wat moet ik doen?

02-07-2009 12:41 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik zit een beetje met een aantal vragen en zo. Ik heb sinds 4 maanden een relatie met een jongen. Ik vind hem erg leuk en zo.

Maar nu hebben we recentelijk een msn gesprek gevoerd. We kunnen elkaar alleen in het weekend zien omdat hij moet werken door de week en werkt veel over en we niet bij elkaar in de buurt wonen zo'n 50 minuten van elkaar vandaag,

Maar we hebben dus een msn gesprek gevoerd en zo, waar we het over een aantal dingen hebben gehad. Hij is een tijdje terug op vakantie geweest en hij zei in het gesprek dat hij nadat hij geland was een sms van mij had verwacht, maar niet gekregen. Ik had op die betreffende dag erg druk (geen excuus) maar dat hiij wel een sms van zijn ex had gekregen. We hebben het een tijdje over zijn ex gehad en hij bekend dat hij nog wel een zwak voor haar heeft, maar hij beweert wel dat het alleen maar een goede vriendin is en niet meer dan dat. Hij zegt ook dat hij dingen in mij mist die zijn ex wel heeft, zoals dat zij socialer is makkelijker praat, spontaner is en ook meer doorzettingsvermogen heeft. Ook mist hij de wel spanning. Hij vind dat moeilijk te omschrijven, ik ben natuurlijk anders, iedereen is natuurlijk anders zegt hij. Maar er zijn ook punten die ik wel heb en zij niet heeft. Ik ben een stuk rustiger en ik ben verstandiger of beter of hoe dat wilt zeggen op financieel gebied. Hij vindt het moeilijk uit te leggen maar hij is niet onzeker, hij zegt dat hij het nooit zmdat ui zal maken of zo. Daar ben ik toch wel te leuk voor.

Hij heeft ook erg veel met zijn ex meegemaakt omdat zij toen ook niet goed in haar vel zat 3 jaar geleden en haar heeft zien opbloeien en zo. En hij heeft haar een tijd niet gezien maar op de msn of als hij een sms van haar krijgt, krijgt hij het soms toch warm van binnen. Nu is de relatie gewoon vriendschappelijk en natuurlijk gooi een vriendschap van 3 jaar ook niet zomaar mag. Dat snap ik ook, Hij kan het er ook gewoon eerlik over hebben met mij. Hij hoeft ook die vriendschap niet weg te gooien. Hij zegt dat hij er zelf wel mee zit met die gevoelens, en ik wil er niet een te groot issue van maken enzo. Ik heb ook wel af en toe contact met een jongen van mijn HBO-studie en dat is ook gewoon vriendschappelijk.

Ook hebben we het laatst over kinderen gehad. Ik had het laatst met een vriendin over kinderen, Zij heeft geen relatie en wil graag wel kinderen. Ik zei dat ik het niet wist waarop zij beweerde dat ik dan wel kinderen zou willen. Ik heb hem dat ook verteld dat ik graag kinderen zou willen hebben. Nu zegt hij dat hij momenteel liever zijn ex een kind zou willen dan met mij, omdat hij vind t dat zijn ex er beter mij zou kunnen omgaan met kinderen dan ik op het moment zou kunnen

Ik zit eerlijk gezegd niet zo heel goed in mijn vel momenteel en zo. Ik heb nogal wat dingen die ik moet verwerken uit het verleden. Bovendien zit ik ook momenteel zonder werk en hij is mij de hele tijd aan het pushen dat ik moet solliciteren en zo, Ik heb wel een HBO-studie afgemaakt en ik heb ook nog 2 jaar rechten gedaan in en de betreffende plaats ook op kamers gaan wonen. De universiteit was niet zo’n succes, was erg moeilijk voor me, Ik ben toen rechten gaan doen omdat ik na mijn HBO-studie niet wist wat ik wilde. Hierdoor heb ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt ome en studielening aan te gaan bij IB-groep die me ook wel een beetje is aangepraat op de HBO. Toen heb ik bij twee gemeentes gewerkt in de administratie en toen ben ik aan de slag gegaan bij een gemeente een te zware functie en ook nog van verhuisd, vanwge de reisafstand tussen mijn woon en werkplaats. Dus ik heb veel meegemaakt. In die functie bn ik toen uitgevallen in augustus vorig jaar. Sindsdien zit ik ziek thuis en ik heb hem in januari via internet leren

Ik ben emotioneel ook dan niet echt super stabiel en zo. Ik ben vaak snel van streek en zo. Mijn vriend zit me dan ook een beetje onder druk met solliciteren, maar dat is lastig zeker nu in deze tijd. Hij vind het belangrijk dat ik een baan heb en wil ook niets liever. Hij had nog beloofd een weekendje met je weg te gaan en ik was ideeën op aan het doen op Internet en vroeg er nog naar, maar hij ging er niet op in en hij vindt het solliciteren nu veel belangrijker. Bovendien heb ik een hele tijd gedacht dat die baan bij de gemeente het voor me was en toen ik dat eenmaal had bereikt viel het zwaar tegen. En daarom weet ik het nu ook niet allemaal zo goed meer.

Ik kom zelf uit een klein dorpje en zo. Dus ik vind het best lastig om in een grote stad te wonen. Af en toe denk ik wel dat ik beter weer thuis kan gaan wonen, maar dat is ook niet te oplossing. Ik ben tenslotte bijna 26 en dus moet ik zelfstandig zijn.

Het komt denk ik ook dat ik op mijn 15e mijn vader heb verloren en toen ben ik op de school van destijds blijven zitten en ik moest toen naar een andere school ivm het nieuwe onderwijssysteem. Die school was echt vreselijk. Daar zaten echt vervelende mensen

Hij denkt soms wel dat hij alleen goed is om mensen stabieler te maken. Ik heb hem gezegd dat hij zich zelf niet te kort moet doen.

Hij merkt wel dat ik meer verliefd ben op hem dan hij op mij is. Aan het einde van het msn gesprek zei dat ik me niet te veel zorgen moest maken en niet piekeren, dat zijn ex is alleen een hele goede vriendin is. En dat hij het ook nooit zomaar zou uitmaken met mij omdat ik te leuk ben.

Ik heb hem ook wel verteld dat ik denk dat hij de ware is voor mij. Dat ik wil dat het voor eeuwig is tussen ons. Hij remde mij af door te zeggen dat ik niet te hard moest roepen en dat gevoelens kunnen veranderen.

En omdat hij op vakantie is geweest met een vriend van hem omdat hij dat al had afgesproken voordat hij mij kende heb ik tijd gehad om na te denken en zo. Het viel me op dat hij de voor zijn vakantie niet mee wilde zoenen en dan voornamelijk niet meer wilde tongzoenen. Hij vind dat niet zo lekker terwijl het eerst wel deed met mij, maar deed hij voor mij omdat ik dat wel lekker vond. Maar dat vind hij niet het belangrijkste, als de relatie en de seks maar goed is. Na deze opmerking ging hij ineens afsluiten, hij kapte het gesprek min of meer af denk ik. Hij had wel lang achter de PC gezeten omdat hij een reisverslag aan het maken was van zijn vakantie,

Help, want ik moet hier allemaal van denken wat hij gezegd heeft. Ik weet het niet zo goed meer. Voor de duidelijkheid, hij is mijn eerste relatie dus ik weet het allemaal niet zo goed. Ik vind het best moeilijk allemaal. Ik vind hem nog steeds echt heel erg leuk en ik ben ook ontzettend graag bij hem. Ik doe alles voor hem .

Heeft iemand nog adviezen voor mij of zo?
Ik vind het ronduit onbeschoft zoals hij met jou omgaat.

Het klinkt een beetje als een relatie die ik vorig jaar had. Ik zat toen ook niet lekker in m'n vel met school. En stond in het algemeen niet sterk in mijn schoenen. Die ex had toen ook overal wat op aan te merken in hoe ik was en hoe ik deed terwijl ik ronduit mijn best deed. Ook hij zat nog te praten over een ex waar hij nog steeds wat voor voelde. En dat soort uitspraken als dat hij liever een kind heeft met zijn ex dan met jou zegt wel genoeg over hoeveel hij om jou geeft.

Je verdiend echt zoveel beter. Eigenlijk mag je wel trots zijn op jezelf dat je door al die verschillende situaties heen bent gekomen. En het is niet gek dat je daardoor slecht in je vel zit momenteel. En je vriend gaat dat alleen nog maar erger maken door zijn stomme gedrag zonder respect naar jou toe.

Dumpen die gast zou ik zeggen, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan...

Maar als je eenmaal weer wat beter in je vel zit en terugkijkt wil je niet eens bevriend blijven met zo'n iemand, ik ben dan ook zeker niet bevriend met mijn ex...

Liefs,

Giz
Jemig, je beschrijft in je OP wel een heeeeele lange waslijst aan dingen die ervoor zorgen dat jij op dit moment niet lekker in je vel zit. Maar omdat ik denk dat je vooral relatieadvies wilt, begin ik daar maar mee: NOKKEN dus. Met je vriend ja.

Iemand die doodleuk zegt dat hij dingen bij je mist die zijn ex (zijn EX godbetert!!) wel had én zegt dat hij liever bij haar kinderen zou willen hebben.... :puke:
quote:eleonora schreef op 02 juli 2009 @ 14:15:

[...]

Ik wel, ik nok zeker met iemand zo nu en dan

Jaja, volgens mij heb je het nu over nøken hoor.

On-topic, TO, die vent geeft niet (genoeg) om je. Tijd om te moven*

*Nurse, moven betekent weggaan
Vraagje: wat vind je nou precies zo ontzettend leuk aan hem waardoor je voor altijd en eeuwig bij hem wilt blijven? Hij kwetst je, hij houdt je op afstand, hij wil niet met je zoenen, hij vergelijkt je met zijn ex, hij wil toch echt liever kinderen met iemand met wie hij een relatie verbroken heeft dan met degene waarmee hij nu een relatie heeft, hij kraakt je af en trapt je de grond in.

Waarom heb jij zo weinig zelfrespect????
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Dus na een relatie van 4 maanden zeg jij dat je voor eeuwig bij iemand wilt blijven die zijn ex leuker vindt, en kinderen wilt krijgen met iemand die niet meer met je wil zoenen.

Nee, dat gaat niet lukken. Wegwezen, want die jongen gebruikt jou voor zijn eigen hulpverlenerssyndroom!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nee, nee, nee! Deze oetlul gaat jou niets goeds brengen. Wegwezen!

Wat een #$^&!! met z'n 'mijn ex is socialer en spontaner en met haar wil ik liever kinderen'.

Heel snel bij het grofvuil zetten!
Heb gelezen tot het stukje over wat hij vertelde wat zijn ex wel heeft en jij niet.

Misschien idealiseert hij haar nu omdat hij haar kwijt is, bedoelt hij het niet lullig, kan je wel enorm met hem lachen enz. ik noem maar even wat op wat in jouw ogen nog redenen zouden kunnen zijn om te overwegen met hem door te gaan, de grote maar is dat jij Het gewoon niet voor hem bent.

Dan kan jij wel hem kiezen als the one and only maar dat werkt niet en gaat nooit werken ook.

Tenzij je erg gek op drama bent en het fijn vindt om een beetje pushed around te worden zou ik zo snel mogelijk breken met die man.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen
PS ik heb mezelf een keer schuldig gemaakt aan tegen een vriendje zeggen dat een ex dit of dat wèl had en hij niet, en ik ben nu alweer heel lang heel gelukkig met die ene ex.

De jongen tegen wie ik dat had gezegd was ik gewoon veel te snel mee gegaan, als ik hem ietsje beter had leren kennen was ik geen relatie met hem aangegaan, ik vond hem achteraf gezien eigenlijk helemaal niet leuk.
Toen ik dit las, dacht ik twee dingen:

1) Hij voelt zich superieur tov jou (zie post bowie). De enige die jou stabieler kan maken, ben je namelijk zelf. Hij kan je daar hooguit in steunen, maar alleen jij kan zorgdragen voor jouw eigen geluk en emotionele stabiliteit. Als hij werkelijk denkt dat hij ervoor dient om jou stabieler te maken, moet je hem heel gauw en heel duidelijk maken dat dit niet zo is.

2) Hij is nog steeds verliefd op zijn ex.

En dan nu, wat minder beschaafd:

Hoe haalt hij het in zijn hoofd om jou te gaan vergelijken met zijn ex? Wat denkt hij daarmee te bereiken anders dan jou de put in te praten? Persoonlijk ben ik er ook op tegen contact te houden met exen, op hooguit een keertje een berichtje na. Uit is uit, ex is ex, dat is geweest, je moet je nu richten op je nieuwe leven met al dan niet een nieuwe liefde en daar past een ex niet in, levert over het algemeen alleen maar problemen op (tenzij er kinderen in het spel zijn, natuurlijk). Ik weet niet hoe jij hier in staat als je heel eerlijk bent, het is namelijk heel politiek correct om te zeggen dat je het ok vind dat hij nog contact houd, maar ik denk dat het logischer is om te vinden dat hij met haar moet breken - al helemaal na alles wat hij over haar gezegd heeft, maar ik zou hem in ieder geval voor de keuze stellen: of je kiest voor mij, of voor haar, maar niet half half.
Ik vind hem maar een botte vent hoor.

Als je geen kinderen wilt zeg je gewoon: 'Ik wil geen kinderen' en niet 'Ik wil geen kinderen met jouw omdat ik mijn ex een betere potentiele moeder vind'.

Stel je niet zo afhankelijk op. Je doet alsof je blij bent dat ie jouw als tweede keus neemt, komaan, waar is je zelfwaarde naatoe? Je bent meer waard, je hoort eerste keus te zijn.
Je hebt je in het hoofd gezet dat hij begeerlijk is, misschien ook omdat je onzeker bent of hij wel van jou is. Daardoor ben je er niet aan toe gekomen om je af te vragen of hij nou écht wel zo'n kanjer is.

Je vraagt je dus meer af wat hij van jou vindt dan wat jij van hem vindt. Grote kans dat als je 100% zeker van hem zou zijn (als dat mogelijk zou zijn), jij plotseling helemaal niet zo happig meer zou zijn.
quote:Sofietje7021 schreef op 02 juli 2009 @ 12:41:

Hallo iedereen

Ik zit een beetje met een aantal vragen en zo. Ik heb sinds 4 maanden een relatie met een jongen. Ik vind hem erg leuk en zo.

Maar nu hebben we recentelijk een msn gesprek gevoerd. We kunnen elkaar alleen in het weekend zien omdat hij moet werken door de week en werkt veel over en we niet bij elkaar in de buurt wonen zo'n 50 minuten van elkaar vandaag,

Maar we hebben dus een msn gesprek gevoerd en zo, waar we het over een aantal dingen hebben gehad. Hij is een tijdje terug op vakantie geweest en hij zei in het gesprek dat hij nadat hij geland was een sms van mij had verwacht, maar niet gekregen. Ik had op die betreffende dag erg druk (geen excuus) maar dat hiij wel een sms van zijn ex had gekregen. We hebben het een tijdje over zijn ex gehad en hij bekend dat hij nog wel een zwak voor haar heeft, maar hij beweert wel dat het alleen maar een goede vriendin is en niet meer dan dat. Hij zegt ook dat hij dingen in mij mist die zijn ex wel heeft, zoals dat zij socialer is makkelijker praat, spontaner is en ook meer doorzettingsvermogen heeft. Ook mist hij de wel spanning. Hij vind dat moeilijk te omschrijven, ik ben natuurlijk anders, iedereen is natuurlijk anders zegt hij. Maar er zijn ook punten die ik wel heb en zij niet heeft. Ik ben een stuk rustiger en ik ben verstandiger of beter of hoe dat wilt zeggen op financieel gebied. Hij vindt het moeilijk uit te leggen maar hij is niet onzeker, hij zegt dat hij het nooit zmdat ui zal maken of zo. Daar ben ik toch wel te leuk voor.

Hij heeft ook erg veel met zijn ex meegemaakt omdat zij toen ook niet goed in haar vel zat 3 jaar geleden en haar heeft zien opbloeien en zo. En hij heeft haar een tijd niet gezien maar op de msn of als hij een sms van haar krijgt, krijgt hij het soms toch warm van binnen. Nu is de relatie gewoon vriendschappelijk en natuurlijk gooi een vriendschap van 3 jaar ook niet zomaar mag. Dat snap ik ook, Hij kan het er ook gewoon eerlik over hebben met mij. Hij hoeft ook die vriendschap niet weg te gooien. Hij zegt dat hij er zelf wel mee zit met die gevoelens, en ik wil er niet een te groot issue van maken enzo. Ik heb ook wel af en toe contact met een jongen van mijn HBO-studie en dat is ook gewoon vriendschappelijk.

Ook hebben we het laatst over kinderen gehad. Ik had het laatst met een vriendin over kinderen, Zij heeft geen relatie en wil graag wel kinderen. Ik zei dat ik het niet wist waarop zij beweerde dat ik dan wel kinderen zou willen. Ik heb hem dat ook verteld dat ik graag kinderen zou willen hebben. Nu zegt hij dat hij momenteel liever zijn ex een kind zou willen dan met mij, omdat hij vind t dat zijn ex er beter mij zou kunnen omgaan met kinderen dan ik op het moment zou kunnenIk zit eerlijk gezegd niet zo heel goed in mijn vel momenteel en zo. Ik heb nogal wat dingen die ik moet verwerken uit het verleden. Bovendien zit ik ook momenteel zonder werk en hij is mij de hele tijd aan het pushen dat ik moet solliciteren en zo, Ik heb wel een HBO-studie afgemaakt en ik heb ook nog 2 jaar rechten gedaan in Maastricht en daar ook op kamers gaan wonen. De universiteit was niet zo’n succes, was erg moeilijk voor me, Ik ben toen rechten gaan doen omdat ik na mijn HBO-studie niet wist wat ik wilde. Hierdoor heb ik mezelf een beetje in de nesten gewerkt ome en studielening aan te gaan bij IB-groep die me ook wel een beetje is aangepraat op de HBO. Toen heb ik bij twee gemeentes gewerkt in de administratie en toen ben ik aan de slag gegaan bij gemeente Eindhoven een te zware functie en ook nog van Maastricht naar Eindhoven verhuisd. Dus ik heb veel meegemaakt. In die functie bij die gemeente ben ik toen uitgevallen in augustus vorig jaar. Sindsdien zit ik ziek thuis en ik heb hem in januari 2009 via internet leren

Ik ben emotioneel ook dan niet echt super stabiel en zo. Ik ben vaak snel van streek en zo. Mijn vriend zit me dan ook een beetje onder druk met solliciteren, maar dat is lastig zeker nu in deze tijd. Hij vind het belangrijk dat ik een baan heb en wil ook niets liever. Hij had nog beloofd een weekendje met je weg te gaan en ik was ideeën op aan het doen op Internet en vroeg er nog naar, maar hij ging er niet op in en hij vindt het solliciteren nu veel belangrijker. Bovendien heb ik een hele tijd gedacht dat die baan bij de gemeente het voor me was en toen ik dat eenmaal had bereikt viel het zwaar tegen. En daarom weet ik het nu ook niet allemaal zo goed meer.

Ik kom zelf uit een klein dorpje en zo. Dus ik vind het best lastig om in een grote stad te wonen. Af en toe denk ik wel dat ik beter weer thuis kan gaan wonen, maar dat is ook niet te oplossing. Ik ben tenslotte bijna 26 en dus moet ik zelfstandig zijn.

Het komt denk ik ook dat ik op mijn 15e mijn vader heb verloren en toen ben ik op de school van destijds blijven zitten en ik moest toen naar een andere school ivm het nieuwe onderwijssysteem. Die school was echt vreselijk. Daar zaten echt vervelende mensen

Hij denkt soms wel dat hij alleen goed is om mensen stabieler te maken. Ik heb hem gezegd dat hij zich zelf niet te kort moet doen.

Hij merkt wel dat ik meer verliefd ben op hem dan hij op mij is. Aan het einde van het msn gesprek zei dat ik me niet te veel zorgen moest maken en niet piekeren, dat zijn ex is alleen een hele goede vriendin is. En dat hij het ook nooit zomaar zou uitmaken met mij omdat ik te leuk ben.

Ik heb hem ook wel verteld dat ik denk dat hij de ware is voor mij. Dat ik wil dat het voor eeuwig is tussen ons. Hij remde mij af door te zeggen dat ik niet te hard moest roepen en dat gevoelens kunnen veranderen.

En omdat hij op vakantie is geweest met een vriend van hem omdat hij dat al had afgesproken voordat hij mij kende heb ik tijd gehad om na te denken en zo. Het viel me op dat hij de voor zijn vakantie niet mee wilde zoenen en dan voornamelijk niet meer wilde tongzoenen. Hij vind dat niet zo lekker terwijl het eerst wel deed met mij, maar deed hij voor mij omdat ik dat wel lekker vond. Maar dat vind hij niet het belangrijkste, als de relatie en de seks maar goed is. Na deze opmerking ging hij ineens afsluiten, hij kapte het gesprek min of meer af denk ik. Hij had wel lang achter de PC gezeten omdat hij een reisverslag aan het maken was van zijn vakantie,

Help, want ik moet hier allemaal van denken wat hij gezegd heeft. Ik weet het niet zo goed meer. Voor de duidelijkheid, hij is mijn eerste relatie dus ik weet het allemaal niet zo goed. Ik vind het best moeilijk allemaal. Ik vind hem nog steeds echt heel erg leuk en ik ben ook ontzettend graag bij hem. Ik doe alles voor hem .

Heeft iemand nog adviezen voor mij of zo?Waarover wil je geadviseerd worden?
quote:Sofietje7021 schreef op 02 juli 2009 @ 12:41:

Ook hebben we het laatst over kinderen gehad. Ik had het laatst met een vriendin over kinderen, Zij heeft geen relatie en wil graag wel kinderen. Ik zei dat ik het niet wist waarop zij beweerde dat ik dan wel kinderen zou willen. Ik heb hem dat ook verteld dat ik graag kinderen zou willen hebben.

Wuiles had al het andere waar ik me over verbaasde al donker gemaakt..... behalve het bovenstaande....

dus als je het niet zeker weet dan wil je het???

zij zegt het dus het is waar???? dus zeg je maar dat je kinderen wilt tegen je vriend? Die daarop weer antwoord dat hij liever kinderen heeft mijn zijn ex waar hij overduidelijk nog niet overheen is????

Mijn eerste advies neem je zelf serieus.....

mijn tweede advies neem een vriendje die jou veel leuker vind dan zijn ex vriendin...
Dank je wel voor alle reacties

Ik heb nog wat aanvullingen op mijn situatie, ik woon sinds kort sinds spetember in de neiuwe plaats vanwege dat te zware werk dat ik heb gedaan. Zeker omdat de woon-werkafstand erg groot was Ik ben toen voor mijn studie rechten op kamers gaan wonen. Tijdens mijn HBO studie in toen ik nog thuis woonde. Ik wilde gewoon ook eens zelfstandig worden en mijn relatie tussen mijn moeder en mij liep toen ook niet zo. Ik kom oorspronkelijk uit kleine plaatsje in Limburg. Ik ben dan ook richting het noorden vertrokken in verband werk,. Ik heb al ontzettend veel ondernomen om een baan te krijgen. Open sollicitaties, internetsites bekijken, detacheringbureaus benaderd, langs uitzendbureaus gaan. In Limburg is het gewoon ontzettend lastig om een baan te vinden.

Ik ben tenslotte bijna 26 dus ik zo gewoon zelfstandig moeten zijn. Heel veel vriendinnen heb ik dan ook niet, de meeste hebben mij dan ook in de steek gelaten nadat ik naar die rotschool in Limburg moest waar ik in 1 jaar Havo heb gehaald. Ben op het Atheneum blijven zitten vanwege het overlijden van mijn vader. En ik moest naar die andere rotschool ivm met de invoering van het nieuwe schoolsysteem.

Iemand maakte de opmerking dat ik naar de huisarts moest en hulp moest zoeken. Nou ja dat heb ik allemaal al gedaan. Ik ben toen op de HBO naar een psycholoog geweest op aanraden van de school. Op de uni ben ik bij een loopbaanadviseur geweest en ook nog bij een studie adviseur. Toen dat nieuwe te zware slecht ging ben ik weer terug gaan naar een psycholoog en ben ik een tijdje bij mijn moeder wezen logeren en heb daar hulp van het Riagg gekregen.

Dus ik ben al bij zoveel hulpverlener geweest, bij drie psychologen en dan nu bij het Riagg en de GGZe Maar ja naar een aantal gesprekken is dat ook af en die kunnen me ook niet helpen aan een baan, dat moet ik zelf doen en dat weet ik ook. Ik weet ook dat niemand kan zeggen wat ik van werk moet gaan doen. Ik pieker me de hele dag daar suf over en zo. Maar de waarheid is dat ik het gewoon echt niet weet op die moment. Ik kan niet lukraak overal maar op gaan solliciteren als ik helemaal niet zeker weet of ik het allemaal wel aan kan. Ik heb afgelopen tijd een psychologische test gedaan bij het Autisme Centrum van de GGZe, mijn hulpverlener bij het Riagg vermoedde zoiets en daarom hebben ze me getest. Eind augustus van dit jaar krijg ik de uitslag

Mbt tot werk kun je nu wel lezen dat ik er al heel veel aan heb gedaan om een baan te krijgen. Ik heb me helemaal suf gesolliciteerd Ik heb dus 1 jaar administratief werk bij de gemeente gedaan en dat was allemaal via uitzendbureaus en zo. En toen een half jaar dat te zware werk. Ik heb me altijd uit de naad gewerkt. Ik ben nu 26 maar ik werk volgens mij al vanaf mijn 12e. Ik ging toen twee keer in het jaar preiplanten bij mijn oom op de boerderij. Ik heb naast mijn HBO-studie en rechtenstudie altijd gewerkt. Ik heb altijd bijbaantjes gehad. Ik heb altijd in de zomervakantie 40 uur gewerkt en ook in de herfst en kerstvakantie. Ik heb nooit iets anders gedaan dan leren en werken. Ik zou ook nu al mijn geld dat ik bij elkaar heb gespaard en dat is volgens mij meer dan de meeste 26-jarigen in willen ruilen voor een leuke baan. Dat heb ik er voor over. Maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen ik heb al zoveel geprobeerd.

Ja je kan wel stellen dat ik wel zwaar heb, daarom wil deze relatie ook niet zomaar opgeven, hij heeft best een positieve invloed op mij en momenteel zijn de weekenden waar ik de hele week naar toe leef het meest positieve in mijn leven zodat ik even niet aan al andere dingen moet denken. Hij en zijn vrienden doen me dan in die weekenden even helemaal vergeten

En met betrekking to dat sms nadat hij terug was van vakantie had ook wel een beetje een oorzaak van mij kant. Ik had een drukke dag achter de rug met 2 afspraken en ook nog eens naar de poweryoga geweest. Dat is natuurlijk geen excuus om geen sms te sturen. Normaal doe ik dat wel altijd als hij bijvoorbeeld ee van zijn hobies daar iets voor gedaan heeft, dan vraag ik altijd hoe het geweest is en zo.

En ik heb hem inderdaad via Internet ontmoet. Dat gebeurd tegenwoordig wel vaker. Ja ik heb gewoon een klein sociaal netwerk en ik ben ook niet zo'n uitgaanstype om gewoon in de kroeg iemand aan te spreken en zo. Dat heb ik nooit gedaan. Ik ben gewoon geen uitgaanstype en ik vind aan de kroeg niet zoveel aan dus mijn enige mogelijkheid om iemand te leren kennen is via Internet voor mij.

Mijn vriend woont in een klein plaatsje, waar kan ik alleen met de auto naar toe. Ik heb veel voor hem over. Hij woont nog thuis en ik ga dus vaak naar hem toe en zo, aangezien ik nog niet zoveel mensen hier in mijn huidige woonplaats

Tsja ik wil natuurlijk hem niet helemaal claimen en zo, hij heeft nogal veel hobbies en ik ook. Dat moet toch ook kunnen in een relatie dat je eigen activiteiten er op nahoudt en zo.

Nou ja hij heeft mijn zijn ex nu een vriendschappelijke relatie met haar voor 3 jaar, bij wil die vriendschap gewoon niet kwijt. Hij zei dat hij zó'n vriendschap van 3 jaar niet zomaar weggooit. aan het einde van het MSN-gesprek zei hij nog dat ik niet moest gaan piekeren en dat er mbt zijn ex echt verder niets aan de hand is. Hij zegt dat hij veel meer om mij geeft dan zijn ex, dat hij meer gevoelens voor mij heeft. Dat ik gewoon te leuk bent en dat hij het niet zomaar uit zal maken met mij.

Wat betreft het zoenen of tongzoenen zij hij nog dat hij gewoon een periode heeft dat hij het niet lekker vind en dat het misschien wel goed komt of niet, hij vind dat niet het belangrijkste als de relaties en sex wel verder goed is.

Nou ja met betrekking tot een gesprek dat gaat er dit weekend zeker komen. Dat heb ik hem al gezegd dat we nodig even moeten praten, misschien dat hij het ook niet allemaal zo bedoeld.

Op de MSN kan vaak sommige dingen anders overkomen dan wat je bedoeld

Hij heeft me zojuist nog gebeld en gesmst. Aan de telefoon zei hij dat ik zijn nummer 1 ben en dat hij van me houdt. Hij baalt zoals hij in de sms zei dat hij niet aan andere en dan met name zijn vrienden kan zeggen wat voor werk ik doe en dat hij dan al trotser op me zal zijn dan dat hij nou al is.
Dus jullie hebben seks zonder te zoenen? En dat al na een paar maanden? Hmmmm......
Je topic titel is de vraag Wat moet ik doen?

Wees trots op jezelf en haal je eigenwaarde niet uit een vent, en bedenk wat JIJ belangrijk vindt in een relatie en neem met minder geen genoegen.

Overigens denk ik dat je meer respons krijgt op je 2e lange bericht als je eerst inhoudelijk reageert op alle reakties die je al gekregen hebt op je eerste bericht.

Mijn reaktie is dat je hem nu even nodig hebt, kan dat niet gewoon als vriend ipv relatie? Lijkt me iets minder kans geven op ongezond scheve verhoudingen die ik voor me zie als jullie zo doorgaan samen.
Maar toch doet hij uitspraken naar jou toe die jou ontzettend kwetsen. Als het echt goed zou zitten in een relatie zou hij die uitspraken niet naar jou toe doen omdat hij weet dat het jou kwetst. Zou je niet eens ontzettend kwaad willen worden om bepaalde uitspraken van hem naar jou toe?

Waarom heeft hij dat recht? Omdat hij wel alles op een rijtje heeft en een beter sociaal leven en werk heeft? Ben jij het daarom minder waard? Heeft hij daarom het recht om jou de grond in te stampen? Ikzelf zou zeggen nee!

Ik ben ook werkloos op dit moment, en het is ontzettend moeilijk om een baan te vinden. Maar daarom zou ik nog niet vinden dat een vriend zo op mij neer mocht kijken! Dan zou ik hem zo de deur uit schoppen (ja nu op dit moment inmiddels wel omdat ik genoeg van mezelf hou!).

Maar ik geef toe dat ik zelf ook zo over mij heen heb laten lopen voorheen. Ik was niet sociaal genoeg volgens mijn ex. Als ik hem nu tegen zou komen zou ik hem finaal de grond in stampen...

Zou je niet veel liever wat tijd hebben voor jezelf om juist om een rijtje te krijgen wat je nu verder moet momenteel? Zou het niet veel fijner zijn om wat aan jezelf te werken, tot rust te komen... om vervolgens nieuwe contacten op te doen? Nieuwe contacten/vriendschappen die jou wel respecteren om wie jij bent? Daar is het nooit te laat voor hoor!

Er is zoveel meer in het leven dan een relatie. Een relatie zou een prettige aanvulling op je leven moeten zijn en niet meteen in de eerste maanden al zoveel problemen moeten opleveren waar je ontzettend verdrietig van wordt. En als een relatie langer duurt, okay dan heb je soms irritaties, maar dit wat jij hier opnoemd slaat echt nergens op. Dat verdien je niet. Vind je zelf ook niet ergens diep van binnen dat je dit niet verdiend?...

Ik kan je zeggen dat ik persoonlijk momenteel zoveel meer geluk vind in zoveel dingen in het leven. Terwijl ik gewoon lekker single ben.

Je hebt een zware periode achter de rug. Maar je bent dus wel opgeleid. Probeer toch door te zetten ondanks dat het niet lukt. Probeer daarnaast ook dingetjes te doen waardoor je wat rust krijgt. Wat dat ook mag zijn voor bezigheden. Ik heb er zelf ook tig sollicitaties op zitten. En neem inmiddels ook maar genoegen met minder werk dan waarvoor ik opgeleid ben. Ik heb zelf wel en tijdelijke oplossing gevonden inmiddels waarbij ik m'n handjes dan ook maar uit de mouwen moet steken.Ik hoop voor je dat je snel wel een leuk baantje vind waarin je je tenminste kan vinden.

Maar goed, ik hoop dat je wat aan m'n posting hebt.

Liefs,

Gizmo
quote:Sofietje7021 schreef op 02 juli 2009 @ 21:22:

Nou ja hij heeft mijn zijn ex nu een vriendschappelijke relatie met haar voor 3 jaar, bij wil die vriendschap gewoon niet kwijt. Hij zei dat hij zó'n vriendschap van 3 jaar niet zomaar weggooit. aan het einde van het MSN-gesprek zei hij nog dat ik niet moest gaan piekeren en dat er mbt zijn ex echt verder niets aan de hand is. Hij zegt dat hij veel meer om mij geeft dan zijn ex, dat hij meer gevoelens voor mij heeft. Dat ik gewoon te leuk bent en dat hij het niet zomaar uit zal maken met mij.

Een vriendschap betekent niet dat hij jou met haar vergelijkt. Dat slaat echt nergens op.

Met je vrienden wil je doorgaans geen kinderen krijgen.

quote:Sofietje7021 schreef op 02 juli 2009 @ 21:22:

Hij baalt zoals hij in de sms zei dat hij niet aan andere en dan met name zijn vrienden kan zeggen wat voor werk ik doe en dat hij dan al trotser op me zal zijn dan dat hij nou al is.

De man is een engerd. Hij zal trotser op je zijn? Heb ik maar een reactie op: :puke:

Jij woont wel op jezelf, doet het allemaal toch maar mooi. Hij woont veilig onder mama's rokken en werkt misschien alleen maar om z'n hobbies van de bekostigen. En dat gaat jou de les lezen? Kom nou zeg. Bovendien, een leuke man zou je goed genoeg vinden zoals je bent en steunen in wat je wilt, maar niet deze rare emotionele chantage toepassen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Chantage dat is het ja...
Gewoon lekker zo doorgaan dan komt het allemaal wel goed.
Wat ik me afvraag:

Heeft ie uit zichzelf al die dingen over zijn ex gezegd, of heb jij gevraagd hoe hij tegen zijn ex aankeek en heb jij gevraagd naar de verschilen en of ie jou leuke vind dan haar.

Onzekere vrouwen hebben nog wel eens de neiging om bevestiging te zoeken door vriend te vragen of ze och echt wel leuker zijn dan ex. Vriend heeft dat nooit door en geeft een eerlijk ntwoord. Vervolgens vrouw compleet over de rooie omdat hij natuurrlijk had moeten zeggen "Schatje, uiteraard ben jij veel leukerde dan mijn ex, dat was een sufkut 1e klas.

Als hij echt uit zichzelf over de ex begon en dat hij haar nog zo leuk vond, sluit ik me aan bij de rest, hij is nog niet over haar heen, dumpen.

Heb je hem gevraagd, dan moet je onthouden dat je geen vragen moet stellen waarop je het antwoord niet wilt weten.
Hoi Sofietje,

Ik kan me voorstellen dat je het moeillijk heb als je niet lekker in je vel zit en dan ook nog vrij weinig vrienden heb (je spreekt over een klein sociaal netwerk). Dat je leeft voor de weekeinden, omdat je dan door hem en zijn vrienden even alle ellende in je leven vergeet.

Maar deze jongen heeft het echt niet goed met jou voor. De opmerkingen die hij plaatst zijn te grof voor woorden, en passen niet bij iemand die zegt van jou te houden. Hij weet notabene dat je geestelijk niet lekkerin je vel zit, en met nogal wat problemen kampt.

Stel je eens voor dat jij iemand zou moeten adviseren die in deze situatie zit,wat zou je dan zeggen??

Wat werk betreft, misschien moet je eens iets proberen wat niet zo een grote druk op je levert. Iets heel anders dan je gestudeerd heb.

Ik heb zelf ook niet veel mensen om me heen, maar ik wens door niemand zo behandeld te worden.

Beter alleen en gelukkig, dan samen en ongelukkig
Ik heb geen motto.
quote:Begentle schreef op 03 juli 2009 @ 09:16:

Beter alleen en gelukkig, dan samen en ongelukkigDe vraag is meer: beter alleen en ongelukkig of samen en ongelukkig?
Naar aanleiding van je OP krijg je allemaal goede adviezen, waar je om gevraagd hebt. Blijkbaar staat dit je toch niet aan want je postte gisteravond weer een gigantisch stuk waarin je je eigen gedrag en het gedrag van je vriend probeert goed te praten.

Prima, maar vraag hier dan ook niet om advies als je het niet serieus neemt.

Ik vind je vriend nog steeds een flapdrol, ben alleen bang dat jij dat nooit gaat inzien.
lekker naar zijn ex terug laten gaan en daar heel snel kindjes mee laten maken, enzo...
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven