niks met de tour. Ben meer een tenniskijker en fiets liever zelf , alleen wel niet op bergen, maar gewoon plat.

@loopding. Las pas ergens dat ze het tegenwoordig afraden zo'n loopding. Het blijkt niet goed voor de houding van de voetjes te zijn van je kind. Ze kunnen a-la-Charley Chaplin gaan lopen omdat ze niet goed hun voetjes er achter kunnen zetten. Dus ik twijfel nog.

Ik heb ook al ingeslagen voor zijn eerste verjaardag. Heb een fietsje met zo'n bakkie gekocht en ik heb zelf een soort van hobbel-rij ding staan, die heb ik zelf gekregen toen ik 1 werd.

Ziet er uit als een halve maan (of een D op zijn kant).

Dan heb je aan de kant van het rechte stuk wieltjes zitten en als je hem omdraait krijg je die ronde kant onder en kan hij hobbelen. In het midden zit een stoeltje in de vorm van een s. Snappen jullie het nog ? Die ben ik nu aan het opknappen.

Bracht Roan vanmorgen naar de opvang. Hij pakte meteen de babygym en sjeeste door het lokaaltje. Wist gewoon niet wat ik zag, hij zette wel meteen een aantal kindjes klem, maar het ging als een tierelier.
@ericaatje: wat wordt afgeraden, een loopfiets of een duwkar?

Ik had er nog niet eerder van gehoord. Wel van die loopstoeltjes waar ze in hangen, bedoel je die?

Wij hebben deze:

En op die site hebben ze nog een heleboel andere leuke zag ik

http://www.liesjeshoutens ... curPage=4&sortField=price

Er zijn meerdere pagina's.
Die wil ik dus ook! Volgens mij bedoel je een baby walker die wordt afgeraden. Zo eentje die Nut en ik hebben Waar ze een beetje in kunnen hangen en een muziekding voor hun snufferd hebben.

Ik verveel me te pletter. Marzoon heeft koorts, schema helemaal door de war, heledag thuis met mooi weer. Heb hem nu maar met een teil water op het balkon geparkeerd, dat lijkt hij leuk te vinden. Hij is afentoe echt een beetje zielig en tis voor mij de eerste keer zo'n kindje met koorts.
Haha Marjan kan ik Jari bij jou brengen, als je je toch verveelt

Vannacht was weer een groot drama, huilen, overstuur raken en maar schuiven om de jeuk tegen te gaan. Vanochtend wel naar de creche geweest, maar daar kon ik hem weer ophalen, te ziek en teveel last van de warmte. Dus heb thuis t zwembad maar gevuld en daar heeft ie lekker in gepoedeld en daarna lekker geslapen onder de bomen. Handig hoor zo'n kampeerbedje in de tuin zetten, makkelijk als box ook!

Zo werken, pfff zal wel niet te doen zijn in die hete keuken, loopt al snel op boven de 45 graden.
Wij kopen echt een foute plastic Winny the Pooh of ander figuur achtig ding. Mijn zoon van bijna 5 crosst nu nog op de zijne, terwijl ik betwijfel of hij een verantwoort houten ding met blokken (die je constant moet opruimen omdat ze door de kamer liggen) nu nog aangekeken had . Ik heb het idee dat je daar meisjes eerder een plezier mee doet .
dat zou goed kunnen want ik en mijn zussen hebben heel lang met blokken gespeeld. Mmmm, misschien dan toch niet zo'n goed idee voor Marzoon. Die is net als die van ericaatje, grijpt de babygym en crosst de kamer door. Moet dan misschien toch op zoek naar iets wat lawaai maakt.
Hij krijgt van mij iets om mee te timmeren Alles wat ie in zijn handjes heeft moet mee getimmerd worden en het liefste ook zo hard mogelijk....de deuken zitten al in de tafel! En verder doet ie graag aan bodybuilden, de babygym wordt af en toe boven zijn hoofd getilt, dus hoef hier ook niet met een kittig fietsje aan te komen.

En goed nieuws! De waterpokken lijken op hun retour!!!! Vannacht weer eens lekker doorgeslapen, koorts is weg en het lijkt al minder bont te zijn. Zal zo ff foto op de hyves zetten van mijn krentenbolletje
@Nut, was het nog een beetje te doen in die hitte met werken? Hopelijk is de jeuk nu snel over bij Jari.

@Marjan, beterschap voor Marzoon. Wat voel je je radeloos he,als je kind koorts heeft?

@Morrie, ik heb ook heel lang met blokken gespeeld

badje op de opvang van de week was geen succes, terwijl hij thuis het badje altijd geweldig vindt. Ben afgelopen week elke avond naar een meertje geweest. Roan vindt het prachtig om daar te kruipen. Heerlijk gewoon met die warmte.

Moest ff zoeken wat er nu afgeraden werd als hulpstuk bij het lopen: en het is inderdaad zo'n rolwagentje waar het kindje in een zitje zit en dan zo voortstapt. laat ik die nu net van een kennis hebben gekregen

Laatste dagje werken, en dan lekker vrij. Ik hoop dat het droog blijft het weekend, vier mijn verjaardag en ik heb al 17 jaar geen droge verjaardag gehad, altijd wel een bui of echt slecht weer. Zou het nu een keer gaan lukken met de 40?
haha bodybuilden... ik zie het al helemaal voor me.

Kittig fietsje?? We hebben toch een echte vent?? Ik geef een stoere fiets met bak

Mensen beginnen bij mij ook al te vragen wat Roan voor zijn verjaardag wil hebben: geef ook maar door: het moet hard zijn, hij moet er mee kunnen timmeren cq. slaan en ook lekker mee in het rondte kunnen zwaaien. Pluche is niet aan hem besteed
Ik heb ook al her en der die vraag gehad, en noem vaak duploo en fisher price is hier ook favoriet. Dure dingen om zo te kopen, mar mooi voor zn 1ste verjaardag.

Werken was op zich wel oke gisteren, stond vnl binnen, maar vanavond zal het wel echt zweten worden met dat benauwde weer.
Hieperdepiep hoera wordt hier ook geoefend, maar lukt nog niet. Klappen en zwaaien wel

Chico is het dus hè... dan weet ik ook eens iets als eerst. Ik ben van et type dat altijd alle roddels als laatst te weten kom, en als ik dan denk een nieuwtje te hebben, blijkt iedereen et al te weten.

Zo'n blokkenkar lijkt me ook wel leuk voor Sofies eerste verjaardag. Hoe zit et eigenlijk met driewielers (met zo'n duwstang erachter.) Vanaf welke leeftijd kunnen ze daar op?
@Polleke: met een jaar kunnen ze wel op zo'n driewieler als je zelf duwt maar dan kunnen ze er zelf nog niks mee want hij is nog te hoog om zelf op te klimmen.

Nu met 2,5 scheurt de oudste er flink mee rondt.

Wel leuk dus maar dan vanaf een jaar of 2.

@nut: duplo en fisher price wordt hier juist weer totaal niet mee gespeeld. Ik heb een grote krat vol duplo en een heleboel little people spul staan maar Eva is de enige die af en toe met de poppetjes gaat timmeren.

@duwkar: de meeste jongetjes die ik ken zijn ook helemaal gek van de duwkar.

En als je geen losliggende blokken wilt is deze ook heel leuk:

Ik weet het echt nog niet wat wij voor de verjaardag van Eva gaan doen. We hebben al zoveel speelgoed.

Eva gaat nu trouwens sinds een week uit zichzelf zitten.

Ook begint er nu langzaam beweging in te komen. Een cm of 5 komt ze nu vooruit. Ik hoop dat ze het tijgeren eerder door heeft dan dat ze heel makkelijk kan gaan zitten want dan heb je kans dat ze op haar kont gaat schuiven/huppen.
Pebbles als jouw kinderen niets met dat speelgoed doen, dan wil ik het wel eventueel van je overnemen. Kun jij weer een hoop nieuw speelgoed kopen voor de meiden. Kijk maar, hoeft niet, maar als je het kwijt wil, call me!
@nut: ik zal het onthouden. Ik wil eerst even kijken wat Eva er mee gaat doen. Voor hetzelfde geld is die er wel helemaal gek mee.
Hier vandaag duwkar gekocht met een soort bakje ervoor waar je ook op kunt zitten. Zonder blokken, die hebben we apart gekocht (misschien toch voor 1ste verjaardag), maar die kar vindt ie geweldig. Loopt de hele middag al door het huis te duwen. En er voorop in zitten is ook erg leuk.

Verder nog een zwembadje voor op het balkon dus hij is echt helemaal gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven